{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie i bremsebeholderen
  • #1   6. jan 2016 Ud med alt væsken, sprit igennem systemet også bremsevæske på igen ??

• #2   6. jan 2016 Og hvordan er processen får dette er en success? smiley

• #4   6. jan 2016 Sug det op der er i beholderen, derefter sprit i beholderen og hvis du kan så afmontere rør før bremseslangerne, køre sprit igennem, derefter bremsevædske, og så lufte alle hjul ud, og så krydse fingre for at gummiet i slanger, caliper , hjulcylindre og hovedcylinder ikke har taget skade

• #5   6. jan 2016 Kvinder og teknik... smiley

• #6   6. jan 2016 #5 Ja, det er også mine interesser smiley

• #7   6. jan 2016 Men hvordan får jeg spritten ud af beholderen efter?

• #8   6. jan 2016 en go ting ville måske være og skille de komponerer af

Det har gummi pakninger og smørre den med fest beregnet til bremser.

olie er ikke godt for pakninger

• #9   6. jan 2016 Ved at afmontere et rør af gangen og pumpe med bremsepedalen. Start med venstre forhjul, det er nærmest ved hovedcyl

• #10   6. jan 2016 Skal der også afmonteres rør nu? Kan det ikke nøjes med bare at åbne luft skuen også fyre løs på pedalen så væsken kommer ud?

• #11   6. jan 2016 Jo, men hvis du kan fange det før gummislanger og pakninger er du mere sikker, da gummiet muligvis ikke kan tåle olie, og det så er en større rep.

• #12   6. jan 2016 hvis man begynder og pumpe
    bremsevæske blandet end olie rundt

for derefter og pumper sprit rundt

så skal der smørres, ellers holder pakninger ikke længe

noget træls noget, at der er hældt
    forkert væske på der

• #13   6. jan 2016 Det lyder som et lorte arbejde... Hun har fået bilen gratis, det mere derfor jeg ikke synes hun skal bruge penge på den eller jeg bruge for meget tid hvis pakningerne er døde smiley Men okay, jeg prøver at se på det imorgen, om væsken kan trækkes op.

• #14   6. jan 2016 Du kan evt prøve at pumpe bremsevædske baglæns, dvs åbne luftskrue ved hjulene og så tømme beholderen, når den er fuld

• #15   6. jan 2016 Hej
    Begræns skaden, olien er formodentlig ikke kommet meget længere frem end til hovedcylinderen med mindre efterfyldningen af beholde skyldtes total væske mangel
    Tøm beholderen
    Afmonter beholder og hoved cylinder
    Rengør hele molevitten
    Ny bremsevæske på og pump ny bremse væske frem ved alle hjul, gerne en hel liter bremsevæske så også ABS blokken er gennemskyllet.
    Dum fejl i øvrigt!!!!
    MVH KP

• #16   6. jan 2016 ligger olien ikke ovenpå bremsevæsken ? hvis den gør det er det vel ikke kommet rundt i systemet ? og så skal det bare suges op .
    (næsten lige så god historie , som da en tidligere svigermor ,fyldte olie på til kanten af dækslet smiley

• #17   6. jan 2016 Problemet er hun først siger det en uge efter det er gjort... Med andre ord, bilen har kørt en del med det. Det er derfor jeg tænker lidt hele lortet måske er ødelagt smiley

• #18   6. jan 2016 Det forsent - byt alt gummi til nyt... Bremseslanger, kalibere, hovecylinder, abs blok hvis monteret.

• #19   6. jan 2016 Er du sikker? Hun siger den hverken mister tryk eller er utæt, er der en måde jeg kan gå den igennem ?

