{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.142 visninger | Oprettet:

Forvirring omkring misundelsesafgift og nedvejning. {{forumTopicSubject}}

Hey folks

Jeg er lidt forvirret. Lurer lidt på at købe en ældre Toyota Sportsvan diesel som nr 2 bil da det kunne være rart med noget ekstra plads engang imellem.

Men nu har jeg kigget på nogle forskellige på nettet og den skifter jo der i midten af 98 om man skal betale 5000kr ekstra i misundelsesafgift.

Men nu har jeg skrevet med to som har en nyere Sportsvan fra eks 2001 som er nedvejet så den ikke må laste ligeså mange kg som før. Men passer mig fint nok. Men de siger at de har fået deres nedvejet og nu kun giver ca 4400kr om året hvor de før gav ca 9400 men at de IKKE betaler yderligere 5000kr i ekstra misundelsesafgift.

Jeg er forvirret. Hvordan kan det lade sig gøre? Er det dem som siger noget forkert eller hvad? Hvornår kommer regningen på de 5000kr? Kan være de ikke har fået den endnu.

Jeg vil bare helst ikke købe en nyere og så få en dårlig overraskelse om et halvt eller helt år på en ekstra regning.

Er der nogen der ved med 100% sikkerhed hvordan reglerne er på dette område? Eller skal jeg virkelig til at have fat i Told og pjat hvis jeg kan komme igennem på telefonen i næste uge og blive omstillet osv osv. Synes de er lidt tunge at danse med.

Håber nogen kan hjælpe. God bag(h)jul smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvirring omkring misundelsesafgift og nedvejning.
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #1   26. dec 2015 Prøv at se nedvejning.dk der står meget info omkring emnet smiley

Men jo biler op til 2007 kan vejes ned til under 2 tons og derved sparres der en del i den årlige afgift.

• #2   26. dec 2015 Dér i 1998 straffer man alle gulpladebiler til privatbrug med en misundelsesafgift som snart er oppe på 6000 kr/år. Men samtidig introduceres en kattelem hvis bilens totalvægt kan holdes under 2000 kg. Men i 2007 lukkes kattelemmen i igen . Velkommen til Danmark.

1) Dvs en gulpladebil fra før 1998 er MEGET attraktiv
    2) Dvs en gulpladebil fra 1998-2007 er rimelig attraktiv - hvis den opfylder de tekniske betingelser for en nedvejning.
    3) Dvs en gulpladebil fra 2007 og frem er slet ikke attraktiv mere

• #3   26. dec 2015 Ok feeedt fedt fedt. Vidste sgu ikke de havde lavet et hul mere med biler fra før 2007. Super lækkert info gutter smiley

Copy/paste fra nedvejning.dk

Hvad kan jeg spare?
    I henhold til loven skal man fra 2015 kun betale kr. 1.060 i privatanvendelses-afgift på varevogne med en totalvægt på 2.000 kg og derunder. Hvis den altså er registreret før den 25. april 2007 og der er betalt en registreringsafgift på 95%.
    Så er din varevogn registreret før den 25. april 2007, og koster den i dag kr. 5.510 i privatanvendelsesafgift om året (som i 2015 i øvrigt bliver til kr. 5.920 om året), så er der mulighed for at omregistrere bilen til 95% afgift og dermed reducere afgiften til kr. 1.060. Samtidigt vil vægtafgiften også falde. Der kan således spares op til kr. 6.680 om året.
    Det kræver, at der betales en ny registreringsafgift på differencen op til 95%. Det lyder voldsomt, men afgiften er baseret på bilens nuværende værdi, og den er selvfølgelig faldet, siden bilen blev registreret første gang.
    Herudover kræver det, at varebilens totalvægt er på 2.000 kg eller derunder. Så hvis ikke den er vejet ned allerede, skal den også synes til en totalvægt på 2.000 kg eller derunder.

• #4   26. dec 2015 lucas
    ikke helt rigtig.. alle biler FØR 98 skal også straffes nu
    en bil som nu koster 4-5000 årligt skal op på 15-16000
    hvis det er diesel og gulpladet

og så har det noget at gære med hvilket brændstof forbrug den ligger under...

tror det var fdm jeg læste det..

• #5   26. dec 2015 Hvis du har nummerpladen på bilen, kan du evt slå den op på nummerplade.net og se hvor meget de faktisk betaler i grøn afgift/vægtafgift

• #6   26. dec 2015 Der er en del undtagelser mv. omkring dette.

Derfor, overvej gulplade bilen en gang til smiley

• #8   26. dec 2015 #4 - Nej det blev droppet tilbage i 2009, og selvom linket har været postet et par gange for nyligt, er det stadig ikke en realitet.

• #9   26. dec 2015 vær opmærksom på at afgift også er betalt og den ikke kun er nedvejet-

• #10   26. dec 2015 Man bliver rasende over alle de afgifter!

• #11   26. dec 2015 den her burde være brugbar... passer hvertflad på min chevy

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817286

• #12   27. dec 2015 Ulrik hvad er det du siger? Har de lige lavet nye regler med tilbagevirkende kraft? Det kan jeg da ikke forestille mig.

Folk med en gammel sportsvan før 98 gider da ikke betale 15-16000 om året?? Det er jo omkring det samme hvad bilen er værd, plus minus smiley Giver ingen mening.

• #13   27. dec 2015 det er heller ikke korrekt .

• #14   27. dec 2015 Det er ikke vedtaget. Der har været snakket om det.

Kort sagt regeringen ønsker ikke at private kører i gulplade biler.

• #15   27. dec 2015 nej det er ikke vedtaget tværtimod , det er afblæst.

• #16   27. dec 2015 Guldrush
    Nu er jeg ikke politiker og derfor ikke bestemt det for kære selv gammel bil og vil da også smide min på hvide skiver så for det er 15.800kr jeg skal gi så..

Men må se om jeg kan finde det link igen så det for 2 måneder siden og min vogn er steget 400kr på et år..

• #18   27. dec 2015 Det er da absurd hvis de begynder at ændre tingene med tilbagevirkende kraft. Så står folk jo pludselig med en masse biler de ikke kan få solgt eller har råd til at holde kørende fordi afgifter er skyhøje.

Det er jo ikke ligefrem en total luksus slæde. Bare en stor varevogn uden bagsæder med stort bagagerum.

Bliver da mere og mere i tvivl nu. smiley

• #20   27. dec 2015 Kim P, hvad så med dem før 2007 som er blevet nedvejet og betalt ny reg afgift?

Har også luret lidt på en nyere 2004 model og så måske selv betale for at få den nedvejet osv. Men så er vi også oppe i 50-60k prisklassen for en lidt nyere og lidt mere lækker. Men ikke fedt hvis den er for dyr at holde kørende.

Dem før 98 er jo sjove fordi de ikke koster det store i indkøb og at holde kørende men så er de jo også noget gamle at se på efterhånden osv.

• #21   27. dec 2015 før 07 er den meget lille , mener jeg giver ca 4000 for en nedvejet rav4 diesel

• #23   28. dec 2015 Fino, så er det jo til at have med at gøre smiley Takker for alle svar.

Kommentér på:
Forvirring omkring misundelsesafgift og nedvejning.

Annonce