{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

Nicki N
Nicki N
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

kulilteindhold og lambda værdi for høje {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Smed min gamle fiesta iv gennem syn for nyligt, og der fandt han at kulilte var for høj, o,7% og 1.06 lambda

jeg ved at udstødning er piv utæt (blir fikset), og at luftfilter kasse nok ikke slutter helt tæt, men kan dette være nok til disse tal ?

bilen er opgivet til 14km/liter, men i 6+ mdr har jeg kørt 16-17km/liter, så umildbart mener jeg ikke det er lambdasonden eller tændrør.

Men alle bud modtages slf. smiley

bilen er iøvrigt med Zetec-s 1,25, 16v motor, gået 152.000

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kulilteindhold og lambda værdi for høje
  • #1   2. dec 2015 Det er din utætte udstødning der er årsag til dit kuliltetal.

• #2   2. dec 2015 Nej en utæt udstødning er ikke skyld i et højt kulilte tal men derimod giver det et højt lambda tal smiley

• Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jan 2012

#3   2. dec 2015 nu er jeg lidt teknisk anlagt, og kunne godt tænke mig at vide hvorfor egentlig ? for jeg kan ikk rigtig forstå det smiley Hvad med lambda ? som han iøvrigt i tomgang godt kunne få ned, men blev for høj ved forhøjet tomgang (2000rpm hvis jeg husker rigtigt)

Kan det hjælpe at smide en servicerens eller swedol igennem måske =? den bruger trodsalt lidt olie men jeg er bare 80 på det ikke stammer fra indeni motoren men spild men man kører..

• #4   2. dec 2015 Det vil ikke hjælpe med service rens, lambda tallet er en beregnet værdi og hvis udstødningen er utæt så kommer der ilt ind i udstødningen, og så tror måleren at lambda tallet er for højt pga der er for meget ilt i udstødningen

• Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jan 2012

#5   2. dec 2015 altså måleren som de bruger på værkstedet/synshallen, tror at lambda tallet er for højt, fordi der er mere ilt i ?

• #6   2. dec 2015 Præcis, lambda tallet angiver om der er et luft underskud eller overskud,
    over 1 = luftoverskud
    Under 1 = luftunderskud

• Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jan 2012

#7   2. dec 2015 okay tak, en hvad så med kulilte ?

• #8   2. dec 2015 Hvis der er en utæthed før lambdasonden, feder den blandingen op.

• #9   3. dec 2015 kulilte er dårligt forbrændt brændstof, det vil sige At brændstof der har været ild i men er gået ud

• #10   3. dec 2015 Stadigvæk som jeg skrev, det er din utætte udstødning der er årsag til dit lambdatal og dit kuliltetal.

• #11   3. dec 2015 Det er ikke skyld i for meget kulilte ...

• Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jan 2012

#12   3. dec 2015 jeg får lappet udstødning næste uge og ser om det hjælper, skal nok opdatere her smiley

• Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jan 2012

#13   3. dec 2015 en ting jeg har læst og hørt overraskende mange steder, er brugen af kaburatorsprit og lav benzinstand, er det virkelig stadig noget folk gør ?

Kommentér på:
kulilteindhold og lambda værdi for høje

Annonce