• #20   6. jan 2016 Prøv at køre bremsevædske baglæns gennem systemet, det koster kun 1 l bremsevædske,

• #21   6. jan 2016 Tja... du kan jo prøve... har haft en dum lærling der hældte servo olie i bremsevæske beholderen, og sugede det op forholdsvis hurtigt, nyt væske på og udlufte... 1 månede senere kunne lortet ikk bremse.. smiley så hvem ved prøv

• #22   6. jan 2016 Hans, hvordan mener du med baglæns? smiley

• #23   6. jan 2016 Luk en luftskrue op, begynd med venstre forhjul, det er nærmest hovedcyl. og så en slange på og trýkke vædske op i beholderen og tømme den. Brug en slange og en pumpe, evt en plastflaske el lign. Hvis du holder beholderen med ny vædske over beholderen kan det næsten selv løbe rundt, men det tager lang tid smiley
    Samme procedure fra de 3 andre hjul, så du er sikker på der ikke står noget i rørene

• #24   6. jan 2016 Pakninger der kan klare bremsevæske kan også tåle olie.
    Sug beholderen tom. Fyld væske på

• #25   6. jan 2016 alex - nej, det kan de fanme ikke..

• #26   6. jan 2016 # nej, det kan de ikke

• #27   6. jan 2016 Hvorfor mener i at olie skulle ødelægge gummipakningerne, når bremsevæsken ikke gør det, bremsevæske/hydraulik olie er noget hårdere ved tingende end alm olie er. Og hvis man begynder at hælde sprit i risiker man da først at ødelægge gummidele ikke alt gummi er særlig glad fir det, og hvordan vil i sikre jer at alt kommer ud igen, få nu suget så meget olie op sp muligt og så få flushet systemet efter med ren bremsevæske.

• #28   6. jan 2016 Så det bedst ikke at fylde sprit i nu?

• #29   6. jan 2016 Du kan godt vaske gummi dele i dit bremsesystem med sprit. Men de tåler ikke de additiver der er i servo/gear og motorolie..... Gummipakninger / slanger bliver helt svampede bløde og smattede..

Bremsevæske er vegetabilsk olie btw

• #30   6. jan 2016 Du kan roligt bruge sprit, aldrig benzin eller olie. Det er en speciel gummi der bruges til bremser

• #31   6. jan 2016 Har aldrig hørt gummi ikke tåler olie men okay

• #33   6. jan 2016 Det er altså noget vrøvl.... At ALLE gummidele momentant skulle forsvinde ved kontakt med motorolie blandet med bremsevæske, det er vist mere et mekaniker trick for mer salg
    Forstår ikke lysten til at skabe et stort påstyr over noget der kan løses med 2-3 l bremsevæske

• #34   6. jan 2016 Ud over at en eller amerikaner snakker i 3 min ved jeg ikke helt hvad din video skal bruges til

• #35   6. jan 2016 Der er mere end en ting du tilsyneladende ikke forstår... se videoen, så forstår du hvad olie gør ved gummi i et bremsesystem!

• #36   6. jan 2016 Årets første kvalificerede indlæg fra mig:

Du får svar i både øst og vest her, ingen ved endnu hvilken olie der er tale om? Motor-olie? Eller har hun købt bremseolie til cykler eller hvad har hun haft gang i?

Uanset hvad, kan du jo se at her er 20 forskellige svar, så jeg ville nok køre forbi mekkeren og få kigget på det.

• #37   6. jan 2016 En autoriseret mekaniker tager altid en i røven, så derfor vil jeg selv lave det.

• #38   6. jan 2016 Then good luck smiley

• #39   6. jan 2016 Jaja det er fint nok, tror ikke vi bliver enige. Har damen lige hældt det olie på tvivler jeg stærkt på den store ulykke, at det skulle være nødvendigt at udskifte alt ved den mindste berøring med alm motorolie er nok noget usandsynligt men det bliver vi ikke enige om, fortsat god dag...

• #40   6. jan 2016 rolig nu folkens på mange hovedcylindre kan selve huset med væske afmontres ved blot at rive det af derefter renser du du det, sætter det på igen og fylder efter med bremsevæske ingen panik

• #41   6. jan 2016 Bjørn hvis du læser længere oppe, skriver TS at det er mere end en uge siden det er fyldt på, hvis bremsevæske standen har været lav nok, er det ikke kun i beholderen. Men det finder hun jo nok ud af inden for et par uger smiley

• #42   6. jan 2016 Hold nu kæft at være så dum.. Det er derfor de skal blive i huset medmindre der skal handles ind eller hentes børn!!!

