{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Kesse K
Kesse K
Tilmeldt:
26. feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

nedvejning af T4 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg er på udkig efter en transporter T4 2.5 TDi helst fra før 1998
men det er som om der ikke er så mange tilbage af dem, og dem der er
er ved at være dyre igen.
Jeg har hørt noget om at man så kan nedveje de korte modeller af transporter, er der nogen der har erfaring med det?

- Jeg ved godt der er nogle indlæg lignende dette, men de er ved at være gamle, så jeg ved ikke om der er ændret i reglerne siden.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nedvejning af T4
  • #1   30. sep 2015 Nej samme regler.

    https://www.nedvejning.dk/


  • #2   30. sep 2015 Havde en transporter TDI, dog en ombygget 90 er der var nedvejet. Mener den kostede 4100 men i dag koster det vel nærmest en arm med store biler med dieselmotor.

  • Kesse K
    Kesse K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   30. sep 2015 jeg tænker det koster det de synes en gammel bil er værd
    Det er bare træls man næsten ikke kan få noget oplyst om fx registreringsafgift før man næsten har købt og hænger på bilen..
    ved godt man næsten ingen ting må laste når sådan en stor bil er nedvejet, men om man skal af med 5000 eller 10000 er der forskel på smiley


  • Kesse K
    Kesse K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   1. okt 2015 Kan de andre korte modeller efter 98' ikke også det?

  • Kesse K
    Kesse K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   1. okt 2015 Okay tak, det prøver jeg lige smiley

  • Kesse K
    Kesse K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   1. okt 2015 Der står bare på FDM at det er biler mellem 2001 og 2500 kg der kan nedvejes til under 2000
    Har fundet en t4 der har totalvægt på 2675


  • #10   1. okt 2015 Kesse tjek nedvejning.dk der står

    Kan min varevogn vejes ned?

    For at en varebil kan nedvejes, skal den opfylde følgende:

    Din varebil skal være indregistreret i Danmark mellem 2. juni 1998 og 24. april 2007. (Biler registreret på 30% registreringsafgift efter overgangsreglerne mellem den 25. april 2007 og frem til senest den 31. december 2007 kan også omregistreres, men her skal man kunne fremvise kopi af faktura med specifikation af afgift (faktura på bilen fra ny til første ejer).
    For at få din varebil i en lavere vægtklasse, skal den kunne godkendes med en totalvægt på maks. 2.000 kg. Det kan den som regel, hvis følgende er opfyldt:

    Egenvægten må ikke overstige 1.666 kg (20% reglen).
    Bagakseltryk må ikke overstige 1.600 kg.
    Den nuværende totalvægt må maksimalt være 2.857 kg (30% reglen).
    Der er nyttelast nok til 75 kg pr. passager plus 150 kg til last. Det betyder i praksis, at en varebil med et passagersæde maks. kan veje 1.650 kg i egenvægt, mens biler med to sæder i højre side maks. kan veje 1.575 kg i egenvægt.

    Det er synshallen, der kontrollerer om vægtreglerne er opfyldt, og det er grunden til, at varebilen skal til registreringssyn i forbindelse med nedvejning, såfremt den på nuværende tidspunkt har en totalvægt på 2.001 kg og derover.


Kommentér på:
nedvejning af T4

Annonce