Volvo busmekaniker søges {{forumTopicSubject}}
Vi søger en busmekaniker der er velkendt indenfor Volvo busser; nærmere betegnet så er det en Volvo B10M vi snakker om. Vi står på tærsklen til at køben en brugt Volvo B10M i Skåne, og kunne rigtig godt tænke os at får en ekspert med på råd når vi tager over og henter den. Vi regner med at køre derover den 19. eller 20. september. Vi giver selvfølgelig gerne noget for hjælpen.
Vi bor i Måløv, i nærheden af Ballerup. Vi kan hente og bringe. Turen er fra Måløv til Sverige på 100km, som vi tager i vores VW camper fra '79.
Vi håber at der er nogle der kender nogen, der evt kender nogen, etv
Mvh
Lasse
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
Men oliespild og luftaffjedringen niveauventiler, 4 kredsventilen, bremsecylindre, bremsearme.
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
luftsystem,den skal pumpe op på rimelig tid,kompressoren er meget vanskelig at skifte på nogle modeller
bremser er sikkert tromlerbremser,der er 2 systemer på volvo,et almindeligt system med membraner og bremsenøgler,der kan det være lidt vanskeligt at finde ny belægning,noget af det er simpelhen udgået
så findes der et Z kam system,det kan ikke justeres uden en bremsestand og er bare generelt lidt vanskeligt
motor,de gamle volvomotorer havde en tendens til at synke i foringerne og så er der olie i vandet
gearkasse,er den med allison(automatgear)det skal virke i alle gear også når man tvangsindsætter et gear
de største eller skal vi sige fleste problemer med ældre busser er faktisk lufttab,alle ventiler sidder i det fri under bussen og de tærer op
håber det hjælper jer lidt
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for de gode inputs
Volvo busmekaniker søges