{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.843 visninger | Oprettet:

Ford KA - fejl i instrumentgruppe {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg har brug for jeres hjælp. Vi købte i marts 2012 en ny Ford KA, som en nummer 2 bil. Bilen kører egentlig godt nok, men vi oplever at den i nogle af advarselslamperne lyser en lille smule.
Vi har selvfølgelig draget nytte af vores garanti, men da det tog 11 måneder at få en ny instrumentgruppe hjem, har det selvfølgelig testet vores tålmodighed. Ikke mindst fordi at det udskiftede instrumentgruppe lavede samme fejl (dog i andre lamper), efter knap 8 måneders kørsel. Vi har derfor fået skiftet instrumentgruppen endnu en gang på garantien, og det virkede i ca. ½ år, inden vi nu igen har samme fejl. Jeg har derfor igen haft bilen på værksted, og efter 2 forsøg, har værkstedet endnu en gang erkendt at en ny instrumentgruppe er påkrævet.
Det vil altså sige, at når den nye instrumentgruppe er kommet i er det nummer 4! Bilen er fra 3 måned 2012, og har kørt 41500 km. Vi har naturligvis klaget vores nød både til Ford Danmark og FDM. Vi har ligeledes spurgt forhandleren om muligheden for at aflevere bilen tilbage (efter råd fra FDM). Dette har de desværre ikke svaret på endnu.
Værkstedschefen har erkendt at det er en fejl de desværre ser på samtlige KA, men at der altså ikke er en løsning på problemet.
Jeg søger andre Ford KA ejere af den "nye" generation, som kan fortælle mig om deres KA har gjort/gør det samme. På forhånd tak!

- Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford KA - fejl i instrumentgruppe
  • #2   20. jan 2016 Er på Ford værksted. Og vi har ikke set problemet

• #4   21. jan 2016 Tak for input. Gerne flere tak.

• Meik N
    Meik N Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #5   12. feb 2017 min er fra 2012 og er begyndt at gøre det samme, den har lige rundet 20000??

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    mar 2019

#6   5. mar 2019 Hej kan se det er noget tid siden du har skrevet indlægget. Men fik du løst problemet og hvordan?

• #7   11. mar 2019 Tjah, fik skiftet instrumentering i den 6 gange. Indtil videre har det sidste holdt, og garantien er udløbet på det.
    Vi kommer ALDRIG til at købe Ford igen.

• Anna W
    Anna W Tilmeldt:
    apr 2019

#8   18. apr 2019 Jeg har en Ford Ka 1,2 trend + fra 2014, og min gør det også, men Ford værkstedet siger at der er fejl på en lodning i instrumentbrættet .... jeg har valgt ikke at gøre noget ved det, og har fået den synet uden problemer.

Kommentér på:
Ford KA - fejl i instrumentgruppe

Annonce