{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Lakskadet vw Phaeton {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg spørger på vegne af en kollega.
Han har købt en Phaeton fra ny i 2010. Ved syn i Flensborg gør synsmanden ham opmærksom på de lakskader den har, skyldes en fejlbehandling af aluminiumet inden det er blevet lakeret! Han har et direkte tlf nr til den lak ansvarlige på vw fabrikken. Ham ringer min kollega til og får at vide de godt kender til problemet, og han kan få det lavet uden regning ved at henvende sig ved sælgeren som er vw Flensborg. Han bor i Flensborg! Forhandleren kræver derimod en egenbetaling på 25%. De begrunder med at lakgarantien på 2 år er udløbet. Men fejlen ligger jo ikke i lakken men derimod grundbehandlingen INDEN den blev lakket!
Har i nogle erfaringer eller lignende oplevelser?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakskadet vw Phaeton
  • #1   15. feb 2016 Sådan er det jo, ...... Det er ret normal procedure særligt for en bil hvis den ikke har været loyal mod en aut, forhandler.

    25 pct er da billig sluppet.


  • #2   16. feb 2016 Overfladebehandling, sealing, lak mv. hører under lakgaranti. Du skal også huske på, at lakken også var været ude for et vist slid i løbet af de 6 år bilen har levet. 25% er billigt sluppet.

  • #3   16. feb 2016 En bil til dyre domme skal virke, det er en ommer

  • #4   16. feb 2016 Hvis VW har sagt det er uden beregning, så er det uden beregning. Så må I ringe til VW igen og få det på skrift, hvorefter I må køre ned til dem og sige det skal laves uden beregning.

    25% er måske billigt sluppet, men nu kommer det jo an på hvad de skal have for det, for så kan 25% måske blive ret så dyrt smiley


  • #5   16. feb 2016 På skift med det, så kan det værksted gøre som det passer dem, men han skal IKKE betale hvis det altså er sandt. Det er VW der ordner det

  • #6   16. feb 2016 Jeg er bevidst om at lakgarantien er udløbet, men som jeg skriver er det Vw's lak ansvarlige i Dresden der udtaler at fejlen skyldes en fejlbehandling inden bilen er blevet malet! Det er det lokale VW værksted der forsøger at vaske hænder!!

  • #7   16. feb 2016 Den lakansvarlige, er han også garantiansvarlig? Den eneste der med 100% kan svare på garantispørgsmål internt hos VW er deres garantiafdeling.
    Bilen har slidt på lakken i 6 år, det slid er ikke VW's juridiske eller økonomiske ansvar. Derfor en egenbetaling, i kraft af at bilen jo får helt ny lak.
    Det er ganske almindelig kotume. Lidt som ved sliddele.


  • #8   16. feb 2016 Rene Ø, det er jo ligegyldigt hvor slidt lakken egentlig er sålænge lakken ikke er gennemtæret.
    VW ved åbenbart hvor problemet er, nemlig i primeren, dvs det er en fabriksfejl ikke noget der kommer hvis bilen behandles normalt
    Men enig i at aftalen skal laves med VW's garanti afdeling, ikke værkstedet


  • #9   16. feb 2016 M S. Nej det er ikke ligegyldigt. Kunden stilles væsentligt bedre med en ny lak, og det er VW ikke forpligtet til.
    Får du f.eks. skiftet bremseskiver på fabriksgaranti fordi de slår sig, er det også normalt man selv betaler en procentdel af skiver og klodser, afhængigt af km.tal, da det er sliddele.
    Ved godt at bremser og lak ikke er det samme, men princippet er.


  • #10   17. feb 2016 Synes ikke den er så ligetil. i forhold til en sliddel. En lak er som sådan en sliddel ja, men den skulle holde bilens levetid igennem. Dog vil jeg give dig ret i at kunden står bedre med en ny lak. Tilgengæld er lakken på en phaeton ikke bare sådan lige til. Der er mange lag der skal på for at skabe den korrekte dyybde samt klarlak. Manden står i hvertfald på en regning på MANGE penge selvom det kun er 25%

  • #11   18. mar 2016 Tak for jeres kommentarer. Problemet blev løst med et kompromis. VW værkstedet betaler den næste store service og så betaler han de ca 25000kr for lakreperationen. Service koster ca 9000 kr
    Tak for jeres interesse


  • #12   18. mar 2016 Det var da en spøjs måde, men godt det kom lidt ud af det.

    "Der er ikke noget galt, men vi skal nok betale service som kompensation" - er det ikke det samme som at indrømme? Nå.. Bilen fortjener det i hvert fald smiley


Kommentér på:
Lakskadet vw Phaeton

Annonce