{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omsyn igen-igen?
  • #1   15. nov 2015 Nej så skal du til et helt nyt syn.

  • #3   15. nov 2015 nu når vi snakker om det.. min volvo skal til syn d 17 den bliver ikke godkendt.. den har. en del rust.. men det bliver self lavet.. så har jeg vel stadig 30 dage til at lave den ikke ?.. min bror mener at man ikke kan det mere..? passer det

  • #4   15. nov 2015 Omsyn er stadig 33 dage.
    https://www.applusbilsyn.dk/bilsyn/omsyn
    Bøde gives kun hvis du ikke møder op når den er indkaldt.
    Du skal hurtigst muligt bestille tid, du må ikke benytte bilen til hverdags kørsel. Kun fra synshal til værksted.


  • #5   15. nov 2015 møder sgu op smiley blev bare i tvivl

  • #6   15. nov 2015 Hvorfor møder du op med en bil som du ved ikke bliver godkendt.
    Hvis du senest skal have den synet den 17. så får du altså ikke 30 ekstra dage til det bare fordi du bliver sendt til omsyn, din bil skal SEENST være GODKENDT den 17.
    kig evt her.
    https://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Periodisk-syn/Indkaldelse-til-syn.aspx


  • #7   15. nov 2015 det meget simpelt har ikke haft råd til at få den lavet.. der gik kludder i dagpengene så fik kun 7800 og det dækkede kun de mest nødvendige udgifter.. så derfor.. den sidste jeg kørte til syn på dagen fik de 30 dage nemlig.. og det var i foråret.. den bliver ikke. brugt til hverdag nu da jeg har min kærestes bil indtil min bliver klar. men nu kører jeg den der ud på tirsdag eller mandag så må vi jo se, alternativet er jo at afmelde den

  • #9   15. nov 2015 Jvis du f.eks får indkaldelse 45 dage før frist datoen, og kører afsted med det samme, så har du de der 30 et eller andet dage, men hvis du strækker den til datoen, og den blir kasseret, så hedder det nyt syn, plus du kan få bøder eller klippet plader, alt afhængig hvor emsig man opfører sig når stoppet.

  • #11   15. nov 2015 Og så skal du også lige huske, at du rent faktisk ikke må køre i bilen i omsynsperioden..

  • #12   15. nov 2015 Bjørn I sludder datoen i brevet er sidste dag for FREMSTILLING til syn ikke hvor bilen skal være synet.

    Du skal have været i synshallen med bilen senest den dag der står i brevet. Hvis bilen så dumper står bilen i systemet som til omsyn. Så jo man får 33 dage til det omsyn.



    Hej.

    Håber i kan afgøre en diskussion. Vedrørende sidste syns drist.


    Bilen er indkaldt og står til sidste fremstilling til syn 17.december.

    Person A siger så der skal bilen stå synet. Og hvis den dumper får man ikke 33 dage til omsyn.

    Person B siger d. 17 er den sidste dag hvor bilen senest kan møde op til syn og ikke skal stå synet, og hvis den så dumper har man lovlig 33 dage til et omsyn

    På forhånd tak for svar

    SYN Indkaldelser til syn <SYN@trafikstyrelsen.dk>

    08/01/2014



    Hej Lasse



    Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.



    Venlig hilsen

    Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

    Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk


  • #14   15. nov 2015 lowrider sludder bøde udstedes kun hvis du ikke fremstiller bilen til syn. Bøden kommer først efter 10 uger fra sidste fremstillings dato

    se nu her

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Bodeforlag/Forlob-for-udskrivelse-af-bodeforlag.aspx

    Hvis du udebliver fra periodisk syn
    Hvis du ikke får dit køretøj synet eller afmeldt i Køretøjsregistret inden for den lovpligtige frist, vil følgende automatisk blive sat i gang:

    Trafik- og Byggestyrelsen sender 4 uger efter synsfristen et brev med påmindelse om det manglende syn, hvor du vil blive anmodet om at få synet og godkendt dit køretøj inden for 5 uger fra brevdatoen eller afmelde det i Køretøjsregistret.

    Overholder du ikke denne frist på 5 uger, vil du efterfølgende modtage et bødeforelæg på 2.000 kr. for manglende syn. Du får i bødeforelægget påbud om at få godkendt eller afmeldt dit køretøj i Køretøjsregistret.

