{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Audi rs3 {{forumTopicSubject}}

Hej bg brugere

Jeg har gået og været forelsket i audi rs3 i laaaang tid nu og af ren interesse og nysgerrighed har jeg et par spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig jeres svar på.

Kan en ny rs3 ikke købes på papegøjeplader?
Har de nogle generelle svagheder?
Noget specielt man skal vide om sådan en svend?
Hvor dyr er en bil i den klasse i drift, tænker her på dele og service?
Hvordan er mulighederne for tuning på et senere tidspunkt?

Jeg håber der er nogen der har lidt input og ellers god weekend! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi rs3
  • #2   18. mar 2016 Det er ikke noget jeg lige kan få penge til nu, men derfor kan jeg jo sagtens drømme det var derfor jeg lige skulle høre lidt om det smiley

Jeg havde godt regnet ud at det ikke er ligesom at holde en aygo kørende, men den er vel ikke urimelig i forhold til at det er en "specialbil"?

Hvordan kan det være du valgte M135 og RS3 fra? Kan du huske noget om hvor RS3 lagde prismæssigt hvis det var en van?

• #3   18. mar 2016 Jeg kender ikke ret meget til RS3, men har da nogle erfaringer med min RS5 som jeg kan dele. Jeg ved dog ikke hvor relevante nogle af erfaringerne er, men i det mindste er der nogle ting at tænke over ifm. overvejelserne.

Først og fremmest opleves RS modellerne meget anderledes end basismodellerne. Jeg havde kørt både A5 og S5, og de sagde mig ikke noget, men RS5 tændte mig. Køreegenskaberne er langt bedre, de har flere kræfter, de lyder bedre og ser bedre ud (mere aggressivt look).

Jeg elsker RS5'eren når jeg kører den hårdt, men den er så kompromisløs at den kan være vanskeligere at leve med i hverdagen. Min Corvette var langt mere civiliseret til dagligdagsbrug end RS5. Selv med alt i Comfort mode føles den som en væddeløbshest der står utålmodigt i boksen og sparker til lemmen, så den kan komme ud og løbe. Da fruen var højgravid kunne vi ikke køre i den da alle rystelser og vibrationer fik barnet til at sparke og bevæge sig helt vildt, hvilket gav fruen ubehag.

Service og vedligehold er dyrer, jeg betaler samme takster som R8 ejere. RS modellerne har mange specielle stumper, og de er dyre. Jeg havde et defekt differentiale, eller noget i den stil, og det det blev skiftet. Prisen på dette var omkring 100.000 kr. oplyste værkstedet, men garantien dækkede heldigvis. Jeg har tegnet udviddet garanti, så alt andet end normal slidtage er dækket. Den dag denne garanti udløber skal jeg ikke være ejer af bilen længere smiley

Min er virkelig tørstig, men den har også V8, jeg kører typisk 5.5-6 km/l. Det er også den dyreste forsikring jeg har haft i mange år (betaler ca. det dobbelte af hvad jeg gav for Corvette'en).

RS5'eren er ikke altid helt nem at leve med, men hver gang jeg giver den tæsk tilgiver jeg den smiley Jeg overvejer dog lidt at skifte den ud næste år, og så få en sjov weekendbil og praktisk/kedelig hverdagsbil istedet.

• #4   18. mar 2016 Lækkert med de gode svar, også selvom de måske ikke siger så meget om lige præcis RS3'eren, men den kan vel på et plan godt sammenlignes med andre RS modeller. smiley

Hvis jeg får råd til den en skønne dag så skal den bruges af mig selv og må fruen have en anden bil at køre i hvis hun ikke kan klare den smiley Jeg har altid kørt i sænkede biler så er ikke så kræsen hvad angår hårdhed af undervognen smiley

Er RS3 ikke særlig populær siden det er så svært at finde oplysninger om den?

• #5   18. mar 2016 Vi har heldigvis også Tesla'en, så den blev brugt meget da fruen var gravid smiley

Der bliver ikke lavet ret mange af RS modellerne, og jeg havde også lidt svært ved at finde informationer om min før købet. Men især på internationale Audi fora kan man godt finde erfaringer og oplysninger om dem.

• #7   18. mar 2016 Jeg har heller ikke penge til det nu, det er jeg udemærket klar over, og hvis jeg skal have en skal den være helt ny da sådan nogle biler højest sandsynligt er kørt hårdt og jeg vil ikke risikere dyre værkstedsregninger som noget af det første når den er købt smiley

Er der andre biler i den klasse som kunne være bedre valg? Har selv kigget lidt efter A45 også, men jeg synes der mangler noget når det "kun" er en 2.0 der ligger i den smiley

• #9   18. mar 2016 Jeg købte faktisk min brugt, da der var en del at spare. Der var helt nye bremser i for, nye dæk hele vejen rundt, og første service skulle jeg ikke betale for.

Jeg tegnede udvidet garanti på den, som dækker alle mekaniske fejl i 4 år fra købstidspunktet.

• #11   18. mar 2016 Ja, jeg ville også kigge på den nye Focus RS. Den får godt nok gode anmeldelser.

• #12   18. mar 2016 Ja har godt set den nye focus skulle være hurtig! den må også snart komme til danmark smiley
    TT-RS burde i hvert fald være samme motor hvis jeg husker rigtigt

Carsten - din er vel også købt i staterne? Jeg ved ikke hvor man skal være heldig at købe en herhjemme for at kunne lave samme aftale smiley

• #14   18. mar 2016 Focus RS starter forresten ved 565.000.- så ja det er nok omkring prisen for en rs3 på gule plader smiley

• #15   18. mar 2016 Hvor har du købt bil henne Morten? For det må man da sige er godt givet ud hvis der pludselig kommer en dyr regning? Er det noget man tegner igennem forhandleren eller skal man selv ud og købe det ved et forsikringsselskab?

• #18   18. mar 2016 Det virker da faktisk til at være nogle rigtig fornuftige priser på det! smiley

• #19   18. mar 2016 Kig på audi-sport.net's RS3 forum. Godt forum om alt Audi, standard såvel som modificeret.

• #20   19. mar 2016 Focus RS smiley .
    Den er billigere, Kan det samme, er i samme klasse.

Skal RS3 ha et +?.Så må det være lyden, 5 cylendre slår 4 ALTID!!!..... Jeg gætter på det er den 5cylendret RS3 på 340hk du tænker på?.

• #21   19. mar 2016 IF forsikring har også noget tilkøb til deres bilforsikring der dækker motoe og gearkasse defekter

Kommentér på:
Audi rs3

Annonce