{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptuning
  • #1   13. nov 2015 Det blev også oprettet et emne igår om det, men jo kan bekræfte at alle tunere i DK har forbud imod tuning og må enten lukke eller flytte ud af DK.

  • #2   13. nov 2015 Vrøvl, dem af dem, der har dokumentationen iorden kører videre som altid!!

  • #4   13. nov 2015 Ingen har den nødvendige dokumentation bum, alt chiptuning i DK har været ulovlig siden 2006, og i og med at vores synshaller og systemet til at godkende biler er oldnordisk, er det ret svært. Derfor har de fleste danske tunere desværre modtaget et brev fra Fstyr (trafikstyrelsen) i disse dage. Skal vi være sure på nogen, så ret alt jeres vrede til journalisten René Kornum fra ing,dk ... Han har sku lige lukket alt det sjove i DK. Før dieselgate i VW havde lige netop ing.dk ikke fået øjnene op for den branche.

  • #5   13. nov 2015 Gud bevare sverige

  • #6   13. nov 2015 Fredslunds er ved at åbne afdeling i Süderlügum Tyskland, kom frisk og kig forbi Fredslunds.de eller under samme adresse på facebook.

  • #7   13. nov 2015 Håber der kommer nogle gode åbningstilbud til chip på diesel smiley

  • #8   13. nov 2015 Jeg giver ikke en SKID for det miljø pis, hvis andre lande stadig køre rundt i store SUV eller biler med V8 motor !! så betyder vores land med små micro biler ikke noget, så lade folk da chiptune deres små biler det kan kun blive bedre...

  • #9   13. nov 2015 Vi er alle sammen enige, jeg synes det er pis ærgerligt at staten er nogle skidesprællere. I Tyskland er det langt mere legalt, fordi de har testcentre og et system der gør det langt lettere at få godkendt tuning.

  • #10   13. nov 2015 #4 ikke korrekt, der er skam folk, som har gået mere op i af få de nødvendige godkendelser og papirer, end at spille smart på div hjemmesider! Fartstrup kører videre uden problemer, RH motorsport kører videre uden problemer og et par andre jeg har kendskab til smiley

  • #12   13. nov 2015 når man tænker over det er staten virkelig dumme de vil gerne have penge i Lassen men de prøver at lukke alt det som unge mennesker godt kan li spørg du mig lad det dog blive betyder penge i kassen

  • #14   13. nov 2015 Mavr, der tager du helt fejl. Vreden skal rettes imod dem der åbenlyst har reklameret med deres ulovligheder.

  • #16   13. nov 2015 Passer så ikke helt alt sammen. Skrev en mail til rh så sent som igår. Og de skrev tilbage til mig at de blev ved og ikke havde tænkt sig hverken at flytte eller at lukke og slukke. Og som de skriver inde på deres hjemmeside side så er det op til ejeren selv hvis man får en bøde eller andet. Da de faktisk før en opmærksom på at det ikke er lovligt.

  • #18   13. nov 2015 Ja nemlig. Dog skrev han til mig at det kun var racer biler og udlanske biler de chiptuner men er nok fordi det ikke er ulovligt. Men tror faktisk også det står på deres hjemme side at de kun chiptuning racer biler. Da det jo ikke giver reklame for privat biler?

  • #21   13. nov 2015 Folk er da også velkommen til at tune videre, de skal bare vide at de får 5000 kr i bøde pr. bil de laver og at de har fodlænge fra staten på forever.

  • #23   13. nov 2015 tja bortset fra det bliver meldt til politiet hver gang.

  • #24   13. nov 2015 Mavr, jo ifølge artikel andet sted, har volvo og saab dokumentation iorden.


  • #25   13. nov 2015 De er også alene om det, og er en lidt fesen tuning.

  • #26   13. nov 2015 Well, der er vel der hvor det er muligt og overholde krav. Det er jomikke vw, hvor man bare snyder med tal.


  • #28   13. nov 2015 Link ? Du må da søge efter det hvis du vil bruge det til noget ? Det jo ikke noget k-finn har fundet på.
    Læste det os inde på vagcars igår


  • #30   13. nov 2015 Sagtens, kan bare ikke lige se hva pokker du sku bruge det til smiley

    Det står jo oppe i linket af de har dokumentation fra Saab og Volvo,?


