{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
46.635 visninger | Oprettet:

Dennis H
Dennis H
Biler: 1 Emner: 18 Svar: 31

ENGINE MALFUNCTION FAULT {{forumTopicSubject}}

Hvad kan det være..:

FORD S-Max skriver..: ENGINE MALFUNCTION FAULT
2.0 TDCI 163 HK fra midt 2010
Midster trækkraft, men hvis jeg slukker bilen og venter lidt er fejlen væk.. Kan kun finde en video hvor tændingen er med nøgle. Men hvordan gør man når bilen er nøgleFri

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ENGINE MALFUNCTION FAULT
  • Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2013

#2   27. dec 2015 Har haft den ved mekaniker men de kunne ikke se fejl.. Men der var fejlen hellerikke aktiv i panelet..
    Det opstår mest når den får lidt gass

• #3   27. dec 2015 Lyder som den går i nødprogram af en eller anden grund. Det er rent gætværk. Få den til mekanikeren, evt. en med en Ford eller Bosch tester.

• #4   27. dec 2015 Der burde være gemt nogle koder i systemet . på bmw kalder mange det for "shadow codes" den lagrer hvis noget har været registreret men er "gået i sig selv igen" .. hvilke mekaniker var du hos ?

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2013

#5   27. dec 2015 Et lokalt teknicar værksted.. Ved ikke hva deres tester var for et mærke..
    Må prøve ruben Vna.dk næste gang, og hvis han heller ikke kan må jeg prøve ford/ autoriseret Vestergaard.. Eller nogle der kender en go' ford værksted i Kolding / Vejle....?

• #6   27. dec 2015 Måske Bosch test ved Idyl Auto-el Kolding eller John Knutzen Auto Elektro på Haderslevvej i Kolding, dog ikke Bosch Center så vidt jeg erindrer, men ikke sikker.

• #7   27. dec 2015 Lyser moTor lampen ikke?

• #8   27. dec 2015 Du skal køre på værksted når fejlen er der. Du skal ikke få den til at forsvinde ved at slukke bilen.

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2013

#9   27. dec 2015 Jo motor lampen lyser.. Ja men de har lukket når jeg får fejlen.. Må ud og se om jeg kan fremprovokere den en "dag"

Ingen der har et gæt.. Vacum slanger / turbo / et løst stik

• #11   27. dec 2015 Lad dem få fejlen. Railtryksensor osv. Det er rent gætværk.

• #12   27. dec 2015 Så snart fejlen kommer og den er aktiv, kør til din lokale Ford, lad være med at slukke bilen overhovdet, så vil de kunne se fejlen. Min far havde problemer med hans Transit 2.2 TDCI at motor lampen tændte og den mistede alt kraft, men de kunne ikke se fejlen hvis bilen havde været slukket (hos Ford Forhandleren) men en dag hvor kan kunne komme derud uden at slukke motoren, kunne de se at det var Luftmassemåleren der var problemer med, den blev skiftet og bilen køre som ny.

• #13   28. dec 2015 Har præcis den samme på min focus.
    Min mekaniker udlæste en masse fejl på min og pt har vi prøvet os frem med en vacumtester på en slange i mellem magnetventil og turbo. I retning imod turbo ingen problem, men den anden vej imod magnetventil kunne den ikke holde tryk. Så jeg har bestilt en ny ventil samt slange og håber dette løser problemet.

• #14   28. dec 2015 Få evt. en mekaniker til at prøve det samme med din, så kan det måske indsnævre problemet lidt. ?

• #15   7. mar 2016 hvad fik du ud af den for har også en s max der gør de sammen som din

• BILGALLERI MEKANIKEREN
    BILGALLERI MEKANIKEREN Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Svar: 13
    #16   7. mar 2016 det kan meget vel være din EGR Ventil - Men det kan også være mange andre ting, jeg har skiftet en del EGR Ventiler, sjælden du kan se fejl på dem fordi den ikke lagre elektriske fejl men hvis spjæld hænger cirkulere luft om løb forkert, og de kan ikke tage Gas eks.

