{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjoveste bil du har kørt i?
  • #1   9. feb 2016 Kørt i som fører eller også som passager? smiley

  • #2   9. feb 2016 Som fører, selvfølgelig :)))

  • #3   9. feb 2016 Min S13 smiley

  • #4   9. feb 2016 Mercedes W220 S55 AMG Kompressor - 500 HK og 700 nm. 0-100 på møj hidsig vis! (4,8 sek.)

  • #5   9. feb 2016 Trabant xD

  • #6   9. feb 2016 Fiat Punto mk1 GTI med 400 hk;)

  • #7   9. feb 2016 Ja den sjoveste bil jeg har kørt i var den der peugeot 107 at jeg havde som Lånebil da min egen var ved pladesmed.

  • #8   9. feb 2016 En Rs500. smiley

  • #9   9. feb 2016 Til vores alle sammens Christians store fornøjelse, må jeg nok indrømme at det er en Chevrolet Camaro SS.

    Men... Hvis man skal se lidt abstrakt på det, så var min gamle Skoda Favorit også ret sjov. Ikke målt på hestekræfter, udseende eller komfort. Men fordi jeg var ligeglad med den og det gjorde den faktisk lidt sjov. Alle bør prøve at have sådan en bil man ikke gider passe på.

    Som passager har den sjoveste været en RUF RT12.


  • #10   9. feb 2016 På en måde en Camaro fra 98, var ret vild for en ung mand i sin tid smiley

    På en anden måde var det en BMW i3, overraskede simpelthen fuldstændig. Lækkert træk og sjov at køre smiley


  • #11   9. feb 2016 Den er faktisk svær syntes jeg.
    Enten er det min gamle Corolla e82gt, den var sgu meget underholdende at høvle rundt i, ellers er det en Kammerats tidligere Toyota Supra mk4 med små 700hk, den var satme et bæst uden lige, den kom sgu ud af hullet, og så er der selvfølgelig min nuværende Nissin Silvia S14, i den sidder jeg med et smil på læben HVER gang jeg triller en tur i den.


  • #13   9. feb 2016 Den sjoveste, jeg har kørt i, var da vi kørte 3 uger i en Camaro SS 6.2 V8 i USA. Tæt efterfulgt af min Supra.

    Mange har kørt i langt sjovere biler - det har jeg så aldrig haft lejlighed til smiley


  • #14   9. feb 2016 Den nye Ford Mustang med en 5.0-liters V8 og 421 hestekræfter er nok den hurtigste i hvert fald. Jeg havde den kun et par timer og stort set kun på motorvej. Den sjoveste må nok være min Celica, for selvom den kun havde 116 hestekræfter, var køreegenskaberne helt i top.

  • #15   9. feb 2016 Uden tvivl McLaren 650S. Fik omkring en halv time bag rattet ifm. et McLaren arrangement.

    Jeg har kørt 12C, 650S og senest 570S og er hooked. Jeg skal ha' en McLaren!


  • #16   9. feb 2016 Plymouth coupe 1940 ( street rod) med 400+ HK.
    det er bare specielt at blæse afsted med 240km/t i en bil fra 1940 smiley


  • #17   9. feb 2016 Alfa 156 Novitec som jeg hentede lidt nord for Århus og skulle herned til Sdr Jylland da jeg arbejdede med noget aircondition montering, og havde en 70 Camaro nogle år som da også var lidt sjov..

  • #18   9. feb 2016 Jeg har ikke været så vidt omkring....må sige at det var min BMW e34 525i, 24v.

    Og så har jeg engang lånt en mazda 626 GT coupe, lige da jeg havde fået kørekort. I dag ville jeg sikkert ikke syntes den var noget særligt at køre i...men dengang var jeg vildt begejstret smiley


  • #19   9. feb 2016 kørte en gang i en golf 2 g60 rally med mølle den var faktisk ret sjov

  • #20   9. feb 2016 Min Ford A fra 1930.

  • #21   9. feb 2016 den er svær! Enten S65 AMG v12 biturbo, Porsche cayenne gamballa biturbo, eller RS6 750'hestes smiley marsarati grand turismo er også potensiel i top3!

  • #23   9. feb 2016 Også en bmw m3

  • #24   9. feb 2016 Esprite 2,2 biturbo, Pretty Women modellen, og det var min første tur i en højrestyrret bil så det var både sjovt at fyre den af, men også meget spændende da vi kom ind i London centrum smiley

  • #25   9. feb 2016 Den sjoveste er uden sammenligning en MX-5 med kompressor. Sat 100% op til bane og det er fandeme sjovt at kunne kære fra sportsvogne til flere mio. kr smiley
    0-100 km/t er det hurtigste jeg har kørt, en Nissan GT-R Alpha 9.


  • #27   9. feb 2016 Min egen supra

  • #28   9. feb 2016 Rwd firmavogn (Transit) i sne:)

  • #29   9. feb 2016 Bmw z3 M roadster
    Ligger rigtig godt på vejen og har et super overskud af kræfter
    Lækker lyd
    Ingen komfort


  • #31   9. feb 2016 sjoveste bil
    en Kadett c 1.2 til markræs


  • #32   9. feb 2016 puha den er svær
    1. BMW 2002 tii
    2. Audi V8 fra 1990
    3. Audi rs6
    4. Audi s8
    5. Audi r8
    6. misubishi gt3000
    7. ford f150 HD
    8. polities patruljevogne begrund af den opførsel folk har når de ser en..

