{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn med anden motor?
  • #1   4. jan 2016 Det kan den ikke.

    For øvrigt så er det meget meget dumt at køre rundt i sådan en bil, er du indblandet i et færdselsuheld så hænger du personligt på hele regningen.


  • #2   4. jan 2016 og hvorfor kan den ikke det? den går lige under de 20% forøgelse?

  • #3   4. jan 2016 Så skal du da godt nok have dine skolepenge tilbage igen.
    123 + 20 % = 147,6


  • #4   4. jan 2016 Der er så åbenbart forskel på hvor man kigger, andre steder er den opgivet til 128 og det samme med den nye motor den ligger nogen steder til 152 eller 155, kan man håbe på synsmanden ikke ligger mærke til det? smiley i papirerne står der bare 2.0i ikke 8v eller 16v smiley

  • #5   4. jan 2016 Det ser han lige med det samme, der er stor forskel visuelt på en 8v og en 16v motor smiley

  • #6   4. jan 2016 jamen når der nu ikke står noget i papirerne? smiley man skal vel kende til citroen for at vide at 5dr er 8v og 3dr er 16v, man kan vel være heldig smiley

  • #7   4. jan 2016 Så må du jo bare tage chancen og håbe du møder en blind og dum synsmand.
    Men svaret på dit spørgsmål er stadig, at den ikke kan synes efter gældende lovgivning.


  • #8   4. jan 2016 ja okay, tak for svar i hvert fald. men hvis han nu ikke syner den med motoren, er der så ikke noget med at man kan betale en told eller afgift for at få det godkendt?

  • #9   4. jan 2016 Jo, men så skal du muligvis også opgradere bremserne, så de passer til de ekstra HK den har fået.
    Men det ved synsmanden alt om, så du spørger ham bare når han opdager den større motor smiley


  • #10   4. jan 2016 ja okay hehe, den har skiver hele vejen rundt så det er ikke et problem at skifte dem ud med nogle lidt bedre smiley

  • #11   4. jan 2016 Det er altid ud fra de oprindelige KW at du skal udregne de 20%.

    Men ja, går den over de procenter så har du i bund og grund et kæmpe problem hvis du kører en ned da dit forsikringsselskab nok skal betale for dig, men regningen ryger videre til dig.

    Det med at betale for opgraderingen kræver som nævnt at alt andet laves efter forskrifterne. Derudover, så betaler du så vidt jeg ved for et identitetsskifte. Men det kan ikke være mange kroner på en gammel værdiløs bil som en ZX´er smiley -ikke nedværdigende ment.

    Men hvis jeg kan se rigtig så har din 89 KW oprindeligt, og den motor der er i har 112, så er du over de 20%. Det er virkelig ikke smart at køre med uden at lyde som en Benny Betjent..:)


  • #12   4. jan 2016 så jeg har lidt købt katten i sækken, for ham der solgte den forsikrede mig om at den var med 128 hk og den gik lige lidt under 20% /:

  • #13   4. jan 2016 Nu siger du 128 hk? Du starter med at sige den havde 123 hk?? Forvirret!! Når men jeg ville undre mig at en synsmand ville opdage dette, jeg har haft kigget på de steder hvor jeg har fået synet mine biler, jeg vælger altid de billigste stedet (350kr) og det er også et synstjek derefter, hvordan ville en synsmand på nogen måde have et billed oppe i sit hoved af alle motore til de gældende biler og udpege at din motor ser lidt anderledes ud end den normalt gør i den model. Hvis den ellers er fejlfri og iorden så flyver den lige igennem.

  • #14   4. jan 2016 jeg tager sku også chancen! for den på en lift og går den igennem, og er alt som det skal være prøver jeg lykken her til april smiley

  • #16   4. jan 2016 så det bedste ville være at gøre ham opmærksom og så tage den derfra?

  • #18   4. jan 2016 ja det giver mening. men er det noget jeg selv for valget om eller er jeg forpligtet hvis jeg køre den til syn? og hvad kan sådan noget koste på sådan en gammel bil? smiley

  • #20   4. jan 2016 Ole E.

    Det passer ikke helt i #17.

    Motorskift op til 20% udløser ikke identitets-skift. (kun hvis du også flytter bremser og undervogn osv.)
    Man kan heller ikke betale manglende registreringsafgift, Laver man identitets-skift, Så er det ny afgift som ved import.

    Hvis du tuner en motor, skal alle delene være godkendt, også selvom du ikke kommer over 20%


  • #21   4. jan 2016 okay, jeg takker meget for hjælpen, håber det kommer til at gå godt uden de store omkostninger, for er sku blevet glad for bilen! den kommer herind senere i dag smiley

  • #23   4. jan 2016 Motorskift

    Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der skal bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen bliver i disse tilfælde sidestillet med en egentlig motorudskiftning.


  • #24   5. jan 2016 Hvis du gør det ,så tjek lige om den forurener for meget inden du køre til syn kat - sonde osv

  • #25   5. jan 2016 hvis du tager til syn med den motor, så giv da lige besked hvad syns manden siger til det smiley

  • #26   5. jan 2016 da jeg ringede til skat for 4 år siden for at høre på difference fra 1600 til 1800 16v, blev jeg meget overrasket, trods det er en bil fra 89, så kunne det bedre betale sig at sælge bilen og hente en anden uden afgift som enten var 1.8 16v eller bygge en om til det og så betale afgiften...
    begrundelsen lå netop i at det var et identitets skift og at det kun var meget sparsomt hvad jeg ville spare ved at ombygning og betaling af differencen frem for at tage udgangspunkt i en helt anden bil...


  • #27   5. jan 2016 jeg køre derned og ser hvad der sker, går det så går det ellers ikke gemmes den væk indtil der er råd til diverse afgifter og det, og kommer der plader min gamle trofaste BX'er smiley

  • #28   5. jan 2016 Du skal nok lige have i mente, at opdager han den større motor, så kan han ikke syne din bil uden at det bliver et registreringssyn, hvor efter han så skal kontakte skat omkring ombygningen.
    Og så får du altså et girokort ind af døren på x antal kr.


  • #29   5. jan 2016 jo jo men opdager han det, så kommer der plader på den gamle bx indtil jeg for sparet lidt mønt op til det. jeg er slagter så det er en smal sag at spare de penge op smiley

Kommentér på:
syn med anden motor?

Annonce