  • #31   13. nov 2015 Efter et par minutter på Google fandt jeg dette fra Saab .

    http://www.hirsch-performance.ch/Content.aspx?path=/Portrait/be480a12-e3f1-4ae3-abe7-9ff6f2e50921


  • #33   13. nov 2015 sikke i da kan.. min er chippet, og synet med den chip.. den havde for højt co2-værdi men skyldes kat'en var træt.. ny 400 cels kom på og så blev den ged barberet.. altså kan man godt køre lovligt, set ud fra miljøhensyn, med en chippet bil.. og for IKKE at bringe nogen i fedtefadet, har jeg selv, ene og alene, chippet den..
    hvis chiptuning er ulovligt at sælge, er det vel også ulovligt at sælge andre motordele til motortuning?? logisk set, så er det altså muligt at voldtune sin moter og få den synet med det, men ej en chipning??
    ja nogen ting skal man simpelthen lade være med at tænke ret meget over:-/


  • #34   13. nov 2015 Bmw har også performance tuningen som er lovlig

  • #35   14. nov 2015 Man kan skrive alt det man vil om motorsport osv.
    Fact er at det er ulovligt at udføre chiptuning og reklamere med det.
    Trafikstyrelsen skrev til mig at uanset hva jeg skriver på hjemmeside eller fortæller kunder må jeg ikke udføre det.
    Heller ikke til motorsport.
    Dette gælder også for RH osv.


  • #37   14. nov 2015 Utroligt at staten ikke har grebet ind noget før..
    På det sidste har der været simpelthen så mange reklamer vedr. EGR-delete og rulleatester, at jeg mener tunerne selv har gravet deres eget hul.


  • #38   14. nov 2015 Man kan få fabriks tunet sin vag i Tyskland og stadig beholde sin garanti på bilen så at få chipet sin bil lovlig kan man nu stadig.

  • #39   14. nov 2015 Vi kan også lavet det lovligt. I teorien.
    Men man laver så lidt ekstra power så at ingen gider købe tuningen.


  • #41   14. nov 2015 Nemlig

  • #43   17. nov 2015 Du må nøjes med mig.

  • #45   20. nov 2015 Jeg forstår godt folk hader stikkersvin.
    Ulovligt - Ja
    Problem i praksis - Nej

    Folk der har ondt i røven over andres hobby - Fald på jeres trapper og må jeres lokum være stoppet hver weekend.


  • #47   20. nov 2015 Tommy a.
    Mht. Busserne så nej.

    Jeg arbejder med partikelfilter til dagligt og også rigtig meget med københavner busser og der er kun et selvskab der har god styr på deres busser resten er pisse ligeglade sålænge den kan køre så lad den køre...

    At du prøver at råbe medierne op syntes jeg er lidt tåbeligt. Brug din energi på noget der giver mening. ( ludere, sprut, og biler)


  • #49   21. nov 2015 Tommy A:

    Du forsøger selv her at unddrage dig afgift.
    Ved at lægge et topstykke på fra en 16V i din 8V.

    Du svindler selv og ødelægger dermed TüV godkendelsen på din bil.
    Så skub lige chokeren ind.

    Vi tuner fremover biler i Tyskland da vi kan få tuningen godkendt dernede.


    profilbillede
  • #50   22. nov 2015 Så kan i vel også få det godkendt i Danmark uden i behøver og flytte der ned ? Tüv kravene er vel de samme i Tyskland og Danmark ? Og for at få en godkendt tuning er det vel også en del dyre ?

  • #51   22. nov 2015 Det er nemlig for dyrt at få godkendt det i DK.

  • #52   22. nov 2015 #51
    Er det ikke et EU krav at en bil godkendt i tyskland pr automatik også er godkendt i DK.

    Reglerne i DK er oldnordiske og har ingen eksistensret.


  • #54   22. nov 2015 De SKAL ikke blænde EGR men de har mulighed for det.
    Ved at bruge en ristrikter pakning kan man formindske EGR flowet og ved en optimering der få ens motor til at forbrænde mere effektivt kan man nemt udligne differencen og få en bil med mere power. Bedre brændstof økonomi og lavere forureningstal.


  • #55   22. nov 2015 Tror nu aldrig de Ville kunne komme til at reducere egr ventilen flow uden at NOx ville stige der er da flere biler der køre både med en lavtryk egr og højtryk egr på samme tid for at over holde NOx. Og når man lave højre lade tryk laver man en Højre forbrænding = flere NOx. Men kan ikke forstå hvorfor det er dyre i Danmark og tune lovligt for de skal vel alligevel godkendes på en test center i Tyskland for at få den type godkendt. Og når en bil er godkendt med den software så kan alle vel med den samme motor og type plade jo godkendes bare en en tüv dokument ? Det er vel bare at tysk regering er lige glad med at det bliver gjort ulovligt ?

Kommentér på:
Chiptuning

Annonce