{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærke Forhandler, Snyde med KM tæller?????
  • #1   5. nov 2015 Med Opel har du kunne.
    Men det sku meget meget få nyvogns forhandlere der vil snyde. De ved godt det bad businees.

• #2   5. nov 2015 jamen hvordan man være sikker på at man ikke køber en demo bil???

• #3   5. nov 2015 Lad os bare antage at du får en bil der har kørt 2-3-4.000km, hvad betydning har det så hvis du ikke kan se eller mærke det på bilen, og den jo har garanti og alt som en helt ny bil?

Bortset fra det, så kan jeg heller ikke se hvorfor forhandleren skulle gøre det.

Det var ikke noget jeg på nogen måde ville bekymre mig om.

• #5   5. nov 2015 Så vidt jeg husker, så har de faktisk en del fordele ved at sælge den som demo-bil, da de får dem billigere fra fabrikken og vist nok ogsåsparer et par andre steder.

Nogen påstår at de tjener mere på en demo, end en ny.

Hvis den bil du modtager har været kørt af flere hundrede mennesker, så kan det jo ses/mærkes på bilen, uanset hvilken bil det er.

Desuden, så kan du jo bede om at se bilen inden klargøring, hvis du er så paranoid smiley

• #6   5. nov 2015 Hvis demo-bilen har været indregistreret, er det nemt at finde ud af / gennemskue.... smiley
    Har den kun kørt på prøveplader, er det straks mere bøvlet....... smiley

• #7   5. nov 2015 det gode ved en demobil er da at den som regel har fået en hel del udstyr monteret, da den jo skal bruges til at sælge varen med.
    jeg ville squ hellere købe en demobil fremfor en spritny, da besparelsen på demobilen tit er ret høj i forhold til en helt ny.
    samtiddig er evt små fejl med garanti rettet.

• #8   5. nov 2015 En demo bil er ikke anderledes i indkøbspriser fra importør end en ny bil.

Dog er der ofte nok at hente til at det kan betale sig.

Har bilen kørt i 3 måneder samlet 4000 km, kan det eksempelvis på en Renault Clio Diesel give en besparelse på 15-20k

Desuden er der fuld fabriksgaranti fra salgsdag - Dvs de 2 år den har som ny.

Ofte har bilen bare stået stille det meste af ugen, og kørt en smule on søndagen.

Og NEJ - Ingen nyvogns forhandler stiller km tal tilbage. Hvad skulle deres interesse være i dette? Så skulle hele virksomheden være bekendt med dette svindelnummer, og det er umuligt at holde sådan noget hemmeligt.

Som andre nævner, er de biler der er registreret til demo kørsel ofte med mere udstyr end hvad der gennemsnitligt bliver købt

• #9   5. nov 2015 Kære John sahl,

Jeg har købt et Mazda 3 skyactiv 2.0 2015, altså en helt ny bil. Jeg ringede for at spørge til bilen om hvornår jeg kan forvente at få den. Så spurgte jeg hvor den kommer fra, så sagde han Jylland. Så siger jeg til ham det er fabriksny ik, han svarer "ja", og spørger km er 0 km ik? Han mumlede og sagde den har kørt et pr . Tusind km og var demo bil, men den var som en ny en. Så blev jeg gal. Jeg vil ikke have en demo bil. Han svarede: øhhh nu ved jeg ikke helt men jeg skal tjekke det.

Han vender ikke tilbage. Så ringer jeg til ham. Og spørger om han har undersøgt, og han svarede at han ville finde ud af det imorgen, idet bilen kommer der. Jeg spørger ham at det er ikke en demo bil, og det er en fabriks ny bil. Han svarer jo jo det var det.

Kan du forstå min bekymring.????

For det andet hvorfor kan han ikke ringe til Jylland og spørge? Hvorfor skal han vente til bilen sukker op?

• #10   5. nov 2015 Hvis du allerede er på et punkt hvor du ikke stoler på sælger, hvorfor handler du så med ham?

Og, der står ikke 0 km, selv om det er en helt ny bil.

• #11   5. nov 2015 Har den været indregistreret betegnes bilen ikke længerer som ny bil, men brugt bil.
    Kan da huske de fik hug i medierne da de solgt demo vogne der havede haft nummerplader på, som ny bil, den holdte ikke vand i retten smiley

Som sagt overstående, har den kun kørt på prøveplader, ja så er det stadig en ny bil.

• #12   5. nov 2015 Typisk tegn på en doven sælger. Hvis bilen har kørt et par tusinde, så er det en demo bil. Det er jo ikke at snyde med KM tæller, bare fortælle hans egen "opfattelse" af situationen.

Jeg havde bestemt ikke handlet med så doven en mand.
    Men se det sådan her: Har bilen plader på, er den i udgangspunktet en demo bil.

• #13   5. nov 2015 P.S. Det ville være rart om man fik alle detaljer at svare ud fra, i stedet for en halv historie fra starten af.

• #14   5. nov 2015 jeg har lige ringet igen: han siger at den måske eller muligvis har været et pr ture med kunder som har været interesseret i den. men han mener ikke at det er en demo bil. og den har aldrig været indregistreret. dvs den har kørt på prøveplade altså hvis den har

hvad ville i havet gjort?

• #15   5. nov 2015 Hvis dette er tilfældet, har han ret.
    En ny bil forventes i udgangspunktet at have kørt få km til prøvekørsler.

Jeg ved at Fiat altid har haft 300km fra ny af, til den nulstiller km tæller. Dette skal dække kørsel fra fabrik til fejeblad/tansport - kørsel til/fra vaskehal/klargøring, samt prøvetur efter mekanisk klargøring.

Så længe man handler i dette segment, bliver bilerne sendt ud såfremt den passer på beskrivelsen af bilen kunden vil prøve.

Hvis man skal være sikker på at bilen ALDRIG er blevet kørt af en anden kunde, skal du handle eksotiske mærker såsom Porsche etc.

• #16   5. nov 2015 Det er også forskellig fra importør til importør hvad deres politik er omkring dette.

Jeg har arbejdet hos Ford, og de sendte kun folk ud at køre i demo biler. Dette betød at mange kunder ikke kunne prøve den motor de ville.

• #17   5. nov 2015 altså nu har jeg været hos flere Mazda forhandlere, alle andre steder havde de demo biler.

hvis man betaler for en bil som ikke er blevet kørt af andre kunder, så vil jeg have sådan en, og ikke det omvendte. selvfølgelig skal den have nogle km på tælleren mhs kørsel fra fabrik til fejeblad/tansport.

• #18   5. nov 2015 Så ved du jo også hvad du skal gøre. Hvis du ikke føler det er en ny bil, så er det jo ikke den bil du skal købe.

