{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.109 visninger | Oprettet:

Opel Vectra c {{forumTopicSubject}}

Hey bg smiley har et spørgsmål angående vectra c. Jeg ville normalt ikke køre Opel på nogen måder. Men er nu faldet for en vectra c fra 2006 og op den faceliftet model.

Men det hele bunder ud i af jeg intet forstand har på Opel og ville høre om børnesygdomme fejl der evt er med opel og om det er helt sindssygt smiley det er en 2,2 16v eller hvilken motor jeg skal have i stedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Vectra c
  • #1   17. jan 2016 Har en CDTi cosmo og det virker bare.

  • #2   17. jan 2016 Hej
    Vectra C er noget af det bedst GM har præsteret til dato
    Fin undervogn
    God langtids rejsevogn
    God og stabil generel teknik
    Ingen rust overhovedet ud over direkte huller efter afslag

    Benzinere kender jeg ikke
    Diesel versioner er bestykket med Fiat motorer!
    Dem har Opel ikke været så heldige med
    1. AC betjenings modul skiftet
    2. Generator 2 gange
    3. Køler og AC condenser skiftet
    4. Flex rør skiftet
    5. Indsugningsmanifold skiftet
    6. CIM modul skiftet

    Nogen siger at turboen er sårbar, den har jeg endnu tilgode til udskiftning/renovering.
    Er en 2006/2007 model ST. Car 1,9 150 260.000km
    I øvrigt billig at indkøbe res dele til i EU både org. og uoriginale
    Spring du bare på den
    MVH KP


  • #4   17. jan 2016 Okay smiley hvor længe holder sådan en kæde hvis det er? Køre normalt kun vw men har bare tjekket markede og kan få meget mere for pengene når jeg stiller Passat fra 06 og vectra c fra 06 op i mod hinanden.

  • #5   17. jan 2016 Vectra C er en rigtig god bil. Den får måske ikke de store lidenskabelige følelser op i dig, men det er en gedigen og rummelig bil til pengene. Af fejl er knækkede fjedre, dårlige CIM moduler, defekte generatorer, dobbeltmasse svinghjul på diesel (gælder alle mærker), slidte dørstop og svage kæder på 2,2'eren kendte problemer. Mine forældre har en CDTi'er, og den har der ikke været noget voldsomt med i de snart 8 år den har været i familien.

    Jeg synes altid man hører folk bliver anbefalet en 2,0 turbo i stedet for 2,2'eren, for at undgå kædeproblemer. Men jeg mener også at hvis der er monteret et kædesæt fra 2,0'en på 2,2'eren, løser problemerne sig med kæden. Så det kan du jo kigge efter. Men i sammenligning med en Passat i samme årgange, er Vectraen da en markant bedre bil.


  • #7   17. jan 2016 Hvad var der galt med vectra opc undervognen da jeg selv kigger på en?

  • #8   17. jan 2016 Vil så på inden måde gi dig ret i sammenlign på vectra og passat, der er simpelthen så mange fejl på de passater

  • #9   17. jan 2016 2,2 har også problemer med deres højtryks pumper,

  • #10   17. jan 2016 Undervognen på en alm C´er er heller ikke til at råbe hurra for. Den er hård når den skal være blød, og blød når den skal være hård. Men nu er fjedre og dæmpere jo sliddele man kan skifte til noget godt.

Kommentér på:
Opel Vectra c

Annonce