{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Forsikring: hvilke abb skal jeg vælge???? {{forumTopicSubject}}

jeg har fået 2 tilbud fra det samme forsikrings selskab, og jeg er blevet meget i tvivl.

jeg har købt et nyt bil som jeg først får om 3 uger. det er er en Mazda 3 Skyactiv 2.0 2015

jeg er elite bilist.

1 tilbud 3500 kr pr år: -ansvar og kaskodækning
-fri kilometer
-ingen præmieregulering ved skade samt trækkrog.
-selvriskiko 5000 kr

2 tilbud 499 kr pr mdr. 6000 kr om året:
-ansvar og kaskodækning
-fri kilometer
-ingen præmieregulering ved skade samt trækkrog.
-glasforsikring
-vejhjælp hele Europa
-0 i selvrisiko ved første uheld, men hvis man laver nr 2 uheld
samme år er selvrisikoen 7500 kr. og den nye år bliver det
igen 0 kr i selvrisiko.
-gratis Lånebil

hvis det var jer, hvilke en af dem ville i vælge???? den ene koster 3500 kr om året og den anden 6000 kr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring: hvilke abb skal jeg vælge????
  • #1   5. nov 2015 og jeg har ringet til samtlige forsikringer som tilbudte mig fuldkasko op til 20.000 km med vejhjælp mellem 5700 og 7000 kr pr år.

• #2   5. nov 2015 Hvor ofte har du haft brug for din forsikring tidligere?
    Hvor ofte har du lavet 2 skader inden for det samme år?
    Har du brug for vejhjælp i Europa?
    Har du brug for en lånebil?

• #3   5. nov 2015 Den billigste - ikke et svært valg for mit vedkommende smiley

• #4   5. nov 2015 Ja kommer lidt an på dit behov som myggen siger.

Jeg ville personligt vælge Nr 2 da det passer til mine behov.

• #5   5. nov 2015 Myggen,

på min nuværende Gamle bil (Golf 3) har jeg officielt brugt forsikringen 2 gange. den ene gang kørte jeg ind i en bunke tabte stole på motorvejen om aftenen. skade 17.000 kr, betalte selv de 3000 kr som det stod i kontrakten.

Anden gang kørte jeg stille og rolig ind i en anden en hvor en ældre hr. ventede på en knallerter som var 100 m væk. (der var ikke det store skade), om forsikringen dækkede det ved jeg ikke. har aldrig hørt fra dem. måske tilstod han at det var hans fejl.

Men så har jeg haft 4 gange indbrud i min bil som kostede mig mellem 2000-5000 kr pr gang, hvor jeg godt kunne havet brugt forsikringen men gjorde det ikke pga det kunne ikke betale sig eller frygten i at min forsikring steg.

• #6   5. nov 2015 Bay,

ville du stadig vælge den billigste hvis du havde købt et bil et til ca. kvart mio.????

• #7   5. nov 2015 Det store spørgsmål: Har bilen opvarmet forrude? Så havde jeg helt klart valgt nr. 2, da sådan en er mega dyr.

Ellers havde jeg nok "bare" taget den billige. Men du skal jo også spørge dig selv om du har brug for en gratis lånebil, eller vil stå i nogle dage uden bil/skal leje dig gennem værkstedet.

Afhængigt af hvor mange skader du har "planer" om at lave på bilen, er der lang vej fra 3500 til 6000 årligt, og du kan låne en bil i ret lang tid for de resterende 2500 kr.

• #8   5. nov 2015 Mange værksteder idag tilbyder en gratis låne bil imens bilen er på værksted : )

Jeg havde valgt den billigste, og så lagt de 2500,- til side du sparer hvert år. Så er der også hurtig sparet op til en ny rude eller vejhjælp, som den anden forsikring har.
    På den måde giver du ikke dine penge til forsikringen for noget du MÅSKE kommer til at benytte dig af.

• #9   5. nov 2015 Det gør i min optik ingen forskel, om det er en bil til 100.000 kr., 250.000 kr. eller 1 mio. kr. Jeg laver ingen skader, så derfor interesserer selvrisikoen mig ikke.

Nogle vil måske sige, at det er tåbeligt at gå ud fra, jeg ikke laver skader, men det er da gået meget godt de sidste små 10 år smiley

• #10   5. nov 2015 Bay

Sjovt nok sagde jeg det samme som dig for nogle år siden, det kan sku ske for selv den bedste, uden at det faktisk er ens skyld. Det er ikke altid retfærdighed sker fyldest..
    Jeg kom kørende på en smal villa vej med biler holdende parkeret på min side af vejen. = Jeg skal holde tilbage for modkørende.
    Men der kommer så en stor VW Sharan i mod mig, og vi passere hinanden uden problemer, umiddelbart lige bagefter kommer der en Opel Astra stationcar med mand, kone og børn i bilen. Idet vi skal til at passere hinanden begynder han at vifte rundt med hans arme inde i bilen for at indikere at det er altså ikke hans skyld det her. Det resultere jo så i at jeg bliver presset over i en af de parkerede biler på min side af vejen og han rammer mit sidespejl hvorefter han drejer mere og mere over ad mod mig så den ''skærer'' sig faktisk ind i siden på min bil og stopper umiddelbart ved bagdøren og skærmen, hvor det faktisk ligende at der var kommet en knallert frontalt ind i siden på bilen.. Vi flyver selvfølgelig begge parter ud af bilerne og går lige i flæsket på hinanden nærmest, Hvor konen og manden begynder med at sige, at de har børn i bilen og hvad ved jeg, Hvortil jeg svarer: Hvorfor fanden begynder du så at dreje over mod mig og ikke væk fra mig, du har jo også en hel meter indtil kantstenen.

