651 visninger
|
Oprettet:
Landcruiser VS Pathfinder ? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg vil gerne høre jeres mening OG begrundelse for hvad bil jeg skal vælge mellem landcruiser VX100 4,2 TD aut årgang 1999-2002 eller Nissan Pathfinder 2,5 aut årg 2005-2006.
Det der er i det er at til ca 10000kr får jeg en vx100 fra ca 2000 kørt over 300000 km. Eller en Pathfinder fra 2006 kørt ca 150000 km, så er landcruiser så meget bedre at man skal vælge en gammel toyota frem for en moderne nyere Nissan ?
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 294 Svar: 1.994
mar 2015
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 1 Svar: 59
Biler i den klasse er dyre at drive, uanset hvordan man kigger på det.
Personligt havde jeg valgt Nissan'en, da den er nyere, og har gået det halve af Land Cruiseren.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Mht. komfort er de ret ens..
Pathfinder er lidt let i røven når det bliver glat eller der køres på grus.. Men er jo nemt at hive 150kg sand op bagi om vinteren
LC er lidt mere tørstig når det kommer til brændstof.. Men det siger jo næsten sig selv med den motor .. Tilgengæld kommer den frem nærmest overalt.. og de har normalt elektronisk spær monteret som std. udstyr i de nyere modeller
Har selv kørt LC en del år som taxi i Norge
Skal bilen bruges altså slæbe heste/maskin trailer evt. ud og lege udenfor faste veje så er LC vejen frem. MEGET stærkere bil
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 66
Med hensyn til drift sikkerhed ville jeg til hver en tid vælge LC og jeg ville absolut ikke være bange for kilometertallet på den. Stumper til 4WD er dyre, så vil man ikke give lidt ekstra for dem, skal man ikke købe 4WD.
Jeg havde uden tvivl valgt LC, men det er da bare ud og prøven en tur i begge og så vælge det du synes bedst om.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Kørte 220.000km i LC som taxi (Fjeld taxi i Norge) og den blev misbrugt på det groveste på on og off road sommer og vinter...
På de 220.000km har den haft 0 driftstop .. Været problemer med is i et brændstof filter og trods det kunne den stadig køre .. dog med nedsat kraft
INTET har været i stykker på den INTET blev lavet på selve drivlinjen udover alm service
Landcruiser VS Pathfinder ?