{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

BMW e39 bedre lyd {{forumTopicSubject}}

Godaften/nat gutter. smiley

Har købt mig en schmiedmann bagpotte, men har forhørt mig lidt til at de ikke skulle sige særlig meget, og bilen må jo gerne lyde lidt lækkert og sige noget, selvfølgelig ikke for voldsomt.

Nogle der ved om det ville lyde bedre og af lidt mere hvis man også fjernede mellempotten? (Y-potten)

Mange har skrevet det hjælper på lyden. Men mister den ikke lidt heste på det når der ikke er samme modstand, men bare et rent rør i stedet for mellempotten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW e39 bedre lyd
  • #1   20. aug 2015 En mellem potte tager hysterisk meget lyd så den får du revet af i en fart. Så smider du en 2,5" rustfri biltema rør i mellem og så en s50 bananmanifol så skal du se så er der lyd.

Jeg har selv en bmw e39 528i der dog rent rør fra kat od ud til en stor 4" rund bagpotte til 400kr og en s50 bananmanifol køre fra kat og ud et enkelt 2,5" til 3" indgang på bagpotten. Der er ihvertfald lyd og nej lyddæmperen er ikke monteret. Fri afgang og billigt udstødning det virker smiley

• #2   20. aug 2015 Men mister sådan en bil ikke kræfter ved at man hiver potterne af? smiley

• #3   20. aug 2015 da jeg havde 28'er i min e34, havde jeg også fjernet mellempotten, det var godt nok en eisenmann bagpotte, men du kan gå ind under min profil og hører den, ikke de bedste videoer, men der er i hvertfalde lidt god lyd smiley syntes slet ikke mit træk blev dårligere...

• #4   20. aug 2015 Nå okay. Det var ellers det jeg var mest nervøs for. smiley

• #5   20. aug 2015 Var mellempotten fjernet på begge videoer? Og er det samme motor som min? smiley

• #6   20. aug 2015 ja det var den, den ene video hvor den sprutter en del, er den kørt godt varm smiley den anden er bilen bare i drift temp. Men ja begge uden mellempotte. og ja, en m52b28 motor.

• #7   20. aug 2015 Og der kom ikke flere vibrationer i kabinen eller noget? Og ikke for meget skraldelyd? Sådan en video kan jo godt snyde lidt. smiley

• #8   21. aug 2015 kunne næsten ingen forskel hører i kabinen smiley ikke andet end når man ruller viduet ned så der sød musik smiley

• #9   21. aug 2015 Men når man fjerner mellempotten, er der så ikke en del mere støj sådan når man kører motor/landevej konstant? Står lidt i et dilemma nemlig. smiley

• #10   24. aug 2015 Hej.

Jeg står med samme spørgsmål som Mads N - Jeg ønsker også lidt mere 6 patter lyd - Men jeg er ikke interesseret i BRØL og "udtæt larm" Mere bare brummen som en 6 benet skal lyde.

Er der nok at smide en sports BAGpotte på? eller SKAL Katalysator OG mellempotte af, før man kan sige det er nok? smiley

• #11   24. aug 2015 Der skal kun være kat på og så en bagpotte og en bananmanifol så skal du høre. Den vil sige meget mere og husk for gudsskyld at få montere rustfri rør fra start til slut

• #12   24. aug 2015 Så ideen med kun at skifte bagpotten, er ikke nok? ville det overhovedet kunne høres? Syntes bare mellempotten (y) er meget stor og besværlig at fjerne, og hvad med modstand i systemet? Der er vel noget i det eller hvad? Kan man få en "standard" sports potte til e39, altså én uden afgangsrør som er vandrette, jeg ønsker ikke at udstødning kan ses bagudvendt, men blive under kofangeren som den er pt.

Kommentér på:
BMW e39 bedre lyd

Annonce