Ellers må du jo bede om et nedslag, hvis ellers din mening er til salg smiley

• #19   5. nov 2015 Problemet er bare at sælgeren bliver ved med at sige vi venter til imorgen, også kan han tjekke km tælleren.

Hvorfor kan han ikke tinge til Jylland og spørge??? Hvorfor vente til imorgen??? Vil han sætte km tilbage????

• #20   5. nov 2015 Måske den allerede er samlet op af autotransportfirmaet og står på en samleplads, hvor den venter på at blive transporteret til Sjælland?

• #21   5. nov 2015 Bilen lå hos en anden Mazda forhandler.......

• #22   5. nov 2015 arghhhh dette her irritere mig sindsygt. jeg glædede mig så meget. nu kører tankerne om at jeg bliver snydt. Der er lidt for mange løse ender.

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 212
    #23   5. nov 2015 Hvis du har betalt for en ny bil, skal du bestemt også have en ny bil. Det kan dog sagtens ske at din bil har kørt lidt på prøveskilte. Jeg ville ikke sige noget til, at min nye bil havde kørt 45 km. Jeg er selv hos en mitsubishi forhandler, og sommetider henter vi selv bilerne fra andre forhandlere i nærområdet. Sommetider har de da kørt 40-50 km ved levering.

Dér hvor jeg er, sender vi dog kun kunder ud i demobiler der er registreret til kørsel. Det er op til den enkelte forhandler.

Hvis du har skrevet under på en ny bil, skal du ikke acceptere flere hundrede kilometer. Hvad står der på din slutseddel?

• #24   5. nov 2015 på min slutseddel står der 0 km. Ny bil

• #25   5. nov 2015 Godt. Så skal bilen også være ny, og ikke være blevet kørt af andre kunder. Hvis jeg skulle købe en ny bil, ville jeg prøve en model tilsvarende og gå ud på pladsen, og sige: Jeg vil have den her, og jeg vil se bilen før jeg skriver under.

Hvis ikke bilen allerede er produceret, er det ikke et problem, så bliver bilen lavet på bestilling.

• #26   5. nov 2015 hvad er den acceptabel km tal ved modtagelse af et NYT bil????

• #27   5. nov 2015 100 km og derover, så havde jeg brokket mig.

• #28   5. nov 2015 altså nu var der jo mange løse ende med forhandleren, så jeg ved ikke hvad han gøre ved km tælleren imorgen når bilen dukker op. for det var først der han ville informere mig om km tælleren. det er også derfor jeg oprettede dette tråd, hvor jeg spørger efter om det er muligt for forhandleren i at ændre km tælleren.

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#29   5. nov 2015 Sebastian ///M

Så du mener, at forhandleren skal bestille bilen hjem, før du vil underskrive?
    Jeg er sælger, og jeg bestiller ingenting, før jeg har en underskrift.

• #30   5. nov 2015 Nicolai,

hvis man får et mangel fuld varer som er anderledes end hvad der står på slutseddelen. så har man ret til at annullere handlen. på min slutseddel står der 0 km, og hvis jeg har fået et bil som er kørt måske 500 km. så lever sælgeren ikke op til hvad der står i slutseddelen.

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#31   5. nov 2015 Du får heller ikke en bil, der har kørt 500 km. hvis slutsedlen er lavet ud fra en NY bil. Såfremt det er en demobil uden plader, kan du være sikker på, at det var skrevet som bemærkninger, hvis det endelig var.

• #32   5. nov 2015 Nicolai B,

du skriver at du er sælger. hvad er den acceptabel km tæller på en helt ny bil som du/i giver til kunderne?

der står intet om demobil i slutseddelen, kun info om bilen samt 0 km

• #33   5. nov 2015 Er du i virkeligheden en 17 år teenagepige som kører sig selv op over at Christopher har fået ny frisure, eller magter du at slå koldt vand i blodet og lige vente og se hvad der sker?

Du ser jo totalt spøgelser allerede smiley

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#34   5. nov 2015 I sidste måned hentede jeg en bil, der ved leveringstidspunktet havde kørt 44 km. Jeg forklarede kunderne, at jeg selv havde hentet bilen hos en anden forhandler, og så var den ikke længere.
    I min optik skal en ny bil ikke have kørt meget over 50 km.

• #35   5. nov 2015 Kære John sahl,

Ved ikke hvorfor du har ondt i et vis sted. Men hvis du ikke kan lide min tråd så ladvære med at skrive. Det er første gang jeg køber et nyt bil, og har ingen erfaring. Det er derfor jeg spørger til alt. Hvis der noget jeg hader er det at blive snydt. Ejendomsmægler og bilforhandler er dem der kan virkelig tage en i røven.

• #37   5. nov 2015 Tak for svaret Nicolai.

Nu må jeg vente til imorgen, her får jeg vide hvad km tælleren står til . på den anden side så kunne de havet ordnet det idag, de kunne have ringet til den anden forhandler.

• #38   5. nov 2015 Jeg har skam ikke ondt, jeg prøver bare at få dig til at se en lille smule fornuftigt på det.

Og, "din sælger" kan temmelig sikkert ikke bestemme over den anden forhandlers personale, og dermed bare ringe over og sige: "Smid lige alt hvad i har i hænderne, jeg skal bruge km-tallet på den og den bil".

Jeg forstår godt at du kommer i tvivl, jeg forstår bare ikke at du himler helt over det inden du ved om det er et reelt problem smiley

• #39   5. nov 2015 John-Sahl,

problemet er bare at der er mellem 10-15.000 kr forskel mellem en demo bil og en Ny bil. hvis jeg betaler for ny bil og får en demo bil som er f.eks 15.000 mindre værd, så vil alarm klokkerne ringe. ville du ikke også brokke dig??? 10-15.000 kr er en god sjat penge i min verden. jeg har også kigget på demo biler, men har valgt at jeg ville have en NY bil istedet for demo bil. håber at du forstår mig

• #40   5. nov 2015 jeg skal give et kvart mio for en ny bil, så kræver jeg at alt er ok. ingen løse ende

• #41   5. nov 2015 Vent nu og se i morgen, så kan du tage den der fra.

• #42   5. nov 2015 det gøre jeg også, men som sagt min spg. var til denne tråd om det var muligt mærke forhandlerne kan ændre på km tallet hvis demo biler er kørte på
    ikke-indregistreret biler, altså kun på prøve plader.

så vidt jeg har forstået så kan mærke forhandlere godt lege med km tællerne, altså kun på de biler som ikke er indregistreret. så jeg har min bekymring, idet hvis det er en demo bil så vil forhandleren tjene yderligere 15.000 kr på mig.

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#43   5. nov 2015 Hvis jeg var dig, ville jeg tage det roligt. Jeg NÆGTER at tro, at en nyvogsforhandler skruer kilometertallet tilbage for at skjule, at en bil har kørt få kilometer. Hvis bilen havde kørt 5.000 km. var den blevet indregistreret - Det kan jeg garantere dig.

