{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Passer ET38 når bilen er opgivet til ET52,5? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Ford Mondeo stc 2006. Jeg kan se at den er opgivet til ET52,5. Jeg har fundet et par fælge med ET38. 225/40 R18. Vil de passe fint?
Jeg har googlet lidt til et ET er indpresningen - men betyder det praktisk at de kan gå på kanten, eller stikke ud hvis ET er for lavt/højt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passer ET38 når bilen er opgivet til ET52,5?
  • #1   12. mar 2016 Du går ud til din bil som den står med nuværende undervogn, og så muler du fra dækkant til skærmkant.

Har du plads til 1,45cm til skærmkant, så kan du godt, for det er det stykke dit ET på fælg vil rykke sig ud mod skærmkanten.

• #2   12. mar 2016 Hvis du helt følger reglerne, må man forøge sporvidden 20 mm pr. aksel. Hvilket er det samme som en formindskelse af ET med 10. Så du må sætte fælge på med ET ned til 42,5.

MEN så længe fælg og dæk er inden for skærmkanten (der måler foroven og lodret ned) er der sikker ikke nogen der vil beklage sig.

• Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 84
    #3   12. mar 2016 Og nu kommer det også lidt an på bredden af nuværende samt nye fælge, hvis de gamle er 7" og de nye er 8,5" kommer de jo også det halve af forskellen længere ud, plus forskellen i ET.

• #4   12. mar 2016 Man må jo næsten gå ud fra de er samme bredde, når manden ikke siger noget om det smiley

• Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 84
    #5   12. mar 2016 Nu var det skam ikke kritik, bare fakta, har ikke kigget hvad hjulmontering den standard er leveret på.

Kommentér på:
Passer ET38 når bilen er opgivet til ET52,5?

Annonce