{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler for gulplade biler...
  • #2   11. dec 2015 Sjovt nok mener jeg det samme smiley

• #3   11. dec 2015 pisse ærgerligt smiley

• #5   11. dec 2015 Christian: det er det da på ingen måder. Der finder campere i alle afskygninger til formålet

• #7   11. dec 2015 Jeg synes, det er fair nok. Man får rabat på afgiften, fordi man køber den til godstransport. Hvis man så bruger det til andet, som ellers kun er tilladt i en bil på hvide plader, er det vel fair nok, at man skal betale det samme som alle andre smiley

Man kan så altid diskutere, om bilafgifter skal sænkes for hvidpladebiler til hvad der svarer til afgiften for gule plader. Det er en anden sag smiley

• #9   11. dec 2015 Jeg kan slet ikke se et problem i det forhold, du beskriver. Det svarer til at sige, at det ikke giver mening, at en håndværker ikke må sove i sin værktøjskasse...

• #11   11. dec 2015 Nej, de er ikke beregnet til at sove i, bare fordi man kan ligge der. En håndværker må heller ikke sove i det kommende soveværelse i det hus, han er ved at bygge.

• #13   11. dec 2015 Nej, så ville jeg holde ind til siden og tage en lur på forsædet, ligesom jeg også ville gøre, hvis bilen havde hvide plader.

• #15   11. dec 2015 Så må du jo lade være med at sætte dig i bilen til at starte med, eller planlægge din tid bedre. Din komfort er jo ikke SKATs problem smiley

• #17   11. dec 2015 Det giver fin mening. Men derfor må du selvfølgeligt gerne have din holdning til, om det bør laves om smiley

• #19   11. dec 2015 Jo, de har betalt afgift efter, at man må campere i den. Den er så bare tilfældigvis lav. Det medfører så, at de til hver en tid skal opfylde en række krav.

• #21   11. dec 2015 Du kan jo sove på forsædet eller uden for bilen. Derfor er problemet reduceret til et spørgsmål om komfort.

• #23   11. dec 2015 En camper er netop afgift beregnet til at man må sove i den. Det er en varevogn ikke den må kun bruges som varerum og ikke soverum som på en camper.

Christian hvis bilen er så lang så må man gerne flytte skillerum. så længe varerummet er 120x60 cm. Så må du sove bag forsæderne og skillerum. Da det så stadig er i kabinen og ikke i varerummet

• #24   11. dec 2015 Du må i en varebil bruge forsæderne på lige fod med dem i en hvidpladebil. Og her må du jo (også) gerne sove.

Varerummet derimod er forbeholdt godstransport.

• #26   11. dec 2015 Jeg kan ikke se andet, end at det netop understøtter mine egne argumenter. Der er ingen tvetydighed, tvivl eller lignende - reglerne er helt klare på området.

• #28   11. dec 2015 Du må da gerne sove dejligt og udhvilet. Du kan bare indlogere dig på et hotel...

• #30   11. dec 2015 Så må du jo planlægge efter det, inden du kører, hvis du ikke kan leve med at sove på forsædet.

• #32   11. dec 2015 #29 det sted skal du nok lede længe efter smiley https://www.google.dk/maps/search/hotel/@56.1455595,9.3393097,8.5z

Så tjek reglerne for varerum, som hedder det skal være 120 cm i længden og 60 cm i højden, men ingen krav til bredden. Så det kan du lave i 1 cm i bredden hvis du vil.

• #34   11. dec 2015 Jeg ved ikke, om jeg er enig med dig i, at damen fra SKAT synes, reglerne er "forskruede" smiley

• #35   11. dec 2015 Sikke noget ævl, Christian. Der er ikke en eneste person i Danmark, der er kørt galt, fordi han/hun ikke måtte sove i sit varerum. Og det kommer aldrig til at ske!

• #37   11. dec 2015 Det er jeg overhovedet ikke enig i. Hun skriver sågar, at reglerne følger af "sund fornuft". Kan virkeligt ikke se, hun giver udtryk for, at reglerne er forskruede...

• #40   11. dec 2015 Der er forskel på "skruet" og "FORskruet". Det ved du godt, ikke? smiley

• #42   11. dec 2015 Overhovedet ikke. Hun bruger "skruet sammen" som slang for, at reglerne "er sådan" smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #43   11. dec 2015 Hvad var det trådstarter spurgte om?