• #44   5. nov 2015 nå men jeg slår koldt vand i blodet, og ser frem til hvad forhandleren fortæller mig. men det er rart at få input fra jer især når man ikke har erfaring på dette område.

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#45   5. nov 2015 Det er noget ganske særligt at købe en helt ny bil, og det ved sælgerne også godt. Jeg er sikker på, at sælgerne gør hvad han kan for, at det bliver en god oplevelse for dig. Vend endelig tilbage, når du har fået din nye bil. Det lyder spændende.

• #46   5. nov 2015 Nicolai B,

Bilen skulle dukke op imorgen, også vil forhandleren ringe til mig vedr km tælleren.

hvis alt er ok, så skulle jeg få nøglerne i næste uge fredag.

konen er jeg er meget spændt idet det er vores første nye bil, vi har altid haft min 10 år gamle biler. sååååå vi vil have alt skal være 100%, ingen løse ender hvis du kan følge med. Vi vil have en go oplevelse.

Forbindelse med søgen efter den rette bil har vi også mødt mange forskellige sælger. helt fra arrogante til sælgere til dem der ikke vidste noget.

jeg vil helt klart skrive imorgen, så kan i vide hvad sælgeren har fortalt mig.

• #47   5. nov 2015 Nicolai b

Nej, der er ikke det jeg siger.
    Ofte hvis du har helt specifikke krav til bilen, er det nødvendigt at bestille den hjem for at få den rigtige. Jeg venter gerne 4 måneder hvis det betyder at bilen er den rigtige.

Jeg siger blot at man kan bede om at se den bil man er ved at købe. Er den stadigvæk pakket ind i plastik, så er chancen for at den har kørt mere end 10 km ret lille.

• #48   5. nov 2015 så vidt jeg har forstået fra forhandleren så er der blevet kørt i den, som et slags demo for kunderne. men om han mener 1 kunde eller 1000 ved jeg ikke.

nu får jeg vide imorgen hvad km tælleren står. hvis den er over 100 km så køber jeg den ikke. jeg har fået tilbudt fra flere kunder at få en bil som er pakket ind, hvor den er er kommet fra fabrikken. troede at det var det samme her, men det ser ikke sådan ud. men lad mig se hvad km tælleren står på.

• #49   5. nov 2015 Du kan kigge på første ind reg dato?? Den lyver aldrig

• #50   5. nov 2015 Altså min far købte en ny Peugeot 508 da den model lige kom ud, mener han gav lidt over 400.000kr for den, og den var en udstillingsbil som havde stået i udstillingen og som havde været ude og køre et par gange med prøveplader. Og da han fik den havde den kørt 87km, og den blev også solgt som helt ny bil. Så jeg ville personligt ikke have noget imod det, hvis det virkelig var den bil jeg ville have. Omvendt, hvis det irritere dig så meget, så prøv at forhandle om et sæt vinterhjul eller undervognsbehandling! Du kan være 110% sikker på at de IKKE skruer km tilbage.

For det første er det utrolig ulovligt og for det andet ville sådan noget medføre fyring eller liggende. Og forhandleren ville absolut ikke vinde noget ved det. Hvis ikke du vil have bilen, kommer der nok en anden der gerne vil, så hvorfor risikere noget.

Du skal jo huske at forhandler prøver at have så lille en varelager som muligt, derfor kan de ikke alle have alle deres modeller som demo biler, og kun levere sprit nye biler ud af døren, derfor har de ladet nogen prøvkøre den i sin tid.

Tag det med ro min ven, du har jo alle kortene på hånden, og lever bilen ikke op til dine ønsker, har du jo 14 dages fortrydelsesret og kan bare sige du ikke vil have den grundet omstændighederne.

• #51   5. nov 2015 Mr A J.... hvilken fortrydelsesret tror du du har... ingen....

• #52   5. nov 2015 Min gode ven har demo biler som firmabil. Det er for at få en lækker bil med meget udstyr de kan sælge til en go pris. Efter 3måneder og 5000km og for at havde en vil at sende folk på prøve tur i. Sådane biler ville jeg ikke være bange for.

• #53   5. nov 2015 Ken P.

Da jeg købte min nye Ford S-max og da min far købte hans Peugeot skrev vi under på slutsedlen og havde 14 dages fortrydelsesret altså perioden op til at bilen blev leveret. Den dag man henter bilen og betaler de 20% på finansiering eller betaler bilen, det fra falder ens fortrydelsesret.

• #54   5. nov 2015 Købte selv ny bil for 5 år siden. Den stod på 88 km da vi hentede den. Tænkte sku da også på hvem fanden der havde kørt de km i MIN bil. 100 procent på din side her. Man betaler for en ny bil, så skal man fandme også have en ny bil.. Kig også lige efter ridser på bagklappen, fra når de skamløst bare kaster prøveplader på.

• #55   5. nov 2015 Tak for alle de gode input. Jeg vender tilbage imorgen. Og skriver hvordan det er gået. Bilen skulle komme til forhandleren imorgen

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#56   5. nov 2015 Mr A.J .

Læs lige lidt på lektien ved lejlighed. Du har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret i forbindelse med et bilkøb.

• #57   5. nov 2015 smiley

• #58   6. nov 2015 Nikolaj B:

det er sjovt som du ved hvad der står på min slutseddel. Når jeg kommer hjem fra job i Indien kan jeg da oplade min slutseddel og så kan du se der står at jeg har 14 dages fortrydelsesret fra jeg skriver under indtil bilen er leveret, dog ved fortrydelse skal jeg dække evt udgifter til ekstra udstyr som er efter købt.

Det er ikke sikkert at i gør det sådan hvor i handler bil, men det gør vi altså her i Vestjylland. Og vi betaler ikke noget før selve dagen hvor vi henter bilen.

• #59   6. nov 2015 Seriøst du må krafrdeme da selv vide om du har købt en ny bil eller en demobil....

Du har vel for fanden valgt farve udstyr og prøvet eller set en tilsvarende bil, og lavet en slut seddel hvor i der står om det er en demo bil.

Man kan også sælge en ny bil som en demo, så er km spolet på slutseddel og ikke på bilen......

• #60   6. nov 2015 N1,

På min slutseddel står Ny bil samt 0 km. Men jeg ringede til forhandleren igår for at spørge hvornår jeg kan forvente at få min bil, samt hvor den kommer fra. Så sagde forhandleren at den kommer fra Jylland og at km ikke var 0 idet den nok har været ud og køre som demo bil. Så blev jeg sur, idet jeg ikke har bestilt et demo. Det er derfor jeg er bekymret. Men efter jeg blev sur så ændrede forhandleren sin udsagn. Så blev jeg bekymret endnu mere. Er det en demo bil er det ikke???? Har der været kunder som har kørt i den?? Efter jeg skældte forhandleren ud, vil han ændre km tælleren bare for at sælge bilen til mig???? Han vil først fortælle km tælleren efter han har modtaget bilen, men hvorfor ringede han ikke til forhandleren i Jylland for at vide hvad km tælleren står på???? Altså alt for mange hvorfor hvordan og hvorledes.

