{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.795 visninger | Oprettet:

Erfaring med Audi A4 2.0TFSI Quattro? {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude.

Jeg går og leger med tanken om at importere en Audi A4 Avant 2.0T Quattro fra perioden 2008-2010 (B8) nede fra det Tyske.

Er der noget jeg skal holde specielt øje med når jeg kigger på sådan en? Fejl der er typiske på den model eller motor? Evt. nogen der har personlige erfaringer med den?

Jeg ved at de kan have problemer med et stort forbrug af olie, så det er jeg opmærksom på smiley

Mange tak
/Flex


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Audi A4 2.0TFSI Quattro?
  • #1   11. okt 2015 De kan ikke have problemer med stort olieforbrug....de HAR stort olieforbrug, og det er en general fejl på TFSI motorene i de årgange så vidt jeg har hørt. Jeg er blevet rådet til at holde mig langt væk fra de modeller....det skulle efter sigende både være 1,8 og 2.0 der har problemer.

  • #2   11. okt 2015 Okay. Jeg var under forståelsen at det kun var en vis procentdel der havde problemer og at, når udbedret, det er en fantastisk motor.

  • #3   11. okt 2015 det skulle være en rep til over 50000 hvis det er noget der skal laves, og det er langt de færreste der har fået det udbedret.

    Prøv evt. at søg på google.....der står en masse om det


  • #4   11. okt 2015 Ja, jeg ved gidt at det er en voldsomt dyr regning. Jeg har googlet og googlet, men synes ikke rigtig at jeg kan finde andre problemer med hverken model eller motor end det med olien. Jeg har i sinde at undersøge en evt. kandidat for netop det problem, men er ikke rigtig klar over om der er andre ting jeg bør være opmærksom på (ud over det sædvanlige selvfølgelig). Jeg håber selvfølgelig at jeg kan finde en som allerede har fået det udbedret smiley

  • #5   11. okt 2015 Ja de bruger olie men det gør de helt fra ny af ca 1l på 10000km så det syntes jeg overhovet ikke er meget 50.000kr hvad er det lige de laver sætter en ny motor i.

  • #6   11. okt 2015 Jeg kender en der lige har skilt sig af med sin 2.0 TFSi. Den brugte 1 liter oile pr. 1000KM.....det synes jeg sgu godt nok er meget olie.

    Problemet skyldes vist dårlige stempel ringe, så motoren skal skilles helt ad for at kunne lave det, og Michael, du får ikke meget ny motor for 50K.

    Jeg har selv haft kig på samme model som dig, men jeg tør sgu ikke købe den. Problemet skulle vist være løst fra 2011 og frem.


  • #7   11. okt 2015 Ved ikke hvor du handler men har udsk en 1.8 tdci motor for langt under 50000kr motoren kostede 24000 så skulle man flytte dyser pumpen og turboen ind og udstødnings manifold over så det kan nemt gøres billiger end 50. Ved ikke hvad en rå motor koster til sådan en men det dobbelte er sq meget

  • #8   11. okt 2015 olieforbrug . = meget hyppigt
    dårlige tændspoler = meget hyppigt (lavet på kulance)
    tilsodning af ventiler og indsugning

    ikke så hyppigt er at knastfølgerne til HPFP bliver gnavet i stykker og smuldre ned i topstykket = død motor

    ellers er det en fin motor dog i min verden meget uøkonomisk smiley desværre


  • #9   11. okt 2015 Jesper F: Kender selv en der lige har fået lavet motor for 45K pga. olieproblemet da han ikke var opmærksom på det før han købte. Men han elsker bilen på trods af at det skulle fixes (var dog ked af den store regning).

    Michael I: Da du skiftede motor, tjekkede du så om den nye havde samme problem, eller afhjalp du det med det samme eller hvordan?

    Hartmann: Tak for indput. Det var lige præcis sådan nogle ting jeg gerne ville være opmærksom på smiley Tilsodningen kan man vel undgå ved tilsætning i benzinen?


  • #10   11. okt 2015 en rens kan hjælpe meget hvis man fanger det i tide
    problemet kommer som regel først ved relativ højt km antal alt afhænge af kørselsmønster

    det er selve placeringen af insprøjtnings dyserne der er et problem på den motor. har ikke selv stiftet bekendt skab med problemet. MEN har set nogle rigtig grimme billeder på nettet af et topstykke / ventiler der er lukket næsten helt til i sod


  • #11   11. okt 2015 Det billede har jeg også stiftet beskedskab med. Troede faktisk bare at det var en defekt motor. Jeg går ud fra at det ikke er noget man bare lige tjekker uden at skulle have toppen af motoren.

  • #12   11. okt 2015 nej det er problemet smiley

  • #13   11. okt 2015 Det var på en ford det var pga kæden var blevet for lang. Dem som lavede den rep på 45000kr må være fordi de bare udsk i stedet for og reparerer en omgang nye stempel ringe og man er kørt igen. hvis stemplerne ikke er under spulet så kan man tage dem nede fra og så kan man gøre det på under en dags arbejde hvis toppen skal af for der tager det en par dage men 3 dages arbejde er 10.000kr toppakning og stempelringene og nok omkring 5000kr kæden koster 1100kr sidst jeg skiftede en. Lavede en matiz som en anden mekaniker havde døds dømt men 7.500kr efter kørte han igen med 4 nye ventiler Tandrem og toppakningen. 4 orginalt ventil 540kr

  • #14   11. okt 2015 Jeg mener at Audi tager hele motoren ud og udskifter både stempler, ringe og pejlstænger. Og så er det selvfølgelig altid dyrere på autoriserede værksteder.

  • #16   11. okt 2015 Morten D: Det er godt nok også en hel del. Efter sigende skulle TFSI'eren blive værre og værre med tiden hvis det ikke bliver fikset.

    Knastfølgeren, er det den der også bliver kaldet blyanten? (fordi at den er sekskantet)


Kommentér på:
Erfaring med Audi A4 2.0TFSI Quattro?

Annonce