• DisConFlubberated

#45   11. dec 2015 Der er ikke noget tvetydigt i det hun svarer.

Afhængigt af hvor nyt køretøjet er, så kan man blive opkrævet grøn ejerafgift udfra km/l som hvidpladet biler. Det trådte i kraft i 2009 engang...

• #47   11. dec 2015 Christian ja det gælder også der da det er et lad og ikke tilhørende kabinen. Hvis den ikke står som camper eller er betalt fuld afgift af den, så må du ikke sove der.

• DisConFlubberated

#48   11. dec 2015 Men igen, dobbelt cab og ext. cab må man så gerne sove i kan jeg forstå? De er jo sammensat med kabinen og ladet er varerum?

• #50   11. dec 2015 DisConFlubberated

Netop. Så hvis man kan flytte skille væggen i sin varevogn, så kan man gøre kabinen større og så sove der så er det ikke i varerummet mere.

• #52   11. dec 2015 Jeg ved da ikke, hvad hende fra SKAT siger til det. Det må du selv spørge om smiley

• #53   11. dec 2015 Christian Nu var det jo ikke kun en pick up der blev nævn. Men i de biler hvor varerummet er længere end de 120 cm. Hvor der f.eks kun er et gitter for. Der kan du jo flytte det. Så du får mere plads bag førersædet. Som du så kan sove på. Hvis det er med til kabinen så må du sove der, Og du må jo ikke sidde der fordi der ikke er monteret sæder og seler

• #56   11. dec 2015 Christian jo du må. Jeg fik min G3 godkendt af skat da min sub sad bag førersædet og gitteret var flyttet hen foran subben.

• #59   11. dec 2015 Har ingen anelse...

• #61   11. dec 2015 Christian a hvad for noget? Reglerne siger

at varebilen opfylder reglerne om at være utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport og
    at vareladets/varerummets (målt i 60 cm højde) længde er mindst 120 cm.

For ombyggede personbiler skal der herudover afgives erklæring om,

at personvognsudstyr i varerummet er fjernet
    at adskillelsen mellem førerrum og varerum ikke begrænser førersædets oprindelige forskydningsmulighed bagud, når ryglænet er anbragt i normalstilling
    at vinduer i varerummet er limet/fastgjort

Der står at varerummet mindst skal være 120 cm langt. Der står intet om hvor gitteret skal sidde. Så du må måle 120 cm fra bagklappen af og så montere det gitter.

Nej det er ikke et varerum bare fordi du ikke må sidde der. Fjerner jeg passagersædet så må man heller ikke sidde der, men det er stadig inde i kabinen.

• #63   11. dec 2015 Christian Det kan da godt være det er sandt, for den model kan man jo få med bagsæder kan jeg se. Men om de ser det som varerum det skulle jo være mærkeligt, da det jo så skulle være på de 120x 60 cm. Men deres love og regler hiver jo ikke altid mening. Men man får jo også tit flere forskellige svar fra SKAT på det samme spørgsmål.

• #65   11. dec 2015 @#32
    men ingen krav til bredden. Så det kan du lave i 1 cm i bredden hvis du vil.

Du må ikke gøre varerummet 1 cm bredt... det skal være i den brede som bilen er bygget i.

og jeg er ikke enig i din påstand om du gerne må flytte skillevæggen som du vil, bare du overholder 120 cm reglen.
    der er flere vognmænd jeg kender der har lavet samme fidus med at flytte væggen og de er kommet af med bøder og et par af dem med hvidplade afgift.
    så snart bilen er typegodkendt med skillevæggen et bestemt sted - som f.eks. en fiat ducato - så fanger bordet.
    jeg har ikke kunne finde noget på skrift der bakker mig op og gider ikke skrive til SKAT - så er det 112% sikkert de tropper op for at se på min egen ducato smiley smiley smiley

og til christian
    du sover ikke særligt godt på gulvet i varerummet.... der bliver pisse hurtigt koldt og det trækker også en del da der er de forskellige udluftnings huller til at tage overtrykket når du f.eks. smækker dørene i.
    men man sidder fornuftigt op i en T5 op ad døren, eller man kan lægge sig med let bøjede ben over sæderne.
    i en ducato kan man ligge strakt ud - hvis man ikke er for høj - eller smide sig på gulvet i kabinen.
    har sovet MANGE gange i min varevogn når man har været en smut i Norge eller andre steder med pakker.
    den ene gang var det til England... kæft det var en lang tur at trille smiley
    det ""bedste"" på den tur var at den ene rasteplads vi kom ind på om natten og skulle sove indtil næste dag, der var ikke mange biler parkeret.... - da vi lige skulle runde tønden før vi kørte, så hang der en efterlysningsseddel om der 1 uge før var blevet slået 2 personer ihjel på rastepladsen og deres bil var blevet stjålet smiley ikke det fedeste at vågne op til.... men kunne så bedre forstå at der næsten var tomt da vi kørte ind smiley