• #61   6. nov 2015 Der bliver stillet på km tæller nogle steder.

For et par år siden lejede jeg en alukasse varevogn som lige var kommet hjem fra fabrikken.

Jeg skulle bruge bilen i 4-5 måneder mens min egen blev bygget og kom hjem.

Da jeg havde haft den første lejebil i 25 dage der ringede de for at høre til km tæller og kunne oplyse den havde kørt ~9.000 km. Blev bedt om at komme og bytte bil når jeg havde rundet 14.000 km.
    Dette skete et par gange, og den ene gang var det så den første bil jeg fik igen.... dog kun med ~1.000 km på tæller. Og ja, er helt 100% i min sag for havde lavet nogle ridser på ladet samt reg. Nummer var det samme.

Så det både kan ske og gør det nogle steder.

• #62   6. nov 2015 fatter ikke at sådan noget kan ske..... desværre kan man heller ikke tjekke bilernes km tæller er spolet tilbage

• #63   6. nov 2015 Folkevogn kan vidst nulstille tælleren 1-3 gange og gøres som regel i forbindelse med transporten. MEN det kan kun gøres til at bilen triller over 100 km så låser den .

• #64   6. nov 2015 hvis folkevogn kan, så kan de andre forhandler vist også

• #65   6. nov 2015 hej Alle sammen,

forhandleren har lige ringet den har kørt ca. 150 km. hvad skal jeg gøre???

• #66   6. nov 2015 150km ville ikke betyde noget som helst for mig.

• #67   6. nov 2015 Mr Tuftuf

Tag en beslutning. Hvad siger din mavefornemmelse dig?
    150 km kan sagtens bare være 1 prøvekørsel + transport.
    Jeg havde nok bare kigget efter for fejl og ignoreret det såfremt intet var galt

• #68   6. nov 2015 Har det været 1 prøvekørsel af forhandleren + transport så er det ikke noget problem, de færreste biler bliver leveret med 0km på tælleren.

Men har den stået i tomgang en hel dag ifbm en demo udstilling og er blevet kørt 10 gange af forskellige kunder så er det ikke en ny bil... så er det en demo bil

• #69   6. nov 2015 Mirza, Sebastien,

forhandleren siger at det er ikke en demo bil, men kunder der har været interesseret i den har været ud og køre i den. han kunne ikke sige hvor mange mennesker der har kørt i den fra 1 til 50 siger han. selv siger han at de normalt sælger helt nye biler der er kørt under 30 km.

han vil give mig rabat på 1400 kr.

• #70   6. nov 2015 Lad os sige at den havde stået ved den forhandler du har bestilt den ved. Så havde du jo også selv kørt en tur i den, ikk?

• #71   6. nov 2015 John Sahl,

jeg ville havet kørt tur med en demo bil, ikke den jeg ville købe. og hvis de ikke lige præcis har den som jeg vil have, vil jeg prøve den hos en anden forhandler. det eneste forskel ville være farven.

Men på den anden side så har jeg kørt præcis det samme model og farve hos en anden forhandler hvor de havde det som en demo bil. så nej jeg ville ikke kører i min nye bil før de var klar gjort den. det ville havet været noget andet hvis jeg købte et brugt bil, så er klart man tager en tur med bilen.

• #72   6. nov 2015 John-Sahl,

vi giver kvart mio for at have en helt NY bil som burde ikke havet kørt mere end 30 km (forhandleren siger det selv). 150 km lyder ikke så meget i ens øre, men hvis den har kørt af f.eks 30 forskellige mennesker så er det en demo bil i mine øjne. så er det helt andre priser vi snakker om.

jeg har også været ud og kigge på demo biler som bla. er kørt helt op til 3000 km, hvor den ene forhandler havde registreret at over 400 forskellige mennesker som havde kørt i en demo bil som er kørt 3200 km. hallo 400 mennesker!!!!!

• #73   6. nov 2015 Jamen, så lad være med at købe bilen?

• #74   6. nov 2015 Hvis det var mig, så ville jeg forhandle om
    Nogle vinterdæk eller undervognsbehandling. 1400kr er intet i mine øre. Melder er dig der skal købe den, så kan du leve med det og har den ingen ridser eller liggende, så havde jeg helt sikkert gjort det.

• #75   6. nov 2015 Mit bedste råd til dig ville nok være at du skal finde en anden bil magen til. Du virker ikke som en person der kan leve med de her ting. Og næste gang du finder den rette bil, så gør det klart over for forhandleren hvad dine ønsker og behov er så du ikke står i samme situation igen.

Held og lykke.

• #76   6. nov 2015 Mr AJ,

hvis vi ville så kunne vi havet købt demo eller brugt bil, men konen og jeg besluttet på at købe et helt nyt bil, som er ikke kørt af kunder. dette er vores første nye bil, så vi vil gerne have et go oplevelse.

om han gav mig vinterdæk kan jeg ikke acceptere at han misligholder vores aftale. jeg har ikke lyst til at købe et demo bil.

• #77   6. nov 2015 Så er valget jo ikke så svært, vel?

• #78   6. nov 2015 Nej og det har vi alle forstået. Derfor skrev jeg til sidst at jeg syntes du skulle finde en anden HELT SPRIT NY Mazda hos en anden forhandler. Der er jo mange Mazda forhandler her i Danmark..! Og når du så har fundet din drømmebil, så er det vigtig at du udtrykkelig forklare forhandleren dine behov/ønsker og krav så du ikke igen står i denne her situation..! Og få 250.000kr syntes jeg godt du kan være bekendt at kræve at der ABSOLUT INGEN ANDRE DER MÅ KØRE DIN NYE BIL udover klargøring og service og sæt et krav på max 30-50km.

Har du svært ved at finde en forhandler der kan leve op til de her krav, skal jeg med glæde sætte dig i kontakt med et par forhandler i Vestjylland der gerne vil være behjælpelig med dine ønsker fir at få den handel i hus.

Men nu hvor dine krav er så "kontante" så skal du være forberedt på en længere leverings periode da de nok bestiller en fra fabrikken, og var jeg dig, så ville jeg absolut vente til 1 januar næste år pg så få en årgang 2016. Psykologisk og på papiret er den jo "1 år nyere" end den du har kikket på fra november 2015. Men husk, det jeg skriver her er kun psykologisk, fordi i praktisk er den kun 2 måneder nyere, men nogle mennesker går bare ekstremt meget op i det med årgang. smiley

• #79   6. nov 2015 Mr A.J

Jeg har skrevet PB til dig

• #80   6. nov 2015 Normalt har en ny bil kørt 0-200 km. Afhænging af dit og dat og eftermont sf udstyr/levering/transport og flytning.

