{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.516 visninger | Oprettet:

Fiat Grande Punto - VIRKER DE? {{forumTopicSubject}}

Kære BG,

Jeg står og skal bruge en øko-racer de næste 6-12 måneder. Jeg tænker derfor at købe noget der er billigt - max 40.000 - og som går relativt langt på literen.

Jeg har derfor haft kig på de her, noget omdiskuterede, Grande Punto'ere, i 1,3 JTD'erne. De er sat til 22 km/l og er nede i et prisleje hvor jeg kan være med, når de har gået 120 - 165.000.

Jeg har læst mig frem til at jeg skal være opmærksom på tårnlejer og turbo'en, der er de gængse fejl, så det får jeg tjekket ved mekaniker inden jeg handler brugtvogn.

Hvad er jeres erfaringer med Grande Punto'en 1,3 JTD'en? Gearing, vedligehold, km/l i praksis, elektroniske fejl, RUST osv.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat Grande Punto - VIRKER DE?
  • #1   18. okt 2015 God bil, ruster slet ikke som de gamle Punto'er og rigtig billige reservedele. smiley

  • #2   18. okt 2015 Min grande punto går i snit 17,5 på literen.
    Da jeg købte den havde den ved ca. 70.000 fået skiftet turbo, så ja der er noget om turboen.
    Rust har jeg ikke se skyggen af endnu. (140.000) km


  • #3   18. okt 2015 Har selv haft en Grande JTD for år tilbage og de kan slet ik' sammenlignes med de gamle Punto'er, det er en helt anden bil... Jeg mener dog ik' at jeg kunne få den op på de 22km/L, 18-19 stykker er nok mere realistisk på motorvejen. Jeg havde ik' nogen problemer med den selvom den havde kørt 99.000km da jeg købte den, det eneste der var irriterende, var at der kom noget kold luft ind et eller andet sted fra, nede foran under instrumentbordet foran gearstangen, også selvom man havde fuld tryk på varmen, men fandt aldrig rigtig ud af hvor det kom fra.. Et råd er at holde sig fra det der Selection-gear ( automatgear ), der er meget bøvl med det, Ligsom på Lupo 3L, så vil den ik' gå i gear, så hopper den ud af gearene osv osv, ved dog ik' om diesel-modellerne kan fås med den gearkasse, men det er NO GO'...

  • #4   18. okt 2015 Der bliver skiftet rigtig mange turbo'er ved omkring 100.000 . ( blandet mærkerne imellem )

    ........... Men også mange der kører meget længere.


  • #5   18. okt 2015 Gad vide om motoren fra en Alfa Romeo 159 med en motor der også hedder JTD kan sidde i den, så har du 168 Hk smiley Hvis det kun er til baneræs så gør det jo ikke noget, ang. syn og registrering. smiley

  • #6   18. okt 2015 De har ganske få fejl som turbo, flammeskiver og fjedre.
    Men alt i alt en ganske fornuftig bil til gode penge smiley


  • #7   18. okt 2015 jeg havde en i 5 år og kørte 280000 km i den. der var ikke rigtig noget at komme efter. det kostede dog en enkelt turbo. ellers generelt vedligeholdelse. nu spurgte du selv efter elfejl. jeg havde en baglygte der skabte sig. det viste sig at være stikket der var smeltet. men skal ikke sige om det er en generel fejl for den model. hvis den ellers går fint i motor og gear, og turboen ikke hyler, ville jeg ikke være bange for at købe den.

Kommentér på:
Fiat Grande Punto - VIRKER DE?

Annonce