{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.555 visninger | Oprettet:

Audi motor TFSI eller TDI, hvilken er bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg er ved at kigge på ny bil. I den forbindelse har jeg kig på Audi A4 Avant, med følgende modeller:

TFSi 1,8 120 HK Årgang 2010
TDI 2,0 143 HK Årgang 2009

Mit spørgsmål, er hvilken motor er mest driftsikker, gerne folk med erfaring indenfor audi. Dette er min først Audi, og vil gerne forsøge ikke at købe katten i sækken =)

Kan det passe begge biler er med kædetræk istedet for kilerem?

Og er det noget jeg skal værre obs på, med henblik på de 2 modeller jeg har nævnt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi motor TFSI eller TDI, hvilken er bedst?
  • #1   18. dec 2015 sindsygt spørgsmål, kommer sku da helt an på om du vil køre diesel eller benzin?
    Det afgør dine årlige km jo også lidt af

• #2   18. dec 2015 Hvorfor har den 1,8T kun 120 heste. Det har en 1,8 uden turbo da ?.

• #3   18. dec 2015 Det ihvertfald ikke en TFSI med 120 hk smiley

• #4   18. dec 2015 Jo det er en 1,8 TFSI med 120 hk...

Valget kommer selvfølgelig an på dit kørselsmønster, samt om du helst vil køre benzin eller diesel. Du må ud og prøve dem begge.

• #5   18. dec 2015 #1 - Beklager hvis jeg ikke begrunder min forespørgelse nok =) Begge biler ligger i samme prisleje, jeg har været ude og køre 1,8 TFSi som jeg synes er lækker. Mit spørgsmål afhænger ikke så meget for mig selv om jeg vil køre benzin eller diesel, men mest hvilken motor af disse 2 der har mange børnesygdomme, eller om de begge er nogle frække damer =) Da jeg på den måde kan kalkulere for "uforudsete udgifter", så godt som muligt. Mange andre biler, har netop en årgang eller andet, hvor man kender til motorproblemer, så som ny kommende Audi ejer, ville jeg egentlig bare høre om de begge er "ok", eller om der er en som råber PAS PÅ!!!

#2 Ifølge både bilbasens hjemmeside, samt topdanmark har 1,8 TFSi Avant årgang 2010 120 HK =) ?

• #6   18. dec 2015 Den er jo bare droslet drastisk ned. Den kan vel nemt chippes op til mere.

• #7   18. dec 2015 1,8 TFSI kan nu også fås med 170 Hk.

Anede heller ikke der fandes en 120 Hk version.

• #8   18. dec 2015 Hvad er motor koden ? Fordi generation 1 af 1,8 og 2,0 tfsi motorerne i 8k modellen begynder at bruge olie og kæden bliver for lang.
    Og dit andet spørgmål, benzineren kører med kæde, og diesel motoren kører med tandrem.
    Kilerem er noget helt andet.. Det driver fx servo pumpe og generator smiley

• #9   18. dec 2015 1,8 TFSI med 120 hk skulle have motorkode CABA/CDHA.

2,0 tdi havde nogle børnesygdomme i starten, men ved ikke om det var rettet til 2009 modellen.

• #10   18. dec 2015 Stadig problemer med 2.0 tdi og oliepumper, dødsdømte en 2009 i sidste uge.
    De audier kan finde på og gå i lockdown, med ratstammeenheden, en halvdyr del.,
    Alt VAG koncern med kæde skal du holde dig fra.
    Tfsi, kan kokse til, og skalhave en rens i ny og næ (60000km) hvis den skal spinde

• #12   19. dec 2015 Alle har deres fejl og sygdomme. Nu når folk snakker så negativt hvilken motor ville i forestå uden at skrive nogle ville modeller men " almindelige" hverdags biler

• #13   19. dec 2015 Hvorfor laver man 1,8 med turbo der kun yder 120hk.
    Jeg forstår det bare ikke?.

• #15   19. dec 2015 #10 Hvad mener du med alt med VAG Koncern skal jeg holde mig fra? Jeg skal ud og prøve køre den her imorgen http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a4/20-tdi-143-avant/2636680

Er der noget jeg skal kigge efter, motor nr. eller andet så man kan finde ud af om der er/har været problemer med modellen?

Som sagt har jeg kørt TFSi motoren, og synes den er dejlig, men jeg kan spare 13.000 kr. om året i henhold til diesel hvis jeg vælger TDI motoren. Køre 40.000 frem og tilbage på job job =) så er nok Diesel vejen jeg skal gå.

