{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.991 visninger | Oprettet:

Porsche, Cayenne Eller vw touareg 3,2 benzin. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil have en af de to ovenstående biler, men dur de ? Har hørt meget blandet om Porsche, Cayenne og det meste desværre dårligt, men har også kun hørt dårligt om touareg 3,2. Men syntes det er fede biler. Det er en af de første jeg kigger efter da jeg ikke vil ofre for meget på en gulplade bil, har i erfaring i dem ? Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Porsche, Cayenne Eller vw touareg 3,2 benzin.
  • #1   17. jul 2015 Jo, det er dyre biler i økonomi, service, osv. men fede biler det da, hvis man har råd. smiley

Jeg ville vælge Porsche´en, da den ser mest spænde ud.

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #2   17. jul 2015 Touareg har haft problemer med dsg

• #3   17. jul 2015 Touareg med DSG kører fint.

• #4   17. jul 2015 med mindre du har et stor budget til vedligehold og drift ..... så lad være

3,2 er ikke den værste benziner men gud hvor er den tørstig!! men hvis undervogn ryger eller bremse kaliber skal skiftets koster det en brækket arm.

+ alm service vedlige hold

• #5   17. jul 2015 det jo den samme bil

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #6   17. jul 2015 Dsg har haft problemer med at gå i stykker ved ikke om de har fået det fikset

• #7   17. jul 2015 DSG har aldrig været notorisk fejlbehæftet på Touareg. Kan tælle 1 på de seneste 6 år som har fået skiftet hos os, og vi er de eneste uden for KBH, på Sjælland som må reparere Touareg. (autoriseret)

• #8   17. jul 2015 3,2 V6 benzin. Og aut gear. Er det ikke helt de samme på de to biler ? Mvh

• #9   17. jul 2015 Porsche køre med Tiptronic, men samme motor og platform.

• #10   17. jul 2015 Hvis man skal udtale sig om noget, så gør det kun hvis i ved noget om det...

Touareg har ALDRIG nogensinde kørt med DSG, den har en ganske alm. triptonic gearkasse med converter og det ikke gearkassen der er problemet, men fordeler drevet, og det blev faktisk udbedret på dem da de var ny med en aktion.

Derudover er bilerne fuldstændig ens, du betaler bare MEGET mere for at få en Porsche skal på

Motoren fejler normalvis aldrig noget, dog kan det forekomme at der kommer kæreforlængelse, som kræver motor/gearkasse afmonteret. Ellers er der ikke det store.

• #11   17. jul 2015 Så du mener at de to biler er ca lige gode ? Eller lige ringe ? Er Porschen dyrere at holde kørende ? Og hvis man kun snakker touareg. Og man er ligeglad om det er benzin eller diesel. Er der så nogen som er bedre end andre ? Og vi snakker stadig de første. Op til ca 06

• #12   17. jul 2015 Men vælger man og købe sådan en bil, skal man også gå ud fra at der kommer en masse og en del større udgifter ved service og reperation end Golf klassen.

Bremser er dyre
    Undervogn er dyre ( Især hvis det luft og delene dertil, kompressor, ventiler osv )
    dæk bliver hurtigere høvlet af
    mere elektronik, mulighed for flere fejl

• #13   17. jul 2015 Det er rigtig. Men man kan vel starte med at købe uden luft undervogn.
    Det jeg vil have er i grunden bare en STOR luxus 4x4 med aut gear. Hvad mener i er bedste køb hvis budgettet er ca 150000kr

• #14   17. jul 2015 Ja, det pest eller kolera - Men omvendt, mange af de Touareg og Q7 jeg har haft med at gøre, de har rundet 200.000km, og jeg ser jo kun dem der fejler noget, ellers kun hvert 2. år smiley

Skal ikke kunne sige hvilke børnesygdomme Porschen har for sig selv, de er forskellige fra Touaregen og Q7'eren.

Skulle jeg have en Touareg blev det en 2.5 TDI 174HK fra en Transporter eller 3.0 TDI, uden luftundervogn og evt med manuel gear. Så er man sådan ret skånet.

