seat altea hyler *utæt slange? {{forumTopicSubject}}
seat altea 1.9 nu jeg godt træt af min seat hyler lige imellem 1800-2500 omdrejninger. tror selv det er en utæt turbo slange men kan simplehen ikke finde ud hvor den skulle være utæt. tror måske en samling er utæt men hvordan tjekker jeg det? andre der måske kan hjælpe med hvad det kan være. er træt af køre på vw og de bare siger det normalt og så siger de bag efter noget andet!.
har set den ene slange der går ind i intercooleren. kommer der lidt snask ud af samlingen
..............................................................................................................
turbo er næsten ny!
ps ved godt jeg har en del forum emner men nu søger jeg virkelig en der kan hjælpe med råd
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
MEN hva er det for en ventil block (i kan læse det her)
.....................................................................................................................................
Utætte intercooler rør forsegling.
Det er den kur til min utæt intercooler rør problem. Dette er en smule lang forpustet, men bær over med mig, kan det være det værd. Lækagen blev forårsaget af en defekt MAGNETVENTIL BLOCK lige bag motoren, det har seks vakuum rør der kommer ud af det. Ventilblokken styrer vakuummet, der driver den variable Turbo ladetryk den opererer :panikogså:: :panikEGR ventil og også EGR skifteventil, ventilblokken selv styres af ECU. Jeg fandt fejlen skyldes, mens rode rundt under motorhjelmen (eller hætte) af bilen med motoren i gang, min kone slukket motoren, og jeg hørte et suk fra ventilblokken, tak Hazel !!!
Duff ventil blokken var forårsager turbo at overboost ved lavere omdrejninger s hvilket igen forårsagede lækage ved intercooler rør forsegling. Fejlen syntes også at forveksle ECU, som det var at producere, hvad der syntes at være ubeslægtede fejlkoder for andre ting også, f.eks 05784 (P1698) læs skyld hukommelse på ratstammen og 00.895 fartpilot kontakt (E45) defekt og motor parathed test viste EGR FAIL. Disse har alle rettet sig siden jeg monteret en brugt ventil blok fra en online breaker, Â £ 45 i stedet for en £ 834 for en ny, (OUCH !!!), Bilen kører så meget bedre nu (føles som en ny bil ), er hurtigere, uden utætheder og har også bedre brændstofforbrug. Jeg håber dette hjælper nogen andre med et lignende problem,
Tak for din tid.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 378 Biler: 2 Emner: 234 Svar: 972
Er det normalt
seat altea hyler *utæt slange?