{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Motortemp for højt og 0 luftmasseflow. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte en obd scanner i går fra Thansen , da det jo er ret fedt at teste bilen selv for fejl . Satte den på med det samme og den fandt to sensor uden for normal rækkevide . Den ene var motor tempteratur der lå på 108 grader og den anden luftmasseflow der stod på 0 . Kan godt se sammenhæng mellem de to , at der ikke kommer luft igennem motor , og motoren derfor bliver så varm.

Men spørgsmål er hvad dette skyldes , at obd scanner melder de to fejl op .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motortemp for højt og 0 luftmasseflow.
  • #1   17. nov 2015 Motortemperatur? Hvad er det? Olie eller vandtemperatur.

Luftmassemåleren har intet med motorens temperatur at gøre og der kommer ikke "luft gennem motoren" for at holde den kold. Det er kølerens opgave, og der sidder ikke en føler der registrerer luftflow gennem køleren.

• #2   17. nov 2015 Jeg synes ikke jeg kunne se om det var olie eller vandtemp . Blot at motortemp var på 50 før jeg startet bilen første gang i dag , og steg til 108 efter lidt bykørsel.

• #3   17. nov 2015 Hvordan kører bilen?
    Hvis den kører som den skal, så er det nok en testerfejl. Det er meget typisk med de billige (ubrugelige) testere.

• #4   17. nov 2015 Jeg synes ikke jeg kan mærke noget når jeg køre. Havde jeg ikke brugt testeren , så havde jeg nok ikke tænkt på det.

• #5   17. nov 2015 Så passer det ikke det den skriver. Hvis LLM skrev 0 kunne bilen ikke køre. Ikke engang starte.

Det er problemet med de billige testere. Du kan ikke altid regne med hvad de skriver, og dermed er de totalt ubrugelige i fejlfinding.

• #6   17. nov 2015 Det er mærkeligt . Både i går og i dag testet jeg og begge gange viste den 0 ud for luftmasseflow.

Men skal ha checket motor temp , da den også skriver at den er for høj.

• #7   17. nov 2015 Brug nu bilens normale temperaturmåler. Hvad giver dig anledning til at tro temperaturen er for høj?

• #8   17. nov 2015 Prøv et nulstille testeren og så prøv at køre en tur og se om det er ok.

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #9   17. nov 2015 det ville være dejligt at vide hvad for en bil der er. for der er nogle biler jeg kører 105 graders vand temp

• #11   17. nov 2015 Jeg har også været godt tilfreds med min Mobilscan, har flere gange slukket motorlampe, sidste gang var lampen gået ud , checkede så og det var Secondary air comb valve der ikke lukkede, nulstilte programmet og har ikke vist fejlen siden(endnu) Jeg går ud fra en periodisk fejl, har ikke skilt noget ad.
    Måtte dog opgive en Ford, hvor den ingen fejl fandt på trods af en kontrollampe lyste(ikke motorlampen) - Det var vistnok defekt gløderør- Så Mobilscan er ikke noget unikt, men det er prisen jo heller ikke smiley

• #12   17. nov 2015 Hvad er det for en bil vi snakker om ? det er jo ikke alle biler der har luftmasse måler mange nøjes med en MAP føler, så den skriver jo nok 0 fordi der ikke findes en luftmasse måler på vognen smiley

• #14   17. nov 2015 Og angående motor temp er det jo vigtigt hvilken føler det er du måler på, hvis det er en diesel bil sidder der jo temp føler på udstødning der kan blive langt over 108g, olie temp er heller ikke unormalt det ligger deroppe hvis bilen har olie kølet turbo osv.

• #15   17. nov 2015 @jakob A . Det er en bmw e90 320i. Kan det være den ikke har luftmasseflow og den derfor skriver 0. smiley .

So far er ikke helt tilfreds med den scanner. Fik i dag airbag lampen på display men på scanneren viser den ingen koder ..

• #16   17. nov 2015 Nej, en eobd tester arbejder kun med den universale del af motorstyringen.

• #17   17. nov 2015 Ok. Så må jeg besøge mekaniker der kan trste den. Det bare mærkelig , jeg har lige skiftet abs sensor for en uge siden og så kommer den op igen.

Men Jakob kan du bekræfte det andet om bmw'er muligvis ikke har luftmasseflow og derfor den viser 0. Burde den så ikke dukke op på obd scanner , hvis den ikke findes på bilen.