• #17   7. mar 2016 de er kun når jeg kommer op i fart fx fra 110 til 150 kmt den tænd sig så vil den ikke køre mer in 100km t

• #18   7. mar 2016 men efter 10 når den er slukket så er den væk

profilbillede
  • Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2013

#19   7. mar 2016 Har desværre ikke haft fejlen siden.. Men skal nok opdatere hvis jeg får fejlen igen. Eller løst problemet når den dukker op igen

• #20   8. mar 2016 hvad ha du gør ved den så

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2013

#21   8. mar 2016 Ingen ting... Har ikke presset den..!
    Tror måske det er sod, måske i ERG

• #22   8. mar 2016 har test den i dag den ser den her ved ikke rigtig hvad der er galt

profilbillede
  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #23   13. apr 2017 Hej.

Fandt i nogensinde fejlen.? Jeg oplever det samme på min focus fra 2010?

Har haft den hos mekaniker, men det hjalp ikke meget.

• Betina P
    Betina P Tilmeldt:
    sep 2017

#24   12. sep 2017 Har en Ford Galaxy diesel "hakker" fra 2008 (ja den er gammel men plejer at køre som en drøm) den skriver nu dette i mit instrumentbord (har gjort det mange gange før hvor jeg fik besked på at køre en god lang tur i samme tempo det hjalp så ikke ved faktisk ikke hvad jeg gjorde dengang for at få det stoppet?) Men den mister også alt gassen fuldstændig når jeg kører og motorlampen lyser. Hvad var der galt med jeres? Og er det bare et generelt problem Ford biler har?

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2013

#25   12. sep 2017 Nu kommer fejlen ved ingenting.. jeg får skiftet erg i denne uge så må vi se om det hjælper

• Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    sep 2006

#26   22. nov 2017 Har du en opdatering på denne?
    Jeg oplever det samme i min mondeo

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2013

#27   22. nov 2017 Har skiftet erg og det hjælper lidt.. de fejl koder den skrev.. men den kommer stadig, så anden fejl kode betyder nok slidt turbo.. skifter den kun hvis problemet bliver større

• #28   22. nov 2017 Orig. Egr?

Skiftede på min med en fra ftz og den skulle omkring Ford for at kodes.

• #29   22. nov 2017 Havde problemer med min Focus satte ud og gik i engine malfunktion når den fik nogle omdr. Men når jeg slukkede bilen i 5-10 min kørte den fint igen, ind til den fik lidt at lave af.
    Læste på et Ford forum på facebook at mange havde haft held med at skifte dieselfilter.
    Dette har også hjulpet på min. Har ingen fejl nu, uanset hvor mange omdr. den får.

• #30   17. okt 2018 Hvis det ikke hjælper at skifte brændstoffilteret - så kan fejlen ofte også ligge i bændstofpumpen, som ikke leverer nok fortryk - det kan man måle vha. en simpel trykmåler indsat på slangen fra brændstofpumpen - og så kan man forsøge at rense brændstofpumpen - eller bare udskifte den.

• #31   10. dec 2019 Hej.
    Jeg oplever meget det samme her til aften med min s-max.
    Jeg landede, da jeg skulle dreje i et meget dybt hul pga. alle de vandputter der er lige i øjeblikket og det gav selvfølgelig et ordenligt dunk, efterfølgende ville bilen ikke kører mere end 40km/t uanset hvor meget gas jeg gav.
    Lige pludselig kom der gas på bilen igen, men så lyste fejlen også ved mig ? Jeg kørte herefter hjem og prøvede at tænde bilen igen 10 min efter, så lyste den ikke mere, men den kan nu ikke give gas mere (kører igen 40km/t?)
    Fandt i ud af hvad der var galt med jeres og er det meget dyrt at få lavet? smiley

Kommentér på:
ENGINE MALFUNCTION FAULT

Annonce