    Får du ikke godkendt eller afmeldt dit køretøj inden for fristen i bødeforelægget, vil du efterfølgende modtage endnu et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding af køretøjet.

    En uge efter det sidste bødeforlæg, vil Trafik- og Byggestyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.


  • #15   15. nov 2015 Og det her hvis du har været til syn men den dumper

    [b]Hvis du ikke får dit køretøj godkendt[/b]
    Hvis du får dit køretøj synet, men ikke godkendt inden for fristen, vil følgende automatisk blive sat i gang:[/b]

    Trafik- og Byggestyrelsen sender 9 uger efter synsfristen påbud om, at du skal få dit køretøj afmeldt i Køretøjsregistret eller godkendt inden for 3 uger.

    Får du ikke dit køretøj godkendt eller afmeldt inden for fristen, vil du efterfølgende modtage et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding.

    En uge efter bødeforlægget, vil Trafik- og Byggestyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerrne.


  • #16   15. nov 2015 Eller læs her. https://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/Syn/Generelle-sporgsmaal/Uds%C3%A6ttelse-af-omsynsfristen.aspx



    Kan omsynsfristen forlænges?
    SVAR:

    Er køretøjet ved synet behæftet med så væsentlige fejl, at det ikke straks kan godkendes betinget med påpegede fejl, kan synsvirksomheden tillade, at køretøjet inden for en frist på 33 kalenderdage (regnet fra og med synsdatoen) fremstilles til et eller flere omsyn.


    Ved omsyn og genfremstilling kan fristen fastsat af synshallen ikke forlænges.

    Er der foretaget et registreringssyn, giver synsvirksomheden motorkontoret besked om manglende godkendelse, når omsynsfristen er udløbet. Det betyder, at politiet umiddelbart efter omsynsfristens udløb kan inddrage bilens nummerplader på grund af manglende godkendelse.

    Du kan læse mere om tidsfrister for omsyn og periodisk syn i Bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer §§ 37-41 samt §§ 57-58.

    Omsyn og genfremstilling

    § 37. Er køretøjet ved synet behæftet med så væsentlige fejl, at det ikke straks kan godkendes betinget med påpegede fejl, kan synsvirksomheden tillade, at køretøjet inden for en frist på 33 kalenderdage (regnet fra og med synsdatoen) fremstilles til et eller flere omsyn.

    Stk. 2. Der kan dog ikke gives tilladelse til omsyn, hvis synsrapporten ikke er udtømmende, jf. § 36, stk. 3.

    Stk. 3. Hvis et køretøj kan godkendes efter omsyn hos en omsynsvirksomhed, indberettes dette til SKAT.

    § 38. Er årsagen til, at køretøjet ikke kan godkendes, kun manglende dokumenter, hvis indhold ikke skal sammenholdes med køretøjets indretning og udstyr, kan synsvirksomheden tillade genfremstilling hos en synsvirksomhed inden for en frist på 33 kalenderdage (regnet fra og med synsdatoen), jf. § 37, stk. 1.

    § 39. Ved omsyn og genfremstilling kan fristen fastsat af synsvirksomheden, jf. § 37, stk. 1, og § 38, ikke forlænges.

    § 40. Fremstilling til omsyn eller genfremstilling skal ske inden for fristen fastsat af synsvirksomheden ved det seneste (om)syn, jf. § 37, stk. 1, og § 38.

    Stk. 2. Ved fremstilling til omsyn eller genfremstilling skal fremstilleren aflevere:

    1) Synsrapporten fra det seneste (om)syn.

    2) Eventuelle krævede dokumenter ifølge ovennævnte synsrapport.

    Stk. 3. Ved genfremstilling kun som følge af manglende dokumenter, jf. § 38, skal køretøjet ikke medbringes.

    § 41. Ved fremstilling til omsyn hos en omsynsvirksomhed skal alle de ved det seneste (om)syn konstaterede fejl ved køretøjet være udbedret. Indtil dette er tilfældet, kan omsynsvirksomheden ikke afslutte omsynet og godkende køretøjet. Afslutning af omsynet og godkendelse af køretøjet kan dog ikke ske efter fristen for fremstilling til omsyn, jf. § 40, stk. 1.