• #43   6. jan 2016 Hahaha!!! smiley :D

• #44   6. jan 2016 Så blander jeg mig udenom. BG's rådgivningslinje har jo også givet dig et brugbart svar.

profilbillede
  • #45   6. jan 2016 Hahaha smiley smiley

• #46   6. jan 2016 pyha da. godt man kører med trykluft i bremserne, så kan det trods alt ikke fyldes op med olie af enhver slags, så nemt:-) . smart, at de lufter sig selv ud;-) .

• #47   6. jan 2016 Er syre i alm olie. Derfor ødelægger det gummidelene i et bremsesystem. Gummiet svulmer op.
    Men til trådstarter: Det lyder ikke til at du har særlig meget forstand på bremser på en bil så fir din venindes skyd og alle andre i trafikken skyld. Så syntes jeg at du skal få den på værksted og blive lavet

• #48   6. jan 2016 Holder stadig på at det rigtige svar er C...hvad er egentlig billigst? KN filter eller en liter motorolie til bremserne?

• #49   6. jan 2016 Thomas, bare fordi jeg ikke har oplevet det at man fylder olie i før... Så siger du jeg ikke har forstand på bremser? Du har da ihvertfald ikke opfundet den dybe tallerken... Og kunne ikke huske den rigtige rækkefølge på udluftning af bremser. Fordi det ikke ligefrem er noget jeg går og gør hver anden dag.... Du sku da for dum at høre på...

• #50   6. jan 2016 Det var da ellers en fantastisk varm og dejlig måde du kan skrive på.;)
    var skam ikke kritik af dine evner til at lave bil. Men ud fra det du skriver så virker det ikke som du har 100 % styr på at lave bremser. Og jeg er jo ikke den eneste der har fået denopfattelse.
    Men held og lykke med reprationen.

• #51   6. jan 2016 Selv en kontor dreng kan da lave bremser med lidt hjerne... Og måske med lidt ekstra viden, og det er det jeg får her hvis jeg er usikker på noget som jeg også har fået nu...
    Og det meget muligt du ikke sagde det for at lyde personligt, men det ser bestemt sådan ud.

• #52   6. jan 2016 Kommer nok til at give Thomas ret.. Det ene er at kunne skille noget ad og samle det i den modsatte række følge - det kan vi alle sammen om det er er et køleskab eller et klædeskab

Noget andet er at vide, hvad er det her, og hvad skal den være der for. samt have haft den korrekte teori og de rigtige praktiske opgaver.

Det har jo ikke noget at gøre med du ikke kan, eller du ikke må. Det er sikkerhed og da det ik engang er din egen bil, er det jo andres sikkerhed du snakker om, det ville det jo så også være alligevel.

Det burde være "ulovligt" at lave sådanne ting selv, på samme måde som du ikke selv må trække strøm i dit hus, selvom det er mere eller mindre lige til.

• #53   6. jan 2016 Jeg har en næsten fuld mekaniker uddannelse, så tror skam godt jeg har styr på det smiley Havde som sagt bare aldrig troet nogen havde puttet olie i bremsevæskebeholderen og derfor, aner jeg sku da ikke hvad mulighederne er....

• #54   6. jan 2016 Så har du også fået af vide at olie i bremsesystem ikke dur, det fik jeg ad vide første gang på mit grundforløb smiley Men fuck det, sug det op og skyld det baglæns, det er sine største chancer.

• #55   6. jan 2016 Jeg lover dig jeg ikke har fået det af vide på grundforløb, en anden ting er jeg godt ved det ikke fungere der... Men vidste ikke om man kan rede systemet, det var hele spørgsmålet drejede sig om smiley

• #57   6. jan 2016 Jeg har sagt hun ikke skal røre den før jeg har kigget på den, men tror du har ret. Tror ikke det er til at lave... Det en Citroën Saxo

• #58   6. jan 2016 jeg syntes du skal gøre hvad DU finder rigtigst at gøre.. erfaringen derfra, kan du så dele med andre.. du kan være heldig at redde det uden store skader eller omkostninger og du kan så også være uheldig, at det hele skal skiftes.. pøj pøj herfra:-) .

