2.977 visninger
|
Oprettet:
Ejerskifte uden accept {{forumTopicSubject}}
Hvis ikke jeg husker helt forkert, så skal der nu om dage ikke mere end "købers" nemid og kontroltal fra registreringsattesten til at overflytte en bil til en anden person.
Et firma jeg har talt med, siger til mig, at inden de kan hjælpe mig videre skal de bruge en kopi af min registreringsattest samt nogle oplysninger om mig.
Firmaet er autoconsult. Der er som sådan ikke noget suspekt i det, men det fik mig bare lige til at tænke over, at man med kontroltallet vel egentlig kan "stjæle bilen" rent registreringsmæssigt. Eller hvad?
okt 2009
Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 30
Kode del 1 & 2
Også du den heldige ejer af en ny bil.. Altså på papir .
Eneste problem er du efterlader dig et spor fra dit nem id.. Som anses for at være noget af det mest personlige vi til dato bruger når vi er online ..
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Du er først reelt lovformelig ejer når du har en kvittering fra sælger.
Hvorfor skal autoconsult have oplysninger om dig? Er det ikke bilen det handler om? Eller vil de bare checke din kreditværdighed
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
mar 2005
Og jeg skriver en kvittering til ham jeg sælger bilen til.
End of story. Og kunne ikke drømme om at handle bil uden at registreringsattesten følger med
Termen "registreret ejer" er kun til motorkontoret/skat, og når evt skrotpræmie kommer til udbetaling.
En kvittering vil naturligvis være mere betydende end en registreringsattest, hvordan vil du ellers kunne handle et ikke-indregistreret køretøj?
Samt at en "falsk" kvittering vil være dokumentfalsk, og det ser polidutten vist nok ret seriøst på...
Just my fifty cent - har da heldigvis ingen praktisk erfaring, har kun handlet lidt ikke-indregistrerede biler i ny og næ
apr 2013
http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/registreringsattest
mar 2005
Snakken er om man er retmæssig ejer blot fordi man har fået omregistreret køretøjet fordi man tilfældigvis har fået adgang til koderne på registreringsattesten, og derved har kunnet omregistrere køretøjet.
Og det er man naturligvis ikke.
Længere er den ikke - men har man en mundtlig eller en skriftlig aftale med køretøjets ejer om overdragelse gælder den naturligvis.
apr 2013
mar 2005
Du er ikke sinke, vel? Hvis du opdager at din bil (som du ikke har solgt) pludselig står indregistreret i en andens navn, så går du selvfølgeliglig til polidutteriet og anmelder det,
Så er jeg sikker på at de tager sig af resten
Og ja, dokumentfalsk ses der på med ret alvorlige øjne her i landet.
apr 2013
apr 2013
Default avatar
Hejsa..''
Jeg har en kammerat som har været en smule uheldig med sin eks kæreste.
De gik fra hinanden for 6 måneder siden, for en uge siden ville hun hente de sidste ting.
Hun har så været så fræk og stjæle registreringsattesten, for der efter og om registrere den i hendes eget navn. Så for 2 dage side brød hun ind i huset og stjal nøglen og kørte sin vej.
Det er selvfølgelig meldt til politiet og der er optaget rapport osv. tror desværre ikke de gør så meget ved det.
Vi har kontaktet SKAT for og få dem til og gøre noget, men de vil intet gøre da det jo ikke er hans køretøj mere ?!?!
Forsikringen siger det samme, "det jo ikke dit køretøj mere så der er ikke noget vi kan gøre".
Så han er en smule stresset.
Yder mer er der gæld i køretøjet, er der nogen der ved om hun så overtager det eller hvordan?
Er der nogen der har et godt råd til hvordan man kommer videre? gode råd modtages meget gerne..
Regards Satman21
apr 2013
apr 2013
Ejerskifte uden accept