{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

Hjælp til lakering af spartlede steder {{forumTopicSubject}}

hej . jeg har haft små rust pletter på bagsiden af skærmen og en bule, derfor var jeg nødt til at slibe og spartle stedet. billede: http://peecee.dk/uploads/072015/DSC_0004.JPG

behandling:
slibet ind til nyt metal kan ses. givet en omgang rost stop med pensel fra thansen: http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/spraymaling/grundmaling/rustvaern-corroprotect-rodbrun-250-ml./n1226681274/pn-660580158/
spartlet lige efter uden at slibe.. efter spartel er tørret slibet jeg ind til den er helt glat (håber det er nok).

bag kofanger: samme behandling
http://peecee.dk/uploads/072015/DSC_00031.JPG

- spørgsmålet er så. hvor store styk plejer med at laker så nogen steder? altså jeg ved hvis man bruger tape, så kommer der tape kanter lige så snart man fjernet tapen, derfor skal man holde sig væk fra det? og kun afdække steder som ikke skal lakeres. jeg har multona lak på spray med samme farvekode. men så fandt jeg ud af man også kan specieltone bil lak på spray. er det noget bedre? håber i kan hjælpe mig med det smiley

altså ved god det er grunding, lakering og klar lak til sidst. problemet er bare jeg er bange for det bliver lidt grimt smiley for det er første gang jeg skal laker så nogen stedet.

tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til lakering af spartlede steder
  • #1   14. jul 2015 Alt hvad der er spray på en bil bliver aldrig godt er selv autolakerer..normalt maler du hele skærmen laver en sammen sprøjtning længere oppe for og snyde dit øje. Du kan lave en rep på din kofanger hvor du sprøjter den sammen på. Midten, kan se allerede på dit billede din spartel plet på din kofanger er alt for høj , det kan se på dine ender af din spartel den skal fade mere ud ikke være så skarp, vil anbefale dig og tag ned til den lokale maler lad vær og spare penge på sådan et sted for det vil aldrig holde elle blive godt

• #2   14. jul 2015 Brumle

Hvad er det der gør at det aldrig bliver godt?

• #3   14. jul 2015 Hvis ikk du har kendskab til hvordan sandpapirets opbyggelse virker så vil du helt sikkert få slibe ridser især på en sølv farvet bil..desuden når man skal sprøjte farven ud på en sølv farve kan farven hurtigt blive mørkere og især med en spray dåse bliver det aldrig godt er selv autolaker og har set en masse folk der har forsøgt spar de penge og brug resten på en maler

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #4   14. jul 2015 man kan ikke male med spray det bliver altid noget lort en spray dåse kan ikke lave den sprøjte tåge der skal til for at det ikke bliver tør sprøjtet ydermere skal div reps sprøjte spartles og slibes rigtigt ikke for sjov skyld en auto lakere uddannelse tager 4 år

• #5   15. jul 2015 hmm øv øv, havde ellers glædet mig til at prøve lakering af bil for første gang og håbede, det ville blive godt. det var nok bedre hvis jeg slet ikke havde spartlet så smiley

brumle * jeg er bygningsmaler og har kun kendskab til spartle/slibe væg, træværk osv men ja det er selvfølgelig ikke det samme smiley . jeg har slibet først med en grov sandpapir 120-2000k og har prøvet at gøre det så glat så muligt.

hvis det er så fandt jeg sådan en produkt hvor man kan se slibe processen:
    http://www.billigbilpleje.dk/product/color-matic-finish-kontrol-400ml-10236/

- hvis det går aaalt for galt, så vil jeg give arbejdet videre til en auto laker smiley

- jeg har også en bilka bule forskærmen af bilen, der overvejer jeg at købe en ny skærm fra ophugger. nok billigst? for ellers skal den jo rettes op og lakeres.
    spurgte en mekaniker og han sagde det ville koste mig en 1k for at rette bulen + maling. ved så ikke hvor meget en skærm koster og får den skiftet?

• #6   15. jul 2015 Du kan sagtens bruge det pulver til og kontrollere dine ridser samt huller i spartlen men når du sliber hen over dit kontrol pulver fjerner du kun toppen af ridsen hvis du f.eks har slebet med 400 så når du sliber over med 609 er der ikke sikkert dine ridser er væk hvis du ikke har slebet 109 procent ens..hvis det er en Bilka buler kan du sagtens få lavet sådan en for 1000-1200 kr ved en autolakerer.. Kan også se din spartel er så tæt på din dør at du kan risikere og få en farve forskel der vil en autolakerer sprøjte farven med ud på din bagdør igen for og snyde øjet og få en korrekt farve tilpasning.. Mit råd er stadigvæk en autolakerer men er selvf op til dig selv blot min mening smiley god fornøjelse

Kommentér på:
Hjælp til lakering af spartlede steder

Annonce