{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den årlige klagesang... MC´ere
  • #1   1. mar 2016 Er udemærket klar over jeg er blød bilist nå jeg sider på min ged. Skal nok prøve at tage hensyn

Undskyld

• #2   1. mar 2016 Jeg ved det også godt smiley jeg skal virkelig nok tage hensyn til lige dig smiley Kys og kram

• #3   1. mar 2016 Falder altid sammen med gyllesæson... Samme smøre hvert år.
    Fuck-fingre, knytnæver, og råb fra et åben visir, er hvad man ser inde fra æ traktor.... Måske de bare engang imellem ku åbne deres øjne, og se skiltene...

• #4   1. mar 2016 Nu skal man jo ikke skære alle motorcyklister over een kam.. Jeg siger heller ikke det er de fleste bilister der er til fare for andre i trafikken, men det er sgu de fleste smiley

Ej, der er vel fejl på begge sider. Men jeg synes godt nok jeg har haft en del nærdødsoplevelser med både unge og ældre bilister der absolut intet ser. Også selv om farten er lav.

• #5   1. mar 2016 Kører selv cykel... Jesus Christ, folk kører tit ud foran en....

• #6   1. mar 2016 Hvorfor ikke bare vise lidt hensyn, der er plads til både biler og motorcykler smiley

• #8   1. mar 2016 Og landbruget.....

• #9   1. mar 2016 Ja, for når jeg kører bil, så er det cyklisternes skyld. Kører jeg på motorcykel, så er det bilisternes skyld. Det er sjovt, som det altid er andres skyld.

Men ved du hvad - det er ingens skyld. Det er VORES ansvar, at alle kommer hele frem og tilbage.

• #10   1. mar 2016 Så holdningen er den samme i år, fra mc´isterne.
    Skid på alle fartgrænser, og hold ikke afstand.

Er sikker på vi bilister gør hvad vi kan for at undgå at ramme jer.

Hvis i så bare samarbejdede...

• #11   1. mar 2016 Dont feed the troll.

• #13   1. mar 2016 Alle burde bare tage bussen eller et hoverboard, så var verden et bedre sted.

• #15   1. mar 2016 Jeg er så skide træt af MC'er
    En gennemsnitlig MC'er køre så sindsygt at det får en dødbsbillist til at ligne lovlydig borger.

• Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #16   1. mar 2016 Kæft, hvor er der mange skinhellige bilister herinde smiley Jeg kører selv mc og oplever temmelig tit at blive overset, og jeg skulle hilse at sige, at det f..... ikke er mig som motorcyklist, der sidder og taler i telefon eller laver alt muligt andet end at passe sin kørsel... smiley

• #18   1. mar 2016 Dem jeg kender der køre motorcykel køre med hovedet under armen, og det ligger de bestemt ikke skjul på.

Og dem man møder i trafikken der passere en med 250km/t på en smal hovedvej i modgående trafik tror jeg ikke har planer om at leve længe nok til at få børn selv

• #19   1. mar 2016 det er sommer og de skal have gas, smiley mvh hc

• #20   1. mar 2016 Det ikke så meget mc'erne der er et problem her de for samme respekt som de giver mig men jeg har et problem med dem der tror de er med i tour de Fiss og skal fylde hele vejen

• #21   1. mar 2016 Man skal ikke stole på nogen i trafikken, bum. Jeg kører motorcykel, bil og traktor. På Motorcykel er jeg blevet overset et utal af gange efterhånden og det er pisse nederen. I traktor sørger jeg altid for at alt mit lys virker og jeg blinker altid i god tid så folk bag mig kan se at jeg skal dreje. I traktor og med gyllevogn efter traktoren har jeg oplevet at en bums i en Golf V har været så fræk at overhale mig over dobbeltrukken linje og jeg havde tændt mit blinklys i god tid. jeg kigger i bakspejlet og kan godt se at han er bag mig, jeg slipper gassen(når man kører gyllevogn skal man kører stille og roligt) og lader traktoren motorbremse indtil at jeg dreje uden at gyllen kommer til at skulpe ud på vejen. Det har bumsen i golfen ikke tid til at vente på så han overhaler mig 1 sek før at jeg skal til at dreje, det var et kusse hår fra at han var smadret ind i siden på gyllevognen. Og så har idioten sku balls nok til at om eftermiddagen da han sikkert skulle hjem fra arbejde den samme vej, så holder han sku ind til siden opad den mark som jeg kører gylle ud på og står og glor på mig ( jeg troede vi skulle til at have en snak, men han kørte da jeg nåede til enden af marken). Det jeg egentligt bare vil nå til er at husk nu at de vigtigste regler i trafikken er at vise hensyn og have tålmodighed, hvis man gør det så synes jeg selv at det går meget bedre smiley

• #23   1. mar 2016 Ka godt være vi mc'er måske køre lidt stærkere end bilerne..

