{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.184 visninger | Oprettet:

Forsikring af BMW 335i Coupe {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Har en BMW 335i Coupe fra 2007 og er i færd med at undersøge mulighederne hos alternative forsikringsselskabet end hos GF, hvor jeg er kunde i dag.

Jeg fik et opkald fra Top Danmark, hvor både prisen og selvrisikoen var lavere end hos GF, men inden jeg skifter til dem vil jeg blot høre jer herinde omkring jeres erfaringer med forsikring af en bil som min.

Har haft fat i Nykredit, Gjensidige, Alm. Brand, Tryg og if. Ingen af disse har kunnet være med ift. tilbuddet fra Top Danmark (if tegner slet ikke for en bil med den motorstørrelse).

Jeg er 30 somre ung, har elitestatus og aldrig haft skader.

Lad mig endelig høre om jeres erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af BMW 335i Coupe
  • #1   29. dec 2015 Jeg har haft alle mine bmw'r forsikret hos aros da de er ligeglade med hestekræfter og motorstørrelse.

    Men da de går efter vægt er jeg ikke sikker på at de er billigere i dit tilfælde.

    Troede ikke alm brand ville forsikrede bmw, det var hvertfald det de sagde til mig i sin tid smiley


  • #2   29. dec 2015 Hej Carsten,

    Tak for input - jeg tager fat på dem med det samme.

    Jo, det vil Alm. Brand gerne, men de er bare ret dyre. Mener det var godt 15.000 kr. at de forlangte.


  • #3   29. dec 2015 https://www.garfors.dk/

    Prøv evt dem, kammerat skulle betale 5800 årligt ved dem for en 335


  • #4   29. dec 2015 Jeg har min Forester forsikret ved Alm Brand, den ville GF ikke forsikre.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #5   29. dec 2015 Hans på hvilket grundlag ville de ikke forsikre den ?

  • #6   29. dec 2015 jeg havde valgt at blive i gf, jeg har dog aldrig selv skadet en bil, men jeg har haft en alto der brændte ned, og så har jeg haft indbrud to gange og der har aldrig været noget vrøvl med dem de har bare været super flinke, servicen i mit tilfælde var bedre end jeg havde forventet, da de faktisk dækkede mere end de havde krav på.

    omvendt havde jeg en kammerat der netop som dig valgte de billigste han kunne finde jeg husker desværre ikke hvilket forsikringsselskab det var, men han var uheldig med en skade og forsikringen hånede ham og det endte med retsag mm sikke et bøvl og til sidst betalte de så da de tabte i retten men han fik langt fra det for bilen som den var værd.

    og så husk lige på at modregne det overskud du får tilbage hvert år fra gf, jeg plejer at få omkring 1000,- tilbage.


  • #7   29. dec 2015 Husejernes forsikring i Næstved gør sig i alt nu jeg har lige fået forsikret min ram for 4200 årligt og jeg er 25 og det er med 50000 km årligt

  • #8   29. dec 2015 #5 Nyværdi, specialbil, hestekræfter. Jeg har været GF kunde i mange år indtil min Forester. Jeg har tidligere haft 2 stk Legacy 2,2 årg 1992 Da jeg ringede og ville forsikre den første (april 2001) sagde den venlige dame " Subaru, dem forsikrer vi ikke, det er specialbil". Efter at have forklaret at det var en ganske alm bil med firehjulstræk nævnte hun hk, og jeg forklarede så 135 hk. Efter et øjebliks pause sagde hun OK, den er heller ikke på listen. Min Forester blev købt en fredag eftermiddag, og der skulle plader på mandag formiddag på vej på ferie, derfor havde jeg ikke tid til dialog med GF, kun deres hjemmeside og tidligere oplevelse, men 230 hk ???

  • #11   29. dec 2015 DErfor opgav jeg også dialogen, når jeg på forhånd ved, GF sætter spørgsmålstegn ved hk, nyværdi og ikke er glade for at forsikre 4wd

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #12   29. dec 2015 Jeg har da lige fået et tilbud på at forsikre en Leon Cupra hos dem i sidste uge med 240 HK ved GF.
    Og der var ingen spørgsmål til nyværdi kun aktuel handelsværdi.

    Det samme med MC en R1 med 185 HK. Ingen problem og igen kun aktuel handelsværdi.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #14   29. dec 2015 Christian nu forholder jeg mig til hvad manden skrev. Og de argumter Hans kom med stemmer jo ikke overens med hvad jeg har forsikret ved samme selskab.
    Bopæl kan ændre lidt i prisen, men ikke om man overhovedet kan få den forsikret.
    Han nævner HK og nyværdi. Det var der intet der hindrede for mig hverken bil med 240 HK eller mc med 185 HK


  • #17   29. dec 2015 Tak for de mange inputs smiley

    Jeg har talt med Aros Forsikring og de kræver at man har en husforsikring hos dem, hvilket er lidt svært, da jeg bor i lejlighed.

    @JK Auto Performance - Jeg har intet at udsætte på GF, men omvendt har jeg aldrig nogensinde haft brug for dem eller nogen af de øvrige selskaber jeg tidligere har haft. Ved at skifte til Top Danmark får jeg en halvering af selvrisikoen (fra 7.700 til 3.700 kr. pr. skade) og samtid en besparelse på næsten 4.000 på årspræmien.

    @Morten D - Jep, har prøvet comparo, men mange af selskaberne vil ikke give nogen pris derinde og de beder mig kontakte dem hver især.


  • #18   29. dec 2015 Det er så 4 år siden jeg fik min Forester, og jeg gik ikke i dialog med dem, men checkede deres hjemmeside, og da jeg havde mine øvrige forsikrer i Danske Forsikring tog jeg dem, bl.a. af tidnød- har siden skiftet til Alm Brand af andre årsager

  • #19   29. dec 2015 jeg tænker os dine forsikringer måske er lidt dyrer i forhold til mig da du ikke har husforsikring tegnet ved dem, det gør en stor forskel, men ja uden hus er det svært at gøre så meget. for jeg tænker en besparelse på 4000,- det er hvad jeg cirka giver i året når jeg får overskud tilbage.

Kommentér på:
Forsikring af BMW 335i Coupe

Annonce