9.221 visninger
|
Oprettet:
Porsche Boxster 2,5 - 2,7 {{forumTopicSubject}}
Hej BG. Tid til at prøve en Boxster,
Er der nogen her som ved noget om dem ? Det jeg er i tvivl om er om 2,5 og 2,7 motoren er fuld ud lige stabile og holdbare ? Jeg er helt ligeglad med de 15-20 hk 2,7 har mere. Jeg er meget int i at høre godt og ondt om sådan en bil. Og det er de to biler vi snakker om og ikke en Boxster S
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Dog vil Boxster altid stå ud, som værende en ikke "rigtig" Porsche.
Kan man leve med det, er det alletiders lille bil.
Styrer fantastisk. Dog synes jeg 2.5 og 2.7 er for små. De lever ikke op til udseende og Porsche performance.
Hvorfor ikke Boxster S? De er snart så billige i indkøb
Har ikke hørt om store fejl eller mangler på 986 Boxster. Man skal dog ikke regne med de stiger i pris lige med det samme, som man ser hos 911 i disse dage.
Jeg ville ikke tøve med at købe!
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
IMS Leje
Oliepumper
Topstykker
Cylindre
Hovedlejer..
Ikke verdens bedste konstruktion. Gå efter en der har fuld dokumenteret service, og som har fået tilset / skiftet hovedleje og IMS leje.
Min 911 har samme motortype, og den har lige fået en renoveret motor. Pris 55 + moms..
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Lyden er stort set ens, S'en har klar nok mere bundtræk. Og der er bedre bremser på og andre dæk profiler. Men udover det, så køre de ret ens. Den bliver noget mere stabil på 18", men det kan jo altid monteres.
Det vigtigst er du får lavet IMS lejet og gerne med et olie smurt. Jeg har lige lavet det på min, og det MÅ IKKE OVERSES !!! Ca 25% af alle S model er på et tidspunkt fået skiftet motor pga IMS. 2.5 / 2.7 er general mere holdbar, på det område. Men stadig en fejl der SKAL rettes...
Til dem der påstår en Boxster ikke er en Porsche. Så tjek reservedel nummerene, de fleste starter med "996"
Ang undervogn, så står dunkraften under modsatte hjørne, hvis der skulle være nogen tvivl.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Til venstre det nye med rullerlejer og forstærket 10mm aksel
Til højere det org med et kugleleje og en svag aksel.
Olie smøring til lejet laves i gemme selve IMS akslen direkte fra oliepumpen.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Oliepumpen er bare, en lille aksel der skal skiftes. Vælger man samme IMS som den jeg lige har lavet, så er den aksel en del af kittet. Og de 3 værste problemer er fjernet fra motoren.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
1. IMS lejet i sig selv er det værste problem
2. Akslen i IMS, er anbefalet skiftet fra Porsche, men ikke tilbagekaldt.
3. Oliepumpen akslen
For at skifte IMS, skal gearkassen ud. Det er ca 10-12 timer + 4 mere hvis det er automatgear.
S dækker over den store motor (Selv om mange 2.7 også har et S) støre bremser, 6 trins manuel gear (2.5 har kun 5.) Fælge er standart 17" og 18" som ekstra udstyr. 2.5 er kun 16"
General er det letter at finde, S modeller med en masse udstyr i. Men i bund er brund er de ens.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
http://europeanpartssolution.com/products/ims-bearing-repair/
Der er vel ca 7 løsninger på markedet, og jeg har brugt rigtig meget tid på at finde den bedste. Det er kit er både det billiges og efter min mening det bedste. Der er et par youtube link, i mit link der ret godt forklare IMS problemet.
Det her kit koster ca 5000,- + montering, det kan diskuteres. Om det er penge vær på en 2.5 for en brugt motor koster kun 5-7000,-
En 3.2 koster noget let 30-45.000,-
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
General har de ry for at være temlige robuste i forhold til S.
Den primære forskel på de to er stort set kun de 200ccm mere og indsugningen. 2.7 og 3.2 har en dobbel udligning mellem cylinderne, hvor 2.5 kun har en enkelt.
Efter hvad jeg har læst mig til, så skulle den passe lige på 2.5 og give en 8-10 Hk. De fjerner vist nok spjældet i 2. rør pga 2.5 ECU'en ikke kan styre det.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Jeg løb i problemer med min. De var små men koster penge.
Der kan være helveds stor forskel på en 986 med 2.5 og så en 2.7 donor motor. Brian har lige opgivet en kundes projekt. Da intet passede sammen.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Ved normal kørsel tror jeg ikke på du mærker nogen forkel. 2.5'eren har tros alt mere effekt end de fleste andre familie containere. Og så bov lam er den heller ikke..
Har du fundet ud af hvad afgift forskelden er på de to ??
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Prisen på tilsvarende model (årg., km og udstyr) i dk hos en forhandler x 0.6 = dansk afgift.
I grove træk
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 164
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
2.7 og S koster 250.000-280.000 kr ca
Porsche Boxster 2,5 - 2,7