{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

HJÆLP HJÆLP - Salg af bil i omsynsperioden. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en bil der kom til syn d. 23 december men blev ikke godkendt og der blev så givet en måned til omsyn. Da jeg hverken har økonomi eller tid til at lave de ting, satte jeg den til salg. Hvis der var en der kunne lave den, så var det jo fint. Idag var der en køber.

Da vi satte os foran computeren her og skulle igang med ejerskiftet var det ikke muligt. Jeg får beskeden der hedder "Kørertøjet har ikke et gyldigt syn".

Jeg er klar over at omsynsfristen ikke udsætter synsfristen. Men, hvis manden her kan lave bilen inden d. 23 januar som er fristen, hvad delen kan man så gøre mht ejerskift? Skal den afmeldes først?

Jeg ringer til skat imorgen, men hvis nogen af jer ved noget om emnet så giv meget gerne lyd.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP HJÆLP - Salg af bil i omsynsperioden.
  • #1   17. jan 2016 Altså, hvis i laver en fuld slut attest/salgs attest, så kan du bruge den til at tvangsafmelde efter 3 uger, som loven giver den nye ejer til at ejerskifte..

    Du skal selvfølgelig bare sørge for at du har fuld dokumentation på nye ejer, så er der intet problem der..


  • #2   17. jan 2016 Du river bare pladerne af og sælger bilen for 1200 kroner mindre.

    LAD VÆRE med at lade køber køre afsted med din bil med pladerne på.


  • #3   17. jan 2016 Den kan ikke omregistreres uden gyldig syn. Enten hiver du pladerne af eller også laver du en slutseddel og en aftale med køber om at få omregistreret. Alt efter hvor troværdig kæber virker.

  • #4   17. jan 2016 Sørg nu som min fir at se noget ID på han der køber bilen, jeg havde nok pillet pladerne af og givet 600-700kr rabat det svare meget til differencen i forhold til at omregistrer den, ellers kan du næsten være sikker på at ny ejer trækker tiden max.

  • #5   17. jan 2016 plus at du hænger på fartbøder og evt klip endtil bilen er omregistreret, hvis han nægter at have kørt den - så ALDRIG lad andre ( du ikke kender godt) køre med dine nummerplader - så er 800 kr i rabat givet godt ud

  • #6   17. jan 2016 Har folk prøvet noget af det de skriver her inde ??

    Jeg har engang solgt en bil, hvor jeg havde papirene i orden, der blev lavet tankfræsere, kørt over storebæltbroen med en ikke brugbar brobiss, samt bilen var set ved et forsøg på tyveri af en bil, tankerne sendte mig regninger, hvor jeg snakkede med dem og kunne bevise bilen var solgt, hørte aldrig fra dem mere, broen samme historie, politiet fik kopi af min slutseddel, også var den fis slået. Der er en grund til at man KAN lave slut sedler, fra fx FDM osv. det er for at have sit bagland iorden! I følge loven, har nye ejere af bilen 3 uger til at omregistrere, hvis dette ikke er tilfældet, så har man IGEN slutseddlen til at kunne tvangafmelde bilen hos skat.

    Har efterhånden eget mange biler, og har aldrig hængt på nogen bøder osv. fordi jeg netop sørger for at have papirene iorden! smiley


  • #7   17. jan 2016 #5
    Du hænger ikke på klip. Kun fartbøder under 30%.

    Men med en slutseddel hæfter man ikke for noget som helst


  • #8   17. jan 2016 Det er simpelthen for dumt at skulle bøvle med fartbøder p bøder og politiet ved div andre ting ens gamle bil bliver brugt til, derfor bliver biler jeg sælger enten omregistreret eller afmeldt, kan køber ikke accepter en af de to ting er han ikke seriøs, under alle omstændigheder får han ikke bilen, og så er jeg sådan set ligeglad med om køber skulle mene han har ret til 3 ugers gratis bil, det bliver ikke hos mig.
    I det her tilfælde kan den så ikke omregistreres, jeg havde taget pladerne af den og givet lidt rabat, gider ikke bøvle med det andet, det er sku dumt.


Kommentér på:
HJÆLP HJÆLP - Salg af bil i omsynsperioden.

Annonce