{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Hjæælp, køb af bil!! {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg skal købe en brugt bil til under 30.000.

Jeg overvejer disse to:

Skoda Fabia: 2005, 90.000 km, 1,2 64 hk. alle service overholdt.

Seat Ibiza: 2004, 84.000 km, 1,4. alle service overholdt.

De ligger begge imellem 27-30.000 kr.
Hvilken vil i anbefale?
Tænker primært på den mest driftsikre, køreegenskab og økonomi?

Håber i vil hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæælp, køb af bil!!
  • #1   28. jan 2016 Ved fabiaen, skal du være opmærksom på kæden, den har en tildens til at rasle lidt. Derfor sørg for at service bogen er overholdt.
    Jeg har selv haft en fabia med samme motor, den var et rigtigt problem barn, med dvs. elektriske fejl, samt et højt olieforbrug. Den havde dog kørt 300000.

Seaten er sikkert os en fin bil, generelt, minder de to biler rigtig meget om hinanden, teknisk set. 1,4 eren er en 4 cylinderet motor, fremfor skodaens 3 cylinderet. Den 3 cylinderet motor er der lidt moment fra de lave omdrejninger. Men modsat kører den 4 cylindre meget lækre, også ved hyppige igangsætning.
    Nu ved jeg ikke om seaten er en 16v eller 8v men vil næsten gætte på 16v hvis det er rigtigt er den også en del kvikkere.
    Jeg syntes at skodaen med 1,2 skulle man pine alt for meget, og motoren var næsten for lille til bilen.

• #2   28. jan 2016 Ja Seaten er en 16V, Så du ville anbefale Seaten?
    Eller også skal jeg gå over og kigge på en polo omkring 2002-2005?
    Er bare i tvivl om hvad jeg skal se på smiley

• #5   30. jan 2016 Jeg ville anbefale seaten, på grund af motoren, og at den også er noget pænere.
    Nogle siger at motoren ikke er lavet til at køre jorden rundt, så du skal nok ikke gå efter en der har kørt 250000+ hvis der skal være mange km tilbage. .
    Herudover døjer gearkassen med at holde på 1,4 16v så vær Obs på at den spille 100%. Når de er ved at være døde kan de finde på at hoppe ud af gear, særligt i bakgear.

Generelt er Ibizaen og poloen meget identiske. Da de kan fåes med de samme motorer, og dele. Desværre er ingen af motorerne perfekte, 1,4 16v er en dejlig motor, og har et fint kraftoverskud du vil blive glad for, i sidste ende tror jeg heller ikke brændstof forbruget vil blive så forskelligt, hvis du ellers kører pænt i 1,4 16v fremfor 1,2 hvor det næsten er fuldgas, ved enhver acceleration.

Lige en sidste ting, hvis du skulle finde på at se på en Fabia 1,4 8v så undgå det, det er en gammeldags Skoda motor, med stødstænger. Der er meget glad for at æde toppakninger. smiley

Held og lykke med dit bilkøb

Kommentér på:
Hjæælp, køb af bil!!

Annonce