0 km det er ko fysisk umuligt at levere en bil på 0 km

• #81   6. nov 2015 Du kan ikke på en toyota, mazda eller suzuki... Eller dvs ikke med original tester i hvert fald

• #82   6. nov 2015 så har vi været ud og snakke med forhandleren. han kunne godt se at det var ikke det vi ønskede. derfor valgte han at bestille en ny bil til os. og den skulle lande i DK 10.11, bagefter skal han transportere bilen til ham selv.

han var ærlig mhs at bilen er blevet kørt af kunder og gav ikke nogen problemer med at vi ikke vil have den og heller vil have en anden en som er ikke er blevet kørt af kunder. derfor valgte vi at sige ja tak til en ny bil som højst måske har kørt 15-30 km.

• #83   6. nov 2015 Fin løsning.

• #84   6. nov 2015 dette er vores første Ny bil overhovedet, så vi har nul erfaring med at købe biler hos forhandlerne. der er andre spille regler end der er i det private. vores mave fornæmmelse var at han ville gøre modstand og prøve at sælge bilen uden at høre på os eller hvad der står i købskontrakten. men heldigvis gik det godt.

• #85   6. nov 2015 happy ending.......

• #86   7. nov 2015 Mr Tuftuf: "men kunder der har været interesseret i den har været ud og køre i den. han kunne ikke sige hvor mange mennesker der har kørt i den fra 1 til 50 siger han." Det der skriger altså demobil til mig. Har 50 kunder ligger og kørt rundt i den så er den sq ikke ny.

• #87   7. nov 2015 Danger Dane,

Altså han var ærlig nok i at fortælle os at bilen har kørt ca. 150 km. Han havde mulighed format lyve, men det gjorde han ikke. Da vi sagde at vi ikke vil have en bil som er kørt af andre kunder, accepterede han det med det samme. Og gik i gang med at bestille en anden bil som var på vej til DK, som skulle lande hos en anden forhandler. Så alt er ok nu. Medmindre forhandler snyder os med at stille km tælleren tilbage og sælger den bil vi ikke vil have til os som NY. Hvis han gøre det, vil vi ikke have jordisk chance at vide, at det er den første bil.

• #88   7. nov 2015 Tjek stelnummeret på den nye og den som I først fik tilbudt.

• #89   7. nov 2015 Torpedo,

Det er forsent nu. Jeg kan ikke gå tilbage og sige jeg gerne vil se stelnr.

• #90   7. nov 2015 Tænkte om det ikke står i nogle af de papirer I har modtaget af forhandleren?

• #91   7. nov 2015 Nej, forhandleren kender ikke til stelnr. Før han får bilen, idet han har den ikke. Enten bestiller han fra udlandet ellers også fra andre forhandler. Så ingen oplysninger om stelnr kun info om hvilke bil.

• #92   7. nov 2015 Hvad er problemet? Er du virkelig så paranoid at trobat han stiller km tilbage? Hvad skulle han få ud af det?

• #93   7. nov 2015 Han skulle få det ud af det at han kan sælge en demo bil sim spritny. Det ville ikke være første gang i verdens historie at nogen spolet speedometer tilbage

• #94   7. nov 2015 Lad mig omformulere spørgsmålet: hvad skulle en autoriseret forhandlers ansatte salgskonsulent få ud ad overlagt bedrageri? Du kan næsten være sikker på at avancen på demo bilen ikke er betydelig i forskel.

Det ville være det sidste jeg bekymrede mig om ved køb af ny bil

• #95   7. nov 2015 lad mig sige det på en anden måde, den bil som jeg køber ville en demo version koste 10.000 mindre. så hvorfor skulle forhandleren ikke sætte et km tal på 150 km ned til 20-30 for at få den solgt????? bilen har ikke været indregisteret så der er ingen bevis.

• #96   7. nov 2015 Bestiller man en fabriksny bil, skal den maks ha. 10 km på tælleren. Vi købte en ny Twingo i 2013 og den havde gået 5 km og det var turen til undervognsbehandleren. I 2015 købte vi en ny Qashqai og den havde gået 8 km og det var også turen til undervognsbehandleren. Forstår godt du ikke vil acceptere en fabriksny som har kørt 150 km. Jeg mener vores Nissan sælger sagde at demo biler skulle være indregistreret i 3 md., før de måtte sælge dem som demo biler.

• #97   7. nov 2015 Per Schimann,

Jeg kan acceptere et fabriks ny bil som måske har kørt op til 30 km max. Men 150 km lugtede lidt af demo bil. Men forhandleren mente ikke at det var en demo bil, men at kunder som har været interesseret i den har kørt et tur med den. Men om vi snakker om 1 eller 50 vides ikk. Jeg kan ikke acceptere når jeg bestiller et nyt fabriks ny bil som er kørt af andre kunder. 150 km lyder ikke meget, men f.eks 50 forskellige kunder som har kørt den lyder meget i mine øre.

En demo bil som er eks. kørt 3000 km på tælleren igennemsnit blevet kørt af 400-500 forskellige kunder er sindsyg meget i min verden. Alle ved hvordan man kører en demo bil. Man rusker den lidt for at mærke den, altså for at se hvad den kan klare osv. Demo bil er ikke mit kop the. Det kan godt være mange køber demo biler billigt, men tanken om at demo bilen har kørt af flere hundrede mennesker er ikke lige mig. Men selvfølgelig er det min mening.

• #98   7. nov 2015 min mors ford ka havde kørt 800meter da hun hentede den på ford. den var også bestilt

• #99   9. nov 2015 Daniel,

dvs det ikke helt usandsynligt at få et nyt bil som har kørt 0-10 km ved modtagelse af bilen

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#100   9. nov 2015 Når jeg bestiller biler fra lager (ikke hos anden forhandler), har de typisk kørt 3-4 km.
    De kan sagtens have kørt 20 km. hvis de kommer fra en anden forhandler.

• #101   9. nov 2015 Nicolai,

har du været ud for at have modtaget et nyt bil som har 0 km på tælleren???

Der er en der skrev i dette tråd, at hans mor modtog en bilen som var kørt 800 m

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#102   9. nov 2015 Nej, det har jeg aldrig oplevet.

• #103   9. nov 2015 Nu ved jeg ikke hvordan det er med digitale speedometere, men i "gamle" dage med 5 cifret analog speedometer var nye bilers km tæller ofte 999**, så der var lidt at køre på inden 00000.
    Det, bilhandlere frygter mest er dårligt ry for at fuske med km tal smiley

• #104   10. nov 2015 Jeg ville betragte 150km som en demobil og så er 1400kr i rabat jo nærmest latterlig.

