{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.268 visninger | Oprettet:

Bilsalg - ny ejer ikk vil omreg? {{forumTopicSubject}}

Hej. Vil godt starte med at sige jeg har dummet mig!

Jeg har byttet en ford mondeo til en Opel vectra, Men den her ford her, er ikke omregistret efter 4 uger. Jeg har både haft fat i skat, og forsikring.

Kan jeg tillade mig at hente den bil, når jeg betaler alt på den i øjeblikket?
Den står stadig i mit navn, hvilket nye ejer åbenbart ikke har fået ind på lystavlen.?

Hvad havde i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsalg - ny ejer ikk vil omreg?
  • #1   15. sep 2015 bilen står i dit navn = din bil ikke noget der hent du den bare smiley

  • #2   15. sep 2015 Det tror jeg da jeg vil så, for jeg er godt nok træt af den her køber her. Må jeg sku nok erkende. - Det sidste gang jeg gir folk chancer indenfor omregistrering smiley

  • #3   15. sep 2015 du kan bare tvangs afmelde den online på skat, - gæder fra dags dato du sende anmodning om afmelding. så bare få det gjort.

    Log ind på skat via. Nem id eller Tast selv kode - og skriv en henv. til skat der kommer den frem som en mulighed med Afmelding af køretøj


  • #4   15. sep 2015 Kan jeg ikke uden slutseddel - har prøvet gange 2 smiley

  • #5   15. sep 2015 Hvis det er 4 uger siden så kan du tvangsafmelde den.
    Hvordan det helt præcist foregår ved jeg ikke men det er noget med en slutseddel og ned til Skat.
    Så vil ham der kører i den nu komme til at køre uden forsikring og med plader som er afmeldt.
    Dette behøver man naturligvis ikke informere idioten om.


  • #6   15. sep 2015 Slutseddelen eksistere ikke. (det kommer den til på fremtidige biler - det helt sikkert.) smiley

  • #7   15. sep 2015 Der var jeg for langsom.
    Har i ikke lavet slutseddel?


  • #8   15. sep 2015 Nope, så dum har jeg været. smiley .



  • #9   15. sep 2015 hør nu efter og læs hvad der står, du kan bare afelde den på skat
    og du behøver INTET bare afmeld den


  • #10   15. sep 2015 du kan osse gøre det at du køre ud og tager pladerne fra bilen smiley så køre han ingen steder smiley

  • #11   15. sep 2015 Du kan sagtens tvangsafmelde den, dette tager bare 3uger mere, da du ikke har fået lavet en slutseddel.


  • #12   15. sep 2015 Synes bare ikke idioten skal ligge og køre i en bil der på papir stadig er min, og slet ikke når jeg betaler forsikring og vægtafgift på bilen. smiley

  • #13   15. sep 2015 lige præcis så læs nu hva vi skriver....

    Log in på Skat, Afmeld bilen og den gælder fra Dags Dato.

    Har du en Slutseddel Gælder AFmelding fra dato på slut seddel

    og du kan GODT AFMELDE den uden NOGEN slut seddel.



    og har du Nosser til det kan du jo bare melde den stjålet...... du lyder jo til at have nosser, men du kan ikke tvangs afmelde din bil ?..

    vor herre bevars..


  • #14   15. sep 2015 Ikke fra i dagsdato!

    Har lige snakket med skat, igenigen. og har jeg ikke en slutseddel går der yderligere 3 uger.


  • #15   15. sep 2015 Godt spottet Sherlock, hvorfor oprette et indlæg når du ikke gider læse svaret , og i forvejen har svaret fra skat ?

  • #16   15. sep 2015 Mit spørgsmål lød på om man kan tillade sig og hente den bil?

    Ikk hvordan man afmelder den?


  • #17   15. sep 2015 hvis du vil gøre dig selv til Tyv så ja.

  • #18   15. sep 2015 Ku egentlig også bare hente pladerne. i teorien.

