{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.222 visninger | Oprettet:

Porsche Boxster 2,5 - 2,7 {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Tid til at prøve en Boxster,
Er der nogen her som ved noget om dem ? Det jeg er i tvivl om er om 2,5 og 2,7 motoren er fuld ud lige stabile og holdbare ? Jeg er helt ligeglad med de 15-20 hk 2,7 har mere. Jeg er meget int i at høre godt og ondt om sådan en bil. Og det er de to biler vi snakker om og ikke en Boxster S


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Porsche Boxster 2,5 - 2,7
  • #1   29. sep 2015 Fin lille bil. Har altid godt kunne lide Boxster..
    Dog vil Boxster altid stå ud, som værende en ikke "rigtig" Porsche.
    Kan man leve med det, er det alletiders lille bil.

    Styrer fantastisk. Dog synes jeg 2.5 og 2.7 er for små. De lever ikke op til udseende og Porsche performance.

    Hvorfor ikke Boxster S? De er snart så billige i indkøb

    Har ikke hørt om store fejl eller mangler på 986 Boxster. Man skal dog ikke regne med de stiger i pris lige med det samme, som man ser hos 911 i disse dage.
    Jeg ville ikke tøve med at købe!


  • #2   29. sep 2015 Er det en 2004 model?

  • #3   29. sep 2015 Motoren er en M96.. med alle de fejl der nu følger med der.

    IMS Leje
    Oliepumper
    Topstykker
    Cylindre
    Hovedlejer..

    Ikke verdens bedste konstruktion. Gå efter en der har fuld dokumenteret service, og som har fået tilset / skiftet hovedleje og IMS leje.

    Min 911 har samme motortype, og den har lige fået en renoveret motor. Pris 55 + moms..


  • #4   29. sep 2015 Jeg har en S og den har en del mere power end 2.5 / 2.7. Men på mange måder virker de to små også rigtig godt. Jeg vil sige når man har "racet" ud de første 1000 Km. Og begynder at bruge bilen daglig, så er den sidste effekt ret ligegyldig.
    Lyden er stort set ens, S'en har klar nok mere bundtræk. Og der er bedre bremser på og andre dæk profiler. Men udover det, så køre de ret ens. Den bliver noget mere stabil på 18", men det kan jo altid monteres.

    Det vigtigst er du får lavet IMS lejet og gerne med et olie smurt. Jeg har lige lavet det på min, og det MÅ IKKE OVERSES !!! Ca 25% af alle S model er på et tidspunkt fået skiftet motor pga IMS. 2.5 / 2.7 er general mere holdbar, på det område. Men stadig en fejl der SKAL rettes...

    Til dem der påstår en Boxster ikke er en Porsche. Så tjek reservedel nummerene, de fleste starter med "996"
    Ang undervogn, så står dunkraften under modsatte hjørne, hvis der skulle være nogen tvivl.


    profilbillede
  • #5   29. sep 2015 Det berømte IMS...

    Til venstre det nye med rullerlejer og forstærket 10mm aksel
    Til højere det org med et kugleleje og en svag aksel.

    Olie smøring til lejet laves i gemme selve IMS akslen direkte fra oliepumpen.


    profilbillede
  • #6   29. sep 2015 Nej Morten Boxster'en har ikke cylinder problemer... S'en er samme blok som din 911, men med mere gods i cylinderen = ingen problemer på cylinder 6. smiley

    Oliepumpen er bare, en lille aksel der skal skiftes. Vælger man samme IMS som den jeg lige har lavet, så er den aksel en del af kittet. Og de 3 værste problemer er fjernet fra motoren.


  • #7   30. sep 2015 Fedt med nogle gode oplysninger , dog skal IMS lige uddybes ? Og hvor stor en omgang er det at fikse de 3 fejl du beskriver ? Og det er ims, olieaksel hvad er nr 3 ? Og så lige er 2,5 og 2,7 lige holdbare og hvad er den store foreskel på de to motore ? Og er der forskel på en Boxster fra 1997 og 2001 ? Mvh

  • #8   30. sep 2015 Og så lige det her berømte S smiley hvad er det lige det gør ?

  • #9   30. sep 2015 Fejl:

    1. IMS lejet i sig selv er det værste problem
    2. Akslen i IMS, er anbefalet skiftet fra Porsche, men ikke tilbagekaldt.
    3. Oliepumpen akslen

    For at skifte IMS, skal gearkassen ud. Det er ca 10-12 timer + 4 mere hvis det er automatgear.