    #8 Morten n
    er total misundelig da det er 1 af 3 yndlings biler


  • #34   9. feb 2016 fører : Supra med 550 hk.
    Passager : Samme Supra med 816 hk.

    Ellers har jeg prøvet.
    Audi A8 4.2 v8, lækker luksus med store muskler.
    Fiat Uno Turbo i´e, Sjov lille bil
    Pontiac Trans-Am v8
    Saab 93 cab. 2.0 Turbo

    Ellers min gamle Corolla fra 1969.


  • #35   9. feb 2016 Min kammerats første bil gammel røden golf 2 gtd, har aldrig haft det sjovere i en bil (y)

  • #36   9. feb 2016 Pt en af Forsvarets GD290'er. For sådan en kæmpe stål kasse rykkede den godt ud af rundkørslerne og fuck den var sjovt i terræn :P. Låst bag og center spær, autokasse låst i 3je og så bare fuld fart ud over stepperne smiley

  • #37   9. feb 2016 Danni P: Hvordan er du kommet til at kører i en patruljevogn?. Kører selv regelmæssigt i nogle af deres biler og folk ser så sjove ud i hovedet når man kommer trillende forbi i enten en reklamevogn eller en af deres let beskyttede gruppevogne smiley

  • #38   9. feb 2016 danger dane: jo ser du da jeg arbejde som autolaker havde vi dem som kunder igennem ford så har prøvet et par stykker med reklamer og et par civile

  • #39   9. feb 2016 Jeg må nok sige min egen toyota Celica t20, da er bare frisk og sjov at trille omkring i, men den er skarpt forfulgt af en manitou mt 1740 sl turbo, som jeg har kørt i på byggeplads. Det er noget specielt over at køre med op til 4 ton med 35 km /t, og kunne dreje på alle fire hjul smiley Godt nok er det ikke nogen bil, men jeg ville næsten ønske det var smiley

  • #40   9. feb 2016 Vil sige at jeg aldrig har kørt i en "hurtig" bil.
    Prøvede engang en 140HK Civic '07 og den var okay. Det samme gælder en Audi A4 1,8T.


  • #41   9. feb 2016 Porsche 911 "997" turbo helt klart. Åndsvag hurtig og knivskarp styring.

    En anelse bange for den de første 10 min!

    En gammel corolla twincam som spiller på de helt rigtige tangenter kan stadig sætte smil på mine læber hvis vi snakker normale biler smiley


  • #42   9. feb 2016 Svært.
    Fiesta ST150
    Mini Cooper S JW cabriolet
    Mercedes W211 420cdi
    Mercedes W211 55kleeman



  • #43   9. feb 2016 Hmmm

    Bliver nok min gamle bmw e36 332i med spær bagtøj, også den bil jeg har haft i længst tid.

    Men en små 200hk golf 2 g60 og en ca 250hk fiat coupe 20vt fandt jeg også ganske underholdene at køre i.

    Har dog stadig til gode at prøve noget med v8 i smiley


  • #44   9. feb 2016 min gamle nissan smiley mvh hc

    profilbillede
  • #46   10. feb 2016 seat 1430 1600 TC , målt til 140 på baghjulene , sænket med brede stålfælge , malet i org rød/brun lada farve og med lada 1200 s skilt bagpå
    kæft den var sjov og kunne tage røven på en hel del biler , og så er det en fantastisk lyd når 2 dobbelte webere får lov at arbejde


  • #47   10. feb 2016 Jeg må nøjes med en Ferrari 360 spider smiley .

    Men den er nu heller kedelig. 400hestes 3,6 liter V8 der går i begrænseren lige på den anden side af 8.000 omdrejninger.
    på papiret er det en lidt underlig motor konstruktion da den har færre NM end HK.
    373NM og 400HK. Men det ligger man ikke mærke til når man køre den.
    Det eneste der var træls var at det ikke var på bane. Men ude i byen . Vil sgu hellere køre den på bane som man ikke skal tænke på færdselsloven smiley .


  • #48   10. feb 2016 Falco,
    Mht. lavere moment end HK, så er det ikke så usædvanligt med motorer der tager mange omdrejninger. Det er det samme med V8'eren i min Audi, den har 450HK og 430Nm, og den brøler hele vejen til 9.000 omdr/min.


  • #49   10. feb 2016 Carsten J .
    cool. Jeg har bare altid synes det var lidt mærkeligt. Også fordi den eneste anden den bil jeg kender til er Hondas 1,6 VTI.

    Men kan man presse 400hk ud af 3,6 liter så må det også koste et eller andet sted smiley .