  • #19   15. sep 2015 så meget bøvl for 3 uger, måske du bare skulle finde dig en ny hobby

  • #20   15. sep 2015 enten hent pladerne eller ring til skat og afmælde den og ring til forsikring og afmælde forsikring så har du ikke noget med bilen at gøre mere

  • #21   15. sep 2015 Du kan jo gøre lige hvad du vil

    Men ved du overhovedet hvor bilen befinder sig?

    Henter du bilen, er det tyveri (bilen blev jo betalt med en byttehandel med anden bil.
    Henter du nummerpladerne, er det også tyveri.

    Få bilen afmeldt og lær af din fejl, ved ikke at omregistrere bilen med det samme.
    Der er så mange indlæg om det, ufatteligt at folk ikke snart bliver klogere smiley


  • #22   15. sep 2015 Du kan også bestille ny reg. attest og derefter afmelde bilen. Så virker de gamle koder ikke længere og vedkommende kan hverken omreg. efller få skrotningspræmie, før han har godtgjort dig for reg. afgift og forsikring + bøvl - f.eks kr 1000,- smiley

  • #23   15. sep 2015 Ole B
    Hvordan vil du afmelde bilen uden nummerplader?


  • #24   15. sep 2015 Forstår slet ikke hvordan du vil hente bilen, han har vel nøglerne ?



  • #25   15. sep 2015 Jesus. Det er sku da også snot dumt ikke at lave en slutseddel, og endnu værre er at i ikke omreg på stedet, i har begge nem-id. Alt andet er ren idioti

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #26   15. sep 2015 nej, du må hverken hente bil eller plader, det er brugstyveri. DU har været dum, og så må du sku tage de 3 uger ekstra med, hvis jeg har solgt en bil uden slutseddel og uden omreg med det samme, så afmelder jeg den samme dag på skat.dk og så går der nøjagtig 21 dage og bilen er afmeldt hvis køber ikke har fået omreg indenfor de 21 dage, du har dummet dig og har fået en lærestreg, bare husk og lær af det

  • #27   15. sep 2015 Meld plader bortkomne smiley

  • #28   15. sep 2015 Snak dog ordenligt! Der er da INGEN der laver et indlæg her for at genere jer, eller for at være irriterende? Har indlægget ikke jeres interesse, så lad være at klikke på det.. Hvor svært kan det dog være?

    Nå.. for at vende dit indlæg. Du kan ikke hente bilen, da det er tyveri. Du ejer ikke længere bilen, du ejer kun rettighederne til nummerpladerne. Nummerpladerne kan du der imod sagtens hente, for dem har du rettighederne til smiley Så er det bare at afmelde ved at afleverer pladerne! Manden der har bilen nu, kan ikke rigtigt gøre så meget ved det. Han kan jo ikke melde nummerplader stjålet, som ikke er hans egne. Ved du hvor vedkommende bor? smiley


  • #29   15. sep 2015 Så skriv da bare en slutseddel selv. skriv et navn og en eller anden adresse og få en ven til at underskrive.. Du skal jo bare bruge et stykke papir hvor der står at du har solgt din bil. Pisse ligemeget hvem der står som køber da skat ikke følger op på noget som helst alligevel.. De afmelder den bare.. Og hvis de gør så har køber åbenbart bare oplyst falsk navn og adresse.

  • #30   15. sep 2015 Har du adressen så hent pladerne og kør på motorkontoret med dem.. så er det overstået sikkert ikke lovligt men sådan havde jeg gjort!

  • #31   15. sep 2015 Som der også er andre der har skrevet, så nej, du kan ikke tillade dig at hente bilen eller nummerpladerne.
    Den eneste rigtige løsning er at tvangsafmelde og så tage de 3 uger det tager før den er afmeldt.
    Det andet ender ud i ulovligheder. Falsk slutseddel er dokumentfalsk, og det straffes. Sure lærepenge, men sådan er det. Det er dog ikke nogen herregård det drejer som om, så kontra en sag om dokumentfalsk, så ved jeg godt hvad jeg ville gøre.


