{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.615 visninger | Oprettet:

ejer/bruger af bil - er du i situationen? {{forumTopicSubject}}

Halløj.
Min mor har tænkt sig at købe sig en lille bil til bykøreture osv. Hun har i forvejen en stor bil og vil derfor gerne have en lille en til små ture..
Jeg ville skulle låne den 2-3 gange om ugen fast fra min bopæl (som er tæt på hendes) og til mit arbejde + skole, grundet lang transporttid de 3 dage. Skal jeg stå som bruger eller?? Og i så fald hvad koster det`? altså er du i situationen hvor du står som bruger af din mors/fars bil?

Frabeder mig gerne negative kommentare da jeg jo bare spørg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ejer/bruger af bil - er du i situationen?
  • #1   12. aug 2015 Bruger du bilen regelmæssigt skal du stå som bruger, så ja.

Spørg forsikringen hvad det koster, det ville koste det samme, som havde du forsikring i dit eget navn.

• #2   12. aug 2015 Din mor er jo primær bruger, du låner den bare. Du skal bruge den 3 ud af 7 dage. De sidste 4 dage har din mor den.

• #3   12. aug 2015 også selvom det kun er de 2 gange om ugen? Har fået et tilbud der hedder 8800 pr år hvis jeg skal købe en bil selv smiley

• #4   12. aug 2015 ja præcis. det er min mors bil og hende der kommer til at bruge den hver aften, de dage hvor jeg ikke skal bruge den

• #5   12. aug 2015 Jeg havde ikke sat sig som bruger. Det er jo ikke ulovligt at låne en bil ud.

• #6   12. aug 2015 Spørg forsikring

Nogen går meget op i det andre ikke..

Fatter f.x. må gerne udlåne bil til familiemedlemmer på ubestemt tid.. Dert er så bare dobbelt op på selvrisikoen + yderligere 10K hvis føre er under 25

• #7   12. aug 2015 det jo egentlig kun din forsikring der kan svare på det

• #8   12. aug 2015 Jeps. Min stod i min pappas navn i starten smiley Der var bare en selvrisiko på 9000 hvis føreren var under 25 smiley

• #10   12. aug 2015 Philip Hvis du låner bilen 2 gange i ugen fast. Så skal du stå som bruger. Da du så ikke kun låner den, men bruger bilen fast i de dage. Så er det ikke kun tale om at låne bilen mere.

• #11   12. aug 2015 Hvad de ikke ved har de ikke ondt af smiley Man kan jo bare sige man kun har lånt den den ene dag hvis der skulle ske noget smiley

• #13   12. aug 2015 Min fatter gir lige under 5000 for min 6n2 med fuld kasko og selvrisiko på 4400 med mig som bruger. Hvad koster det da at få dit navn som bruger?

• #14   12. aug 2015 Er der bare nogen som kan svare mig på siden hvornår det har været ulovligt at låne en bil ud? Hvis du har lånt den 2 dage om ugen i to år og der så sker en skade, hvordan vil I så have de skal bevise at du har kørt i den? Det kan de ikke. Jeg havde ikke gjort noget.

De kan bare lade være med deres overpriser til unge..

• #15   12. aug 2015 Philip det er ikke ulovligt at låne sin bil ud. Men man er bruger så snart du har bilen fast 2 dage om ugen. året rund. Så låner du den ikke kun. At låne bilen er når du lige skal ned på tanken eller til en fest, men ikke når du kan sige du skal have bilen fast hver mandag eller onsdag i hver uge.

• #16   12. aug 2015 Og så er det jeg bare siger at man jo bare kan sige man lige har lånt den på arbejde den ene dag smiley

Well - hvis man ikke har lyst til det, så ringer man da bare og siger man gerne lige vil betale mere og have en højere selvrisiko.

• #18   12. aug 2015 Ja men det har stadig intet med at man ikke må låne sin bil ud. Nogle forsikringer forlanger at du skal stå som bruger når du har den fast.

• #19   12. aug 2015 Jeg tror ikke helt i forstår hvad jeg mener. Hvis man netop siger til dem at man kun låner den, den ene gang. Ikke fast.

Morten, der er mange meninger om forsikringer til unge. Jeg synes de tager røven på folk for groft. Der er sgu også unge som kører bedre end ældre. Så den synes jeg ikke man kan bruge. De er måske ikke lige så rutinerede, men en ung kan køre lige så godt bil som en ældre, måske endda bedre.

Men det er nok fordi Brian-typerne ødelægger det for andre.

• #20   12. aug 2015 Philip Jo forstår dig udmærket. Men så kigger de på hvor mange km bilen kører og om det tal er realistisk for den kørsel din mor kun laver.

