2.128 visninger
|
Oprettet:
Audi rs3 {{forumTopicSubject}}
Hej bg brugere
Jeg har gået og været forelsket i audi rs3 i laaaang tid nu og af ren interesse og nysgerrighed har jeg et par spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig jeres svar på.
Kan en ny rs3 ikke købes på papegøjeplader?
Har de nogle generelle svagheder?
Noget specielt man skal vide om sådan en svend?
Hvor dyr er en bil i den klasse i drift, tænker her på dele og service?
Hvordan er mulighederne for tuning på et senere tidspunkt?
Jeg håber der er nogen der har lidt input og ellers god weekend!
sep 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 78
Jeg havde godt regnet ud at det ikke er ligesom at holde en aygo kørende, men den er vel ikke urimelig i forhold til at det er en "specialbil"?
Hvordan kan det være du valgte M135 og RS3 fra? Kan du huske noget om hvor RS3 lagde prismæssigt hvis det var en van?
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Først og fremmest opleves RS modellerne meget anderledes end basismodellerne. Jeg havde kørt både A5 og S5, og de sagde mig ikke noget, men RS5 tændte mig. Køreegenskaberne er langt bedre, de har flere kræfter, de lyder bedre og ser bedre ud (mere aggressivt look).
Jeg elsker RS5'eren når jeg kører den hårdt, men den er så kompromisløs at den kan være vanskeligere at leve med i hverdagen. Min Corvette var langt mere civiliseret til dagligdagsbrug end RS5. Selv med alt i Comfort mode føles den som en væddeløbshest der står utålmodigt i boksen og sparker til lemmen, så den kan komme ud og løbe. Da fruen var højgravid kunne vi ikke køre i den da alle rystelser og vibrationer fik barnet til at sparke og bevæge sig helt vildt, hvilket gav fruen ubehag.
Service og vedligehold er dyrer, jeg betaler samme takster som R8 ejere. RS modellerne har mange specielle stumper, og de er dyre. Jeg havde et defekt differentiale, eller noget i den stil, og det det blev skiftet. Prisen på dette var omkring 100.000 kr. oplyste værkstedet, men garantien dækkede heldigvis. Jeg har tegnet udviddet garanti, så alt andet end normal slidtage er dækket. Den dag denne garanti udløber skal jeg ikke være ejer af bilen længere
Min er virkelig tørstig, men den har også V8, jeg kører typisk 5.5-6 km/l. Det er også den dyreste forsikring jeg har haft i mange år (betaler ca. det dobbelte af hvad jeg gav for Corvette'en).
RS5'eren er ikke altid helt nem at leve med, men hver gang jeg giver den tæsk tilgiver jeg den
sep 2011
Hvis jeg får råd til den en skønne dag så skal den bruges af mig selv og må fruen have en anden bil at køre i hvis hun ikke kan klare den
Er RS3 ikke særlig populær siden det er så svært at finde oplysninger om den?
Blogger
Der bliver ikke lavet ret mange af RS modellerne, og jeg havde også lidt svært ved at finde informationer om min før købet. Men især på internationale Audi fora kan man godt finde erfaringer og oplysninger om dem.
sep 2011
Er der andre biler i den klasse som kunne være bedre valg? Har selv kigget lidt efter A45 også, men jeg synes der mangler noget når det "kun" er en 2.0 der ligger i den
Blogger
Jeg tegnede udvidet garanti på den, som dækker alle mekaniske fejl i 4 år fra købstidspunktet.
Blogger
sep 2011
TT-RS burde i hvert fald være samme motor hvis jeg husker rigtigt
Carsten - din er vel også købt i staterne? Jeg ved ikke hvor man skal være heldig at købe en herhjemme for at kunne lave samme aftale
sep 2011
sep 2011
sep 2011
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Den er billigere, Kan det samme, er i samme klasse.
Skal RS3 ha et +?.Så må det være lyden, 5 cylendre slår 4 ALTID!!!..... Jeg gætter på det er den 5cylendret RS3 på 340hk du tænker på?.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.110
Audi rs3