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #50   10. feb 2016 En suzuki wagon R som låne bil fra mekaniker.
    Det sjove ved den var spændingen om motoren vil springe i luften inden gearkassen. Den var i så ringe stand at suppen til en gearkasse var yderst tilfældig og man ramte 1 3 eller 5 gear, men gjorde ikke så meget da kobling og svinghjul var færdig, så den fedtede bare hvis man ramte forbi.
    Den havde en dejlig summen fra overgang i chassis, så man skulle være varsom med at røre metal direkte. Kom også en dejlig stank af benzin når den holdte stille i tomgang(der svingede fra 6-700 til 2200). Den havde også hver sin skure/hyle lyd afhængig af om det var højre eller venstre man drejede til
    Det som gjorde den til en fantastisk oplevelse var at det ikke var mig der ejede det lig, så bekymringer omkring nedbrud eller dyre mekaniker regninger til den var væk - og derfor meget spændende oplevelse smiley


  • #51   10. feb 2016 Alle de sjove biler har flere hk end nm i mine øjne, det er ligesom at køre motorcykel... meget moment men få hk er for traktorer

  • #53   10. feb 2016 Christian:) .
    Men hvis bilen så ingen heste har.
    Hvad nytter et højt moment så? smiley .


  • #55   10. feb 2016 Christian en Golf TDi med 250NM og 101hk kan ikke køre fra en tilsvarende Golf med 150hk og 200NM, så nej det du skriver der er ikke sandt...

    moment leveret ved lave omdrejninger = få hk, er IKKE hurtigere end mange hk, uanset hvor lidt moment der er ...


  • #56   10. feb 2016 Jeg har jo erfaring med begge dele, Corvette'en havde større moment end HK, og i Audi'en er det omvendt. Jeg synes at begge dele har sine fordele/ulemper.

    Det kræver at man kører bilerne forskelligt, ligesom en dieselbil køres anderledes end en benzinbil. Det virker mere dramatisk når man kører en bil ud, som har større HK end moment, man pisker den ud i omdrejningerne og det føles bare vildere. En bil med stort moment køres typisk lidt mere defensivt, hvilket ikke får pulsen helt så højt op, men det er ikke nødvendigvis langsommere. Det er bare en anden oplevelse.


  • #58   10. feb 2016 Min Fiesta St150.
    Med en 40mm sænkning, og 168 suge heste.

    Ikke synderligt hurtig, men sindsygt præcis styring smiley


  • #59   10. feb 2016 en diesel er en motor. en benziner er motor. de har begge stempler?. det da en fin sammenligning.

  • #60   10. feb 2016 Min 996 gt2 med 720 hk, baghjulstræk, manuel gear og ingen elektroniske hjælpemidler overhovedet.
    Det er sjovt og skræmmende.


  • #61   10. feb 2016 Christian, jo det kan jeg godt, selvf kan jeg det.. tror du et rullefelt ved om det har målt xxx nm og xxxhk fra en benzin motor eller disel motor.. ??

    Men den her diskussion har vi haft før.. og med al respekt, men det er meget vanskeligt at have en diskussion med en som ikke har den basale viden... læs lidt om emnet, så kan du modargumentere..

    indtil da kan du lige tænke over hvorfor en Civic 1,6 VTi med 155Nm er 3 sekunder hurtigere 0-100 end en Civic 1,5 med 145Nm.. tror du at det er de 10Nm der gør det, eller 46hk til forskel ??


  • #63   10. feb 2016 Jamen Christian, hvorfor er den så hurtigere ???

    Og hvorfor er en S2000 2,0 med 200Nm dobbelt så hurtig 0-100 som en Golf 2,0 med 115hk og samme Nm.. Kan du ikke komme med et fagligt svar tak, ikke spekulationer og gæt..


  • #65   10. feb 2016 Der og jo også de diesel biler som køre fra benzinen selvom dieselen har mindre hk... smiley

  • #66   10. feb 2016 Christian, Der er civic her på BG med 2,4 liter NA motor som kørte en QM på 10,5 sekunder, så lad nu være med de der videoer, fortæl mig på et fagligt sprog HVORFOR at højt moment er bedre end mange hk ??

  • #67   10. feb 2016 hehe så er vi igang igen.

  • #68   10. feb 2016 Men Christian, giv mig ET eksempel på 1 bilmodel, hvor

    motor A. med væsentlig færre hk men MERE moment er hurtigere end motor B.

    motor B. har mindst 20-30% flere hk, men mindre moment. og de 2 bilmodeller skal veje ca det samme..

    Hvis du kan det, så overfører jeg 200kr til dig på mobilepay med det samme.. Kom nu det er nemme penge, ingen vidoer, jeg vil se nogle fabriksdata..

    Jeg kan give dig 100 eksempler med det modsatte.



  • #70   10. feb 2016 Christian, lad os sammenligne æbler med æbler, og gider ikke se youtube videoer, hvor man kan finde en Civic som kører fra en Ferrari..

    Vis mig nu 1 bilmodel, fx Golf, eller Porsche you name it, som er født med 2 forskellige motorer hvor den med væsentlig færre hk, men mere moment er hurtigere...


  • #72   10. feb 2016 Glem nu ikke gearingen.
    HK hjælper ikke en skid hvis den ikke har Nm til at trække svinet rundt med smiley


  • #74   10. feb 2016 her mirza

    Momentet er hvor stort vrid en maskine kan lave 1 meter fra centrum af krumtap. Hk er udtryk for hastigheden den gør det med. Eks 185 hk v. 5000 omdr, 400 nm v 1450 omdr, vil sige at maskinen kan vride 400 kg 1 meter fra krumtap, men yder 185 hk v 5000 omdr. 
    De arbejder selvfølgelig sammen.
    Een 100 hk motor hvor moment er 150 nm, 0g en 100 hk motor med 340 nm, der vil jeg klart vælge den sidste.