Men jeg ka squ ikk tælle på en hånd hvor mange bilister jeg spotter om ugen gøre noget de ikk burde/må.. Og her snakker ikk om fart smiley

Såååp.. Se og åben øjnene og hold fokus BILISTER smiley

• #24   1. mar 2016 Der er sku så mange tåber på vejene her hjemme det sgu derfor jeg ville havde en stor 4x4 med gitter foran

• #25   1. mar 2016 Jeg skal sgu ikke ud med min endnu, det sner jo.....

• #26   2. mar 2016 Den sædvanlige klagesang....

Det fik mig til tasterne...

Det burde ved lov fastsættes at alle billister skal tage kørekort til MC. Så lærer de at se sig for, kontrollere spejlene en ekstra gang og måske også spotte cyklister bedre.

Man bliver en bedre bilist af at køre MC - det er min og mange andres påstand.

Folk sidder og snorksover, sms'er, opdaterer Facebook, snapchatter, lægger makeup eller alt andet end at køre bil med hjernen.

Motorcyklister er langt mere koncentreret om kørslen end billister er. Billister har det med at sætte hjernen på autopilot og køre på rutinen - gør du det som motorcyklist, dør du.

HansZafira - det er et usandsynlig egoistisk udtalelse du kommer med der - hvad går der fra din stolthed ved at udvise respekt og hensyn til fx. Motorcyklister ? - du har da forhåbentlig ikke samme attitude overfor skolebørn hvert år i august ??

Netop den form for attitude resulterer i roadrage, unødige eller andre uheldige trafik episoder - uden grund.

Giv plads - det giver færrest buler ! smiley

Naturligvis er der også klaphatte på 2-hjul ligesom der er klaphatte på 4-hjul. Ignorer dem.

Når alt kommer til alt - bunder det hele i brugen af hjernecellerne samt antallet af dem....

profilbillede
  • #28   2. mar 2016 Daniel R:
    Det er en hel anden snak - vi kunne sikkert blive enige om mange fornuftige tiltag smiley

• #29   2. mar 2016 Problemets kerne er jo at danske trafikanter kører bil efter janteloven - vi tror alle vi ejer vejen.... Attituden er "mig mig mig" og jeg skal lige foran eller her må vi køre xx km/t og du må heller ikke køre hurtigere.....

Sjovt nok når vi danskere så kører sydpå eller blot besøger vores nordiske venners asfalt, kan vi pludselig godt køre fornuftigt og udvise hensyn, men lige så tankevækkende er det når vores naboer så besøger den danske asfalt, kører de lige så åndssvagt som danskerne. ????

• #30   2. mar 2016 #26

Udgangspunktet er da det samme, om du har kørekort til mc eller til bil.
    Det er indstillingen bagefter den er gal med.
    Helt ærligt, hvor mange sætter sig ikke på to hjul, og knalder til den, lægger sig op i røven på biler, uden at tænke på sig selv, som en blød traffikant.
    Hvor mange vælger at overhale uden at vide sig sikker at bilisten har set mc´eren.
    Min uhelds statistik gør blot, jeg har haft fem uheld de sidste 8 år, hvor jeg har skulle bremse, og en mc lå helt oppe i røven på mig, uden en reel chance for at undgå at ramme mig. Jeg slår mig ikke jo, så kunne være ligeglad jo.
    Men det er så træls at have en voksen mand på cykel ligge under bilen.

• #31   2. mar 2016 #30 jeg kører altid med god afstand til biler;)

• #33   2. mar 2016 Mc kørere er da netop også forudindtagede, det er da ikke kun mig, og andre bilister.
    Det er jo altid os i biler, der får at vide, nu skal vi passe på, og netop som min overskrift lyder på... En årlig klagesang.

• #34   2. mar 2016 Når vi holder for rødt på 2 baner, så husk lige at give god plads i midten, så MC'erne kan smutte forbi! Lad os få afviklet trafikken hurtigst muligt.

