{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.949 visninger | Oprettet:

Aftrækker - Bærekugle! {{forumTopicSubject}}

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aftrækker - Bærekugle!
  • #1   4. feb 2016 Jeg havde sgu prøvet med den kugleaftrækker. Jeg har sådan en gaffel, og det kræver stadig en del asen og masen hvis kuglen sidder fast. Det kunne jeg forstille mig man slipper for med kugleaftrækkeren

• #3   4. feb 2016 Takker for dit svar..

Vil den sorte af dem, være den bedste til jobbet?

• #4   4. feb 2016 Det bliver desværre på et lille hobby værksted uden lift.. smiley

• #5   4. feb 2016 Nej jeg havde satset på den sølvfarvede. Den ligner noget der er lettere at bruge.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   4. feb 2016 Jeg har brugt værktøj meget få gange... En hammer, og en stang til at trække ned på bærearmen imens klare jobbet mindst lige så godt smiley

Hvis du skal have værktøj til det, så tag gaflen.. Det er ikke altid der er plads til de store dreje aftrækkere smiley

• #7   4. feb 2016 Carhartt : Den sølvfarvede kræver vel så også men skal have trak akslerne ud af navet for man skal få plads til den? Hvor den sorte burde kunne bruges uden af tage trak akslerne af.??

• #8   4. feb 2016 Kan være jeg skal købe begge typer.. Nu når de ikke koster mere end det!

Lidt noget lort og står med bilen skilt af, for så at finde ud af det var den anden type man skulle have brugt.. smiley

• #9   4. feb 2016 Hvis din bærekugle vender med spidsen ned, så kan det godt være trækakslen kommer i vejen, men hvis spidsen vender opad burde det ikke være noget problem..

Men jeg havde nok købt gaflen og en af aftrækkeren så. Gaflen kan jo altid være der.

• #10   4. feb 2016 et brækjern i klemme og en stor hammer på siden af hvor kuglen sidder fast så ryger den af.. det virker altid smiley

• #11   4. feb 2016 Super.. Takker alle sammen! God aften smiley

• #12   4. feb 2016 Jeg ville nok lige allerførst kigge på hvordan bærekuglen er monteret.
    Tænker det er denne model: https://www.thansen.dk/product.asp?pn=-603656109&n=-762918881&regnr=&regnrregid=0&tid=8845&group=1400&refloc=2
    Altså, de foreslåede løsninger kan da selvfølgelig bruges.
    Men man kan da evt også bare skrue den bolt ud der låser bærekuglen på sin plads, derefter burde hvadsomhelst seriøst nemt kunne få bærekuglen nedenud, der er jo ikke tale om en konisk montering der kan være skruet uhjælpeligt fast med en møtrik.
    Sjovt nok er der ingen der bekymrer sig om efterfølgende sporing. Men man kan jo altid flytte rattet et hak eller to hvis det bagefter står lidt skævt smiley
    Ps: En lettere form for ironi kan vær anvendt.

• #13   4. feb 2016 self skal man jo løsne den.. smiley men har selv prøvet at kæmpe med en bærekugle i gud ved hvor længe hvor så en kammerat kommer og slår på siden hvor lortet så hopper af.. var målløs smiley

• #14   4. feb 2016 Rasmus - det har været en konisk smiley
    Det er denne her ikke - den bør "næsten" falde nedenud af sig selv når låsebolten er taget ud.
    Altså, det kan sg da drille, men med lidt håndværk og olie og en tilpas jernstang bør den ikke volde større problemer.

• #15   4. feb 2016 Biltema s nr 191254 kan varmt anbefales

• #16   4. feb 2016 Jeg har lige skiftet tilsvarende på en Xsara Picasso.
    Bærekuglen var meget nem at få af med Biltema's nr. 191241. Så den får min anbefaling.

Som sagt, kan det være et problem at få plads til en kugleledaftrækker. Og vil heller ikke anbefale brækjern og andre ideer.

• #17   4. feb 2016 Hvis du kan sætte en lang stang ind under forbroen og en kæde over bærearmen og så bare ned med den. Den er jo ikke konisk, så med lidt rustløsner skal den gå ret nem af

• #18   4. feb 2016 evt en stemmegaffel og et dask med en hammer

• #19   4. feb 2016 Hvis det er den type der bliver linket til længere oppe, så skruer du bare holde bolten ud. Du vil kunne se at der er en slids i spindelen, hvor bærekuglen sidder, i den slids banker du en passende genstand i, så den udvider sig. Evt en stor skruetrækker, mejsel eller lignende. Derefter kan du bare trække i bærearmen. Sådan gør vi på værkstedet.

Kommentér på:
Aftrækker - Bærekugle!

Annonce