  • #76   10. feb 2016 Christian med fare for at gentage mig selv for 3 gang, find en bilmodel, SAMME bilmodel med 2 forskellige motorer.. ikke 2 forskellige bilmodeller..

    dit eksempel indebærer en pickup og en personbil med 10 % hk til forskel, det siger intet.

    Men hvor hurtig er den der 5,9L Cummings 0-100 på papir ? Så vidt jeg kan læse mig frem til så tager det 10 sekunder, så hvorfor snakker vi egentlig om sådan en langsom bil, som enten er tunet i youtube klippet, eller så er AMGen drosslet


  • #78   10. feb 2016 Christian, du har stadig mulighed for at tjene nemme penge, men du kan ikke finde et eksempel kan du smiley ??

  • #79   10. feb 2016 Er det bare mig heller vil mirza diskuter alt her inde på BG??? ??????

  • #80   10. feb 2016 Danni P.. det fint du vil vælge den sidste, men med den rette gearing så ville de 2 biler være lige hurtige forudsat at arealet under effektkurven er ens, her kommer forklaringen


    Vi har en motor på 1000ccm med 100nm som fx levere topeffekten ved 20.000rpm så ville den have 280hk og med den rette gearing være ligeså hurti som en 2000ccm der leverer effekten ved 10.000rpm som OGSÅ ville have 280hk.

    Og her kommer en VIGTIG faktor.. nemlig gearing, de 2stk 280hk motorer vil nemlig kun være lige hurtige i forudsætning af at den bil med 1000ccm er gearet 1:2 ifht den anden bil..

    i så fald vil bil med 1000ccm eksempelvist køre 100km/t i 2. gear ved 20.000 rpm, mens bil med 2000ccm også vil køre 100km/t i 2. gear, men ved blot 10.000rpm..


  • #81   10. feb 2016 Du behøver ikke diskutere noget som helst.. du kan jo bare lade være med at trykke på dit tastatur smiley

  • #82   10. feb 2016 jeg diskuterer ikke med nogen om noget for det er livet forkort til vi alle har vores mening og gearingen der er vi helt enige men ingen hk uden nm men alt kan lade sig gøre... Personligt er jeg ligeglad hvor mange hk eller nm en bil har bare den bringer :):) frem når du køre en tur

  • #84   10. feb 2016 Nu sammenligner du igen 2 forskellige biler smiley , hvoraf den ene går 180km/t på toppen i sit højeste gear, og den anden går 120km/t i 2. gear og de går alligevel begge 0-100 på ca. 5,5 sekunder... smiley

    Nå det var alt fra mig, du er velkommen til at skrive når du har fundet samme model med 2 forskellige motorer der beviser din påstand



  • #86   11. feb 2016 Men den har jo ikke færre hk, de har ligeså mange hk, men den ene har en laaangt bedre gearing...

  • #89   11. feb 2016 Nej NSX den har en elendig lang gearing.. Min Civic har en meget lavere gearing end den..

    Men jeg fatter ikke lige den der GMC Syclone, udfra de opslysninger jeg kan læse så går den 0-100 på 5,3 og QM på 14,1 sek

    En NSX-R har en bedre gearing og med samme antal hk så kører den 0-100 på 4,9 og QM på 12,7..

    Nå jeg er smuttet for alvor nu skal på ferie smiley


  • #90   11. feb 2016 Sjoveste bil? Mål på underholdningsværdi må det næsten være radiobilerne i tivoli smiley

    Men enig med #9.. jo mindre øm man er over en bil, jo mere nyder man den, og jo sjovere bliver den.


  • #91   11. feb 2016 69Mach1 .
    Naah så er det da gocarts. jeg har aldrig prøvet noget så sjovt på 4 hjul der ikke kan køre mere end max 80km/t på toppen. De kan dreje så skarpt og suger sig så godt til vejen at man kan føle G kraften. Og så er der konkurrence delen også. hvis der kun er 5 meter til den næste så køre adrenalinen for at nå ham og overhale ham . og bagefter så vil man jo beholde sin føring også smiley .


  • #92   11. feb 2016 Falcon

    du har helt ret men så skal vi også ud noget 100cc eller 125 hvor vi kommer op imod de 130km/t med røven 2 cm over asfalten ????


  • #93   11. feb 2016 Falco, selvfølgelig, dem havde jeg helt glemt smiley Har dog kun prøvet det nogle få gange, men enig, det er episk underholdning, netop pga. konkurrenceelementet!

  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #94   11. feb 2016 Ferrari 458 Italia, men har også prøvet en Mini Cooper S, også en sjov lille bil smiley

  • #95   11. feb 2016 En e46 330 cab. Har nu heller ikke prøvet voldsomt meget på det ene år jeg har haft kortet smiley

  • #96   11. feb 2016 Falcon?.
    Danni P
    Det lyder som en gear cart så?. kan man nå 130km/t på 125ccm?.
    puha det ved jeg ikke helt om jeg vil være med til. Er der baner i DK hvor du må køre 130 km/t?.

    69Mach1 .
    Haha ja det er så grineren.
    jeg har aldrig haft så ondt og sjovt på samme tid ... Udendørs banen i vojens er nok den jeg kender bedst. Men den har jeg kun kørt 3 gange på. Indendørs har jeg også prøvet. men det er bare ikke det samme. og så føles de langsommere ( det er de nok også). Heh det er så vildt når man køre så tæt på grænsen at små sandkorn er nok til at man ryger af banen.


