{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.255 visninger | Oprettet:

Citroën eller Peugeot {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg skal ud og købe ny bil. Jeg er faldet lidt for en Citroën DS3 og en den nye Peugeot 208.

Jeg har ikke selv ret meget forstand på biler, men har hørt at man skal holde sig fra franske biler hvilket begge mærker jo er.

Er der nogle der har erfaringer med disse to biler? Hvad ville i anbefale?

Jeg har de seneste 3 år haft en VW Polo som jeg har været rigtig glad for, men vil gerne have en bil som kører længere på literen, som også er lidt smart smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citroën eller Peugeot
  • #1   29. jul 2015 De nye er fine nok. Der er mange andre mærker der halter mere bagefter idag.

De er lavet af samme stumper. Men DS3'eren er mest lækker efter min mening.

• #2   29. jul 2015 Af de to ville jeg vælge DS3. Fedt design mod den noget kedeligere 208.

• #4   29. jul 2015 Det er der så også i en DS3 hvis den er med samme motor. Teknisk er de identiske.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #6   29. jul 2015 hold dig til vag

• #9   29. jul 2015 En C3 er "søsteren til 208, men DS3 er en livstilsbil, som også ses i prisen. Den skal sammenlignes med biler som Audi A1 og Fiat 500, en klasse der ikke giver så meget mening, end det bare skal se smart ud. Dog vil jeg så sige, at jeg går udfra kvaliteten på bilen, er højre end en 208 etc.'

C3 og DS3 same shit.

• #10   29. jul 2015 Havde snuppet en Citroen
    udelukkende fordi jeg ikke kan døje den multifunktions skærm.

1.6hdi havde problemer men de er mig bekendt rettet inde nyere modeller.

Har du overvejet en Mazda 2?
    Har kørt i en optimum og det er klart den bedst kørende i klassen.

• #11   29. jul 2015 Jeg valgte en DS3 i december, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Det største minus må være mangel på bagdøre, men det hører lidt til modellen.
    Bare sørg for du har komfort pakken med el-klap spejle, midterarmlæn, automatisk vinduesvisker og baksensor. Det vil du sætte pris på i længden.

Mht. 1.6 HDi motoren, så har jeg, min far eller stedmor ikke oplevet problemer med vores biler endnu. vi har alle en bil med samme motor.

• #12   29. jul 2015 Havde helt klart taget en ds3 i gul med sort tag. 208 er kedelig i forhold til

• #14   30. jul 2015 Haha ja VAG er MEGET bedre end ALT andet smiley (ironi kan forkomme)

Vælg den bil du helst vil have, alle bil fabrikanter har til tider udfordringer med kvaliteten. Og er 1.6 HDI ikke blvet fikset.

• #15   30. jul 2015 Jeg købte en DS3 for 1 år siden, og der har intet været med den. Kan klart anbefale den! Købte min brugt til lidt over 100000,- og 94xxx km. Der havde den haft værditab tæt på 135000kr fordelt over 3 år.

• #16   30. jul 2015 Rene L : Ja fordi VAG er jo fejlfri...
    Tag DS3´eren men inden i er de næsten identiske og køreegenskaberne er fuldstændig ens (samme undervogn/motor).

• #18   30. jul 2015 Deutsche : Det er vist dig der skal tage en tudekiks. Hvis du læser længere oppe kan du se der er en der skriver "Hold dig til vag" Men det er jo et dårligt råd da trådstarter er igang med at kigge på en bil fra PSA gruppen som faktisk kører udemærket og uden nogle voldsomme "børnesygdomme".

Er hverken tilhænger eller modstander af VAG men det er da ånsvagt hvis trådstarter slet ikke har sådan en i kikkerten overhovedet at foreslå det (som om VAG er bedre end alle andre bilmærker)

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #19   30. jul 2015 Anders t
    grunden til jeg skrev at trådstarter burde holde sig til vag er jo fordi han har vag og er glad for sin bil

ved godt en del vag modeller har problemer med kæde og andre udfordringer men alt i alt er det gode biler de laver og har altid været det

nogen vil måske ytre at de er kedelige men det kommer jo an på hvad model man vil købe og hvad budget man har

der er jo en grund til franske biler er billigere end tyske

franske biler er blevet bedre men de bruger stadig nogle besværlige løsninger og jeg syns ikke de er ligeså service venlige som vag

vi har alle vores meninger om biler det var så min god dag og held og lykke til trådstarter med sit valg af bil

• #20   30. jul 2015 I forhold til 1.6 hdi motoren er der IKKE flere problemer med dem. De er fikset fra 2012 og frem. Selvfølgelig kommer der stadigvæk sager ind, men det er typisk pga dårlig vedligeholdelse som på hvert bilmærke.
    Mine forældre har haft en 208'er i 3 år nu og det eneste der er blevet skiftet er 1 forlygte pære udover det almindelige service. efter 78000km

Det er sgu godt gået.
    Kvalitetsmæssigt er det en ganske fim bil, dog tror jeg du vil blive gladere for DS3'eren pga det (individuelt) noget mere spaceship agtige udseende. Det med bagdørene er et MEGA minus synes jeg dog tilgengæld, men bilerne kører næsten ens.

Som de fleste siger DS3 og 208'eren deler rigtigt mange mekaniske dele og de er heller ikke i den dyre ende hvis der skulle skiftes bremser eller sådan noget.
    Interiøret er uden tvivl federe i en DS3 synes jeg

Kommentér på:
Citroën eller Peugeot

Annonce