Sig til forhandleren at når han sælger en demobil skal prisen også være som en demobil og han må slå 10.000kr af prisen eller annullere handlen.

Rent juridisk er du i din fulde ret til at springe fra da han ikke leverer en bil med 0km på tælleren som aftalt og 150km er ikke under bagatelgrænsen.

• #105   10. nov 2015 i 2001 Da min "gruppe" ved kørelæren skulle på glatføre delen på køreteknisk anlæg i fredericia stod der 6 "demo" biler fra en bilhus i fredericia til os. den WV stationcar jeg skulle køre i rundede 500km på tælleren mens jeg var på glatbane med den, så jeg ville nok altid ha forbehold for at købe en Demo model

• #106   10. nov 2015 Anders,

Han har bestilt et andet bil som, har kørt mellem 0-10 km. Det sagde vi ja tak til.

• #108   10. nov 2015 De 3 nye kia biler vi har haft havde alle kørt under 10 km da vi fik dem.

• #109   10. nov 2015 Størstedelen af alle biler har en leverings funktion indbygget i speedometeret. Det virker f.eks på VAG biler (Seat, VW, Audi og Skoda) ved at så længe km tæller ikke har rundet 100 km mærket, kan den 0-stilles. Dette er netop fordi at en ny bil bliver altid prøvekørt på fabrik, test af motor og forurenings test.... Vil ikke kommentrere emmision yderligere. Dertil skal bilen køres på en lastbil, transporteres til en havn, køres ombord på et RO-RO (Roll On, Rool Off) skib, så skal den køres af igen, op på en lastbil og ud til forhandleren. Bilen er nu lidt små beskidt, så den skal klargøres, en tur i den lokale vaskehallen, have fyldt tanken, og så er det snildt løbet en 20-90 km på tælleren.

Da de færreste er komplet ligeglad at deres splinter nye bil har kørt 20-80 km ved levering (det er noget særligt at have følelsen af at køre den første km i en helt jomfruelig km fri bil).

Derfor nulstilles bilen lovlige via almindeligt diagnose software ved klargøring. Det er helt efter bogen, og har
    Km tæller rundet 100 km, brændes reset funktionen af, og km tæller kan ikke længere 0-stilles via almindelig diagnose software. Der findes selvfølgelig brodne kar der benytter specielt udstyr til at omgå de sikkerheds foranstaltninger, men det er nok mest ved de mere suspekte bilforhandlere bla med navne der ikke lige klinger helt i Poul Reichhardt tidsalderen.

Men lækkert med den første nye bil, håber du bliver glad for den. Du kan være sikker på at de første km har alle biler kørt, det er en del af pakken... Man kan dog vælge at få bilen fløjet ind direkte fra samlebåndet uden prøvekørsel og garenti med en Chinook helikopter, men det dækker leveringsomkostningerne på de 3.750,- kr altså ikke smiley

Ta' en dejlig dag smiley

• #110   10. nov 2015 Nå ja, jeg fik min BMW i3 leveret på min Addresse med 0,0 km på tælleren, og jeg er ret sikker på at den ikke er fløjet ind med en Chinook helikopter;-)

• #111   10. nov 2015 Da jeg hentede ny firmabil hos Nissan, havde den kørt 4 km.

• #112   10. nov 2015 hej søren,

du har ret. Men på den anden side forventer jeg heller ikke at et Nyt bil som har 0 km i baggagen. Mennnn, altså der er et men. Hvis et Nyt er blevet kørt af potentiale kunder, så er det ikke en NY bil i min verden. En bil som har rundet 150 km er et slags demo bil. vi taler om 1-50 kunder som har kørt i den.

på den anden side så har jeg erfaret at mange biler kommer ud fra fabrikken med ekspl 999990, så har den 10 km tilgode. og på den måde kan man sagtens få biler som er kørt 0 km. eller lidt over.

for mig handler det ikke om den har kørt 0 km eller 150 km, men at få vide ekspl at optil 50 forskellige kunder har kørt i den bil, er ikke ligeee mit kop the. Alle ved hvordan man behandler demo/prøve biler. så jeg er ikke interesseret i sådan en.

• #113   10. nov 2015 Helt forståeligt:-)

Jeg håber du får den bil du føler det bedst med smiley

• paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 28
    #114   10. nov 2015 En demobil har ikke altid den samme garanti som en ny vogn.
    En demobil har typisk været indreg. over en længere periode. Det kan du se af reg.attesten.
    Der demobilen solgt som nyvogn, gælder ved evt. forsikringsskader, at der erstattes ud fra nyvognsprisen og ikke brugtvognsprisen.
    Har forhandleren snydt med km-tælleren, har du stadig fuld km-garanti, hvis mærket har en km-baseret ordning.
    Reelt set er det ikke noget væsentlig problem.

• Melek K
    Melek K Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #115   10. nov 2015 Kan man afsløre om en bils km-tæller er blevet nulstillet? Hvis det er tilfældet, kan du jo få en mekaniker til at tjekke dette : )

Ps: Kan det afsløres hvis man i en periode har slået km-tælleren helt fra?

• #116   10. nov 2015 På nogen ja.. der vil du kunne aflæse km tal på motor ECUén, om den kan nulstilles på nogen har jeg ingen ide om, men på japaner biler, kan man primært ikke..

De tyske er et åbent land, så der er det sikkert nemt nok at gøre.

• #118   11. nov 2015 Jesper H der vil jeg altså sige det er dig der er galt på den.

Hvis man køber og betaler for en ny bil så skal man saftsuseme ikke ha en demobil et x antal teenagere har skampulet rundt i Århus.

Der er ikke ligegyldigt om bilen flyttes af kvalificeret personel eller om den tæskes rundt af potentielle købere og joyriders.

Det er netop derfor at en demobil er så meget billigere.

Har man bestilt en ny bil er det ikke urimeligt at man også forventer at få det.

• #119   11. nov 2015 Anders J,

Kunne ikke havet sagt det bedre smiley

• #120   11. nov 2015 Jesper H,

Når man betaler kvart mio for en bil så forventer jeg at bilen ikke er blevet kørt af andre biler. du kan ikke sammenligne et pr jeans med en bil til kvart mio. kr. du kan vaske jeans der hjemme og vupti så er den ren, samt du har returret. Men hvis 50 andre kunder som har kørt bilen og har virkelig vold b.... den, så er der ingen vej tilbage efter købet. der er ingen returret desværre.

Hvorfor skal jeg betale fuld pris for en bil som er kørt af andre kunder??? jeg kan sagtens købe tilsvarende bil som er test-bil, hvori kan jeg få det til 10-15.000 kr mindre end nyt bil. 10-15.000 kr er et pæn sjat i min verden, måske ikke i din verden.