2.5 TDI køre med samme bremser som transporteren, og er derfor MEGET billigere på det punkt.

Men hver opmærksom på at der ikke er ret mange forhandlere som yder brugtvogns garanti på dem. Studsede lige hurtigt over bilbasen og der er de alle sammen til engro/CVR nummer smiley

• #15   17. jul 2015 Det skal være aut gear. Og ja der er nok en grund til at de ikke yder garanti

• #16   17. jul 2015 Ja hvis man overvejer sådan en balje, så hyler man vel heller ikke over en timeløn på 1300,- hos autoriseret værksted. Kender en der har kørt Porsche Cayenne turbo i et par år, han smiler bare og siger det er dyrt. Min fætter har netop erhvervet en Cayenne GTS... Men han hyler aldrig. Snakkede med en der leaser biler, han sagde, at man sku regne med 10000 om måneden som et slag på tasken. Netop derfor de intet koster og helst kun sælges engros.

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #17   17. jul 2015 Meget flot at sige at man er aut. Vw Touareg mekaniker, men ikke ved at den kører med Triptronic automatgearkasse, typisk SMC mekaniker. Hvis du spørger mig skal sådan en vogn have luftundervogn, det giver et helt andet niveau af komfort end standard støddæmpere, vi har selv en 07' med 3,0 TDI motor samt med luftundervogn. Vi kiggede ikke efter en Porsche Cayenne da vi ikke brød os om designet, vil gætte på at reservedele er dyrere til Porsche'en, selv om det er samme del bliver den lige en tand dyrerer når der står Porsche på. Vil nok sige at Touareg'en samt Volvo XC90 er de 'billigste' store firehjulstrækkere, men som de andre siger er selv dé meget dyrere at vedligeholde ift. en alm. bil.

• #18   17. jul 2015 Så er vi igen tilbage ved en gammel traktor, nemlig landcruiser, men er det virkelig det eneste som holder

• #19   17. jul 2015 Sebastian det er desværre samme oplevelse jeg selv har af aut. Værksteder. Derfor bruger jeg selv en lokal automester som jeg synes gør en god figur.

• #20   17. jul 2015 De fleste der skælder ud på Cayenne eller Touareg er som regel folk der aldrig har ejet en.
    Har aldrig mødt en ejer eller tidl ejer der har klaget, pånær V10'ere smiley

De første årgange havde lidt problemer med airbag fejl, p-sensor fejl og fejl på luftundervogn.
    Min var en 3.0TDI og den fejlede aldrig noget!
    Møder den nogle gange hos mekanikeren og efter 160000 km er fejlene begyndt at melde sig. Og de er dyre!
    Alle sliddele er markant dyrere end til en personbil og bremser, dæk osv holder ikke for evigt

3.2 sluger benzin som en 45 fod Fairline
    Personligt synes jeg 2.5TDI er for lille, og luftundervogn og automat gear er for mig et must i den type bil

• #21   17. jul 2015 Klaus P >>

Hvilke biler er det, hvor man skal regne med 120.000 kr i vedligeholdelse om året?
    Det lyder som en røverhistorie.

• #22   17. jul 2015 Hvis du overvejer en Cayenne, bør du prøve en Panamera. Det er nok den mindst populære Porsche model, men hold op den kører godt! Jeg er vild med den, og ville vælge den over Cayenne til enhver tid, medmindre du virkelig har brug for at køre off road.

• #23   17. jul 2015 #22
    Tror Cayenne er relevant for TS, da den kan fåes for ca 100000 kr på gule plader

• #24   17. jul 2015 Panamera fås også som van, men ja, nok ikke til 100K smiley

• #25   17. jul 2015 Panamera koster ca 600000 kr på gule i dk smiley

• #26   17. jul 2015 Nej, til 5-600.000 kr smiley

• #27   17. jul 2015 også er det nok en Porsche Caynne fra ca. 2001

• #28   17. jul 2015 Jeg har længe luret på en Porsche Caynne, og har endelig nok mere eller mindre. Besluttet mig for at bygge min Volvo med en Caynne.

Valget på Porsche, er helt klart fordi jeg er vild med designet og den findes med en ret lækker V8.

• #29   18. jul 2015 Husk en abnorm stor grønafgift samt forsikring heller ikke er billig.
    Desuden kan man have utroligt svært ved at komme af med den igen hvis man fortryder købet

• #30   30. jul 2015 Jeg gir 9000 i vægtafgift om året
    Og 6000 i forsikring
    Det er en fantastisk bil!, og syns ikke der er flere problemer med den end andre biler, men når der er noget koster det...

Kommentér på:
Porsche, Cayenne Eller vw touareg 3,2 benzin.

Annonce