    Så har vi vist fået fast sat hvad loven siger.


  • #17   15. nov 2015 Onceupon

    Har et spørgsmål som jeg aldrig har kunnet få rigtigt besvaret
    Jeg bor i Sverige og kører i øjeblikket i en Litauisk reg bil som jeg har lånt
    har ingen problemer her eller i Tyskland / Polen / Holland tror jeg kan køre i hele EU uden problemer, undtagen Sverige hvor jeg bor.

    Hvis nu jeg satte nummerplader på fra Uganda kan jeg sa stadig lovligt køre i EU, Selvfølgelig ved jeg at den skal være lovpligtig forsikret

    Ser ud til at du er kompetent til at svare


  • #18   15. nov 2015 rolig nu.. kører jo ikke i den.. den er jo pt på værksted.. har skiftet undervogn tank mm der er stort set kun rust tilbage.. smiley men kører den der ud i næste uge og så må vi jo se.. skal nok skrive hvad de siger her inde. min bror sagde at hans havde for mange fejl så den ikke kunne synes

  • #19   15. nov 2015 Rasmus O din brors kunne så ikke omsynes og derved får han ikke de 33 dage da den er dumpet og der vil stå Omsyn ikke muligt.

    Der er jo
    synet
    betinget synet= små fejl som du skal lave med det samme, når du kommer hjem. Som ikke kræver du møder op igen

    Omsyn hvor de fejl kræver du får dem rettet og skal igen møde op.

    Omsyn ikke muligt. Hvor de fejl er så slemme at den ikke kan omsynes.


  • #20   15. nov 2015 jaa også det jeg tænkte.. men så skal det nok gå.. eller det håber jeg da smiley

  • #21   15. nov 2015 LN_SCHLESWIG N


    Det lyder da lidt som noget fusk smiley Hvad siger Sveriges love om det da? Kender ikke deres love om benyttelse af nr plade fra et andet land der ikke tilhøre den bil den bliver monteret på.


  • #23   15. nov 2015 Once Upon

    Jeg har en bil med svenske nummerplader den er altid i Sverige hvor jeg bor.
    og bliver stort set aldrig brugt.
    Min Litauiske bil bliver brugt i EU da jeg kører ca 80.000 km årligt uden for Sverige
    Så du kan jo kalde det at jeg kører uden for Sverige som turistkørsel

    Jeg ved 100 % sikkert at lejer/låner jeg en bil i Danmark eller tyskland så kan jeg køre i hele verden stort set.
    Det samme gælder for min Litauiske bil , er blevet stoppet flere gange både i Danmark, Tyskland, Polen, Frankrig de vil bare se om den er forsikret.

    Jeg har set biler fra Forenede Arabiske Emirater, Rusland Saudiarabien mfl køre rundt i Monaco og Nice, og mener så hvis det er lovligt då kan man jo vel også have en bil registreret i feks Somalia eller Uganda

    I Norge snakker man om en bil er EU godkjendt Ved ikke hvad det betyder
    om biler fra lande udenfor EU skal have et specielt syn

    Hvis du evt har mulighed for at sende et link hvor jeg kan læse om det ville jeg blive meget glad



  • #24   15. nov 2015 hvorfor har du egentlig ikke bare pillet pladerne af de 13-1400 til nye plader var vel hurtigt sparet i vægtafgift og forsikring og ekstra omsyn .

  • #25   15. nov 2015 Once Upon

    Det er ikke noget med at bytte nummerplader
    Bilerne er lovligt registrerede i de pågældende lande og stelnummer og nummerplader passer selvfølgelig sammen og der er reg attest og forsikringspapirer


  • #26   15. nov 2015 LN før snakkede du om at flytte nr plade fra en bil til anden.Du skrev bare

    Hvis nu jeg satte nummerplader på fra Uganda kan jeg sa stadig lovligt køre i EU, Selvfølgelig ved jeg at den skal være lovpligtig forsikret

    Du kan jo sagtens leje en bil og køre rundt i hele verden. Men vil du købe og forsikre en bil i Danmark så skal du have en adresse her i landet. Ellers kan du ikke få den forsikret. Hvad reglerne er i andre lande kender jeg intet til

    Bor du i Danmark må du ikke fører en bil med udenlandske plader på, med mindre ejeren er med i bilen Du kan finde reglerne inde på skat vedrørende benyttelse af udenlandsk reg bil i Danmark. Reglerne kan jo være en anden fra land til land.