  • #97   11. feb 2016 Falco og 69Mach1:

    Nu i snakker udlejningskart, så skulle i komme en tur til Roskilde.
    Hvis I gør, så gør jer selv den tjeneste at smutte forbi Roskilde Racing Center. Nordens største Go-Kartbane, begrænseren er fjernet, så de går 90 km/t på langsiden (hvis vægten selvfølgelig tillader det) og plads til 26 karts ad gangen. Kan garantere jer for sjov, uanset om man kender banen, eller ej smiley


  • #98   11. feb 2016 Bag rattet: BMW F20 med 233 hk (diesel).

    Som passager: Porsche 997 Turbo med 560 hk. - Der er dælme ryk i sådan en smiley


  • #101   11. feb 2016 Hvis man skal sammenligne benzin og diesel skal begge være samme motorstørrelse, vægt og om det er turbo eller NA ;)-

  • #102   11. feb 2016 falco: 100cc med den rigtige gearing kan komme op på 130 og 125cc findes både i gear og uden med slyngkobling og ja det må du vis du kan og tør som sagt på Roskilde racing center har den længste langside i dk der kan man.. har nu været i miljøet i 23 år nu det er skide skægt

  • #103   11. feb 2016 Tak for rådet Dr. Phil! Vil skrive mig det bag øret! Har kun prøvet indendørs gokart, aldrig udendørs, så kan forstå jeg har noget at se frem til smiley

  • #104   11. feb 2016 inddørs er lidt kedeligt men tag til Roskilde det er det bedste af gøre

  • #105   11. feb 2016 Synes ikke indendørs gokart er kedeligt. At se 50 shades of grey er kedeligt!

  • #106   11. feb 2016 personligt syns jeg når man har kørt rigtig pro carts er hyrcarter ikke sjovt mere

  • #107   12. feb 2016 Aventador

  • #108   12. feb 2016 Kadett GSI 16v, det er fandme en sjov bil at køre i, der er fuld smadder på smiley

    Ellers var det nok en Tesla Roadster


  • #109   12. feb 2016 Lamborghini Gallardo LP560-4 (Y)

  • #110   13. feb 2016 Ferrari 430 Scuderia
    Corvette C6 Z06

    Meget forskellige biler, men begge rigtig sjove


  • #111   13. feb 2016 Min Beach Buggy, bygget på en bobbel 1600 med ca 80 hk

    Pga bunden er kortet op og der er relativ god hk/kg forhold er den vild sjov at køre i


  • #112   13. feb 2016 Racehall i århus har nogle 400ccm karts 4 takt selvf, de har monster moment, men de er ikke for alle.. de går over 100

  • #113   13. feb 2016 Det må være min Caterham Seven, og lige efter kommer min Elise S2.

  • #114   13. feb 2016 Jeg har lige prøvet en Agera one 1 i går, vi var på tur i Sverige hvor konen inviterede på sådan en surprise tur.. (Box ting) smiley

    Meget tæt på at få dem overtalt til at give en tur i deres næst kommen bil, men det var kun en prototype, så den måtte jeg ikke få en tur i.

    Så jeg ændre lige min fedeste køreoplevelse til en Koenigsegg Agera one 1..

    Tilføjelser til bilen.. Det er en larmende skralde kasse med skrald i røven..


  • #115   13. feb 2016 ild i røven ikke?.

  • #116   13. feb 2016 Nej jeg er vestjyde... Der var skrald å

  • #117   14. feb 2016 Min golf 1 er sq sjov.. smiley ellers min gamle landcruiser hvis der lige var kommet en meter sne smiley

  • #119   16. feb 2016 Tesla S

  • #120   16. feb 2016 1. Ferrari F430
    2. Ferrari 360 spider
    3. Ferrari 348 ts

    Ellers kan go kart sport anbefales, en race kart er noget helt andet end en udlejningskart. Er blandt andet hurtigere i acceleration, i forhold til mange superbiler.


  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 3
    #121   16. feb 2016 Sjoveste?
    Valget vakler lidt mellem en 2cv med turbo og intercooler og en Mehari med med 98hk BMW motorcykel til under 600kg bil.. Video af samme maskine i en 2cv kan ses på youtube, søg Pete Sparrows 2cv.

    Ellers står den rigtige Mini, ikke det der BMW pjat, højt på listen over underholdende biler.

    Joeh, har da prøvet Camaro SS 1969, underholdende jaeh jo, folk ved jo den kan løbe stærkt.. Jeg finder sleepers ekstremt underholdende...


  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #122   16. feb 2016 Uden tvivl da jeg havde en Dodge Ram srt 10 med 507hk og 712nm , 0 til 100km på 5.0 sek.