  • #32   15. sep 2015 Ring til politiet og meld den stjålet?:)

  • #33   15. sep 2015 Og selv få en sag på halsen for falsk anmeldelse.... God ide ...Not

  • #34   15. sep 2015 Afmeld den hos skat. Han skal ha det gjort senest tre uger efter handel. Så du er i din fulde og retsmæssige ret til at afmelde den.

  • #36   15. sep 2015 Maria - Det er dokumentfalsk og det kan man blive straffet for. Så ikke så god en ide.

  • #37   15. sep 2015 Jeg ville ha' hentet pladerne.
    Har selv gjort det før, dog på en scooter. Gad da ikke betale for forsikring på et køretøj jeg ikke ejer længere.


  • #38   15. sep 2015 Jeg kan godt forstå, at man er irriteret over, at fjolset ikke kan finde ud af at omregistrere. Man skulle nu nok nærmere være sur på sig selv, fordi man ikke fik lavet en slutseddel.
    Hvad koster 3 ugers vægtafgift og forsikring ?
    Hvad koster en plet på straffeattesten ?
    Så tænk jer om, inden I skrider til selvtægt.


  • #39   16. sep 2015 Morten Nyborg: Kan du vise mig, hvor i loven, der står jeg IKKE må afhente MINE plader - Som er registreret i MIT navn? Og i så fald, hvordan mener du så der vil komme en sag ud af det? Anmeldelsen fra den nye ejer ville jo lyde nogenlunde sådan: Hej! Jeg har købt en bil privat, hvor jeg har overskredet den lovlige grænse for omregistrering! Nu er nummerpladerne væk! Jeg vil gerne melde dem stjålet! Det er godt nok ikke mine plader, jeg har dem blot ulovligt monteret på min nye bil. Det er personen der har rettighederne til mine nummerplader, som har hentet dem og afmeldt bilen fra hans navn og forsikring!

    Tror DU selv at sådan en anmeldelse ville se dagens lys? Og HVIS den gjorde, tror du så selv politiet og retten ville dømme DIG, og ikke ham der rent faktisk køre "ulovligt" rundt i dit navn? smiley


  • #40   16. sep 2015 Der har jo været et salg (byttehandel) så pladerne følger bilen. At hente dem er selvtægt. Den lovlige løsning er at tvangsafmelde. Man kunne jo forestille sig at han havde været ude for et uheld og ligget på sygehus. Hvis han anmelder pladerne stjålet, vil der nok også være en konsekvens for ham, da omregistreringstiden er overskredet.
    Om der ville komme en sag ud af det er op til politiets jurister. Jeg ser det ikke som umuligt, man bliver jo dømt for de mest umulige bagateller. Det er dog nok ikke de sager der ligger flest af.
    Det ændre dog ikke på, at det er selvtægt, og det kan man blive straffet for.


  • #41   16. sep 2015 byttehandel eller ej, rettighederne til pladerne ejes af den person de er indregistreret under! Basta, der er ikke mere at sige til det smiley Du ser lidt forkert på lovgivningen smiley Den nye ejer har ikke krav på at bruge din forsikring i 3 uger, du har der imod krav på at han senest omregistrere inden for 3 uger. Nummerpladerne er juridisk dine, til de er afmeldt/omristreret smiley

  • #42   16. sep 2015 At du så juridisk ikke må skrue dem af hans bil, da denne ikke må berøres, er en helt anden sag smiley Men SÅ er vi også ude og gå i helt små sko smiley

  • #43   16. sep 2015 Jamen, så er vi jo også enige. smiley
    Juridisk er det dine, da der skal være en, der betaler i omregistreringsperioden (de max 3 uger)


  • #44   16. sep 2015 Nej du må ikke bare hente den, så er det pludselig selvtægt og det vil du ik begå dig ud i!! Tvangsafmeld bilen ved skat istedet

  • #45   16. sep 2015 #44 Man kan jo møde op og bede ham om selv at skrue dem af - eller betale f.eks kr. 1000,- i dep. indtil køretøjet er omreg. minus f.eks kr. 50,-/dag.

