{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.158 visninger | Oprettet:

Tommy R
Tommy R
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3

santander finans/bank hot eller skrot? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er lige nu i gang med at kigge på ny bil (kia Picanto) da min gamle Golf 2 bare ikke kan mere nu og sammen med det et billån igennem forhandler da det er billigst for mig. Dem jeg så kan låne igennem er santander bank/Finans som mange forhandler bruger.

Men efter et kig på trustpilot, ser det lidt skidt ud. Mange negative kommentare.

https://dk.trustpilot.com/review/www.santanderconsumer.dk

Også er det jo at jeg bliver lidt mistænksomt om det nu også er så god en ide og om jeg måske skulle tage lånet i banken i stedet for selv om det er lidt dyre med renter.

Så hvad har i af ærfarringer med Santander Finans. Er det hot eller skrot?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  santander finans/bank hot eller skrot?
  • #1   18. jul 2015 Ja det er meget bedre at låne af banken ifølge trustpilot:
    https://dk.trustpilot.com/review/www.nordea.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.danskebank.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.jyskebank.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.nykredit.dk

Trustpilot er noget fis, mennesker er meget bedre og hurtigere til at brokke sig end at gi ros.

• #2   18. jul 2015 Du kan jo også vælge at købe en billig brugt bil for de penge du alligevel skal præstere til udbetaling - smiley så er du fri for at betale renter, tænke på et stort værditab og på sigt få råd til en dyrere bil/flere penge til forbrug

• Tommy R
    Tommy R Tilmeldt:
    jul 2015

#3   18. jul 2015 Ja er godt klar over trustpilot ikke altid er hele sandheden. Derfor jeg spørger folk for personlig erfaring om de har gode såvel som dårlige opblevelser med dem.

• Tommy R
    Tommy R Tilmeldt:
    jul 2015

#4   18. jul 2015 #2 jeg har en gammel bil som er en golf 2 og har haft den i 10 år nu, men vil gerne prøve at have en ny bil nu også må det koste de renter det koster. De små biler er også blevet så billige nu at jeg ikke synes en brugt kan betale sig snart længere. Mit nye job har jeg også lang rejse til ca. 200 km tur/retur og der skal jeg have en bil jeg kan stole på.

• #5   18. jul 2015 der er ingen logik i at købe ny bil.. nåå jo af føle det at have en ny bil og miste penge.. ja man vælger jo selv

• #6   18. jul 2015 Mange gange er det nemmer og billiger om måneden at låne til en nu bil da man får flere år til at betale den tilbage??
    Og de små nye biler taber man ik det vilde i værdi på en ny,
    Og fordelen ved en ny kontra en gammel slidt brugt er de penge man mange skal bruge for at holde en gammel bil kørende.
    Har selv haft Santander og for 60kr mere mo måneden får du en forsikring så de betaler dine afdrag hvis du mister dit job eller bliver langtids syg.
    Mvh kim

• #7   18. jul 2015 Har selv Santander, og er godt tilfreds - for et år siden var de de "billigste" i etableringsomkostninger som er dem der river, og med billig mener jeg 16.000kr for at etablere lånet, dyre en banken, men i sidste ende når lånet er betalt tilbage om 2-3 år så er Santander billigst i det lange løb. Og umiddelbart har jeg kun følt mig godt behandlet - de har endda ringet et par gange og spurgt til hvad jeg synes om lånet smiley

• #8   18. jul 2015 har både billån og privatlån hos dem.

meget af det fis der står på trustpilot giver jeg ikke noget for.

at folk piver over de ikke kan få den laveste rente - sådan er det alle steder... nogle udlånere er så flinke at give gamle faste kunder der vil optage nyt lån en højre rente end den de tilbyder nye kunder smiley

at omkostningerne gennem en forhandler er så og så høje er jo dels forhandlerens skyld da han tager sin del af stiftelsesomkostningerne som en ekstra indtjening.

har haft billånet siden oktober sidste år og har ikke en eneste gang fået spam/reklame fra dem.
    på privatlånet er der en gang kommet spam/reklame fra dem fordi jeg ikke havde fået frameldt mig at de måtte sende noget til mig.

du kan til enhver tid gå ind på din egen side og trække en oversigt over dit lån - herunder hvad du skylder her og nu og hvordan dine afdrag på lånet fordeler sig på nedskrivning af hovedstol samt renter.

så alt i alt - for mit vedkomme - så er de ikke værre eller bedre end de mange andre der lever af at låne penge ud.

• Tommy R
    Tommy R Tilmeldt:
    jul 2015

#10   18. jul 2015 Tak for jeres svar. Så er jeg lidt mere rolig ved at låne i gennem dem. smiley

• #11   18. jul 2015 De er gode nok lånte til en Opel ved dem til 3,5% i rante det kunne banken ikke..

• #12   18. jul 2015 Tommy R. Det er som regel billigere at låne igennem banken, vel og mærket at renten måske er dyrere. Omkostningerne ved lån igennem forhandleren er somregel høje - netop derfor de kan låne med så lav en rente.

• #13   18. jul 2015 som Philip er inde på, så er der mange vinkler at se tingene på.

oprettelsesgebyrerne kan du ikke trække fra i skat.
    det kan du heller ikke med månedlige administrationsgebyrer

du kan trække renterne fra i skat (ca 1/3 af dem)
    så jo ""højre"" rente MED lavere udgifter til at oprette lånet des bedre slut økonomi, så længe ÅOP er den samme på de to lån.

MEN der er så nogle - inkl. mig selv - som ikke gider vente på at banken skal tjekke en i hoved og røv, samt holde møder med dem, før de kan give et svar om de vil financierer bilen.... så er det sq noget nemmere at smutte ned til forhandleren og køre en ansøgning igennem og så få svar efter 10 minutter.

• #14   19. jul 2015 Det nemlig korrekt at man kan trække renterne fra i skat. JA ÅOP er en god måde at sammenligne 2 lån på. Men jeg vil næsten ligge hovedet på blokken, og sige, at banken laver det billigste lån.

• #15   19. jul 2015 #14 Det er rigtigt at man kan trække en del af sine renteudgifter fra i skat, men det animerer jo bare finanseringsinstitutterne til at sætte renterne op - så det er ikke nogen fordel - og egentlig er det jo noget mærkeligt noget at man kan få andre til at betale en del af sine renteudgifter, medens dem der sparer op, beskattes af renteindtægterne smiley

• #16   20. jul 2015 Har mit billån igennem Renault Credit/Finance, eller hvad de nu kalder det, og de bruger Santander som så mange andre forhandlere gør. Er fint tilfreds, har ikke oplevet noget negativt udover at Santander meget ihærdigt prøver at sælge en forsikring som dækker ens månedlige betalinger, hvis man skulle miste sit job, eller blive syg. Lige på det punkt havde de svært ved at forstå et "Nej tak!"

Kommentér på:
santander finans/bank hot eller skrot?

Annonce