  • #123   16. feb 2016 Alt efter humør er her nogle stykker:
    Toyota corolla gt med kompressor fra slutfirserne (200 HK) underholdende
    Golf 1 cabriolet GLI rieger (98 HK) sommerhygge der vender blikke
    Subaru Forester 2,5 xt (300 HK) hurtig underholdende fed lyd og sleeper
    Skoda Octavia (300 HK) sleeper
    BMW 535d (325 HK 730 NM) luksus power Cruiser
    Jaguar xjr (380 HK) luksus cruiser


  • Lars bo P
    Lars bo P Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #124   16. feb 2016 Classic mini cooper boret op til 1400cc konverteret til indsprøjtning og med turbo spærredif. monteret med fælge fra en bmw 2002, da de små trailerhjul ikke var sjove at køre med med en bil på 650kg og omkring 180hk under hjelmen. idag kan man dog købe en ny forbro til classic minier der gør det muligt at montere en honda vtec motor....sådan en har jeg dog aldrig prøvet...men det står højt på todo listen

  • #125   16. feb 2016 Ferrari FF som fører og Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Den Bugatti...oh lord all mighty den var kvik!

  • #126   16. feb 2016 Min gamle AE86 med diverse restomods. Den har balance og feedback jeg ikke har oplevet tilsvarende på denne side af en Porsche. Jeg drømmer om en Super Seven med en motorcykelmotor og sekventielt gear!

    Suzuki Swift Sport - Rent4Ring på Nordsløjfen. Der er noget særligt ved en lejebil smiley Også selv om Corollaen er sjovere og hurtigere...

    Men det sjoveste jeg har prøvet var en gokart med Rotax DD2 motor. Det er sgu spas til "små" penge. Indtil videre nøjes jeg med en gammel Formel Yamaha...


  • #127   16. feb 2016 savner min "gamle" formel yamaha

  • #128   16. feb 2016 Ja, det er faktisk også meget sjovt. Man kan sagtens køre rigtigt ræs med bare 14 hk smiley Og kan du hamre 10k af på en sæson har du været dygtig!

  • #129   16. feb 2016 Helt klart min gmc Syclone

  • #130   16. feb 2016 Helt sikker Nissan GT-R r35
    Nismo i Sverige på bane og samme bane i Nissan 370Z nismo

    Sidste sjove bil er den Kommende nissan Navara i terræn i Berthelsens grusgrav i Randers
    Det var Squ sjov men på en anderledes måde

    Så er der en tur på bane M 2007 Honda Civic Type R+

    Totalt så vinder gtr


  • #131   16. feb 2016 Som ung var jeg Bell boy på er hotel hvor jobbet bestod i at parkere biler, alt fra lamborghini Porsche audi BMW og mindre klasser, en dag beder en stamgæst som er ansat ved politiet om at få hans civil vogn med sirene parkeret,

    Gjorde hva alle unge i den alder ville have gjort smiley


  • Marcus B
    Marcus B Tilmeldt:
    jun 2015

    Emner: 4 Svar: 4
    #132   16. feb 2016 En BMW 328 på min makkers mark som 12 årig

  • #133   16. feb 2016 Uden tvivl min egen Smart 452 Roadster.
    Jeg ved det - den kan med sine 699 cc på 3 propper, og en turbo på størrelse med et æggebæger, dårligt trække skindet af en kop kakao.
    Men ikke desto mindre er det køreglæde for alle pengene!
    Baghjulstræk, hækmotor, (meget) lav, hjulene helt ude i hjørnerne, cabriolet...den har det hele. Og med kun 750 kg, så kan de 82hk faktisk godt skubbe den gennem de snoede veje smiley
    Jeg er fan!

    Som passager er det sjoveste og absolut vildeste jeg har prøvet, en Peugeot 208 T16 4x4 - en R5-klasse rallybil, som ligger lige under WRC.
    Jeg har aldrig skidt i bukserne - men det her var eddermame tæt på!!!
    Se data på bilen her : http://peugeotrally.dk/biler/


  • #134   17. feb 2016 Min egen 65 Corvette Sting Ray , og en BMW 325 med 2,8 Alpina.

  • #135   17. feb 2016 Mads D - hvor har du fået lejlighed til at køre Veyron? smiley

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #136   17. feb 2016 Det må være min Lamborghini Aventador

  • #137   17. feb 2016 Special bygget Land Rover Defender.
    -LS4 motor med Ca 525hk
    -Sekventiel gearkasse
    -Special aksler med 40" Maxxis dæk

    Og meget mere udstyr til off-road ræs smiley



    profilbillede
  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #138   17. feb 2016 det er ikke en bil

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #139   17. feb 2016 christian:) du har en skrue løs. hold kæft det gjorde ondt at læse dine indkompetente kommentarer smiley

  • gert C
    gert C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 20
    #140   17. feb 2016 helt uden diskussion DELOREAN DMC

  • #141   17. feb 2016 Allan K

    Gæt hvem der har udviklet motoren i Peugeot 208 T16. Jeg kan godt afsløre, at den ikke kommer fra Frankrig, men ret tæt på smiley


  • #142   17. feb 2016 Får et smil på læben hver morgen når jeg starter min Chevy c1500 pickup

  • #143   17. feb 2016 1. Audi A8 4.2 TDI Quattro med biturbo 420Hk/850Nm
    Fed luksus flyder med alt I udstyr og masser af kraft overskud.
    2. Audi V8 4.2 Quattro fra 1992


  • #144   17. feb 2016 Min volvo 240, den har ingen hest og den er lige så hård som en vandseng, men i regnvejr og en god rundkørsel fås det næst ikke bedre smiley