• #59   6. jan 2016 Jo tak, jeg prøver at se hvad kan lade sig gøre med jeres erfaringer i baghovedet samtidig.

• #60   6. jan 2016 ps. at nogen har en mekanikeruddannelse, er ikke ensbetydende med at de ved alt om biler samt nogen, burde helt holde sig laaangt væk fra mekanik, selv med svendebrev..

• #61   6. jan 2016 Helt enig, men det altså ikke lige mig smiley Jeg ved hvad jeg laver, dog er jeg usikker på noget spørger jeg om info og driver egen erfaring derefter. Men det på min egen bil, derfor er jeg ekstra forsigtig når det min venindes smiley

• #63   6. jan 2016 Det er C, Brian. Det er C! Det ved vi alle da. Olie i bremsesystemet giver en federe lyd! smiley

Hit så med min million!

• #64   6. jan 2016 Hva snakker du om?

• #65   6. jan 2016 Kig længere oppe 8)

• #66   6. jan 2016 tænk positivt:-) . var da meget værre, hvis hun havde hældt bremsevædsken i motoren/ motorolien;-) . den lyd, havde helt bestemt ikke været ret god at ligge øre til smiley .

• #67   6. jan 2016 Haha!! Ja, det havde ihvertfald ikke været godt smiley

• #68   6. jan 2016 nej vel?? ej tror du skal tjecke vædsken ved den kaliber, der er længst væk, og så tage en status på, om olien er nået dertil.. hvis den er, så ud med alt det gamle i alle rør og alle kaliber og så nyt vædske i (og udluft selvklart). hvis ikke, tager du den der er næst længst væk osv, for at finde ud af hvor 'langt' olien er nået.. observere på en uges tid eller 2, om skidtet kan bremse optimal, samt smider/ bruger vædske inden du begynder at skifte alle pakningerne etc..

• #69   7. jan 2016 Ved ikke om jeg misforstod det. Men du siger tjek den længst væk først om olien er nået dertil? Og hvis den er, så skift hele lortet. Og hvis den ikke er, tjek den der er næst længst væk? Og hvis den er nået dertil eller ikke, kunne jeg tømme hele systemet for væske med rent bremsevæske hele tiden, også burde det hele virke igen måske? smiley

• #70   7. jan 2016 lige præcis:-) . hvis du tjecker den længst væk og du konstaterer olie der, må hele systemet jo være fyldt op:-). du kan jo også bare sige øv og så tømme hele systemet, så er du da sikker på alt er skiftet:-) .

• #71   7. jan 2016 Jeg tror ikke man kan se om der er olie i noget gammel bremsevædske,

• #72   7. jan 2016 nej kan nok være man ikke kan:-) .

• #73   7. jan 2016 Sådan får man en Saxo til at blive skrotpræmien værd.
    Det eneste rigtige er at skille alt ad, skifte alle pakninger og alle bremserør og slanger, de to mest trælse ting bliver at pille benzintank af og montere de nye stempler i caliperne, regn med at skulle købe nye hjulcylindre også.
    Det kommer nemt til at koste 2000kr bare i dele, og så regn med at det tager en weekend hvis du tager dig sammen.
    Personligt ville jeg få den skrottet asap når det bare er sådan en bil.

• #74   7. jan 2016 prøv nu som jeg har beskrevet at trykke ny vædske baglæns, det koster max 1 l vædske og 1 times arbejde

• #75   7. jan 2016 det er vel også det samme som at skifte det;-). metoden er helt op til ham selv, hvor det vigtigste jo er, at det bliver gjort.. kort sagt, byt til nyt:-)

• #76   7. jan 2016 Det er jo ikke lige meget, hvis der ikke har været olie ved stemplerne har de ikke taget skade, men hvis man trykker olieblandingen ud i cylindrene tager de højst sansynlig skade- problemet er om hovedcylinderen er beskadiget

• #77   7. jan 2016 Jeg tror jeg prøver at tjekke hvor langt det er nået først, og derefter måske tømme hele systemet og påfylde ren bremsevæske. Også må vi se om det ansvarligt at køre med, ellers må hun gøre op med dig selv om hun vil ofre de tusinde til dele...

