{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.290 visninger | Oprettet:

Ingen reservedæk på de nye biler???? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Fik min nye bil for en lille uge siden, så fik jeg at vide at der er ingen reservedæk men kun lappegrej. Har også spurgt flere på Arb. Alle som har nye biler havde ingen reservedæk men kun lappegrej.

Mit spg er om i vil anbefale, at jeg skal have en reservedæk når jeg rejse til et sted i Europa? Eller skal jeg nøjes med lappe grejen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen reservedæk på de nye biler????
  • #1   30. nov 2015 Reservedæk... dit lappegrej kan bruges til at komme til nærmeste værksted, også skifte dækket til et nyt...

  • #2   30. nov 2015 Jeg ville købe mig et ekstra hjul, det andet er for bekosteligt.

    Det er der iøvrigt mange der gør, men mener ikke det er helt efter bogen.

    Tit skal du have et nyt dæk når du bruger det lappegrej.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   30. nov 2015 Ved tit menes der altid?

    Kender ingen som gider rode med et dæk som er smurt ind i det sprøjt, så det er en dyr erfare at punktere i de nye biler..
    Men du kan købe en ny fælg og dæk for under 750kr, så det er bare det du skal gøre.. Selv om der kun er lappesæt i de nye biler, så er der stadig tit plads til et reservehjul.. Bare husk donkraft også, da den også "mangler"


  • #4   30. nov 2015 Det kommer jo an på hvilken bil det er.

    For jeg vurderede det samme fra snart 4 år siden da vi fik ny bil, uden reservehjul.
    men jeg fandt ikke lige plads til en ekstra fælg som kan sidde på en Cayenne. Det fleste dæk er også med runflat, så man kan liste til nærmeste værksted. I vores var der også en lille pumpe der kan puste luft i dækket, det er der måske ikke i din?

    Jeg har aldrig haft behov for noget af det, heller ikke et reservehjul


  • #5   30. nov 2015 Der skal jo spares smiley
    Køb et lille reservehjul, donkraft og hjulnøgle.
    Et lappet dæk skal også afbalanceres.


  • #6   30. nov 2015 Jeg bruger bare et vinterhjul om sommeren og et sommerhjul om vinteren. Ingen af vores biler er født med reservehjul. Spurgte om prisen ved Audi da jeg købte min a3. 1600kr. Glem det sagde jeg bare...

  • #7   30. nov 2015 Hvilken bil er der tale om? I min dacia logan ligger der et fint reservehjul, som dog var et extra udstyr som man skulle betale for. Men vil langt hellere sætte et helt almindelig hjul på, end at bruge det lappe kit, som følger med ellers. Som #3 skriver er der ingen der gider rode med en dæk, som er lappet med det der skum, eller hvad det nu er.

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #8   30. nov 2015 hvad tror i lærlige er til for ??

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   30. nov 2015 Mick
    De bruges til at pille det modbydelig dæk af, og smide et nyt på smiley


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #10   1. dec 2015 eller rense dækket hvis de ikke har så meget andet at tage sig til ?

Kommentér på:
Ingen reservedæk på de nye biler????

Annonce