• #21   12. aug 2015 Men så igen er der vel heller ingen som forbyder hende at køre lange ture. Det er bare det jeg mener med det smiley

Jeg ved godt det er svindel, men jeg havde bare gjort det på den måde smiley

Man km jo bare ringe ind og sige ens datter/søn også kører lidt i den. Hvis de så spørger hvor ofte kan man bare sige en gang imellem. Den kan man jo så tolke som man vil smiley

• #22   12. aug 2015 Philip næ men når hun har 2 biler så kan begge ikke b4ruges på samme tid. Så kan de jo regne ud der er en anden der køre i nr 2 bil. Ringer du ind til forsikringen så forlanger de jo netop du bliver påført som bruger

• #23   12. aug 2015 ahh den må du længere ud på landet med once smiley det er de pisse ligeglad med bare de får deres penge for begge man kan jo godt have en til et og en til andet feks stationcar varevogn sportsvogn osv

• #24   12. aug 2015 Den havde jeg lige misset smiley

Men hey.. Fuck det. Nu ved trådstarter hvad der er lovligt og ikke er. Og så kan hun jo gøre op med sig selv hvad hun vil smiley

Altså jeg har da også kørt rundt i den lille ny kun fordi det var sjovt. Der løb kilometertælleren da et godt stykke op smiley

• #25   12. aug 2015 henrik a nej det skal jeg ikke. Da jeg havde min mors bil på arbejde hverdag da hun arbejder ca 400m fra mig, der var forsikringen sgu ikke ligeglad, da jeg skulle stå som bruger af bilen. Og det fandt de ud af da en kunde rev hele fronten af hendes golf. Så det passer ikke det du siger.

• #27   12. aug 2015 ok kan ikke lige se hvad det med kofangeren er blevet revet af har med dig at gøre?

• #28   12. aug 2015 henrik a Da forsikringen ville vide hvorfor jeg ikke stod som bruger da jeg havde den på arbejde. Jeg har været ude for at det er forsikringen der ville have mig på som bruger. Og fik netop at vide man er bruger så snart du har bilen fast flere gange om ugen. Så er det ikke kun at låne bilen mere. Så det er ikke fis..

• #30   12. aug 2015 det er selvfølgelig også forskelligt fra forsikringsselskab til selskab så helt klare facts kan man vel aldrig få

• #31   12. aug 2015 Og det er det jeg synes er forkert. Det er generalisering af værste skuffe.

Mange unge kører pænt.

• #32   12. aug 2015 de skal vel bare gøre det eftertragtet at køre mindre biler en UP er vel også billigere i forsikring end en gammel crolla

• #33   12. aug 2015 Min første bil skulle de have 40000 for. Bilen havde kostet 15000.. Dybt godnat..

• #35   12. aug 2015 http://www.fdm.dk/biler/biloekonomi/bilforsikring/hvem-er-daekket-af-din-bilforsikring

Når et forsikringsselskab giver et tilbud om en bilforsikring, sker det bl.a. ud fra, hvem forsikringstageren er. Forsikringspræmien fastsættes ud fra bilmærke, motorstørrelse, bilens pris, bopæl og antal skadefri år, som forsikringstageren kan dokumentere. Hvis den, der tegner bilforsikringen, ikke er den samme, som bruger bilen fast, skal forsikringsselskabet have det at vide.

Uden dækning Hvis forsikringsselskabet ikke har fået de korrekte oplysninger, kan du risikere at stå helt eller delvist uden dækning, hvis der sker et uheld. Hvis præmien oprindeligt skulle have været tre gange højere end den betalte præmie, vil det betyde, at du kun ville få en såkaldt pro rata erstatning på 1/3 af det beløb, du ellers havde krav på. Du risikerer også, at dit forsikringsselskab politianmelder dig og du risikerer at få den dom for bedrageri.

• #37   12. aug 2015 Morten - kunne man så ikke bare lave forhøjet selvrisiko? Så rammer det kun dem som netop laver skader og ikke de unge som egentlig kører pænt. Har du evt. nogle kilder på at en ung bilist ikke kan have samme overblik som en erfaren?
    Synes der kører mange på de omkring 40, som aldrig skulle have haft kørekort, simpelthen fordi de slet ikke har noget overblik overhoved.

Overblik er vel ikke noget som bliver bedre med tiden. Det kan ens erfaring, men enten er overblikket der, ellers er det ikke.

• #38   13. aug 2015 Tror de herre der her har alle mulige finter og "tricks" lige skal kigge på forsikringsklagenævnets hjemme side, en hurtig søgning der inde viser hvad der sker med nogen af de "smarte" typer.

• #39   13. aug 2015 Og her er et link til dem der ikke gider bruge google, vælg auto forsikring, og vælg til sidst ejer/bruger under emne ord http://www.ankeforsikring.dk/search.aspx?path=%2fAnkenaevn%2ffind_kendelser&layout={028B8BF8-4369-4631-8D27-2B708F1CE24E}

• #40   19. aug 2015 Gf-forsikring har denne her men nu bor i jo ikke på samme adresse Superelitebarn – lad dine børn optjene anciennitet i din bil
    Som superelitebilist i GF kan du hjælpe dine børn godt i gang som nye bilister. Du får nemlig eksklusivt adgang til at tegne tilvalgsdækningen Superelitebarn. Tilvalgsdækningen gør det muligt for dine børn at optjene op til tre års anciennitet, når de kører i din bil. Ancienniteten kan senere give adgang til en billigere bilforsikring i GF.

Du kan få op til to børn mellem 18 og 26 år noteret på din bilpolice, de skal blot være hjemmeboende, når dækningen etableres. En fordel for dig som ejer af bilen er, at når du udlåner bilen til dine superelitebørn, så slipper du for den ekstra selvrisiko, der gælder ved udlån til personer under 26 år.
    men spørg forsikringen om der findes en mulighed

Kommentér på:
ejer/bruger af bil - er du i situationen?

Annonce