• #121   11. nov 2015 150km hmm nok ik 50 personer der hver har kørt 3 km.

Som spørsmålet lød kan de nulstille. Ja alt kan lade sig gøre!!
    Vil de gøre det. Tvivlsomt!!
    Men seriøst en bil til 250.000 med ny garanti og 150km, det kommer du ikke til og mærke på nogen måde.
    håber ikke kokken blev sur da du sendte retten tilbage ??
    Held og lykke med det.

• #122   11. nov 2015 Tænk eksempel Anders J. Du køber en spritny BMW M5 og da du får den overdraget har den gået 150 km. Teoretisk kan det være en sælger eller et par mekanikere som har været ude at fyre den af, ville du være tilfreds med det. Det ville jeg sateme ikke. Fabriksny bil maks 10 km på tælleren i min verden.

• Ralf  P
    Ralf P Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 19
    #123   11. nov 2015 Hvorfor ikke vente til 2016 . og så få en bil der faktisk er 1 år nyere , ,,det er noget der tæller , om ikke før , så når den skal sælges igen

• #124   11. nov 2015 Ralf,

Jeg har en Gammel bil som bla skal til syn om ik så længe, og den kommer ikke igennem syn. Det er 100%. Samt den er ved at falde fra hinanden. Så om det er 2015 eller 2016 model har ingen betydning for os.

• #125   12. nov 2015 Per Schimann Hvorfor nævner du mig?

Som jeg ser det er vi da enige om at det ikke er i orden med en ny bil der har kørt 150km inden levering.

I øvrigt hvis jeg havde råd til at købe en ny M5 så ville jeg selv hente den hos fabrikken.

Bmw har nemlig en fed kundeservice hvor man kan komme ned og følge produktionen af netop den bil man har bestilt for så til sidst at få den overdraget direkte fra samlebåndet.

Savle savle

• #126   12. nov 2015 Leverede denne Clio i helsinge idag - den havde kørt 8 inden jeg kørte fra Hillerød.
    Ny bil.

Det officielle fra forhandlere er: 200 km og derunder går som ny bil.

profilbillede
  • #127   12. nov 2015 Sebastian, kan godt ske han synes det. Men er jo ikke sikkert kunden er enig om det

• #128   12. nov 2015 Danger Dane

Jeg fortæller blot hvad de officielle regler er.

• #129   12. nov 2015 Jeg ville personligt ikke finde mig i at min bil havde kørt op til 200. Den kunne jo i teorien havde været forhandlerens demo og jeg skal IKKE have en bil 10+ folk potentielt har kørt i. Hvorfor jeg heller aldrig ville købe en chauffør frikørt taxa, medmindre jeg havde dokumentation på at det kun var 2 chauffører der havde kørt den.

• #130   12. nov 2015 Danger Dane - det er vel overhovedet ikke det samme? Om der kun var 1 der havde kørt den, er der sikkert både blevet brækket, pisset og skidt i bilen.

Jeg har aldrig set en ny bil leveret med det km tal.

Personligt er det højeste jeg har leveret en ny bil med 88 km - da den kørte fra en anden forhandler.

• #131   12. nov 2015 88 synes jeg så også er noget fis. Kør den da på et fejeblad eller lad mig hente den ved den anden forhandler osv. Synes det er for fedtet at bruge kundens egen bil til flyt, medmindre det er ok for kunden

• #132   12. nov 2015 At lade kunden hente er ikke en mulighed. Bilen kører på firmaets prøveplader.
    Et fejeblad til 1 bil ender med at tage længere tid og koste mere.

Rent logistisk er det løsningen. I dem virkelige verden er det bare sådan tingene fungerer - skal man have "under 10 km garanti" må man vælge en bil som står på pladsen eller købe en bmw, hvor transport kan dækkes i avancen.

Mange af disse biler tjener virksomheden 2000-5000 på.

• #133   12. nov 2015 Jeg har set et par filmklip fra VW fabrikkerne, hvor man læsser nye biler på togvogne. Man kører med 1 til 2 billængder mellem bilerne hen over togvogne i op til 3 km længde med ca 100 km/t, og så er der busser der kører personalet tilbage og henter nye biler. De støddæmpere er da blevet afprøvet, og det er stadig nye biler, så mon en enkelt prøvekørsel kan nok ikke ødelægge billedet smiley

• #134   12. nov 2015 O

• #135   12. nov 2015 Audi og VW lader dig da hente bilen på fabrikken

• #136   12. nov 2015 Kan ikke forstå TS bliver ved og ved med at hænge sig i at bilen koster en kvart million - det gør de fleste biler når vi kommer over minibilerne....

Mine 2 sidste sprit nye firmabiler har begge kørt omkring 2-350 km.
    Den ene til 494.000 kr. inkl. moms blev hentet på havnen i Esbjerg af en mand fra opbyggeren og kørt til Ishøj hvor bilen blev opbygget med alukasse og lift for derefter at blive kørt til Albertslund for at få reklame folie på og derefter hen til forhandleren hvor jeg hentede den - den havde kørt alt i alt 349 km da jeg fik den. Og ja den var kommet direkte fra fabrikken.
    Jeg kunne også have ventet 1 til 3 uger mere og så sparret km fra Esbjerg til Ishøj, men ville hellere have bilen hurtigt.

Den seneste til omkring 380.000 kr. inkl. moms havde kørt 257 km. Jeg fik omkring 40.000 kr. i rabat på den grundet den var taget hjem til en kunde der ikke kunne finansierer den alligevel og den havde været ude og køre med 3 andre mulige kunder - og så skulle den selvfølgelig også have reklame folie på, hvilket gav noget køretur frem og tilbage mellem forhandleren og reklamemanden.

Begge biler har jeg haft følelsen af de var helt nye til trods for de begge havde rundet mere end 200 km før jeg fik dem.

• #137   12. nov 2015 Det er vel også leasede biler, Kim B?

• #138   12. nov 2015 Bare lige for at tage M5'eren igen.

