{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

ny brugt mini bil, eller helt ny mini bil.. ?? {{forumTopicSubject}}

hejsa bg..

står i den situation, at jeg gerne vil købe en lille bil.. en UP..

men mit problem er hvor det bedst kan betale sig?

jeg tænker om det bedst at købe en helt ny, eller købe en brugt UP??

tænker på når den engang skal sælges, hvor tabet så er mindst?

eller har i andre gode råd?

forresten er bilen jeg søger ikke den skrabet model, dog heller ikke den dyreste man kan få¨.. det skal være en mellem ting..

mvh marc..

dumme kommentarer frabedes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny brugt mini bil, eller helt ny mini bil.. ??
  • #1   30. jan 2016 den skal kun bruges til måske 10.000km om året max..

  • #2   30. jan 2016 Tabet er mindst hvis du tanker den helt op når benzinen er billigst, inden salg.
    Men det må da være en træls situation at stå i.


  • #3   30. jan 2016 en brugt taber du færrest penge på

  • #4   30. jan 2016 Man køber ikke ny bil, hvis man skal tænke på, hvad der mest økonomisk. Det gør man fordi man ønsker sig en bil, som man er første ejer af og som har det udstyr,farve osv. som man ønsker sig.
    Så tag og find en fin brugt vogn.


  • #5   30. jan 2016 Med 10.000km årligt havde jeg brugt pengene på en rigtig bil. En Saab 9000 9-5turbo
    Mercedes W124 W123
    BMW E34-39
    Noget der er lækkert at køre i.



  • #6   30. jan 2016 Køb en scooter i stedet.

  • #7   30. jan 2016 useriøs kommentar..

  • #8   30. jan 2016 10000 km om året. Så har du ikke behov for en bil.

  • #10   30. jan 2016 Mikrobils markedet er svært at blive klog på.

    Jeg har selv luret på det som jeg fornemmer spørgsmålet går på.

    Er pris forskellen mellem brugt og ny værd at tage i betragtning. De falder ikke særligt meget når man ser på store biler (i procent),

    Men når du kun skal køre 10k om året ville jeg nok søge en med lidt km på klokken og evt et år eller to i bagagen.

    Men jeg kan som sagt ikke helt lure om det kan betale sig. Der må nødvendigvis komme større drift omk på en brugt end en ny.

    Måske en der handler med den slags kan hjælpe os lidt nærmere et svar....


  • #11   30. jan 2016 går også selv og tænker på købe brugt. fordi med en ny, vil jeg tabe mere i værdi. selvom jeg ikke kommer til at køre så meget igen.

  • #12   30. jan 2016 Når du kigger på det segment vil jeg ikke rigtig mene at det kan betale sig at købe brugt, folk der køber vw har en mærkelig idé om at det er guld de har købt, ergo står de ALT for højt i pris som brugte.
    Så 2 stk brugte up idag, den ene med 50.000km på klokken til 89.900 ved en forhandler og den anden var ca det samme.
    Så jeg ville tage en ny model.
    Dog havde jeg nok valgt en med en langt bedre garanti end vw kan tilbyde.


  • #13   30. jan 2016 Leasing er også en option.

    Men de små microbiler er alt for dyre brugt.
    Så en der ville sælge sin 4 år gamle UP uden udstyr. End ikke maps and more kørt 88000km. 59900 for 2-30.000 mere få du en sprut ny og de er ofte lager vare.
    Det svare til et tab på 23-34øre pr.kørt km. Den havde kørt og var ude af sin garantiordning

    Og nå man køre så lidt er det vel meget fedt med en lækker vogn frem for en tarvelig økobil som groft set er en kasse med 4 hjul og en lille motor.


  • #14   2. feb 2016 #9
    Er du homo? du kan godt lide at blive taget i røven ihvertfald, du skal hverken lade "en fagmand" eller fdm blande sig i en brugt-handel, hvis man ikke selv ved noget om det så tager man en kammerat med der gør, ham kan du stole mere på end sådan et par grådige røvhuller, og så kan man gøre nogen gode handler hvis man gider køre lidt efter det.


  • #15   2. feb 2016 14#
    Wow en måde at skrive til en mand på 84...
    En skam man kun kan give dig en enkelt udstemme..


  • #16   2. feb 2016 Brugtbilsmarkedet for micro biler er så småt ved at blive oversvømmet. De har været voldsomt populære de sidste år og der er mange til salg og kommer flere til hver dag. Hvis jeg stod inden situation ville jeg slet ikke overveje at købe en ny - og slet ikke hvis tanken er at sælge den på sigt. Du vil miste færre penge på at finde den model og med det udstyr du gerne vil ha' brugt og så give et bud (mange står alt for dyrt i forhold til udbud)

  • #17   3. feb 2016 Jacob hvor har jeg henvendt mig til dig din snottede hvalp?
    Skal du ikke have noget til næsen og have pillet nogen brosten op smiley


  • #18   3. feb 2016 Lad værd med at købe en ny UP nu, den er jo snart de 5 år og det kan ikke vare længe før der kommer en ny model, som jo kommer til at koste det samme.

    Er sagen så den, at den nye model er grim så er fordelen at de gamle modeller jo skal sælges ud hurtigt, som ofte gør det nemt at hente en billigere en.


Kommentér på:
ny brugt mini bil, eller helt ny mini bil.. ??

Annonce