{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

bilens klimaanlæg=Vinter {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen,

jeg har købt et helt nyt bil for ikke så længe siden. siden da har klimaanlægget stået på "Auto". den er fuld gang med blusen rigtig længe. luften bliver automatisk sat til front vindue og føderne. efter et lille stykke så stopper den med at puste luft til vinduet. men pusten mindskes ikke før motoren er rigtig varm, først der mister den pusten.

-mit spg er om jeg skal lukke den ned hvis der er ikke behov for det? -hvor stor indflydelse har klima'et på benzinforbruget?
-er der nogen regl for klimaanlægget skal altid kører?

-hvad er forskellen på auto funktion eller manuelt sætning af klima'et?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bilens klimaanlæg=Vinter
  • #1   21. jan 2016 Har du ikke spurgt om dette?

• #2   21. jan 2016 Klima pumpen kører slet ikk når det er så koldt

• #3   21. jan 2016 Martin G,

ikke vedr dette spg, kun om hvor vidt klima anlægget påvirker brændstofforbruget generelt.

en af spg er også det samme (denne gang går spg ud på hvor meget benzinforbruget bliver påvirket i vinterperioden) men resten har jeg ikke spurgt til før.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #4   21. jan 2016 klima trækker en hvis effekt af motoren.. om det 750watt eller 2.5kw, ja det svinger jo generelt.
    Denne energi kommer udelukkende fra dit brændstof. Så ja den påvirker da dit forbrug..
    Auto funktion er bare den selv styrer (vha. termometere rundt om i bilen normalt) hvad temp er, og hvor der skal luft hen for at varme/køle til ønskede effekt.

Manuel sætter du den bare til at blæse med den temp du ønsker, og bestemmer selv flowet..

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #5   21. jan 2016 så godt som nul, da kompressor er koplet ud under 0 grader ....

• #6   21. jan 2016 Ja klimakompressoren er skyld i en del mere udledning end 2 stk. 5w baglygtepærer, men det kan man jo ikke se og det er tanken der tæller smiley

På "auto" går den efter den temperatur du har indstillet den til, så den tænder ikke på den her årstid smiley
    Den har godt af at blive tændt 1 gang om måneden ca. og det gør du ved at sætte den på manuel og tænde for max koldt, der er sikkert også en knap til den, blæseren kan bare stå på 1.

Kommentér på:
bilens klimaanlæg=Vinter

Annonce