  • #46   16. sep 2015 Det grænser jo til selvtægt og trusler og hjemmelavede afdragsordninger.
    Gør det rigtigt 1. gang -
    1. Omregistrere på stedet online med Nem Id - eller
    2. Lav en slutseddel, Er der ikke omregistreret efter 3 uger kan den tvangsafmeldes med det samme.

    Alt andet er sjusk fra egen side.


  • #48   16. sep 2015 hent plader og genbestil din reg attest så kan nye ejer ikke få plader før han har kontaktet dig så kan han jo købe den for gælden

  • #49   16. sep 2015 Maria - Du har jo selv lagt røv til, ved ikke at omreg med det samme eller lave en slutseddel. smiley

    Stefan - Selvtægt og anklage for dokumentfalsk .....

    Er der noget galt i at man bruger hjernen idag ???


  • #50   18. sep 2015 ellers ring til forsikringen og bed dem tvangsafmelde den smiley

  • #51   18. sep 2015 Ja, bare ring til forsikringen og fortæl du har solgt bilen. Så er der ingen forsikring på efter 3 uger.

  • #52   19. sep 2015 I glemmer at det her er machogalleri.dk

    Hjem til manden, knep hans kat, giv hans mor en dummeflad, og riv nummerplader inkl. kofangere af bilen, the BG way.


    Eller tvangs-afmeld bilen, som det er nævnt en 30 gange efterhånden.


  • #53   19. sep 2015 Folk er sku hjernedøde her inde. Dokumentfalsk, hive pladerne af, hente bilen, dummebøder og hvad folk ellers har af fantasifulde løsninger på et ret simpelt problem. det er tilladt selv at tænke også når man køber/sælger biler, og især når man så i farten har kvajet sig. Ja køber er en nar fordi han ikke omreg inden 3 uger, men det burde slet ikke komme så langt som til 10 sek efter han har købt bilen.
    Bliver stadig dybt imponeret af at folk køber/sælger biler uden slutseddel, reg attest, omreg på stedet, manglende syn og hvad folk ellers kvajer sig med. Vi lever i 2015, der er internet ALLE steder, det tager ca 5 sek at finde svar på køb/salg af bil, det tager ca 20 sek at undersøge syn, restgæld o lign et hvilket som helst sted i landet, og stadig tænker folk sig ikke om, er DK bare ved at bliver befolket af hjælpeløse dumme individer.....


  • #54   20. sep 2015 gå ind og bestil en ny reg attest..så kan han ikke bruge bilen til en skid da den reg attest han fik med, så vil være ugyldig smiley

  • #55   20. sep 2015 AK94 - Fatter du ikke, at det er dokumentfalsk ??
    Strafbart - Plet på straffeattesten.
    Synes du stadig, at det er en god ide ??


  • #56   20. sep 2015 Du sidder og bander en anden person væk som har jokket i loven, så er du ikke ret meget bedre selv hvis du vil "stjæle" den tilbage.. Om det er bilen eller nummerpladerne du tager så er det straffbart.
    Det er træls, men den er ikke længere end at du må afmelde forsikringen, og vente på at politiet får fat på den i den forbindelse at den køre uden forsikring...


  • #57   20. sep 2015 Der er ingen grund til at spilde tid ved at ringe til forsikringen.
    Tvangsafmeld ved Skat, så er både forsikring og vægtafgift/grøn ejerafgift afmeldt efter 3 uger.


  • #58   20. sep 2015 Du kan ikke tvangsafmelde noget du ingen salgskontrakt har på?

  • #59   20. sep 2015 Eftersom køber ikke selv har om reg. Den må det jo stadig være sælgers. Så kan han da sagtens tvangs afmelde den.

