{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.311 visninger | Oprettet:

Polish vs Voks {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg er i tvivl om hvilken behandling skal man give til sin bil for at blive klar til vinterkulden. Jeg har hørt bl.a. at man skal give voks til sommeren og polish og lakforsegler til om vinteren.
Er det korrekt, eller hvad synes I man skal gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polish vs Voks
  • #2   30. sep 2015 Det er en hel religion at bevæge sig ud i. Generelt kan man sige at polish er til udbedring af små-skavanker i lakken, forsegling er - ja til forsegling og voks giver glans og dybde samt en vis beskyttelse. Nogen sværger til noget, andre til andet. Selv bruger jeg kemisk forsegler årligt, og carnaubavoks oven på, og så er det vokslaget jeg vedligeholder løbende.

Så hvis det er for at beskytte bilen mod vinteren, ville jeg nok vælge en kemisk forsegler. Og så en polering med passende polish inden, hvis du ønsker lak-korrektioner.

• #3   30. sep 2015 Jeg giver altid bilen en omgang sonax pns (google det) når vi kommer til vinter.. Nem at bruge og okay holdbarhed i forhold til voks..

• #6   30. sep 2015 tak for jeres svar, så det bliver lakforsegling + voks

Fat Bastard, hvilken voks anbefaler du?

• #8   30. sep 2015 Fat Bastard ™ :
    Hvis du med naturlig mener noget som er fremkommet af naturen, så kan man jo vælge at anskue carnaubavoks som en form for naturlig forsegler. Men nu anvendte jeg primært syntaksen for at give et større logisk skel mellem voks og forsegler.

• #9   30. sep 2015 Fat bastard--- okay, hvorlænge holder din voks? Navn?

Kommentér på:
Polish vs Voks

Annonce