    At en bil er EU godkendt betyder den typegodkendt i hele EU Så den kan synes i alle EU lande når den triller ud fra fabrikken af.


  • #27   15. nov 2015 Ok ja udtrykte mig forkert med det med pladerne pladerne hører selvfølgelig til på den bil den er registreret til

    Ved godt at køre i Danmark med udenlandsk bil kræver at jeg ikke har bopæl og er skattepligtig i Danmark

    Spørgsmålet går faktisk alene på om en bil fra feks Uganda eller Somalia lovligt kan køre i EU og feks Danmark (kunne forestille mig at den måske skulle synes i EU før den lovligt kan benyttes) men ved det ikke, har spurgt hos politiet men de ved det ikke


  • #28   15. nov 2015 Hvis en bil er indregistreret i f.eks Uganda. og den er lovlig som den står. Så må du kører med bilen overalt. Syns regler og lovkrav til biler er kun gældende for biler der skal registreres i det land og ikke på udenlandske biler.

    f.eks har der været en sag hvor en bil blev stoppet med solfilm i forruderne. Dette er ikke lovligt i danske biler. Men da det var lovligt i det land bilen tilhørte så kunne de ikke gøre noget.

    Men er det import så skal den jo ind til et told syn og registrerings syn, hvor de så tjekker bilen om den over holder de krav til deres regler.


  • #29   15. nov 2015 Mange tak for hjælpen, og det med toldsyn og reg syn ved jeg

    Men med sådan en Ugandabil kan jeg jo køre feks i Tyskland, Polen osv uden nogensinde at skulle tænke på syn eller vægtafgifter.

    Det er derfor at min Mercedes Diesel er registreret i Litauen der har man ingen vægt/vejafgifter men jo syn hvert andet år som her


  • #30   15. nov 2015 #29 Det kommer jo an på hvad landets regler siger til det. Hvis Sverige har samme regler som Danmark. Så vil de kunne stoppe dig en bil med udenlandske plader på. Så kan de sige hov du har fast adresse i Sverige så må du ikke fører biler fra andre lande af. Det har jo så intet med de andre landes lov at gøre, så er det du skal se hvad Sverige tillader

  • #31   15. nov 2015 Ved det men den udenlandske bil kommer aldrig til Sverige bruger dem kun i Europa Excl Sverige
    Lige nu har jeg en stor garage i Flensborg hvor jeg parkerer de udenlandske biler og tager så min svensk reg bil hjem til Sverige


  • #32   15. nov 2015 Så er der jo ingen problem smiley forlanger de ikke man skal bo der før man kan oprette forsikring ?

  • #33   15. nov 2015 Jeg kunne ligeså godt bo i Danmark og ta en microbil dansk reg og køre til Flensborg og skifte til den udenlandske køre rundt i europa og parkere igen i Flensborg
    Derved er der jo ingen i det land hvor jeg bor der kan stoppe mig i den udenlandske bil


  • #34   15. nov 2015 Både og
    Man kan jo få en til at stå som ejer af bilen i feks Litauen
    Eller som jeg har gjort åbnet et firma i Litauen og derved mulighed for at reg i firmaets navn / CVR nummer
    Havde tænkt mig bare at åbne et firma i Uganda eller Somalia og reg bilen i firmaets navn


  • #35   30. nov 2015 så skete der noget efter halvanden uge kørte vi bilen til syn.. fik til d 1-1-16 i at lave den færdig så j selvom den er gået over syn så kan den forlænges.. den er self tilbage på værkstedet igen smiley

  • #36   30. nov 2015 Rasmus O selvfølgelig smiley Du skal bare møde op, så skriver synsmanden du har været til syn= fremstillet bilen til syn, så får skat at vide den skal til omsyn. Så efter 33 dage vil skat kunne se, om du så har været til omsyn. Har man ikke det så starter de processen med de 10 uger.

  • #37   30. nov 2015 nemlig det lød bare som at der var nogle. stykker der var i tvivl så tænkte jeg lige ville opdatere tråden smiley

Kommentér på:
Omsyn igen-igen?

Annonce