• #66   11. dec 2015 Kim B Det var bare ikke det de sagde til synsmanden, da han undersøgte det. Da der intet står i loven om bredden. Hvis du bygger en personbil om til vare bil. Der er der ikke et bestemt sted det gitter skal sidde tænker jo ligesom her. Der er der ingen krav til hvor den sidder flytter du den så du lige kan ligge og sove bag sæderne, kan de intet sige da du er inde i kabinen og ikke i lastrummet. Altså hvis du sætter plade hele vejen over. Men kan godt prøve og få det på skrift det med bredden

• #67   11. dec 2015

profilbillede
  • #68   12. dec 2015 før SKAT fik sat reglen med de 120 / 60 cm på plads, der delte de gladeligt bøder og afgifter ud når folk flyttede på pladen bag førersædet.
    Jeg havde engang for mange år siden en T4 caravelle hvor sædet ikke kunne stilles ordentligt til ham der skulle køre i den. Vi flyttede toppen af pladen 7 cm - det blev opdaget en dag han blev stoppet af politiet for at køre for stærkt.
    Det tog næsten 4 måneder at overbevise SKAT om han ikke kunne sidde bag rattet uden at få ondt i ryggen hvis ikke vi flyttede lidt på pladen øverst.
    Der ville de have der skulle betales afgift så den kom på hvide plader og så kunne vi jo godt pille pladen helt væk.... smiley

I #66 snakker du også ombygning fra hvide til gule plader - her skal du blot overholde 120 / 60 cm reglen, for der er lige præcis den bil du laver om ikke typegodkendt med din opbygning (kan godt være der findes andre biler som er typegodkendt med opbygning, men ikke lige præcis DIN opbygning)

• #69   12. dec 2015 Kim B ja nok forkert skrevet af mig sorry,
    Ved dem der er fast og typegodkendt skal det først godkendes igen da det er konstruktiv ændring ikke?.

• #70   15. dec 2015 Man må gerne sove i den i udlandet, så som billig rejsevogn er det en god idé.
    Kendte for mange år siden en fyr, som smed en madras ind i varerummet på en Ford Transit, og bollede sig gennem Europa (hævdede han;-)

• #71   15. dec 2015 Erik L
    Nej, det må man ikke. Hverken i Danmark eller i udlandet smiley

• #73   15. dec 2015 Én ting er, hvad man må. En anden ting er, hvad myndighederne vil opdage smiley

• #75   16. dec 2015 "Det det jeg mener tror du en fransk betjent ville gøre noget hvis han så dig sove i varerummet i din bil?"

IKKE EN SK*D

• #76   16. dec 2015 Sandsynligvis ikke, nej. Men der bliver jo så også spurgt, om man MÅ. Tro det eller lad være - nogle går rent faktisk op i at overholde loven smiley

• #77   17. dec 2015 Der er sådan, at i de fleste europæiske lande betaler man moms når man køber bil. Samme sats for personbiler og varevogne. Så de lande har ikke så mange fjollede regler, som skal forhindre, at bilejerne gør noget eller bruger bilerne, som bryder Registreringsafgift lovene.
    Mange mindre gule/papegøjeplade biler kommer til DK med bagsæder i og sikkerhedssedler. De tages ud af bilen, plan bund og net bag førersæde monteres. Bilkøberen får bagsæderne og seler med hjem.
    Hvis man så monterer sæder og seler når man er kommet over grænsen, så tror jeg ikke en politimand, som ser 5 personer i en bil på gule DK plader, tænker at det er ulovligt.

• #78   17. dec 2015 Sandsynligvis ikke, nej. Men det var jo så heller ikke en del af det oprindelige spørgsmål, om der var risiko for at blive taget for det smiley

Man har så et problem, hvis man bliver taget med bagsæderne i bilen omkring grænsen eller lignende. Her skal man nok ikke regne med, den går.

Kommentér på:
regler for gulplade biler...

Annonce