{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.073 visninger | Oprettet:

Toyota vvt-i Avensis 1.8 og 2.0 {{forumTopicSubject}}

Jeg leder lidt efter en vinterbil st.car i 80-100tk klassen og tænker lidt på at købe en Avensis 1.8 eller 2.0 men har dog nogle spørgsmål til dem.

1: Er 2.0 vvt-i d4 bensin virkelig så slem til at sode til i indsugning og omkring ventiler, og hvorfor ?

2: 1.8 vvt-i har på tidlige modeller olie problemer og har derfor fået skiftet motor som bla har andre stempler og indeholder mere olie.
Hvad findes der af synlige tegn på at Toyota har skiftet motoren.
Jeg har læst at ny oliepinde måler 52mm frem for 42mm på gammel motor, og at oliepinden er markeret med en grøn plet på toppen...
Er dette rigtigt og findes der andre tegn.?

3: jeg har også læst at 1.8 modeller der har et chassis nr efter E129522 skulle være udstyret med den nye blok og indmad...
Er dette rigtigt?

4: Hvad havde du valgt af St.Car til Max 100000Kr og hvorfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota vvt-i Avensis 1.8 og 2.0
  • #1   8. aug 2015 Avensisen er et udemærket valg.
    Ja, 2,0 benzinmotoren kan godt finde på at sode hvis kørselsmønsteret ikke er korrekt, og det er fordi den har direkte indsprøtjning. Du finder præcis samme problem f.eks. på vw 1,4 tsi/fsi motore.

Kig efter den grønne plet på oliepinden. Er motoren ikke skiftet er det nu ikke sikkert den fejler noget som helst. Det var ikke dem alle sammen. Spørg efter olieforbruget.

• #2   8. aug 2015 Ok. mange tak!
    Hvad gør man hvis den 2.0 er sodet til, og hvad kan man gøre for at undgå det?
    Hvad ville du vælge?

• #3   8. aug 2015 tag 1,8. færdig.
    grøn plet på pind kan snyde da nogle bare hævede oliemængden og satte ny pind på.
    et rimeligt sikkert tegn på at den har fået motor er SORT motorpakning ved bundkarret. så har motoren nemlig været åbnet.(husk på det var jo kun shortblok man udskiftede)
    Det orig. motorpakning fra fabrikken er GRÅ.

• #4   8. aug 2015 Dennis
    Er det muligt at se den pakning uden at skulle ind under bilen ?
    Og hvordan fremgår det af service bogen at motor er blevet skiftet ?

• #5   8. aug 2015 fremgår ikke i bogen. men du burde kunne ringe til en hvilken som helst toyota forhandler og få dem til at slå den op. da det burde fremgå i syge journalen...
    du kan sagtens se pakningen hvis du kigger oppefra, da der jo altid vil være squeeze out i kanten. og det kan man sagtens se hvis du kigger ned på forsiden af motoren. altså ned bag køleren osv..
    farverne er LYS GRÅ eller HELT SORT

• #6   8. aug 2015 Dennis
    Det er virkelig et godt tip!
    Hvad er din holdning til 2.0 motor og det sod/koks der sætter sig ?

• #7   8. aug 2015 Jeg ville vælge en D4 motoren, har endnu ikke oplevet nogen problemer med sod eller andet de sidste mange år som toyota mekker.

• #8   8. aug 2015 Kj-tek.dk
    Tak for det..
    Jeg har forsøgt at finde noget info om dette sod problem, og et argument er at den direkte indsprøjtning ikke renser indsugnings ventiller... Det er jo det rene vrøvl.
    Et andet skulle være at den ikke forbrænder rigtigt under kø og bykørsel fordi den køre meget magert, og dette skulle kunne af hjælpes med høj oktan ex 98-99.
    Det er jo næsten mere sindsygt en det første..

• #9   8. aug 2015 Jeg har hørt det, men har aldrig selv omlevet det på nogen af dem vi har kørende. Så pas.

For at danne koks på en benziner, skal du have en forkert forbrænding, enten for lidt luft eller for meget brændstof.

For mager blanding giver ikke som sådan koks, men en høj varme.

En servicerens engang i mellem som dem vi har til service får og der har ingen problemer været flere af dem har kørt 200.000km +

• #10   8. aug 2015 KJ-TEK.DK
    Hvad består sådan en "servicerens" af ?

• #11   8. aug 2015 Ved ikke hvad der er i, men det er bare en rens ned i tanken når du tanker et par gange om året og så gør det, sit arbejde smiley primært er det en dysse rens.

• #12   8. aug 2015 Vi har lavet et par stykker med sod i indsugningen, men langt flere vw tsi'ere.
    Det hjælper absolut intet på soden ved ventilerne at give den additiv i tanken, ganske enkelt af den grund at ventilerne soder fordi de ikke bliver skyllet af benzin. Den har direkte indsprøtjning.

• #13   8. aug 2015 Vi har ikke lavet en eneste ihvertfald ikke mens jeg har været ansat.

• #14   8. aug 2015 Jesper
    Er det på bagsiden af ventilen op mod indsugningen.. For der bør jo kun være indsugningsluft..?
    Med mindre det er olie tåge fra krumtapsudluftningen der bliver til koks når den rammer den varme ventil..

• #15   8. aug 2015 Det er på oversiden af ventilen. Det er pga egr og krumtapsudluftning.

Men vi har heller ikke lavet det på så mange toyota'er. Men masser af vw'er.

http://www.evoperformance.co.za/wp-content/uploads/2013/07/20130706_121702-1.jpg

• #16   8. aug 2015 Jesper
    Det var også det jeg mente, at oliedråber (blowby) rammer den måske varme indsugnings ventil og bliver til koks...

Kunne det problem ikke undgås helt ved at sætte en olieudskiller/catch can på krumtapudluftningen inden den kommer på indsugningen?

• #17   8. aug 2015 hvad skrev jeg i mit første svar?
    tag 1,8. færdig

jeg har set MASSER af problemer på D4. Så den ville JEG gå langt udenom.

• #18   10. aug 2015 Så har jeg handlet en 1.8 Vvt-I fra 2005 med E131389 og olie pind uden grønt mærke men 52mm i stedet for 42mm
    Motoren har aldrig været skiftet og selv om det kan snyde... Så er der ingen tegn på at olie på fyldning er sket mange gange..

• #19   10. aug 2015 Så mangler du bare en turbo, den går skide godt bare med 0,3 bar på standard motr, ca 190hk

• #20   10. aug 2015 Tja! Den har gået 230000 men køre forbløffende fint i motor.. Meeeen det er en blød hat der køre bedst lige ud.. Kaffen bliver i koppen selv på en snoet landevej.

• #21   10. aug 2015 Det betyder ikke noget den har gået de km, sagtens tåle lidt ladetryk ??

• #22   15. aug 2015 FUCK! Airbag lampen blinker og jeg har lavet en blink test ved at kortslutte pin 13 og pin 4
    Jeg får så en blink kode der hedder 44..
    Googler.,
    44=RH Primary Crash Sensor Not Mounted to Vehicle Properly

Hvad Helved betyder det?

Ligger der en værksteds håndbog på nettet..?

• #23   15. aug 2015 Laver lige en ny tråd...

Kommentér på:
Toyota vvt-i Avensis 1.8 og 2.0

Annonce