Forsikring: hvilke abb skal jeg vælge???? {{forumTopicSubject}}
jeg har fået 2 tilbud fra det samme forsikrings selskab, og jeg er blevet meget i tvivl.
jeg har købt et nyt bil som jeg først får om 3 uger. det er er en Mazda 3 Skyactiv 2.0 2015
jeg er elite bilist.
1 tilbud 3500 kr pr år: -ansvar og kaskodækning
-fri kilometer
-ingen præmieregulering ved skade samt trækkrog.
-selvriskiko 5000 kr
2 tilbud 499 kr pr mdr. 6000 kr om året:
-ansvar og kaskodækning
-fri kilometer
-ingen præmieregulering ved skade samt trækkrog.
-glasforsikring
-vejhjælp hele Europa
-0 i selvrisiko ved første uheld, men hvis man laver nr 2 uheld
samme år er selvrisikoen 7500 kr. og den nye år bliver det
igen 0 kr i selvrisiko.
-gratis Lånebil
hvis det var jer, hvilke en af dem ville i vælge???? den ene koster 3500 kr om året og den anden 6000 kr
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 271 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 366
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
Hvor ofte har du lavet 2 skader inden for det samme år?
Har du brug for vejhjælp i Europa?
Har du brug for en lånebil?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.265
Jeg ville personligt vælge Nr 2 da det passer til mine behov.
dec 2008
på min nuværende Gamle bil (Golf 3) har jeg officielt brugt forsikringen 2 gange. den ene gang kørte jeg ind i en bunke tabte stole på motorvejen om aftenen. skade 17.000 kr, betalte selv de 3000 kr som det stod i kontrakten.
Anden gang kørte jeg stille og rolig ind i en anden en hvor en ældre hr. ventede på en knallerter som var 100 m væk. (der var ikke det store skade), om forsikringen dækkede det ved jeg ikke. har aldrig hørt fra dem. måske tilstod han at det var hans fejl.
Men så har jeg haft 4 gange indbrud i min bil som kostede mig mellem 2000-5000 kr pr gang, hvor jeg godt kunne havet brugt forsikringen men gjorde det ikke pga det kunne ikke betale sig eller frygten i at min forsikring steg.
dec 2008
ville du stadig vælge den billigste hvis du havde købt et bil et til ca. kvart mio.????
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.512
Ellers havde jeg nok "bare" taget den billige. Men du skal jo også spørge dig selv om du har brug for en gratis lånebil, eller vil stå i nogle dage uden bil/skal leje dig gennem værkstedet.
Afhængigt af hvor mange skader du har "planer" om at lave på bilen, er der lang vej fra 3500 til 6000 årligt, og du kan låne en bil i ret lang tid for de resterende 2500 kr.
sep 2009
Følger: 27 Følgere: 57 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 936
Jeg havde valgt den billigste, og så lagt de 2500,- til side du sparer hvert år. Så er der også hurtig sparet op til en ny rude eller vejhjælp, som den anden forsikring har.
På den måde giver du ikke dine penge til forsikringen for noget du MÅSKE kommer til at benytte dig af.
maj 2006
Nogle vil måske sige, at det er tåbeligt at gå ud fra, jeg ikke laver skader, men det er da gået meget godt de sidste små 10 år
sep 2009
Sjovt nok sagde jeg det samme som dig for nogle år siden, det kan sku ske for selv den bedste, uden at det faktisk er ens skyld. Det er ikke altid retfærdighed sker fyldest..
Jeg kom kørende på en smal villa vej med biler holdende parkeret på min side af vejen. = Jeg skal holde tilbage for modkørende.
