{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.112 visninger | Oprettet:

FUGTSUGER {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg døjer - eller døjer er nok så meget sagt, men der fugt og duggede ruder i min Grande Punto, hér i vintermånederne - og det er TRÆLS smiley

Jeg søger ét eller andet hjemmegøjl/produkt/smart løsning til at minimere fugt i kabinen?

Til info sørger jeg jævnligt for at have Aircon tændt på fulde gardiner, med en smule nedrullede vinduer på længere ture, for at "affugte" bilen.

Er der nogen der har nogle mirakelmidler eller gode råd til hvordan man kan komme helt eller delvist af med fugt i kabinen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FUGTSUGER
  • #1   29. okt 2015 Tror du skal haveden tjekket igennem for huller . Da der jo må komme vand ind i kabinen.

• #2   29. okt 2015 find ud af hvorfor der er så meget fugt , er den utæt ? få tørret den helt ud åbne døre en dag som idag med varme og luft.

• #3   29. okt 2015 Du kan købe en en fugtsuger fra Alaska i Bauhaus, den virker rigtig godt. Og den koster 60 kroner eller deromkring. Men ja, der må jo komme vand ind et eller andet sted, så jeg vil nok starte med at finde ud af hvorfor der bliver så fugtigt i bilen smiley

• #4   29. okt 2015 Få det endelig fikset nu for ellers bliver det noget træls noget til vinter hvor det fryser sig fast på ruden

• #5   29. okt 2015 Tjek lige bagagerummet, vi har to i firmaet, en der ikke fejler noget, den anden er pisse utæt et sted, og brønden er altid fyldt med vand.

• #6   29. okt 2015 Halløj! Tak for svar!

Det skal siges at billedet er bare et fra Google - og ikke den nuværende tilstand i min bil. Så jeg er overbevist om at fugten bare kommer fra våde sko/vådt tøj ect.

Men jeg kommer nok i Bauhaus efter en fugtsuger - så det er 100% tørt og lækkert i kabinen.

• #7   29. okt 2015 Du skal jo finde fejlen en fugtsuger er jo kun en panik løsning den fjerner jo ikke det reelle problem

• #8   29. okt 2015 Rasmus havde samme problem troede også det kun var af sne osv. Men viste sig så, at en af de plastik propper bag i manglede. Så der lå en masse vand under gulv tæppet. Så ville stadig tage og få det tjekket efter. Koster jo ingen ting lige selv at gå ud og mærke under gulvtæppet om der er vådt.

• #9   29. okt 2015 prøv den her den virker rigtig godt.men du skal alligevel finde problemet

http://www.harald-nyborg.dk/p1744/dugfjerner

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #10   29. okt 2015 rema1000 har en affugter til små 40kr, ellers kattegrus i et par sokker under sædet, skift gruset jævnligt

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #11   29. okt 2015 ud med måtter, tør dem, åbne alle døre lad der komme luft til, hvis dine gulvtæpper er våde få fat i en vådstøvsuger, evt løsne dem og få godt med varme på og tør dem igennem. ps det hjælper ikke en skid hvis vandet kommer ind fra et hul i varmeapp. eller dræn fra aircon/torpedo/soltag er stoppet.... det kan også være en pakning mellem baglygte og karosseri ..... den med kattegrus er ok det kan tage den fugt du slæber med ind en regnvejrsdag ..... aircon kan tørre ud ved rec. men du skal ikke have åbne vinduer, det er godt hvis du åbner dine vinduer lidt 5 - 10 før du er hjemme og sætter din varme på fuld skrald, så fjerner du alt fugt fra varmeapperat og kabine og sokken klarer resten, husk at tage den ind og gennemvarme den en gang imellem.....

• #12   29. okt 2015 Du kan lave din egen model med et par strømper og noget krystal kattegrus

• #14   29. okt 2015 kunne det tænkes at pollenfilteret er blevet vådt

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #15   29. okt 2015 #14Tigger# Jeps pollenfilter bliver vådt hvis afløb fra torpedo er stoppet, så det kan godt tænkes og så løber der også vand ind den vej til kabine, så tjek det ...

• #16   29. okt 2015 Ehem.. Dumt spørgsmål - Nu har du ikke sat den til at regenerere luften vel? Havde selv det problem med min punto og det stoppede med det samme da jeg satte den over på frisk luft.

Kommentér på:
FUGTSUGER

Annonce