• #18   17. nov 2015 Nu har abs jo heller ikke noget ar gøre med airbagen smiley

• #19   17. nov 2015 My bad. smiley det er abs jeg mente.

• #20   18. nov 2015 ABS fejl kan man ikke bruge eobd scanner til da den kun kan læse koder og data ud på de komponenter der har noget med miljø og gøre, skal ikke kunne sige om din BMW har luftmasse føler men prøv at kig i motorrummet smiley
    Og er du sikker på den ligger fejl igen på samme ABS føler som sidst ?

• #21   18. nov 2015 Ja det er venstre bag igen den melder fejl på , selvom sensorer for nyligt er udskiftet. Var hos bmw mekaniker i dag , og han mener drivaxel er skylden , og den bør blive udskiftet. Og sent som i dag , er abs fejlen gået ud igen og den lyser ikke mere . Ringet også til schmeidmann og de mener det er nok med at udskifte Abs ringen .

Så ved ikke lige hvem jec skal tro på . smiley

• #22   18. nov 2015 ABS ringen skulle være fint den koster ikke det store smiley

• #23   18. nov 2015 Så du mener også det er fint med at bare udskifte abs ringen ? smiley

• #24   18. nov 2015 Ja en trækaksel har jo intet med ABS at gøre med mindre at ABS ringen ikke kan tages af trækakslen.

• #25   22. nov 2015 Nåh men fandt ud af det er vandtemp der ligger på 108 grader . Det skal normal ligge på ca 90 grader ik ?

Hvad kan det skyldes at mit køler temp ligger på 108 når bilen er driftsvarm ?

Skal lige siges at min bil har ikke gammeldags måler hvor man kan at den står i midten . Det er udelukkende fordi jeg satte tester på at jeg fandt frem til den er høj. Desuden efter lidt kørsel og når blæseren er tændt kommer der et mærkelig lugt fra blæseren

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #26   22. nov 2015 Hvis du køber sådan en billig infrarød lasertermometer ting de har i byggemarkederne til 100-200kr. kan du hurtigt finde ud af temperaturen på kølevandet rundt på slangerne både på vej ind i motoren og på vej ud af motoren og ligeledes ved at måle på selve køleren, og dermed hurtigt finde ud af hvor varmt vandet egentligt er, det lyder mest sandsynligt at du får et forkert signal på tester end at bilen konstant kører med vand der er 108 grader varmt hvis den ellers opfører sig normalt. 108 er meget varmt..

Tror da også at bilen ville sende en advarsel i instrumenthuset hvis den var så varm også selvom den ikke har en traditionel "nåle-måler" du kan aflæse.

Den hurtige test er at sende en spytklat ned på en slange eller køleren, hvis den koger er den 100+ grader.

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#27   22. nov 2015 du kan også prøve at læsne køledækslet meget forsigtigt. hvis den er 108 grader så koger den over

• #28   22. nov 2015 Jeg har prøvet at løsne dæksel , og det kogte . Kølervæsken var meget varm.

• #29   22. nov 2015 Jeg har det bare sådan , at jeg ikke rigtig stoler på instruementet , om den sender et advarsels tegn at motoren er for varm signalet . Hvad hvis den også er defekt .

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#30   22. nov 2015 kunne du tage dækslet helt af eller væltede det ud med vand. og hvor ny er din bil?

• #31   22. nov 2015 Jeg åbne lige dækslet og kunne se vandet kogte , så lukket jeg det igen .

Bilen er fra 2005.

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#32   22. nov 2015 så tror jeg ikke det er 108 grader for sp ville du ikke kunne tage dækslet af uden at vandet stod i kø for at komme ud. det lyder mere som en 90-98 stykker

• #34   22. nov 2015 Men den måler til 105 grader på testeren.. hvad kan det så skyldes ?

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#35   22. nov 2015 det kan være testeren viser 10 grader skævt. for det lyder ikke som 105 grader. men hvis du skal være sikker bliver du nok nødt til at samligne med en org tester. jeg stoler ikke på alle data fra en billig tester de er gode som fingerpeg til hvad der er galt. det er ikke engang altid jeg stoler på den org peugeot tester jeg bruger

• #36   22. nov 2015 Jeg testet også via bilens egen metode . Dvs man kan få adgang til bilens forskellige menuer bl.a motor temp og den er god nok . Den måler bilens temp til 108 grader . Samme som den obd tester jeg købte selv.

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#37   22. nov 2015 det var satans så kører den nok bare 108 grader.

Kommentér på:
Motortemp for højt og 0 luftmasseflow.

Annonce