• #36   2. mar 2016 Det med at der kommer en MC op mellem bilerne i et lyskryds det er da et problem da de ikke må det og det har da også kostet mig et par sidespejle hvor idioten bare kørte vidre...

men jeg har ikke et problem med MC som sådan vi alle skal da være der men der er da de enkelte som tror de ejer det hele og blæser på alt dem har jeg et problem med men ellers syns jeg nu at de fleste MC jeg møder viser god handling og respekt som jeg syns vi alle skal havde i trafikken...

ja der er mange fler i bil som ikke kan finde ud af køre end på mc

• #37   2. mar 2016 MC'erne må godt køre mellem bilerne, så længe de holder sig på den rigtige side af midterstriberne, altså så de bliver i inderbanen. Hvis de kører over striben, laver de en overhaling indenom, og det er ulovligt. Det var oppe og vende for ikke så længe siden, og jeg skal nok se om jeg kan finde et link, hvis nogen ønsker det.

• #38   2. mar 2016 Danni p. Faktisk må man godt køre op mellem rækkerne hvis man holder sig i venstre side af vognbane og der er plads. Så er det nemlig en ganske almindelig overhaling og det er lovligt. Men hvis man kommer over striberne og passerer en bil mens man kører i højre side af vognbane så er det overhaling indenom og ulovligt.
    Det er en diskussion der har kørt længe i mc miljøet. Og både politiet og FDM har meldt det officielt ud.
    I mange andre lande er det fuldt accepteret og lovlig at køre mellem rækkerne ved langsom trafik. Men i Danmark synes folk mærkeligt nok at det er en forfærdelig ting.
    Giv nu bare plads, så glider det hele nemmere.

• #40   2. mar 2016 Du holder venstre vogn bane og der holder en bil i højre og mc kommer højre om dig det er lige der filmen knækker for mig det er ulovligt og uansvarligt og ser det vær eneste sommer køre de venstre om vis de kan er jeg helt lige glad med men nu snakker vi om i mellem bilerne også i trafikprop

• #43   2. mar 2016 vis du køre i mellem to biler laver du en højre om overhælning som er ulovlig længer er den ikke

• #44   2. mar 2016 Prøv at læse den artikel der er linket til Danni. Det kommer an på hvilken side af striberne mellem vognbanerne man kører på.
    Længere er den ikke.

• #46   2. mar 2016 jeg har læst den men tror du selv at de holder sig til venstre for striben altid???

• #47   2. mar 2016 jeg holder gerne til højre i min vogn bane så de kan komme venstre om da det er mest sikker for ved godt hvor varmt det udstyr er da jeg selv har kørt motorsport syd

• #48   2. mar 2016 Det er en helt anden ting. Nu gik diskussionen jo på om det er lovligt eller ej, hvilket det sagtens kan være. Hvis alle bilister gav plads ville der ikke være nogen problemer. Men desværre er rigtig mange total egoistiske i trafikken og tager intet hensyn til andre. Og det gælder både biler og mc, ja faktisk alle også cyklister og fodgængere.
    Og ja jeg kører også nogen gange på den forkerte side af striberne når jeg triller op mellem rækkerne.

• Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #49   2. mar 2016 Det kaldes "lane splitting" Danni P og ER lovligt, hvilket andre jo også har forklaret. Jeg praktiserer det dog ikke selv af frygt for, at netop en eller anden tosse i bil synes, at DET er dog for galt og åbner sin dør smiley

• #50   2. mar 2016 Jeg synes heller ikke at det er helt fair for bilisterne at man lanesplitter fordi at f.eks RoyalJordian på YouTube han kører dælme tæt på bilerne og jeg ville da blive pænt forskrækket hvis der kom en mc flyvende forbi mig 2 cm fra mit sidespejl ):

• #51   2. mar 2016 jeg ved det sgu godt men forstår bare ikke at det er

• #52   2. mar 2016 kan ikke se noget problem i at man lader en mc, køre forbi en, i en række af bile der holder for rødt de sinker jo ingen da de er hurtigt væk igen, det er folk der ikke an tåle at de selv skal holde i kø, køre både bil og mc selv og gir altid plads til dem på mc, og regner med at få plads når jeg selv er på min Ninja. gi gas smiley
    hc

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #53   2. mar 2016 Synes mest dette emne og et par af dem der har svaret lyder som et par frustrerede tøffelhelte der aldrig helt fik lov af konen til at købe sig en MC selv. Så nu ser de sig bare sure på alle der køre MC. smiley

• #54   2. mar 2016 jeg vil sgu gerne havde en MC men økonomien har aldrig været til det