  • #60   20. sep 2015 Det tror jeg nu nok man kan.
    Men så er det, der går 3 uger (selvom du har givet køber 3 uger til omregistrering)
    Har du slutseddel, så afmeldes den med det samme (hvis de 3 uger er gået)


  • #61   20. sep 2015 BG burde lave stickies, med tråde, med rigtige svar...shit mand...

    Man kan altid tvangsafmelde sin bil. Med en slutseddel kan man afmelde pr. dags dato, hvis der er gået over 3 uger siden salget.

    Uden slutseddel kan man afmelde og skal så vente 3 uger...


  • #62   20. sep 2015 Den nye ejer skal omregistrere køretøjet inden tre uger. Hvis det ikke sker, kan du bede SKAT om at afmelde det.

    Bed SKAT om at afmelde køretøjet

    Log på TastSelv Borger.

    Vælg Kontakt SKAT og herefter Skriv besked.

    Vælg Registrering og nummerplader og herefter Køretøj solgt - ønskes afmeldt.

    Vedhæft en slutseddel eller oplysninger om købers navn, evt. adresse og salgsdato.

    Du kan også afmelde køretøjet i et af SKATs fire motorcentre. Medbring en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen, fra vi modtager din anmodning.


    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817300

    jesus


  • #63   20. sep 2015 Ellers svarer det jo til at man skal betale vægtafgit / grøn ejerafgift indtil den bliver omregistreret, hvilket i teorien kan vare evigt. smiley
    Så selvfølgelig kan man tvangsafmelde uden salgsdokument (det tager så 3 uger)


  • #64   21. sep 2015 Casper B jeg kan godt vise dig du ikke må røre pladerne efter salg

    HGR006@politi.dk

    11.35 (for 33 minutter siden)

    til mig

    Til Lasse Pedersen
    I en mail vidersendt hertil fra den 4. oktober 2014 vedrørende spørgsmålet omregistrering af bil, kan Rigspolitiet oplyse følgende:



    Registreringsbekendtgørelsens § 61 omhandler ændring af registrerede oplysninger og afmelding. Heri står der bl.a. at ny ejer senest 3 uger efter ejerskifte skal anmelde køretøjet til registrering.
    Har køber ikke ejer-/brugerskiftet inden tre uger, kan du bede SKAT afmelde bilen i et af SKAT’s motorcentre eller ved at sende en mail.
    Fremgangsmåden kan du finde på SKAT’s hjemmeside som du kan finde ved klik på følgende link: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0



    Det er behæftet med strafansvar selv at hente nummerpladerne.


    Med venlig hilsen
    Rigspolitiet



    Fra: KOS FP Rigspolitichefens forkontor
    Sendt: 6. oktober 2014 11:13
    Til: POL FP RFS Sikker
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil

    Med venlig hilsen
    Linda Björk Nielsen
    direktionssekretær
    Rigspolitiet POLITI



    Direktionssekretariatet
    Kommunikation og Ledelsesstøtte
    Polititorvet 14
    1780 København V
    Tlf: +45 3314 8888
    Direkte: +45 4515 2001
    E-mail: politi@politi.dk

    Og nej pladerne er ikke dine, de tilhører skat og følger bilen indtil forsikringen ophører. Så nej du ejer ikke pladerne. Det er kun ønske plader du kan eje.


  • #65   21. sep 2015 Og folk skal også selv kontakte deres forsikringsselskab ved salg. Det står der i betingelserne, som folk jo åbenbart ikke læser.

    Besked, ved salg og afhændelse
    Du skal straks give os besked, hvis du sælger eller på anden måde skiller dig af med bilen.
    Genoptagelse af forsikringen, efter afmelding eller ved skift af bil, sker efter vores nyeste vilkår og priser.
    Husk at gemme slutseddelen som dokumentation for ejerskifte, hvis der sker en skade før bilen bliver omregistreret.


Kommentér på:
Bilsalg - ny ejer ikk vil omreg?

Annonce