• #78   7. jan 2016 Jeg synes det er uansvarligt at hun har kørekort når hun har en så ligegyldig holdning til sikkerheden for andre mennesker, jeg gætter på at hun også kører på sommerdæk.

• #79   7. jan 2016 det er vel også uansvarligt at nogen i hele taget nærmer sig en landevej eller kører på cykel.. altså kørekort, har ikke noget at gøre om man har forstand på biler eller ej.. så lad os holde os til forumemnets spørgsmål.

• #80   7. jan 2016 Da jeg fik kørekort skulle man vide hvor de forskellige væsker skulle tjekkes og påfyldes, selvom det giver sig selv for de fleste når de åbner hjelmen (det står på dækslet).
    Kravene må være slækket gevaldigt siden da, men man ser da også en del mentalt retarderede mennesker bag rattet efterhånden, så sent som i morges var jeg ved at knuse en idiot der ikke vidste hvad de der hvide trekanter foran ham betød. smiley

• #81   7. jan 2016 Hvordan kan man komme til at hælde Ole i bremsevæske beholder???

• #82   7. jan 2016 #81
    Det kan man hvis man står med iphone og trods uvidenhed undlader at læse etiketten og påfyldnings låget fordi man ikke gider bruge tid på at sætte sig bare det mindste ind i tingene, og ellers er pisseligeglad med hvad man hælder i sit transportmiddel, bare fordi man har en meget vigtig aftale ved frisøren eller den veninde der lige har fået nye sko.

• #83   7. jan 2016 # 82.
    Klasse

• #84   7. jan 2016 82" har du også lavet det nummer , siden du kan beskrive det så levende ? og hvordan ordnede du problemet ?

• #85   7. jan 2016 Jeg ved godt det dumt gjort, men behøver i direkte sidde og svine hende til? Jeg tror godt vi forstår det nu....

• #86   7. jan 2016 #85
    Enkelt små menesker har det bedst med at svine andre til, den type har det rigtig godt bag en skærm langt fra virkeligheden. Den type vil for øvrigt ivrigt påstå at de aldrig laver fejl.........

• #87   7. jan 2016 Hej
    Den med at "skylle systemet baglæns" var jeg ikke selv kommet frem til.
    I teorien lyder det besnærende OK idet man så får fortyndet forureningen ad amme vej som det er kommet ind. Er er lige et aber dabei. Over tid afgives megen smulder i cylinder. Tilmed vand også som givet øver større skade på vitale komponenter nærmere på bremsebeholderen.
    Så af to onder ville jeg vælge at skylle systemet igennem fra beholderen og ud til venstre forhjul ved ca 0,7 l frisk bremsevæske og resten ved endnu en liter bremse væske ligelig fordelt til de øvrige hjul. Hermed er der ikke megen spor tilbage af motorolien.
    Sprit skyldning vil jeg absolut ikke anbefale. Hellere en lille smule motorolie end lidt sprit som ved varmeudvikling koger ved et meget lavt kogepunkt. Der vil jeg nødig sidde bag rattet.
    Men som nogen siger: Do it. Dont tell it.
    MVH KP

• #88   7. jan 2016 Det drejer sig om olien ikke kommer i kontakt med gummiet i slanger, cylindre og caliper, derfor baglæns skylning- Hovedcylinder tager ikke skade af vand/ snulderforurenet bremsevædske, har mulkligvis taget skade af olien

• #89   7. jan 2016 Spritten fordamper hurtigere en han kan nå at samle systemet, så det vil jeg ikke være bange for, evt rester bliver skyllet ud med bremsevæske når han udlufter

• #90   7. jan 2016 #87 :
    fantastisk godt sagt !!!!!!! og er også min anbefaling:-) .
    ps. ingen fortjener at blive svinet til på nogen måde, og syntes forøvrigt at tonen skal holdes på et voksent plan istedet:-) . fejlen er sket, og humlen må jo så være hvordan skaderne bliver minimeret/ udbedret på bedste mulige vis og ikke hvem der er hvad og hvorfor osv..

