{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Landcruiser VS Pathfinder ? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg vil gerne høre jeres mening OG begrundelse for hvad bil jeg skal vælge mellem landcruiser VX100 4,2 TD aut årgang 1999-2002 eller Nissan Pathfinder 2,5 aut årg 2005-2006.
Det der er i det er at til ca 10000kr får jeg en vx100 fra ca 2000 kørt over 300000 km. Eller en Pathfinder fra 2006 kørt ca 150000 km, så er landcruiser så meget bedre at man skal vælge en gammel toyota frem for en moderne nyere Nissan ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Landcruiser VS Pathfinder ?
  • #1   13. jul 2015 har haft sådan en vx100 skide lækker bil men exstrem dyr gav 10000kr for komplet bremseskift 6500kr for servopumpeskift. og konstant tankning ud over det så er der vildt lækker komfort den køre godt . så jeg havde valgt nissan ud fra min erfaring med vx100

• #2   13. jul 2015 Stumperne er dyre til dem begge, og på biler fra de årgange og med de kilometer, må man forvente at der skal skiftes nogle stumper.

Biler i den klasse er dyre at drive, uanset hvordan man kigger på det.

Personligt havde jeg valgt Nissan'en, da den er nyere, og har gået det halve af Land Cruiseren.

• #3   13. jul 2015 Hvad skal du bruge bilen til ?

Mht. komfort er de ret ens..
    Pathfinder er lidt let i røven når det bliver glat eller der køres på grus.. Men er jo nemt at hive 150kg sand op bagi om vinteren
    LC er lidt mere tørstig når det kommer til brændstof.. Men det siger jo næsten sig selv med den motor .. Tilgengæld kommer den frem nærmest overalt.. og de har normalt elektronisk spær monteret som std. udstyr i de nyere modeller
    Har selv kørt LC en del år som taxi i Norge

Skal bilen bruges altså slæbe heste/maskin trailer evt. ud og lege udenfor faste veje så er LC vejen frem. MEGET stærkere bil

• #4   14. jul 2015 Som Erik skriver, så kommer det meget an på hvad du skal bruge bilen til.
    Med hensyn til drift sikkerhed ville jeg til hver en tid vælge LC og jeg ville absolut ikke være bange for kilometertallet på den. Stumper til 4WD er dyre, så vil man ikke give lidt ekstra for dem, skal man ikke købe 4WD.
    Jeg havde uden tvivl valgt LC, men det er da bare ud og prøven en tur i begge og så vælge det du synes bedst om.

• #6   14. jul 2015 Tænker bare at Pathfinder er meget mere morderne og loxusiøs, men hvad holder bedst i motor og gear ? Altså ud fra at LC allerede har kørt dobbelt så langt som Pathfinder når jeg får en af dem.

• #7   14. jul 2015 Jeg skal kører 80% landevej. Men ind imellem trække autotrailer og køre lidt offroad

• #8   14. jul 2015 Jesper .. LC er bygget til at blive misbrugt .... Og kan holde til det

Kørte 220.000km i LC som taxi (Fjeld taxi i Norge) og den blev misbrugt på det groveste på on og off road sommer og vinter...

På de 220.000km har den haft 0 driftstop .. Været problemer med is i et brændstof filter og trods det kunne den stadig køre .. dog med nedsat kraft
    INTET har været i stykker på den INTET blev lavet på selve drivlinjen udover alm service

Kommentér på:
Landcruiser VS Pathfinder ?

Annonce