Men er trist at gå ud og købe for 200.000 kr. også er den død om et halvt år smiley så endelig kom med OBS ting jeg skal kigge efter =)

Forresten hvis andre søger en mindre bil, er min 208er til salg for en god mønt, da jeg som sagt står og skal købe en større grundet længere afstand itl job =)

• #17   19. dec 2015 Vag koncern, audi, vw skoda seat.

• #18   19. dec 2015 Det bliver en 2,0 TDI motor. Er der noget jeg skal værre opmærksom på med henholdsvis årgang, 09,10'11',12?

• #19   19. dec 2015 Kig efter en der evt har kørt længere tur, da der er mindre koks i moteren, har bilen kørt tæt på de 150000 kan koblingen snart være på sit sidste vers... Ellers tjek bilen mekanisk ved turbo osv, og er afgangsrørende på udstødningen helt sorte kan det være tegn på et defekt partikelfilter..

• #20   19. dec 2015 De rusker i kobling hvis der er med manuel, og det plejer at koste en del da det dobbelt svinghjul er skylden til det smiley

• #21   20. dec 2015 Nå det vender og drejer lidt. Jeg er i dialog med en som ville bytte + penge til ham, der har en årgang 2009 2,0 TFSI motor med 180HK ser det ud til. Så lige pt. er den nok den det bliver, hvis vi kan blive enige om byttehandlen =)

Jeg har bare ærligt ikke forstand på Audi, og er min første. Har bare altid været min drømme bil den her udgave og årgang med LED/Xenon lygterne. Og nu byder mulighederne for sig økonomisk, så derfor er mit dilemma ikke rigtig om det er diesel eller benzin. Blot en større motor fra den 3 cylinder 1,2 jeg kommer fra grundet pendling holbæk - kbh dagligt...

• #23   21. dec 2015 De har det med at bruge olie, så spørg ham om det er blevet lavet smiley

• #24   21. dec 2015 Det bliver langt dyrere for dig at have diesel hvis dit km regnskab om året er under 30.000km. Så skal du hellere tage benzineren.

• #25   21. dec 2015 Hvorfor gør det, det?

• #26   21. dec 2015 Fordi en diesel motor har godt af lange og vedvarende ture, så undgår du sod i motoren grundet EGR, der er langt mere vedligehold på en diesel med lidt km og ture til købmanden, end hvis den kører 150km dagligt med to stop.
    Dieselmotor har ikke godt af små ture, og slet ikke om vinteren, hvilket kan resultere i en motor der går istykker ved hård behandling.

Dertil kommer også det rent økonomiske, der skal km i en diesel bil før det kan svare sig, når afgiften også er det højere om året kontra en benziner.
    Så meget mindre sparer man heller ikke på at have en diesel, hvis du kun kører 5.000km om året - der kan det klart bedst betale sig at have en benzinbil smiley

• #27   21. dec 2015 Jeg køre 40.000 km om året. 128 hver dag / 64 hver vej på job =) Også det rest kørsel, til familie, venner, og normal kørsel

• #28   21. dec 2015 Så kan du roligt tage diesel, så ville jeg overhovedet ikke kigge på benzinmodellerne smiley

• #29   21. dec 2015 Har en 2010 2,0tdi 143hk chippet til 185hk.

Ingen problemer at melde endnu efter 166000km

De er ikke så slemme til at sode til. Og Egr ventil er nem at komme til.
    Min er med den nye model olie pumpe.

Kobling svinghjul er et problem på dem. Og venter da bare på min skal skiftes. Men ikke noget jeg frygter.
    Hvis det er den eneste pris jeg skal betale for at have en god bil. Så tager jeg det med smiley

• #30   21. dec 2015 Hvis du køre 40,000km om året havde jeg satme ikke købt en benziner og da slet ikke en 2,0tfsi

• #31   25. dec 2015 Jeg kiggede i et svagt øjeblik på Audi a4 2008 og frem med 1.8 tfsi. Der var 4 til salg i prislejet 130.000 til 185.000 kr de havde kørt mellem 70.000 til 143.000 de 3 ud at 4 havde fået skiftet motor. Så jeg fortsætter med at køre honda.

• #35   25. dec 2015 Er der ikke noget med at der findes en Camaro, med 5.0 V8 der kun yder 193HK?? smiley

• #37   26. dec 2015 det er udelukkende for at få kunder til at betale mere for flere heste... og på samme motor kan du få 211 hk ud af den, udelukkende ved at ændre på motorstyringen smiley

Kommentér på:
Audi motor TFSI eller TDI, hvilken er bedst?

Annonce