Men efter hård kamp med forskringen frem og tilbage, måtte jeg fanme sluge lorten, da bilerne jo holdte parkeret på min side af vejen og jeg derved skulle holde tilbage. - Jeg kunne jo ikke bevise at jeg lige havde passeret den VW Sharan..

• #11   5. nov 2015

profilbillede
  • #12   5. nov 2015 Det kan ske for alle, og det er ikke altid ens egen skyld. Det er helt rigtigt. Men det skulle da være sært, hvis det skulle ske mere end en gang hvert 10. år i gennemsnit - eller for den sags skyld hvert 5. år smiley

Der skal jo ikke mange skadefri år til, før vejhjælp, lånebil og selvrisiko er tjent hjem, som en anden også har skrevet tidligere.

Hvis man er typen, der ikke ofte laver skader, klapper selskabet bare i hænderne, hvis man vælger lav selvrisiko. Det betyder flere penge i kassen til dem smiley

• #13   5. nov 2015 Det med forsikring er op til ens nerver, den billigste dækker typisk dårligst. Personligt er en Glasskadedækning i min verden ikke til at undvære, nærlæs lige hvad selvrisiko er ved glasskade.
    Vejhjælp i hele europa er også rar at have, det er mega træls at stå i tyskland og ens bil bryder sammen.
    Selvrisiko er også et nerve spørgsmål, personligt har jeg midlerne til at betale en selvrisiko for at spare lidt på præmien, men du er nød til at gøre op med dig selv om du vil have selvrisiko eller ej.
    Fri lånebil ved Uheld, vi kan ikke undvære det, meget muligt en del værksteder har det, men det er på ingen måde sikkert at du selv kan vælge værksted hvis din bil er indblandet i et uheld, så er f.eks 1-2 uger lang tid uden bil, men det står et eller andet sted i dine vilkår.

• #14   5. nov 2015 Så vil jeg helt klart mene, og i lighed med de fleste andre herinde, og min egen mening i øvrigt, tage den billige forsikring.
    Du har anmeldt 1 skade så det vil da være dumt at tage den dyre forsikring.
    Tyverierne vil aldrig kunne betale sig at anmelde, hverken på den billige eller dyre forsikring. På den billige forsikring bliver det hele spist op af selvrisikoen, og på den dyre stiger din selvrisiko lige til 7500kr det næste år, plus du betaler allerede 2500kr mere for den dyre forsikring.
    Jeg havde til hver en tid taget den billige, men det jo helt op til dig smiley

• #15   5. nov 2015 Havde valgt nummer 2. Men nummer 1 er fint.
    Men glas forsikring er meget rar at havde

Hvad med Ekstraudstyr ? Er det dækket og for hvilken sum.
    Føredækning ved ulykke?

Lånebil og vejhjælp kan Mam tegne andre steder ved siden af.

• #16   5. nov 2015 Jeg havde personligt valgt den dyre, selvom det ikke er sikkert jeg ville få brug for det. Nu står jeg så heller ikke med midlerne til at kunne betale mig fra det ved nr 1, men det er en smags sag. Jeg vil hellere være dækket i hoved og røv end at stå med røven i vandskorpen og ikke kan gøre noget! smiley
    Og man kan aldrig sige sig fri for skader. Kan godt være du køre godt, men det er ikke ens betydende med at andre gør, og tid og tilfælde spiller også ind smiley personligt har jeg selv kørt skadesfri ved forsikringen siden jeg fik kørekort, da jeg kørte galt gik jeg uden om forsikringen da det ikke var de vilde skader der var sket(solo uheld!!)

• #17   5. nov 2015 Jeg vil også godt pointere, at jeg ikke siger, jeres valg er forkert, hvis I vælger den dyre. Det handler om præferencer.

Men det er helt stensikkert, at forsikringsselskaber elsker kunder, der vælger den dyre løsning smiley

• #18   5. nov 2015 BAY#
    Det er ikke et spørgsmål om hvem forsikringsselskaberne elsker mest, for jeg er ikke overbevist om at det billige tilbud nødvendigvis er det bedste.
    Ja autohjælp kan tilkøbes andre steder, men vil gætte på det hurtigt koster 1000kr om året hvis det skal dække EU.
    De billige bil forsikringer jeg har set og fået tilbud på, har dækningen/servicen ikke umiddelbart været fantastisk, feks den gratis lånebil kan på 14dages værksteds ophold være guld værd for os.
    Glasdækning, tja var uheldig forrige år, der skulle 2 nye ruder til, skal lige sige at de ikke er billige til vores bil.
    Der ud over ville jeg ikke være overrasket hvis der er andre"detaljer" mellem tilbud 1 og 2, men det er kun gisninger.
    '
    Det hele handler om nerver og smag/behag, en ting er sikkert forsikringsselskabet tjener formuer på begge løsninger.

• #19   5. nov 2015 Forsikringsselskaber tjener gode penge på tilvalgsdækninger. Det behøver du ikke at være i tvivl om smiley

Kommentér på:
Forsikring: hvilke abb skal jeg vælge????

Annonce