{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Plexiglas på motorhjelm Corsa dhb20016 {{forumTopicSubject}}

Hej som overskriften lyder så er jeg igang med at lave et facetag på motorhjelmen på min Corsa sport som jeg er igang med at lave færdig til dhb2016 næste år!

Spørgsmålet jeg har er om det plexiglas jeg tilføjer overmotoren kan holde til varmen som motor giver når den er drift varm ?? Motorhjelmen er hævet bagtil og kommer derfor hurtigere af med varmen som ellers ville være i motorummet når man kører men er bare i tvivl om plexien kan holde uden at smelte selvom jeg er 97,9% sikker på det ikke taget skade? Nogen med erfaring kig evt billed skal lige siges at det overhovedet ikke er lavet færdigt på billed men det er en ide så man kan se uden jeg skal svare på alle mulige spørgsmål hehe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plexiglas på motorhjelm Corsa dhb20016
  • #1   17. sep 2015 Du skal over 100 grader før det bliver formbart smiley

Du kunne jo smide en anden motorhjelm på, køre en god tur og måle temperaturen smiley

• #2   17. sep 2015 Ok smiley mener faktisk jeg har en liggende men den er til indendørs brug ?? Men den burde kun måle det .

Den har lige fået renoveret motoren fuldstændig for anden gang og så tænkte jeg at lave sådan et kig hul istedet for at gå fra bilen med motorhjelmen lukket op + jeg syntes Det ser godt ud:) så derfor ville jeg gerne fremhæve motor og rum bare på en anderledes måde. Men jeg kører fra Sjælland til Jylland og det ville være rimelig nedtur at den lugter af brændt plastik ved ankomsten hehe

• #3   17. sep 2015 hvis det bliver for varm,
    misfarves plexiglasset og bliver brun/gullig i farven.

når det er sommer og jeg køre i min kadett e,
    er der ca 50 grade i motorummet ved indsugningen.

har målt det i forbindelse med jeg, lavede en afskærmning til mit luftfilter,
    dog har jeg også hulle lige over udstødnings manifolden,
    til at lede varmen fra denne ud

• #4   17. sep 2015 Ok Dennis så du mener også det kan lade sig gøre? Altså Opel køler jo først ved 90• grader men den er nok omkring 80 så jeg tror det kommer til at virke

• #5   17. sep 2015 Dennis : ja den køler ved over 90 grader, men det er vandet i blokken, og din blok bliver nødvendigvis ikke så varm smiley dog har du en udstødning som koger det rimelig godt op dernede smiley som sagt.. kør en tur og mål det igennem smiley

• #6   17. sep 2015 Altså den her køler ved imellem 80 og 90 og plexiglasset ligger oppe ved ventildækslet så prøver at montere det smiley mange tak

• #8   17. sep 2015 Er fuldstændig enig. Men den bliver kørt pænt så det er kun ved normal kørsel. Men hullet sidder et stykke fra manifolden. Jeg tror jeg skal prøve det for at få viden men har en helt ny motorhjelm liggende hvis det giver bagslag

• #9   17. sep 2015 Har prøvet at kører den fuldstændig varm altså som den er ved normal kørsel og den siger 65 67 grader så det kan godt lade sig gå . Tak for hjælpen alle

• #10   17. sep 2015 brug polycarbonat i stedet hvis der kommer en sten på plexiglas bliver det smadret polycarbonat bruges også til skudsikkert glas

Kommentér på:
Plexiglas på motorhjelm Corsa dhb20016

Annonce