    S dækker over den store motor (Selv om mange 2.7 også har et S) støre bremser, 6 trins manuel gear (2.5 har kun 5.) Fælge er standart 17" og 18" som ekstra udstyr. 2.5 er kun 16"
    General er det letter at finde, S modeller med en masse udstyr i. Men i bund er brund er de ens.


    profilbillede
  • #10   30. sep 2015 Når du åbner front klappen sidder der en et papirs mærker. Dette mærker giver en masse info omkring hvad udstyr og hvornår bilen er lavet.

    profilbillede
  • #11   30. sep 2015 Den IMS løsning jeg har valgt er:
    http://europeanpartssolution.com/products/ims-bearing-repair/

    Der er vel ca 7 løsninger på markedet, og jeg har brugt rigtig meget tid på at finde den bedste. Det er kit er både det billiges og efter min mening det bedste. Der er et par youtube link, i mit link der ret godt forklare IMS problemet.

    Det her kit koster ca 5000,- + montering, det kan diskuteres. Om det er penge vær på en 2.5 for en brugt motor koster kun 5-7000,-
    En 3.2 koster noget let 30-45.000,-


  • #12   30. sep 2015 Igen tak for svar. Du skriver 5-7000kr for en brugt 2,5 motor. Hvad med en 2,7 ? Og er de to helt lige holdbare ?

  • #13   30. sep 2015 2.7'erne er noget dyre.. Tror jeg har set dem til en 12-15.000

    General har de ry for at være temlige robuste i forhold til S.
    Den primære forskel på de to er stort set kun de 200ccm mere og indsugningen. 2.7 og 3.2 har en dobbel udligning mellem cylinderne, hvor 2.5 kun har en enkelt.
    Efter hvad jeg har læst mig til, så skulle den passe lige på 2.5 og give en 8-10 Hk. De fjerner vist nok spjældet i 2. rør pga 2.5 ECU'en ikke kan styre det.


    profilbillede
  • #14   30. sep 2015 Alle M96 motore skulle kunne gå i alle 986 har jeg læst. Så det er ret let at få en støre motor i.. Har kraftig overvejet en 3.6, som Morten har erfaret så er 3.4 er skrøbelig pga for lidt gods i cylindervægen og for lidt køling særlig på cylinder 6.

  • #15   30. sep 2015 Nej. Det er langtfra alle motorer der passer over i alle biler.

    Jeg løb i problemer med min. De var små men koster penge.

    Der kan være helveds stor forskel på en 986 med 2.5 og så en 2.7 donor motor. Brian har lige opgivet en kundes projekt. Da intet passede sammen.


  • #16   6. okt 2015 Så tilbage til det store spørgsmål. En 1997 2,5 er jo klart billigst i både indkøb og afgift. Men det er måske lidt tamt bare at vælge den mindste. Men en s skal det ikke være når i siger de er så meget dyrer at skrue i afgift osv. Og er der noget med at Boxster får et løft flere steder i år 2000 ? For måske så er en år 2000 2,7 et fornuftig valg ? Men kan man mon mærke de ca 15 hk den hare mere ? Og kan men egentlig chippe en 2.5 og 2,7 til flere hk ?

  • #17   6. okt 2015 Det er før i 2004 der bliver lavet noget seriøs om (Det er den med de lange luftindtag)

    Ved normal kørsel tror jeg ikke på du mærker nogen forkel. 2.5'eren har tros alt mere effekt end de fleste andre familie containere. Og så bov lam er den heller ikke..

    Har du fundet ud af hvad afgift forskelden er på de to ??


  • #18   6. okt 2015 Nej jeg kan faktisk overhovedet ikke blive klog på hvad afgiften er på nogen af dem

  • #19   7. okt 2015 Afgiften er jo nem at kalkulere selv.
    Prisen på tilsvarende model (årg., km og udstyr) i dk hos en forhandler x 0.6 = dansk afgift.
    I grove træk smiley


  • #20   7. okt 2015 Og prisen på en 2,5 er vel ca 180000kr på danske plader og 200000 for en 2,7 ?

  • #21   7. okt 2015 De fleste 2.5 på bilbasen koster 200.000-225.000 kr ca.
    2.7 og S koster 250.000-280.000 kr ca


Kommentér på:
Porsche Boxster 2,5 - 2,7

Annonce