{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvstændig Vognmænd (kurer)
  • #1   31. jan 2016 60 timers arbejdsuge til absolut mindsteløn...

• #2   31. jan 2016 Hvad vil en mindsteløn sige? har du selv kørt for DHL eller Bring?

• David Lindberg P
    David Lindberg P Tilmeldt:
    jan 2016

Svar: 5
    #3   31. jan 2016 Har kollegaer der har kørt pakkebil for Lig. firmaer, de tjener godt men ligger også mange timer i det, 60 timer i ugen er luksus. Dertil er det typisk hårdt fysik arbejde, op og ned af trapper, ind og ud af bilen, møde tidligt og sent hjem. Typisk har de lidt fordele med billig(ere) rep. af vognen og måske fordelagtige olie priser. Jeg kendte en der kørte for 3D for mange år siden (selvstændig), han var glad for det. Det handler om prioritering og temperament smiley

• #4   31. jan 2016 Ingen penge i det, har kørt som selvstændig vognmand i 1 år og det var det værdste arbejde, minimum 60 timers arbejdsuge, og ingen penge i det.. Når jeg syntes mit nuværende arbejde er hårdt, tænker jeg lige tilbage på min tid i transportbranchen.. Du skal ind i Special transport før der er lidt penge i det, feks kørsel med forsøgsdyr og medicin med tempratur styret biler. Firmaer som feks Feks Temprature Matters er eksperter på dette område

• #5   31. jan 2016 For at svare på dit spørgsmål.
    Ja jeg har erfaring med det på 9. år nu.
    Har kørt for dem alle smiley
    Hvad vil du høre om?

• #7   31. jan 2016 Hej mic.
    Jeg har bare været til samtale med bring. De tilbyder et job, men provision er 65% til mig og 35% til bring af min fortjeneste. Så kan jeg bare ikke få det til at hænge sammen i et regnskab. Fx tjener jeg 50.000 plus moms. Det er 62.500. Så skal jeg betale 35 % procent til bring, skal betale brændstof, leasing og diverse andre ting , så træk skat fra. Så får jeg ikke engang en udbetaling på omkring de 10.000 kr?

• #8   31. jan 2016 Ved du hvor meget du kan køre ind hos bring?
    Du skal altid regne før moms når de trækker fra.
    Så du har 32.500 kr til dig selv

Forsikring : 1666 kr måned
    Leasing 7500 kr måned
    Vægt afgift : 1200 kr måned
    Diesel 7000 kr måned

= 17366 kr måned

15134 kr overskud du skal betale skat af + det løse du får af moms penge tilbage.

Så er det bare om du bruger 120 timer på at tjene de penge eller 300 timer på at tjene dem?

Det var ikke noget jeg gad at køre.

• #9   31. jan 2016 Er vi så ikke enige om at du ikke engang har en udbetaling 10.000 kr rent i lommen om måneden?

• #10   31. jan 2016 Yep.
    Hvis 50.000 kr er tallet så får du det ikke.
    Nu har jeg ikke sat af til uforudsete udgifter - De vil komme, så du vil nok ikke få 10.000 i lommen.
    Men hvis de 50.000 kr er tjent på en 30 timers uge er det vel en meget god løn?

• #11   31. jan 2016 Men nu siger du at du har arbejdet for bring? Hvor meget har du været mindst i løn om måneden? Altså hvormeget kan man køre for, og hvad for nogle ruter får man og hvordan betaler de? Og jeg snakker ikke om en ugentligt løn men en månedsløn

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

Emner: 16 Svar: 147
    #12   31. jan 2016 Husk du også selv som selvstændig skal dække fri helligdage ferie ovs som skal sættes til side af

• #13   31. jan 2016 Jeg har ikke arbejdet fast for bring.
    Jeg har været en af dem samtlige expres firmaer har ringet til når lortet var brændt på.
    Så jeg har haft mine egne priser som de har måtte betale hvis jeg skulle køre for dem.

• #14   31. jan 2016 Okay. Og hvor var distination når de nu tilkaldte ?

• #15   31. jan 2016 Jeg er ikke selvstændig men kører for en af de mindre firma'er som kører for 3D. Jeg kører med medicin til dagligt så hører under special transport og ikke distributions kørsel.

Hvis du regner fra du kører hjemmefra og til du er hjemme igen så ligger jeg som regel omkring de 300 timer pr måned, dvs ingen fritid og stadig lav løn.

Det sker ( dog heldigvis sjældent) at jeg først er hjemme kl 10-halv 11 stykker f.eks torsdag aften og skal op igen halv 4 for at møde kl 5 i kolding fredag morgen.

• #16   1. feb 2016 Man skal også huske at når ens bil er på værksted feks 1 dag, mister man også omsætningen for den dag bilen holder stille + det værkstedbesøg koster.. Man skal som minimum have 80.000 + kr i omsætning om måneren og gerne mere før jeg gad røre branchen på nogen måde igen

Kommentér på:
Selvstændig Vognmænd (kurer)

Annonce