Men der kommer så en stor VW Sharan i mod mig, og vi passere hinanden uden problemer, umiddelbart lige bagefter kommer der en Opel Astra stationcar med mand, kone og børn i bilen. Idet vi skal til at passere hinanden begynder han at vifte rundt med hans arme inde i bilen for at indikere at det er altså ikke hans skyld det her. Det resultere jo så i at jeg bliver presset over i en af de parkerede biler på min side af vejen og han rammer mit sidespejl hvorefter han drejer mere og mere over ad mod mig så den ''skærer'' sig faktisk ind i siden på min bil og stopper umiddelbart ved bagdøren og skærmen, hvor det faktisk ligende at der var kommet en knallert frontalt ind i siden på bilen.. Vi flyver selvfølgelig begge parter ud af bilerne og går lige i flæsket på hinanden nærmest, Hvor konen og manden begynder med at sige, at de har børn i bilen og hvad ved jeg, Hvortil jeg svarer: Hvorfor fanden begynder du så at dreje over mod mig og ikke væk fra mig, du har jo også en hel meter indtil kantstenen.
Men efter hård kamp med forskringen frem og tilbage, måtte jeg fanme sluge lorten, da bilerne jo holdte parkeret på min side af vejen og jeg derved skulle holde tilbage. - Jeg kunne jo ikke bevise at jeg lige havde passeret den VW Sharan..
sep 2009
maj 2006
Der skal jo ikke mange skadefri år til, før vejhjælp, lånebil og selvrisiko er tjent hjem, som en anden også har skrevet tidligere.
Hvis man er typen, der ikke ofte laver skader, klapper selskabet bare i hænderne, hvis man vælger lav selvrisiko. Det betyder flere penge i kassen til dem
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Vejhjælp i hele europa er også rar at have, det er mega træls at stå i tyskland og ens bil bryder sammen.
Selvrisiko er også et nerve spørgsmål, personligt har jeg midlerne til at betale en selvrisiko for at spare lidt på præmien, men du er nød til at gøre op med dig selv om du vil have selvrisiko eller ej.
Fri lånebil ved Uheld, vi kan ikke undvære det, meget muligt en del værksteder har det, men det er på ingen måde sikkert at du selv kan vælge værksted hvis din bil er indblandet i et uheld, så er f.eks 1-2 uger lang tid uden bil, men det står et eller andet sted i dine vilkår.
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
Du har anmeldt 1 skade så det vil da være dumt at tage den dyre forsikring.
Tyverierne vil aldrig kunne betale sig at anmelde, hverken på den billige eller dyre forsikring. På den billige forsikring bliver det hele spist op af selvrisikoen, og på den dyre stiger din selvrisiko lige til 7500kr det næste år, plus du betaler allerede 2500kr mere for den dyre forsikring.
Jeg havde til hver en tid taget den billige, men det jo helt op til dig
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Men glas forsikring er meget rar at havde
Hvad med Ekstraudstyr ? Er det dækket og for hvilken sum.
Føredækning ved ulykke?
Lånebil og vejhjælp kan Mam tegne andre steder ved siden af.
apr 2007
Følger: 114 Følgere: 113 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 38
Og man kan aldrig sige sig fri for skader. Kan godt være du køre godt, men det er ikke ens betydende med at andre gør, og tid og tilfælde spiller også ind
maj 2006
Men det er helt stensikkert, at forsikringsselskaber elsker kunder, der vælger den dyre løsning
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Det er ikke et spørgsmål om hvem forsikringsselskaberne elsker mest, for jeg er ikke overbevist om at det billige tilbud nødvendigvis er det bedste.
Ja autohjælp kan tilkøbes andre steder, men vil gætte på det hurtigt koster 1000kr om året hvis det skal dække EU.
De billige bil forsikringer jeg har set og fået tilbud på, har dækningen/servicen ikke umiddelbart været fantastisk, feks den gratis lånebil kan på 14dages værksteds ophold være guld værd for os.
Glasdækning, tja var uheldig forrige år, der skulle 2 nye ruder til, skal lige sige at de ikke er billige til vores bil.
Der ud over ville jeg ikke være overrasket hvis der er andre"detaljer" mellem tilbud 1 og 2, men det er kun gisninger.
'
Det hele handler om nerver og smag/behag, en ting er sikkert forsikringsselskabet tjener formuer på begge løsninger.
maj 2006
Forsikring: hvilke abb skal jeg vælge????