  • #146   17. feb 2016 Jeg har kørt audi s8, Mercedes e500, jaguar xk8 og en 4 år gammel mustang cabriolet. Men synes ikke det tilnærmelsesvis har været nær så sjov som at køre i den kadett c caravan 2.4 jeg havde for nogen år siden, eller for den sags skyld den kadett d jeg har nu. De vender langt flere hoveder end sådan nogen moderne blærerøvs biler. Og mange bliver også overraskende over hvor meget en 875kg kadett c med omkring 150hk den følger med fra 0-150km/t;)

  • #147   17. feb 2016 Turbo, godt du skriver til 150, for alt der over er vel livsfarligt smiley
    Sådan en gammel kamsket, vender i hvert fald ingen hoved her, Men naturligvis hvis den har tabt udstødningen så måske smiley


  • #148   17. feb 2016 Nej nej. Den rullede nu fint med 210-215km/t stykker, og havde der været lidt mere top ydelser i den motor så den kunne ha kørt stærkere så havde ikke været nervøs for at køre stærkere i den... smiley

  • Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #149   17. feb 2016 Tesla model s, ellers er Audi a6 3.0 Tdi Biturbo 313 heste også ret fed.
    Selv har jeg en Seat Ibiza 1,6 tdi smiley


  • #150   17. feb 2016 Peugeot 106 Gti 1600 Challenge. Ikke særligt mange hestekræfter og normalt ikke et bilmærke jeg er så vild med. Men sådan en racerbil kører bare godt og så er det bare sjovt at vinde racerløb.

    Derefter bliver det min tidligere bil, Subaru Impreza WRX. Har også haft en Renault Megane Williams. Også en sjov bil på bane. Kørte den på Ring Knutstorp, helt standard incl. std. Pirellidæk.


  • #151   17. feb 2016 sådan en stor audi er da kedelig. Det er som at sejle med en storebæltsfærge.
    Men hver sine fornøjelser smiley


  • #152   17. feb 2016 Den kommer sgu helt and på hvordan man køre dem men vis det skal være stor audi så skal det også være s-modelerne

  • #153   18. feb 2016 corvette stingray 1968 da jeg stod i lære som mekaniker tilbage i 1996

    firmaet havde taget den i bytte ved et salg af en nissan patrol på hvide plader.
    og fordi de på det tidspunkt stod for bilerne på køreteknisk anlægget ved flyvergrillen i kastrup, så fik de lov til at låne anlægget en søndag eftermiddag hvor der blev taget nogle forskellige biler med som vi kunne prøvekøre smiley

    se det var sq tider den gang smiley


  • #154   18. feb 2016 Allan P

    Om nogen anden skulle have en finger med i maskineriet ved jeg ikke.
    Men jeg ved at der står PSA på alt i det maskinrum smiley
    Jeg ved også at Citroën DS3 R5 laves det samme sted. Peugeot og Citroën har nemlig fra 2016 lagt deres motorsport fabrikker sammen til én enhed.
    Gennem min virksomhed har jeg dekoreret en del biler.
    Blandt andet Christian Jensens (207 Super 2000, 208 T16) siden 2009.
    Senest - så sent som i tirsdags - var det Ib Kragh´s Ds3 R5 der var igennem værkstedet.

    208/Ds3 R5 motoren er håndbygget, og man kan ikke ændre noget ved den - den er som den er, og enten virker den eller også virker den ikke.
    Man kan købe bilen som saml-selv projekt. Hvis man gør det, kan den ganske enkelt ikke starte, før en tekniker fra fabrikken har været på besøg med en computer og bilens software. De vil være 100% sikre på at den er samlet korrekt, inden man starter den første gang smiley


  • #155   18. feb 2016 #151 / #152
    Kedelig smiley lyder ikke som om du har prøvet en, en A8 4.2 TDI +Scantune så følger den nu langt de fleste andre af de hurtigste Audier med få undtagelser.
    Det kan godt være den er stor og tung men med 420Hk/850Nm så kommer den alligevel ud af starthullet som få andre.


  • #156   18. feb 2016 min gamle ford escort mk 2 fra 79 med små sølle 55hk gjor den sku rigtig sjov i regn vejr smiley

    306 GTi med små 200 hk synes jeg var ganske sjov ude på de små landevej.

    nu håber jeg at min kommende fiat punto GT mk 1 bliver sjovere.

    ellers til dagligt nyder jeg bare og trille rundt i min a6 2.8.


  • #158   18. feb 2016 Min egen 930'er :-)........ har SOM FØRER kørt i bla Bentley Brooksland
    2008, Audi RS4, BMW M5, Mustang GT 500 HK (ikke en Eleanor desværre) , Porsche Boxster S .....MEN min egen Porsche 911 (930) Turbo S fra 1987 er stadig klart den sjoveste at køre i......

    .... Bentley'en var helt ny og havde kun kørt 479 km da jeg satte mig bag rattet alene, og jeg var nærmest skræmt ved at køre i den, af frygt for at skade den. Kørte i ren befippelse forbi min egen vej på tilbage-turen hvor familien og ejeren ventede lettere utålmodigt Var den første nye Bentley Brookslands der er kom Danmark og den første i Scandinavien for den sags skyld.

