{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.446 visninger | Oprettet:

Bil hakker - getz {{forumTopicSubject}}

hej.. idag begyndt min getz pludselig at hakke når mens jeg køre, det gør den faktisk meget. motor lampen blinker, slukker igen når jeg ikke giver gas. kan det skyldes pga benzinfilter? jeg er begyndt at bruge bell add additiv og der står hvis den er meget snavset kan benzinfilteret tilstoppes.. eller noget andet måske?

1. gang fuld tank med bell add ingen problemer
2. gang fuld tank med bell add. kørete kun 30km bilen har stået stille en dag. jeg skulle lige noget idag, starter bilen og køre 100 meter så begynder den at hoppe :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil hakker - getz
  • #1   18. dec 2015 Kig på dine tændrør

• #2   18. dec 2015 det tænkte jeg også.. men dem har jeg skiftes ved 5000km siden? men tjekker igen.

• #3   18. dec 2015 Tændkabler og tændspole

• #4   18. dec 2015 noteret tak smiley men det kan slet ikke være benzinfilter så?

• #5   18. dec 2015 Nej det ville jeg ikke tro men kig på dine rør om de brænder rigtig

• #6   18. dec 2015 håber da ikke det er tændspole så :s

• #7   18. dec 2015 Det nemmeste ville jo nok være at få udlæst fejl, så er du fri for at gætte dig frem til hvad det er ...

• #8   18. dec 2015 sjovt nok at jeg havde bestilt fejlkode læser for 2 dage siden som ikk er kommet endnu smiley .. må bare ud til min mekaniker i morgen. tak for hjælpen

• #9   18. dec 2015 Jeg synes det er lidt sjovt at du bruger belladd , som advarer på deres produkt om at det kan give den bivirkning , at filter stopper . Når så din bil viser tegn på et stoppet filter , skriver du på bilgalleri , og tager det for gode varer ,når 3 mand hvor du ikke kender deres evner indenfor auto ,skriver tændrør , tændingsboks. !! jeg ville starte med at tjekke filter .

• #10   18. dec 2015 har du en forstøver? fyld den med vand og sprøjt på kabler og se om de slår gnister smiley

• #11   18. dec 2015 Tændkabler er en svaghed på Getz, og da det er meget fugtigt vejr kan det godt være dem.

• #12   19. dec 2015 Har lige haft et par stykker, hvor dyserne var ved at være trætte.
    Altså forskellige bilmærker.

• #13   19. dec 2015 Hm han siger tændspole selvom der kun står cylinder 1? Mærkeligt jeg startede bilen og den kørete uden problemer men motor lampen var der stadig. Han har slukket for lampen og sagde vi må håbe på den ikke kommer mere. Hvad siger i til det?

profilbillede
  • #14   19. dec 2015 Du kan umiddelbart ikke bare stole på sådan en fejludlæsning...

Det kan jo stadig være tændrør, tændspole osv. men fejlen kommer helt sikkert igen.

Har som sagt i nogen tid haft et par stykker, som ind imellem kom med samme fejl, og der er blevet skiftet tændspole og tændrør, men alligevel kom denne felj ind imellem.
    Især på en fiat, hvor den gjorde det samme som din, men det viste sig til sidst at det var en dyse der begyndte at hænge lidt når bilen blev varm.
    Når man kørte med jævn fart, lyste lampen ikke, men bare man rørte gaspedalen så kom det.
    Det var der ikke altid når den var kold, men der var blevet skiftet tændrør, kabler og tændspole, og intet hjalp, selv om den skrev samme fejl som din.

Jeg kalder det bare for en fejlprut, men måske din begynder igen, for fugt kan jo have meget at sige som andre også skriver....
    Men du må jo se om det kommer igen, fordi man sletter en fejl er jo ikke ensbetydende med at bilen kan fixe sig selv...

På fiaten blev der også brugt alverdens lort til at komme i tanken, men det er vel bare en stakket frist...

• #15   19. dec 2015 buggi boy < det vil sige det kan koste en del , hvis det ikke er tændspole? for jeg kan se tændspole koster allerede 800 kr. tændrør er næsten ny skiftet , men de kan vel stadig fejle? ..

bare mærkeligt i går har jeg kørt bilen maks 10 km og der hakkede bilen hver gang jeg gav gas og motor lampen blinkede. motor lampen slukkede igen når jeg kørete med en jævn fart som du skriver. på vej hjem, så lyste bare lampen hele tiden uden at slukke, men bilen hakkede stadig. har slet ikke kørt mere ind til i dag, skulle bare køre til en værksted.

men sååå .. køre bilen heelt perfekt i dag på vej til værkstedet og hjem igen, motor lampen var der stadig.

• #16   19. dec 2015 Ja det kan jo koste, men vent nu til det kommer igen, for ellers vil et værksted jo bare ubønhørligt skift ind til de finder den relle fejl...

• #17   19. dec 2015 buggi < bliver fejlen større hvis jeg køre med den sådan nu? eller skal den tjekkes med det samme? den køre fint nok uden problemer i dag , så ved bare ikke om den kommer igen

• #18   19. dec 2015 Jeg tror ikke fejlen bliver størrer, men måske fejlen bliver tydligere.
    Din mekker, må jo kunne måle din tændspole ud, hvis han skal starte et sted.
    Nu ved jeg ikke lige hvilken slags tændspole der sider på din bil, men normalt kan man måle modstanden ud.
    Det er ikke rigtig noget der kan måle om et tændrør virker mens motor kører...

• #19   19. dec 2015 Altså i bilens motorstyring.

• #20   20. dec 2015 Jeg har idag kørt til silkeborg fra århus og tilbage igen med en fart 120-140 uden problemer. Ser ud til det er fixet af sig selv (håber jeg) mærkeligt smiley

Kommentér på:
Bil hakker - getz

Annonce