{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.111 visninger | Oprettet:

Launch Control - ryger fabriksgarantien? {{forumTopicSubject}}

For lidt over en måned siden købte jeg ny (brugt) Audi, og jeg er så småt ved at have prøvet diverse features, pånær en - launch control.

Audi viser hvordan launch control skal aktiveres i manualen, men nogle kommentarer på et Audi forum gør mig lidt bekymret. Jeg har læst, at Audi begrænser brugen af launch control til 200 gange, og derefter bliver funktionen deaktiveret. Hver gang man bruger launch control skulle det blive registreret i computeren, og værkstedet skulle kunne se antallet af gange man har brugt det.

Jeg har også læst at nogle Audi ejere har haft problemer med at få dækket reparationer på garantien, hvis de har brugt launch control. Er det virkelig så hård ved bilen at bruge launch control?

Jeg kan da godt forestille mig at DSG gearkassen ikke ligefrem er glad for at få tæv på den måde. Men på den anden side burde den være bygget til det. Især når manualen viser hvordan det aktiveres.

Så jeg tænker at det måske er bedre at helt lade være med at bruge launch control? Jeg har betalt for at få 4 års ekstra fabriksgaranti, og det vil jo være spildte penge hvis jeg bruger launch control, og dermed risikerer at garantien bortfalder.

Jeg ved fra bekendte, som har købt Nissan GT-R, at forhandlerne siger direkte til kunderne, at de ikke skal forvente at garantien dækker på drivlinjen hvis de bruger launch control. Der har også været retssager hvor Nissan nægter at dække reparationer på garantien hvis de kan se launch control har været brugt. Så det er ikke helt ukendt at fabriksgarantien kan ryge ved brug af launch control.

Nogen der har erfaringer med det?

Det ser jo ellers sjovt ud med launch control:
http://www.youtube.com/watch?v=9AVu4-rsuWI

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Launch Control - ryger fabriksgarantien?
Kommentér på:
Launch Control - ryger fabriksgarantien?

Annonce