    Kostede på DK plader 8,1 million, og jeg fik lov at køre den alene. 530 HK og 1050 nm. Jeg . Der kom kun 7 til Danmark ud af ialt 550 produceret på verdensbasis. Det var med garanti den dyreste bil der nogensinde har kørt på vores vej. se omtalen her:
    http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/bentley/bentley-brooklands-2008-review/

    Havde det lidt på samme måde i RS'eren og Mustangen der også var nye (samme ejer) han havde i øvrigt også en Lamborghini Murcielago som jeg dog aldrig nåde at prøve - ej heller som passager.


  • #159   18. feb 2016 søren a

    nej det har jeg så ikke prøvet men med de oplysninger du nævner så lyder det okey


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #160   20. feb 2016 vil så lige rette og sige det er dem der har taget navnet fra mig

  • #161   20. feb 2016 #155, det er da stadig en stor båd uden former for "sjove" køreregenskaber. og specielt en diesel. Jeg har kørt flere tusind km i en S8 med V10 motor. boring. Men det kommer selvfølgelig an på hvad man ellers har prøvet. Har man kørt mest i alm biler, så er en audi med diesel da sikkert meget sjov

  • #162   20. feb 2016 Audi rs2.. smiley
    Audi s2 coupe..:-)


  • #164   21. feb 2016 #161 Ved sku ikke om det er sjovt, men A8 4.2TDI har ingen problemer set med mine øjn, og kan ikke nævne ret mange andre biler jeg heller ville have, Men sønnen har da lige købt en ny w12 og ja det er en stor båd for at bruge dine egne ord, men en hurtig båd og meget lækker bliver det ikke smiley og skal du "juller" overstående så skal du op i super sportsvogne og dem ses der jo ikke særlig mange af i DK.
    Om du mener en Audi har former er jo en individuel smags sag og for at bruge dit profil billed som eksempel så er der ikke en eneste Porsche jeg ville bytte med for grimmer bil skal man da lede længe efter... bare min mening.


  • #165   21. feb 2016 Den er da ikke hurtig sådan en sløv båd.

  • #166   21. feb 2016 En A8/S8 er sikkert en hurtigt autobahn bil, men noget track day bil er det ikke, det må du da også indrømme Søren.



  • #167   21. feb 2016 Carsten:
    Nu køre jeg jo ikke ræs i en A8 men det er da de færreste biler der følger den fra lyskryds til lyskryds smiley
    Thomas du skriver vist som du har forstand til smiley og har sikkert aldrig kørt en så giver ikke en dyt for dine kommentar


  • #168   21. feb 2016 Vores 4 dørs familiebil har 150 hk mere end en A8 w12 og 2 sek hurtigere fra 0-100 km/t og kører i ringe om den.
    men den er da ikke sjov .


  • #170   21. feb 2016 Det er jo et spørgsmål om hvordan man definerer en sjov bil. Men for mig er en sjov bil den man får et kæmpe smil på over hver gang man triller afsted i den. Og det er jo heldigvis meget individuelt hvad folk tænder på. Men personligt gør sådan en stor s8 slæde det ikke for mig, jo den går da frisk nok og ligger da også fint på vejen, men synes den er kedelig og køre i.

  • #171   22. feb 2016 Thomas: at du har en familiebil med 650-710Hk og der kan accelerer 0-100 på 2.5Sek er jo så fint for dig (overdrivelse fremmer jo forståelsen), og du er så blandt de meget få der har en bil med +250Hk, og jeg har aldrig skrevet at jeg havde Dk hurtigste et eller andet, jeg har skrevet at det er de færreste der kan følge med.
    Hvilke bil har du i øvrigt som familiebil ? for din Porsche kan da ikke være med smiley
    Christian...Du mener at 420Hk /850Nm Diesel er hvad ??
    En A8 4.2 benziner har ikke en chance smiley heller ikke over for en standard 4.2 diesel, så har den jo lige den + at den kan køre op til 1400km på en tankfuld ved meget økonomisk kørsel.


  • #172   22. feb 2016 Panamera Turbo S.
    Men det er ligegyldigt. En A8 er ikke en "sjov" bil om så den er tunet lidt. Jeg har kørt fra Oslo til Trondheim flere gange en i S8 med V10.
    Det er en færge, hvor mange mindre biler med færre heste er en vandscooter i forhold til. BMW 1 serie f.eks er da langt sjovere


  • #173   22. feb 2016 Thomas, med mindre den er tunet så holder det du skrev jo ikke en meter, +10- +70Hk og 0,5-0,7sek hurtigere fra 0-100. og 2,5sek kommer den heller ikke ned på selv med +650hk ren pral.
    Din opfattelse af en A8 er helt ok, enhver har jo sin mening om tingene, jeg er så bare ikke enig med dig, jeg syntes det er væsentlig sjover at køre i en limo som i 99,999% giver alle baghjul inkl. de fleste Porsche og andre lignende sportsvogne.
    Se det giver smil og er lidt sjovt smiley


  • #176   22. feb 2016 Christian, helt enig i at lyden ikke er den samme og ja w12 lyder meget bedre, men det er så den eneste ulempe jeg lige kan komme på...

  • Anker S
    Anker S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 24
    #178   22. feb 2016 Hvad prøver I at overbevise hinanden om? Handler dette ikke om den sjoveste bil , og ikke den hurtigste? Hvor barnligt !

Kommentér på:
Sjoveste bil du har kørt i?

Annonce