• #55   2. mar 2016 #20 "Min uhelds statistik gør blot, jeg har haft fem uheld de sidste 8 år, hvor jeg har skulle bremse, og en mc lå helt oppe i røven på mig, uden en reel chance for at undgå at ramme mig"
    Så er du bare rigtig uheldig, eller skal du sætte farten lidt ned og kigge lidt længere fremad, så katastrofebremsninger ikke er hverdagskost.......eller kør en anden vej hvor du ikke ALTID har en MC bag dig. En af fordelene ved at sætte hastigheden ned, er at så overhaler MCen hurtigere, og pist væk er problemet smiley

• #56   2. mar 2016 #55

øhm ellers også må mc'erne holde afstand

• #57   2. mar 2016 Danni hvis du har haft så mange ulykker så jeg tror det er ved at være tid til at kigge lidt indad smiley

• #58   2. mar 2016 hvordan kan det være hans skyld at dem bag ved køre ind i ham

• #59   2. mar 2016 Man kan godt få skylden eller halvdelen af skylden, hvis man bremser op uden god grund.Man må ikke bare prøve sine bremser af til maximum, uden at orientere sig bagud,.
    Selvfølgelig skal MCerne holde afstand.Når man er så uheldig at blive ramt bagfra af en MC, 5 gang på 8 år, har man vist sin egen "bunke" hos forsikringsselskabet. De tænker i statistik, og en ting er at det er meget uheldigt at have 5 uheld på 8 år, men satme meget usædvanligt at det er 5 gange MC der kører ind i samme person.

Og mit #55 skulle have været mærket # 30 og ikke # 20 knastefejl kan froekomme smiley

• #60   2. mar 2016 Jo det kan vi godt blive enige om men stadig vil jeg sige at vis han bremsede med en lovlig grund er det sku mc der ikke har hold tilpasset afstand

• #61   3. mar 2016 #55
    Køre en anden vej, mener du det seriøst ?
    Den og de veje jeg kører er for at komme de steder hen jeg skal, og ikke sikkert der er alternative veje.
    Det var da noget fis at skrive.
    Og jeg bremser kun når jeg skal, og hvis der er brug for det, og provokerer ikke ved at bruge bremsen, så en mc holder sin afstand, for netop ikke at få bagi.
    Men 3 af gangene, da har der været brug for at bremse ret hårdt, ikke katastrofe, men hårdt, og hvor mc´eren sad og kiggede andetsteds hen, kunne følge det i bakspejlet. Derudfra er jeg ikke interesseret i at køre op i en forankørende, og eller køre i grøften for at undvige forankørende.

Så hvis de holdt deres afstand, og fulgte med, så var det blevet undgået.

Men du afspejler jo netop, flyt jer i bilister, så der er plads til os på mc.

• #62   3. mar 2016 Danni P> hvordan kan nogen der tror de er på tour de fiss være i vejen? smiley

Er det ikke en kanotur på gudenåen?

• #64   3. mar 2016 brian: tour de Fiss som i "tour de prut" ikke fra en latterlig film med to lidderlige svin

tour de Fiss = tour de france

• #66   6. mar 2016 Vrøvl.....

• #67   7. mar 2016 I Danmark er det uacceptabelt at lanesplitte, selvom det er fuldt ud lovligt..

det siger vist alt om de danske bilister og hvor små sko de har på.. det er faktisk utroligt at man kan træde på speederen med så små sko...

• #68   7. mar 2016 Mirza:
    Det må være de meget små sko som ikke kan træde hårdt nok på speederen i accelerationsbanen, således at man på motorvej fletter ind med samme hastighed som de øvrige, i stedet for at flette ind med irriterende 60-70 km/t og først begynde at accelerere derefter.....

Det er bare DRØN-irriterende at man altid nærmest skal lave katastrofe opbremsninger fordi en eller anden klaphat ikke kan finde ud af begrebet "accelerations bane"

• #70   7. mar 2016 tja så billigt slipper du nu ikke hvis du mødte min hilux. smiley hc

• #71   8. mar 2016 Med det der lanesplitting, nu er det sådan at du må, ikke at du skal.
    Ligesom, du må køre 80, du skal ikke.

• #72   8. mar 2016 Øhhh ja, og ??

Skal folk så dytte af en, og blive sure og få ondt i røven over at man kører 80km/t på landevejen bare fordi man må..

sikke en mentalitet, men det er netop et direkte bevis på hvad der er galt de danske bilister...

• #74   8. mar 2016 #72

Har du kørekort ?

• #75   8. mar 2016 Nej...

Kommentér på:
Den årlige klagesang... MC´ere

Annonce