Om den så var blevet skamtæsket 800 km af et par bumsebefængte teenagere, ville du aldrig kunne mærke at bilen er "brugt"
    Har selv en M5 med 208.000km på tælleren, og den kører som en ny bil stadig væk. Det eneste der er, er lidt knirke lyde fra kabinen bagtil, hvilket er ret normalt når en bil er 15 år gammel smiley

Som sagt, så kan den bil der har kørt 95 km, lovligt stå til salg med 0 km på tælleren, dom mange andre nævner i gamle dage, startede tælleren ved 9999901 km så der var lidt at køre klargøring, transport mm på, så den kunne leveret op kunden med 0 på tælleren.
    Ren psykologi:-)

Men en ting er hvad alle vi siger, lyd til dig selv, lever bilen op til dine forventninger uden du har en dårlig fornemmelse, så spring ud i det, er der noget der nager, så kig videre. Jeg har set mange gode billige biler med lavt km tal, hvor jeg ikke følte det var rigtigt, så er jeg den der er gået igen. Den der indre følelse/stemme er ofte god at lytte til smiley hver gang man ignorere den, går det som regel galt smiley

• #139   13. nov 2015 MC
    den første leaset og den anden købt

• #140   13. nov 2015 Man har vel hellee ikke de samme følelser for en firmabil som man har for familiens bil

• #141   13. nov 2015 Kan som sagt før ikke forstå nogle nye biler skal have gået så mange km inden ejeren for bilen.
    Jeg vil heller ikke have en bil der havde gået 200-300km.De sidste 3 nye kia biler jeg har haft havde alle gået under 10 km da jeg fik dem

• #142   13. nov 2015 Peter b,

jeg kan se at der er forskellige meninger omkring dette. nogle er bare glad for at få bilen selvom de har kørt flere hundrede km, og andre har mere radikal mening om dette. tror at forhandlerne udnytter folk med at fortælle dem at de kan først modtage bilen om 3-4 mdr, men så kan de få en bil der har kørt ekspl. 300 km. og der er sikkert mange der ikke gider at vente 2-3-4 mdr på en bil, så de acceptere det.

• #143   13. nov 2015 Anders, nej jeg har flere følelser for min firmabil.
    Uden den har jeg ingen indtægt og jeg opholder mig i den minimum 8 timer om dagen smiley

• #144   13. nov 2015 Puhh, godt jeg aldrig har købt en bil af et mærke der ikke kan holde til 150 km kørsel før jeg fik den!!!

Hvis ikke min bil kan holde til at forskellige personer har trillet 150 km i den før jeg fik den, så var det et forkert mærke jeg havde valgt.

Skal dog erkende at de gange jeg har købt helt ny bil, at så har den grundet udstyr først skulle bygges, og dermed op til 6 måneders ventetid.

• #145   13. nov 2015 Jeg tror ikke det er et spørgsmål om hvorvidt bilen kan holde, men et sprøgsmål om at der ER forskel på en spritny bil som med garanti ikke er blevet kørt af potentielle kunder, og en bil som er blevet brugt som demobil og er blevet kørt af potentielle kunder..

hvis man ikke kan se forskellen på disse 2 ting, så er man sgu lidt blank smiley

• #146   13. nov 2015 Der var en del sarkasme i mit indlæg. Tvivler på at en bil der har rullet 150 km med potentielle kunder har lidt overlast.

Tror ikke det er den type bil Brian og Ronnie tager ud og laver dørtræk i for sjov.

• #147   13. nov 2015 Søren GTI,

Idet sidste ende handler det om kr og øre. Hvorfor betale fuld pris på en bil der er blevet kørt af andre kunder (demobil). Jeg kunne sagtens få 5000kr nedslag i prisen, hvis jeg prøvede. Men jeg foretrak et helt ny bil som er ikke er kørt af andre kunder.

• #148   13. nov 2015 Fordi en bil der er blevet brugt til en potentiel kunde et par gange ikke er at betragte som en demobil.

• #149   13. nov 2015 Søren GTI,

Altså nu ved jeg ikke om det er et pr stykker eller 50. Jeg vil ikke give fuld pris på en bil som er kørt af evt købere. Og selvom jeg fik en go nedslag vil jeg ikke acceptere det, da det er vores første nye bil. Vi har kun haft biler der var over 10 år. Så vi forventer at bilen skal kun køres af os og ikke andre kunder.

• #150   13. nov 2015 Sig du vil have en fabriksny uden km på tælleren smiley

• #151   13. nov 2015 Søren D,

Har fået en som har kørt et pr km.:) Ligenu venter jeg på at få nøglen.

• Ralf  P
    Ralf P Tilmeldt:
    jun 2011

#152   14. nov 2015 Må være lækkert at få en helt ny bil , som ikke andre har kørt i .*SS*
    Selv må jeg "nøjes" med en gammel Opel , som koster næsten det samme , og så er den over 30 år gammel .. smiley

• #153   14. nov 2015 Hvis jeg forstår mange af jer i denne tråd vil i ikke selv prøvekøre en ny bil inden i har skrevet under på kontrakten, så hellere finde evt småting på vejen hjem smiley smiley

• #154   14. nov 2015 Hans F man prøvekører demo modellen af den bil man vil have og bestiller en ny af samme slags.

Senere bliver den demobil solgt væsentlig billigere.

Når man prøvekører en ny bil er det ikke for at finde fejl og mangler da det helst ikke skulle forefindes på en ny men for at se om bilen passer til ens forventninger.

• #155   14. nov 2015 Anders J : Det er jeg helt klar på, jeg har arbejdet hos en forhandler, dog er det 45 år siden, Man kan sagtens føle sig godt tilpas i demobilen og så finde smådetaljer i den man får leveret, man ikke er helt tilfreds med

• #156   14. nov 2015 Nye biler er da ens og hvis den man får leveret ikke virker efter hensigten er der garanti på den

• #157   14. nov 2015 Vi er enige, Anders, derfor er der ofte mange små reklamationer, som kunne klares under klargøringen hvis man fortæller sælger jeg synes den gør sådan og sådan under prøveturen, så det kan klares ved klargøringseftersynet smiley

• #158   20. nov 2015 Så er der en lille opdatering herfra. Jeg får min nye bil idag, dog alligevel ikke.

Tja det skal forståes på denne her måde, jeg har været indlagt for nyresten en hel uge, og blev opereret igår. Hvor uheldig kan man være at jeg ikke kan hente min bil idag, snøft snøft. Jo hurtigere jeg er benene desto hurtigere kan komme hjem. Alt efter temperament kan jeg måske hente bilen idag.

• Ralf  P
    Ralf P Tilmeldt:
    jun 2011

#159   20. nov 2015 Nej det var sgu da uheldigt , ønsker dig god bedring , og håber du får hentet den idag ..

Hvaaaaaaa, kan du ikke søge erstatning , hvis du nu siger det er den bilhandel , der er skyld i det ...ha ha ha

• #160   20. nov 2015 Ralf P,

Hahaha god ide hahaha

• #161   23. nov 2015 Så fik jeg min bil yuhuuuu. Wow hvor er den bare fed. Jeg har bare ikke lyst til at gå fra den. Konen er blevet jaloux Hahahaha

Duften af ny bil hmmmmm

• #162   23. nov 2015 Duften af ny bil er så lækkert ??????
    Hvad er det for øse i har købt??

• #163   23. nov 2015 Mazda 3 2.0 skyactiv 2015 120hk

Kommentér på:
Mærke Forhandler, Snyde med KM tæller?????

Annonce