• #91   8. jan 2016 Når det endnu ikke er afklaret, hvad der egentlig kan ske, så fortjener man vel en lille sviner, hvis man fortsat bare suser rundt i den, og "håber på det bedste". Vi taler ikke en vinduesvisker eller rudehejs, men BREMSER.

I ved dem der man skal kunne bremse med, så man ikke kører ind i mennesker, biler and stuff...

• #92   8. jan 2016 Ja man må bare håbe at det bliver en meget dyr bil hun kører ind i og ikke en fodgænger, så bliver det interessant når politiet og forsikringsselskabet finder olie i bremsevæsken.
    Det er ikke bare en lille forseelse at bringe andres liv og førlighed i fare, med fuldt overlæg.

• #93   8. jan 2016 I det her vejr vil de ikke engang glo på om hendes bil kan bremse. De tænker nok bare det skyldes vejret og at hun måske samtidig kører rundt på sommerdæk.

• #94   9. jan 2016 Jeg ville som forsøg vippe beholderen af og rense den, dernæst tømme hele systemet via niplerne, og få presset stemplerne helt tilbage, og så skal der bare rent bremsevæske igennem i store mængder.
    Bliver der problemer med bremserne senere må det så undersøges nærmere.

Ideelt set skulle det helle splittes totalt ad.

• #95   9. jan 2016 Var nok også den løsning jeg havde valgt, men åbenbart mener man at selv bremserørerne skal skiftes da de åbenbart heller ikke kan tåle motorolie smiley .

• #96   9. jan 2016 hvem har snakket om rør skal skifes?

• #97   11. jan 2016 Olien vil klistre sig fast i rørene og løsne sig langsomt, det er ikke noget man bare lige skyller ud.

• #99   12. jan 2016 Erik, bilen har det fint smiley Så tak for dumme kommentar

• #100   12. jan 2016 Daniel. Nu er det jo sådan at bremsevæske ikke cirkulerer rundt i bremsesystemet så mit råd til dig få at vide hvor meget der er påfyldt. Er det en mindre mængde så start med at tage beholderen af hovedcylinderen tøm den og vask/rens den med sprit som neutralisere bremsevæske og hvis der er olie rester så rengør for det. Normalt må der ikke være forbrug af bremsevæske ud over den øgede mængde der bruges i bremsekalibre efter hånden som belægningen slides. Det er derfor der er et Max og Min mærke. Når man har skiftet belægninger på alle hjul skulle bremsevæsken være i højde med max mærket og når de er slidt ved min mærket. Bruger bilen bremsevæske er der en utæthed som kan føre til bremsesvigt på det hjul hvortil utætheden forefindes. Så alt ialt tror jeg ikke olien er nået ret langt ud i bremsesystemet hvis der ikke er utætheder. Er der en utæthed så er det dertil der kan være kommet olie blandet med bremsevæske. Til en del biler kan der købes rep. sæt til kalibre til omkring en 100 kr. seddel. Så det er ikke så dyr en rep. som alligevel skulle udbedres. Husk! Bremsevæske forbrug = utæthed i bremsesystemet som på et eller andet tidspunkt giver farlige opbremsninger det være sig bremsevæske på skiver eller en gummiring på stemplet eller en bremseslange eller en samling brister. Men ellers en masse dejlige gode råd som nok forvirre mere end de giver gavn og hjælp. Men god fornøjelse med projektet.

• #101   13. jan 2016 Min nevø fik ved et uheld hældt almindelig hydraulikolie på sin rav4 i stedet for bremsevæske.

De rensede systemet igennem med sprit og puttede nyt bremsevæske på og fejlede spektakulært.

Abs pumpen satte sig fast og alle gummi pakninger blev blev utætte. Det endte med 4 nye kaliper, 1 ny hovedcylinder, 1 abs blok samt nye bremseslanger.

Ud til en hugger og køb hele skidtet og så af med det hele og skyl bremserørene med sprit og blæs dem igennem med trykluft.

Det læner sig på af en total skadet saxo smiley

Kommentér på:
Olie i bremsebeholderen

Annonce