{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.209 visninger | Oprettet:

Anders N
Anders N
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Starte bilen og lære {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Da jeg lærte i august at køre bil i kravlegården fik jeg af vide at man blot slipper koblingen langsomt så kører den. Dette er også rigtig nok.
Sådan har jeg kørt siden i min picanto. Når jeg starter når det bliver grønt er det næsten udelukkende koblingen til der er bevægelse og så speederen.

Nu har jeg i dag kigget lidt videoer da jeg ville vide hvordan folk sætter i gang så hurtigt når jeg starter langsomt med at trille.

I videoerne sagde alle at man træder koblingen ned. Sætter i første gear. Træder blidt på speederen så man rammer et sted mellem 1500-2000 omdr. Derefter slipper man koblingen. (Med måde selvfølgelig. Man fjerner ikke bare foden. smiley

Hvad er rigtigt? Hvad er forkert? Hvad gør i selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starte bilen og lære
  • #1   25. feb 2016 Normalt slipper jeg bare koblingen langsomt og når jeg kan mærke den tager fat, trykker jeg speederen ned i samme takt som jeg slipper resten af koblingspedalen.. Alt det der med at sætte af som en Brian høre ikke til på offentlig vej efter min mening hehe men øvelse gøre mester men husk at hård start slider mere på koblingen og resten af drivlinjen

• #2   25. feb 2016 Finder koblings punktet, så den lige præcis ikke sætter i bevægelse, giver den 2500-3000 omd, slipper koblingen hurtigt og klamper speederen i bund i en bevægelse, som på denne video

https://www.youtube.com/watch?v=dVll0l7y_f4

• #3   25. feb 2016 Lidt rystet over at du ikke har lært at sætte igang hvis du har kørekort smiley

• #4   25. feb 2016 Tænker sgu ikke rigtig over det.
    Men jeg sætter ihvertfal ikke i gang med koblingen alene. Det tager sgu for lang tid. Der er der da forhåbentlig ingen der gør??.

• #5   25. feb 2016 Men som du siger.

I videoerne sagde alle at man træder koblingen ned. Sætter i første gear. Træder blidt på speederen så man rammer et sted mellem 1500-2000 omdr. Derefter slipper man koblingen. (Med måde selvfølgelig. Man fjerner ikke bare foden.

Det er den mest korrekte måde og gøre det på.

Ellers er der brian metoden hvor man finder ud af hvor forholdet mellem hjulspind og bilen går ud er. Hvis der er en fornuftig motor kan man måske nøjes med 3000omdrejninger og slippe koblingen. I din picanto er det nok over 4000 omdrejninger...... Men det er det brian metoden! smiley .

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    jun 2015

#6   26. feb 2016 Vil gerne for en god ordens skyld sige det ikke er for at køre stærkt. Er bare træt af at folk bag mig skal vente et sekund eller 2 mere når der bliver grønt.
    - Vil egentlig bare gerne få trafikken til at flyde lidt nemmere.

Jeg prøvede kort tricket i morges men uden det store held. Kræver nok lidt tilvænning og vane.

• #7   26. feb 2016 kort trick?.

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    jun 2015

#8   26. feb 2016 Ja sådan går det når man skriver på en iphone,
    Any ways, prøvede at sige jeg i kort tid prøvede tricket. smiley

• #9   26. feb 2016 Sorry men har du ikke fanget det på 6 måneder bør du overveje om bilen er noget for dig.

• #10   26. feb 2016 Men find koblingspunktet giv den lidt gas slip koblingen Iben glidende bevægelse mens du træder ned på gassen.

• #11   26. feb 2016 Du skal jo også huske på at en KIA Picanto jo heller ikke er jordens hurtigste bil, så du vil komme langsomt fra start

• #12   26. feb 2016 Jeg havde det præcis på samme måde som dig efter jeg havde taget kørekort. Jeg skulle starte bilen alene med koblingen fordi ellers ville det slide unødigt mente min kørelærer. Så da jeg selv skulle køre tænkte jeg. "Hvordan kan alle andre komme så hurtigt afsted?". Så begyndte jeg at øve mig i at bruge speeder samtidig, og efter der er alting bare blevet meget bedre! Godt nok træls at jeg først skulle lære det, efter jeg rent faktisk havde fået korter. Og når man går fra Passat skolevogn til Picanto, så kan du selv svare på om jeg gik i stå mange gange uden speeder smiley

Kommentér på:
Starte bilen og lære

Annonce