{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Vinterhjul fælgstørrelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi har i denne uge købt "ny" bil og skal i den forbindelse hurtigst muligt have sat vinterhjul på den. Bilen blev kun leveret med nogle ringe sommerdæk.

Sagen er den, at jeg har et sæt 8x19" fælge liggende, som i princippet godt kunne bruges som vinterfælge som alternativ til at sælge dem.

Spørgsmålet går i sin enkelthed på, om fælgene vil være for store til at være egnede som vinterfælge? Jeg er ikke interesseret i at komme til at "skøjte rundt", hvis der ligger en smule sne eller sjap på vejene.

Det vil da uden tvivl komme til at se godt ud med 19" fælge hele året rundt, men jeg vil ikke gå for meget på kompromis med sikkerheden til gengæld for udseende.

Hvad er jeres holdninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterhjul fælgstørrelse
  • #1   10. jan 2016 Jeg køre med 225/40-18 på en Golf, det går fint ...
    Lad mig give dig et tilbud på vinterdæk
    www.flotbil.com

• #4   10. jan 2016 Uanset hvad i siger så får man jo dårligere bid jo bredere dækket er.

• #6   10. jan 2016 Henrik M > vil det ikke blive for dyrt for Bay i midt/vestjylland at få dæk fra dig i Næstved i forhold til hvad han sikkert ville kunne få i nærområdet? smiley

Så længe dækbredden i forhold til originaldækket ikke er overdrevet meget bredere, så tror jeg ikke det har meget at sige.
    Vores bil har også et nummer bredere vinterdæk end original dækbrede. Og f.eks. i det smattede vejr i går, var det absolut ikke os der havde problemer i det lidt vanskelige føre.
    Vinterdæk i dag er så gode at det ikke er noget problem.

• #7   10. jan 2016 Nye og større biler bliver generelt født på større fælge, og de vil næppe gå på kompromis med sikkerheden, go for it med 19'

• #8   10. jan 2016 Til Onkel Per ... der vil selvfølgelig være transport omk. ....
    Men tror nu nok jeg kan lev. dem billiger alligevel.
    Jeg er også tit i Jylland, så kunne jeg evt. tage dem med ..

• #9   10. jan 2016 Henrik, jeg har kontaktet dig via formularen på jeres hjemmeside. Så må vi se på det smiley

• #10   15. jan 2016 Så røg der 19" Michelin vinterdæk på bilen. Tak for jeres input smiley

• #12   15. jan 2016 Haha! Det er skam "bare" de fælge, du kan se på mine nuværende billeder - med nye dæk smiley

Så smider jeg mine sommerhjul på fra vores A3 om sommeren. Så kommer den til at se nogenlunde sådan her ud - godt nok ikke den helt rigtige model A4, men...:

profilbillede
Kommentér på:
Vinterhjul fælgstørrelse

Annonce